Akla düşen annelere dair..

cats 4  

Bir kaç gün oldu, yolum Fındıkzade’ye doğmadığım ama büyüdüğüm  o minik şehre düştü.. Benim anılarda gizli detayları saklaması ile koca bir şehir gibi görünen o güzelim eski İstanbul semtine..

Çocukluğumun kalp çarpıntılarını, düştüğümde kanayan dizimin acısını, bozulan çamaşır makinesinin merdanesinin yerine çamaşırları ellerimizle sıktığımızın öfke homurtularını, cami çeşmesinden bidonlarla su taşıdığımızı, dolayısı ile su kavgalarını, soğuktan ürperen bedenimizle kömürlükte odun kırma seanslarımızı, kapı gıcırtılarını, mis süt paketlerini evde patlatışlarımızla yediğimiz dayakların zırıltı seslerini, komşumuz için kendimizden bile vazgeçebileceğimiz dostluk bağlarımızı, baba gelmeden sofraya oturmama gibi anlamlı ve özel geleneğimizi, ‘ben’ ‘ sen’ ‘o’ gibi tekillik yerine “biz” in çok olduğu günleri saklayan o koca şehir..

Ağabeylerimiz top oynarken, biz artan kumaşlarla yapılmış, içleri çaputlarla doldurulmuş, kaşları ve dudakları annelerimizin hünerli elleri ile işledikleri bebeklerle oynardık.. Et Bebeğimiz yoktu ama bir bez bebeğimiz tabi ki vardı.. Soba başında annemin bez bebeğime elbise ördüğünü dün gibi hatırlıyorum, boğazımdaki düğüm ile…

Bu satırları yazarken sonra aklıma annem düşüyor:

Geçen sene ramazan ayında iftara 2-3 saat kala buluşup sanki tarihi bir tur yaparcasına eski semtimizi, mahallemizi yani bizim için şehrimizi gezdik.. Eski Parlar Pastanesinden meşhur tatlımızı, Cerrahpaşa Fırından Havuçlu Kekini, Çekirdekli Galetasını aldık. Komşuların camını ‘tık’ ladığımız, içeri buyur diyecek güzel tebessümlerini, ansızın gelen eski komşuya Allah ne verdiyse iftarına kal yalvarışlarını içimize çeke çeke yaşadık.. Annemin ertesi gün göz yaşları içinde “bana bundan iyi bir şey yaşatamazdınız” dediği kısa bir ışınlanma yaşadık geçmişe ve onun tatlı özlemine.. Arada yarım saatlik bir mesafe değil de, uzun yolculuklar sonrasında varılacak bir gurbet şehriymiş gibi annemin üzülmesine mi yanayım, yoksa daha güzel bir evde daha iyi koşullarda yaşadığı halde Fındıkzade de ki eski muhabbetini aynı yerde devam ettirememesine mi yanayım.. yok yok ben en iyisi İstanbul’u yüksek yüksek beton yığınları arasında ruhsuzlaştıran düzene yanayım..

cats 2

İşte böyle bir mesai gününde akla anne düştü ise, 3 ay önce iki anneme kurduğum bu sofrayı yayınlama isteği doğar.. Evet meyvelerden de anlaşılacağı üzere yazın başıydı.. Kayınvalidemin bize bir kaç haftalığına misafir olması ile iki anneyi buluşturduğumu yazmıştım instagram sayfamda.. Üzerinden zaman geçsede sizlere ilham olsun bana da anılarla dolsun diye yayınlıyorum..

  •  Kristal bardaklar anneciğimin çeyizinden. En az 30 yıllık
  • Tatlı kadehleri diğer annemin (kayımvalidemin) Almanya ganimetlerinden.. Fransız malı en az 40 yıllık..
  • Ekmek sepeti örtüsü yine annemin çeyizinden iğne oyası..

cats 1

İş çıkışı bir kaç gün boyunca kayınvalide gelecek telaşı ile temizlik yapınca ilk akşamı çay masasına çevirebildim. Yemeği yetiştiremeyen gelin süslü sofra kurarak anneciğinin gözünü nasıl boyar adlı çalışmam:)

cats

7 Responses to Akla düşen annelere dair..

  1. hatemimce diyor ki:

    Ah be muazzez abla sen beni aldın götürdün yine, yazını okurken birebir yaşadım hepsini nasıl da içten anlatıyorsun, anneler gözümüzün nuru ne yapsak az onlara…
    çok az işin varmış gibi sana bir iş daha önermek istiyorum yüksek müsadenle lütfen bir kitap yaz öyle akıcı ve gerçekçi anlatıyorsun ki her yazını saatlerce okumak istiyorum ama hemen bittiği için başa dönüp dönüp duruyorum :)
    sen istersen sofranda kuru ekmekle kuru soğan ikram et o tatlı dilin güler yüzün olduktan sonra o sofralar ziyafete dönüşür bütün misafirlerine ellerine dillerine emeğine sağlık ablacım, unutma ki sofrada ne yediğin değil nasıl yediğindir daha önemlidir….

    afiyetle ve hoş kalın…..

  2. süba arslan diyor ki:

    Muazzez ablacım, iyiki varsın, böyle paylaşımlarla varlığını hissettirip böyle güzel cümleler yazıorsun ya bana nasıl iyi geliyor anlatamam şu 2-3 satırı okuyabilmek… Buluşturan, veren, yediren , içiren Rabbimize hamdolsun…

  3. Geri bildirim: Ev yapımı Muzlu Puding |

  4. Nursen Aksoy diyor ki:

    Ellerinize saglik,muhtesem bir masa olmus..misafirler cok sansli..hersey cok keyifli..peynir tabaginiza da ayrica bayildim..sevgilerimle..nursen

  5. gamze diyor ki:

    Sitenizi yeni gordum ve bayildim yemek tarifleriniz eviniz tabakariniz supersiniz ben yeni yil aksami icin sizden tarif istiyorumda

  6. birsence diyor ki:

    herşey kusursuz her şey harika…

  7. Rose diyor ki:

    tam beğendiğim masa tipi sade ve şık

Bir Cevap Yazın

