Unsuz & Şekersiz Hayat

unsuz ve sekersiz hayat

Merhaba,

Yazımı instagram hesabım’a gelen soruların hepsine topluca cevap vermek için yazıyorum. Diyetisyen değilim, doktor da değilim.. Yazdıklarım kendi deneyimlerim ve gözlemlerimden aktarılanlardır.

Unsuz ve şekersiz hayata başlamaya karar verdikten 3 gün sonra hazırlıklarımı yapmış ve 1 kasım besmele ile başlamıştm. Beslenme şeklimi değiştirmem kilo verme amaçlı değildi sadece. Hatta birinci önceliğim hiç değildi. Geçen sene tanıştığım ve sayesinde hurma oruçları yaptığım Deli Anne’nin (www.deli-anne.com) yolunda gidiyordum. Sık sık hurma oruçları tutmuştum. Onun tabiri ile ruhen temizlenmeye çalışıyordum.. Geçen sene evlendikten sonra aldığım (fazlasıyla) 15 kiloyu vermek için ünlü bir dr. gittim 1.5 ayda 12 kilo verdim. Sonuç geri aldım tabi ki! Hem de hiç anlamadan çok hızlı ! Günlerinin % 80’i iki öğün beslenen ve beyaz ekmek yemeyen, çayına şeker atmayan biri için böyle kolayca geri almak doğru değildi. Peki ben nerede hata yapıyordum ?

BULDUM ! 2 ana öğünde yesem neredeyse günde 3 öğün tatlı yiyordum. Kahvaltıda reçel, öğlen kahve yanına çikolata, akşam da yine tatlı (pirinç bile tatlıdır) .. Bunu beslenme şeklimi değiştirip 15 günde 3.5 kilo vererek anladım. Hem de hiç aç kalmadan! Yiyerek kilo verdim, hayal değil miş. Lütfen güvenin bana :) (Metabolizmam çok yavaştır onun içinde bir şeyler yaptım, aşağıda )

“Bence işlem görmüş şeker bir besin değildir, başlı başına zehirdir”

O halde sizinle sırrımı paylaşayım. Bunu instagramda yazmamıştım. 1 kasımda başladığım da mayıs sonuna tam 7 ay vardı. Ve dedim ki kendime; ayda 3 kilo x 7 ay = 21 kilo eder ! Ki benim vermem gereken kilo 21 değil 15 !

“Başlamak bitirmenin yarısıdır”

O halde siz hala niçin duruyorsunuz? İmkansız değil bana güvenin. 1 aralık sizin olsun, ayda 3 kilo ile 31 mayıs’a -18 kilo ile girebilirsiniz. Sadece kilo bile vermek için değil, sağlıklı olmak için yapın bunu. Aşağıya yazdığım kendimde gördüğüm değişimler için bile değer.. Haziranda da bana dua edersiniz :) Hiç sıkı diyet yapmadan, aç kalmadan, tatlı krizlerine girmeden . Yolun sonuna kavuşmuş değilim ama inanıyorum. Çünkü ilk kez istediğim her şeyi yiyebiliyorum..  İnşaALLAH muvaffak oluruz hep birlikte.

“Önce süre koy ve dene, denemekten ne zarar gelir dedim!”

Unsuz & şekersiz beslenmem için kendime süre koydum. 61 gün ! Bana bir ömür undan ve şekerden uzak durma fikri çılgınlık gibi geliyordu.. Herhangi bir sağlık problemi yaşamıyorum, gluten hassasiyetim de yok, o halde kendimi neden mahrum etmeliyim diyordum. Aslında bu düpedüz yanlış bir düşünce. Kendimi kandırıyordum.  Ama kendimi çok iyi tanıyorum. Asla kelimesinden, imkansız kelimesinden nefret ederim. Sınırları kuralları hiç sevmem. O yüzden kendime bir ömür böyle beslenmeyeceksin 61 gün dene ne olucak dedim. (2 ay demiyorum ki ay kelimesi de gözümü korkutmasın, 61 güncük :) ve biliyorum ki inşaAllah 61 günden sonra mayıs sonuna kadar devam edeceğime inanıyorum. Hala kendime bir omur diyemiyorum, koymuyorum:) İyi ki süre koymuşum kendime, hedefimi küçük tutup başlamış, gözümü korkutmamışım.. 61 gün size çok gelirse önce 3 gün sonra 7 gün sonra 11 gün gibi başlayabilirsiniz.. 21 gün yapmak en iyisi. İnanın bırakmak istemeyeceksiniz..

Şekersiz Ve Unsuz (kepekli un dahil) Hayatımdan Notlar:

  • Şaka gibi ama ne istediysem yedim. Diyet listeleri gibi kurallar koymadım. Havuç, mısır, yağ, patates yasak demedim ! Patatesi 2 haftada 2 kez yedim.. salataları zeytinyağıyla, yumurtayı tereyağıyla pişirdim.
  • İlk hafta 3 gün birer öğünde kepekli ekmek ya da etimek yedim. İkinci hafta unu da bıraktım.
  • Kahvaltılarda bolca peynir zeytin, muhakkak 2 yumurta yedim. Kahvaltı ile birlikte Meyve tükettim bu sayede şeker isteğim yok oldu. Kibrit kutusu kelimesine zerre takılmadım.
  • Çayı Pazar günleri haricinde tüketmemeye çalıştım. 15 gün içinde sadece 3 gün çay içtim. Bu sayede ödem toplamadım. Taner beyle sabahlari ıhlamur içiyoruz. Yemeklerde su içmiyorum.
  • Porsiyonlarıma sınır koymuyorum. Zaten sınırları hiç sevmem öğrendiniz. Biliyorum ki şekerin bana yaptığı açlık hissi zamanla kalkacak zaten eskisinden az yiyeceğim. Dün akşam bulgurlu pırasa yemeği vardı. Havuç yasak demişti eski doktorum. Ben 2 havuç doğradım yemeğe ve ayranla 2 tabak yedim. “5 kaşık yağsız sebze yemeği” tabirinden hiç haz etmem zaten. Önümüzdeki günlerde kendiliğinden az yemeğe başlarım eminim, inanınıyorum, inşallah :D
  • Bulguru seviyorsanız ve gluten hassasiyetiniz yoksa sık sık bulgur tüketebilirsiniz. Haftada 4 kez bulgur yemeye özen göstereceğim. Mesela kısır, mercimek köftesi, bulgur pilavı çok güzeldir. Akşama Kuru Patlıcan Dolması yapacağım. Bulgur ve bol salça ile (Bunu yazdıktan sonra eşim dışarıda yiyelim dedi, neyse yarın yaparım)
  • Undan vazgeçmemin doğru olmadığı söyleniyor. Ekmek yemeliymişim. Vücudumun karbonhidrata ihtiyacı varmış. Ben bunu bulgur patatesle dengeliyorum. Elma da bile karbonhidrat var biliyor musunuz? Ama en sağlıklı olanı..
  • Öğünlerimin ikisini hafif bir tanesini kuvvetli yaptım. Pazarları 2 öğün beslendim.
  • Şeker içerdiğinden ketçap, mayonez, nar ekşisi dahi kullanmadım.
  • Cheesecake dahil en az 20 tarif depoladım. Şuan vaktim olmadığı için yapamıyorum. Ama Beyaz un yerine çok fazla çeşit var.
  • Alışveriş listemi hazırladım: Akçaağaç şurubu, hurma şurubu, kavilca unu, badem unu, karabuğday alınacak. Aldığımda nereden aldığıma kadar size yazacağım. Bu arada chia tohumu aldım. Harika bir şeymiş ! Tamamen doğal stevia’dan da edinmem gerek !
  • Yüzde yüz doğal pekmez bulduğumda tahin & pekmez ikilime kavuşacağım :)

 

 

Kendime Zorunlu Kıldıklarım:

  • Asla diyet yapıyorum demeyeceğim. Sağlıklı besleniyorum.
  • Metabolizma hızlandırıcı 2 / 3 kupa limonlu yeşil çay içilecek.
  • 3/4 kupa kaynar su / eskilerin tabiri ile kant .
  • Arabada ofiste evde her yerde kuru meyveler. Kuru çekirdekli siyah üzüm, badem, kuru kayısı ve hurma taşıyorum. Mesela şuan üzüm ve hurma yiyorum yeşil çayla..
  • Günde 2 porsiyon taze meyve yiyorum. ( Eskiden sadece bir öğün meyve yerdim o da çok az)
  • Misafir gittiğim yerlere muhakkak salata yapıp götüreceğim. Salatalarım maruldan oluşan diyet salatalar değil ! Canım ne istiyorsa içinde olan salata. Mesela tavuklu yoğurtlu ve sebzeli salata harika bir fikir ! Acılı bir tabbule de güzel fikir !
  • İki öğün acı tüketeceğim. Metabolizma hızlandırıyor.
  • Hafta da en az 3 gün yürünecek. Eğer ben yürüyemem derseniz kendinize 3 gün iş uydurun. Mesela buzdolabı kirlenmiş olabilir. Tv seyretmektense temizleyin. Ya da yardımcı alıyorsanız almayın, kendiniz silin süpürün evinizi. Ya da annenizin altın gününe gidin ve servisten bulaşığa siz üstlenin (ben bunu kız kardeşime yaptım, pek memnun oldu:)
  • Saat 8 den sonra hiç bir şey yemeyeceğim. ( Misafirlik hariç)

 

15 Günde Neler Yemişim ve Buna Rağmen 3.5 Kilo Vermişim:

  • Bir gün eşimle dışarıda yürüyüş yaptık, eve dönüşünde unsuz ve şekersiz olduğu için kelle paçacıya gittik ☺ Sonuçta et ve su ! Eğer ne yiyeceğim derdi olsa emin olun dün bırakmıştım bu beslenmeyi. Dedim ya bu bir diyet değil! Yağlı diye sevdiğim çorbadan olmadım. Bol acı ile sıcak sıcak zaten metabolizma tavan.
  • Bir akşam inanılmaz acılı ve bol sebzeli 2 tabak bulgur pilavı, kuru soğan ve yoğurt yedim. Bu sayede yeme stilimle benim doğu kültürünü ne kadar sevdiğimi anlayacaksınız. Urfa’ya gidin sabah bile acı yiyor bizim güzel insanımız. Ben nasıl Giresunlu olmuşum hayret!
  • Hafta sonu 1 muzu 2 bardak sütle miksere vurdum. Muzlu süt yaptım. 2 yemek kaşığı chia tohumu karıştırdım. Saatte bir karıştırdım. Ertesi güne enfes bir tatlı oldu. Muhakkak chia tohumu alın. Malatya pazarında var. Ben çok ön yargılıydım. Pişirilen tarifi de var, o daha pratik en kısa zamanda onu da deneyeceğim.
  • Bir sabah tavada sivri biber, pul biber ve salça kavurup domates doğradım. Bolca lor peyniri ve yumurta ile acı bir kahvaltı yaptım. En az yarım saat vücut ısım tavan! Kış aylarında mideniz sağlamsa acı faydalıdır.
  • İrmik tükettiğim için bir akşam irmik tatlısı yaptım bal ile.. 1 su bardağı süt+ 2.5 ymk kaşığı irmik+ 1 tatlı kaşığı bal ve üzerine tarçın.. Bal doğal olmalı. Bulamazsanız tüketmeyin. Raflardaki balların çoğunda şeker var.
  • 3 kez misafir ağırladım. Karışık olarak ikisinde bende yiyebileyim diye yoğurtlu sebze salatası, zeytinyağlı çoban salatası, bulgur pilavı, et ve zeytinyağlı bamya pişirdim.
  • Mısır unu tüketebildiğim için bol bol mısır unlu hamsi yiyebileceğim. Neden ? çünkü ben diyette değilim! Bir akşam fırında yağsız ama yağlı kağıt üzerinde mısır unlu hamsi yaptım. Hem ocak batmadı, hem de kolay pişti..
  • Mısır unu tükettiğim için mıhlama yedim bol tereyağlı.
  • Dışarı çıktınız, herkes tatlı yiyor, çay içiyor. Ben buna çözüm buldum. Geçen gün Taner Beyle gezerken salep yerine kendime kaynar süt istedim. Bol tarçın ve çantamda ki kuru meyvelerle kriz kalmadı. Yakında da kendime kekler yaparım unsuz, şekersiz. Çantamda her daim gezdiririm inşAllah.

 

Ve En Önemlisi Bende Neler Değişti

  • İlk kez aç kalmadan, diyet yapmadan iki haftada kilo vermenin mutluluğunu yaşıyorum. Bu bence en önemli madde zaten.. Çünkü tatile gitmekten, arkadaş sohbetlerinden kaçmaktan, misafir ağırlamaktan, dışarıda yemek yemekten mahrum değilim elhamdülillah. Hepsini yapabiliyorum.
  • Yüzüme renk geldi. Detaylı yazmak istemiyorum ama inanın renk geldi 😄
  • Sabahları inanılmaz enerjik kalkıyorum. Ayılmam 1 dakikaya düştü. Eskiden nasıldı diye soranı fururum :☺
  • Adımlarım hızlandı.
  • İkinci gün den itibaren artarak giden bir bilinç açıklığı yaşıyorum.
  • Unutkanlığım azaldı.
  • Veeee reflüm azaldı, mide bulantım kalmadı.. Bol acı yememe rağmen !!!

 

Not: 100 defa diyette değilim yazdım, çünkü en çok diyette olduğum sanılıyor. Başta da dediğim birinci önceliğim kilo vermek değil.

*** Gluten hassasiyetim ve şeker hastalığım yoktur. Beslenmem bu doğrultudadır.

14 Responses to Unsuz & Şekersiz Hayat

  1. arife diyor ki:

    Sevgili Muazzez abla. İnstagramdan size direct mesaj atarım isterseniz.ben de Karatay a gönül vermiş biri olarak tüm samimiyetim ile söylüyorum.bu beslenme şeklinde yer alan ürünleri gerçekten dogalini hasini tatmak isterseniz size sayfanın adını vermek isterim.grupta Karatay gönüllüsü ve sağlıklı beslenme yolcusu dolu.herkes güven içinde alışveriş yapıyor. Fabrikasyon görmemiş susam ezmemiz kuru incirimiz kayisimiz cevizimiz bademimiz hepsi mevcut.

  2. özlem duru diyor ki:

    Sizi yıllardır hem instagram dan hem de blogunuzdan çok severek takip ediyorum. Bir sürü tarifinizi uyguladım, bir sürü önerdiğiniz yere gittim hiçbirinde de bir kez dahi pişman olmadım. hani bazı insanları tanımadan seversiniz ya sanırım bnmki öyle bir durum :)
    Bende bu şekilde beslenerek doğum kilolarımdan kurtuldum. Şimdi yeni tariflerinizi , yeni tecrübelerinizi merakla bekliyorum. Sizi çok seviyorum :) Bu yeni yolunuzda Allah muvaffak eylesin..

  3. guulce diyor ki:

    arıfe hanımm burayada yazsanızz muazzez hanım gıbı bızde nasıplensek ogrensek..valla muazzez hanım sızı tebrık edıyorum hem unlu hem unsuz yasantınızın tumu tebrıklerı hakedıyor..rabbım kolaylıklar versın beklıyoruz ve takıpteyız:)

  4. Nazan BAYRAK ADSIZ diyor ki:

    Bende bu şekilde beslenerek bu yıl ramazanda 6 kilo verdim ( benim önceliğim kilo vermekdi…)Şimdi motivasyonum azaldı sanırım, yerimde sayıyorum. bulgur olayını tam çözememiştim, yediğinize sevindim. Tatlı ve ekmeği kesince ben resmen patatese sarıldım. okulda patetes yerken bana gülen arkadaşlarıma, tatlı ve karbonhidrat yemiyorum, bu patates kızartması:) siz neticeye bakınnn diyerek latifeler yaptım. Kuymak olayına ayrıca sevindim:) Tekrar motive olmak için yazınızı dört gözle bekliyordum. sabah ev yapımı ekmek yedim, bi daha mı tövbe:) anında vücudum hantallaşıyor… instangramda bir post yayınlasanız da, yarın sabahtan itibaren bu beslenme şekline geçecek olanlar altına yorum yazsak, bi şekilde motive olsak, duygularımızı paylaşsak, bunu tek bir postun altında sürdürsek, başlangıç hedefimiz olsa (1 ay gibi bir sürede…)… Benim bu beslenme şeklinde olmazsa olmazım, günlük 3 hurma ( her öğünden önce 1 tane)…

  5. Tuğba Ayşegül diyor ki:

    Merhaba sevgili Muazzez, sizi bir kaç aydır çaktırmadan takip ediyorum. Yani yorum ve beğeni fazla yapmadım, yapamadım. Yoğun çalışan iki çocuklu bir anneyim ve yapmam gereken işlerim için zaman ve sabır sıkıntısı yaşıyorum. Bir de enerji tabii… Şu an tercih ettiğiniz beslenme şeklini ben de deneyeceğim inşAllah. Yorumlarınız ve paylaşımlarınız yol gösterici olacak. Ha bir de Edirneye yolunuz düşerse, bir kahve ikram etmek isterim.. Sizi samimi ve ilham verici bir buluyorum. Tekrar sevgiler.,

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Tuğba Hanım,
      Edirne’ye gelirsem kahve teklifinizi hatırlatırım:) Sağlıklı beslenme yolunda inanın kaybettiğiniz enerjiye kavuşacaksınız. Zararlı besinleri hayatımızdan çıkarmanın en güzel yanı da ikinci gün hissettiğimiz enerji ve bilinç açıklığı. Rabbim size ne güzel iki tane emanet vermiş. Onlarla daha kaliteli bir yaşam sürmekte sizin elinizde. Şeker sigara gibi bağımlılık yapan bir şeydir. Kendinizi telkin sürekli telkin edin. Ben öyle yapıyorum:)
      Sevgilerimle..

      • Tuğba Ayşegül diyor ki:

        Zevkle ikram ederim. Umarım sizin kadar azimli ve disiplinli olabilirim.

  6. Merve diyor ki:

    Hayırlı günler, instagram sayfanızı bugün keşfettim ve direkt blogunuza girip bu yazınızı da okudum. En doğrusunu yapıyorsunuz. Bende bu şekilde 3 buçuk ayda 13 kiloya yakın verdim. Eskiden kendime herşeyi kısıtlıyordum ve bu yüzden en fazla 1 ay diyet yapıyordum ve bu 1 ayın sonunda verilen tüm kilolar 1 hafta içinde fazlasıyla geri dönüyordu. Bende kendime diyet yapmayacağımı sadece sağlıklı şekilde beslenecegimi söyledim ve kendimi asla ve asla kısıtlamayacağımı söyledim ve bu şekilde uzun yıllardır görmediğim kiloları gördüm ve kendimi çok daha iyi hissediyorum. Tekrar yazınız için tsk ederim. Hayırlı günler diliyorum 😊

  7. Aysenur diyor ki:

    Bende bugün başladım insallah muvaffak olurum..

  8. ozgee diyor ki:

    Merhabalar yardimci olursaniz sevinirim instagramda tesadufen karsilastim 29kasimda ve 30aralikta hayatimdan un ve tatli cikolatayi cikardim sadece bugun bir bardak kola ile kacamak yaptim ve pismanim ama tereyag degil aycicek yagi kullaniyorum porsiyonlarimi cok kucultmedim bulguru aciyi baaharati tuketiyorum yagi ve tuzu gunluk kullanimdan azaltmadim dogru mu yapiyorum yanlis mi yapiyorum cevap verirseniz sevinirim kilo vermek istiyorum artik umarim basaeili olurum bunda

  9. Elif diyor ki:

    Süpersiniz ya gerçekten bende yeni evlendim ama tabiri caizse evlilik bana cok yaradı 😂Evlenmeden önce 48 dim şimdi 51 oldum ve cok rahatsızım ben zayıf ve fit olmayı seviyorum ..bende yarından itibaren başlıyorum bana bol şans dileyin 🤗❣

  10. gülin diyor ki:

    chiadan bahsetmişsiniz ya birde kinoayı deneyin. bulgur yerine özellikle süper bir alternatif.

Bir Cevap Yazın

