Fıstıklı Antep Katmeri

DSC_0215

Anacığımın yanakları al al olduğu günler.. Kaldırımların arnavut olduğu, beyazların kazanlarda kaynatıldığı, salça tenekelerinin saksı olduğu günler..

Şuan vitrinimizi süsleyen, gelen konuklarımın antika gözü ile baktığı 3 tas bakırım var benim.. Eğik bükük, yamuk yumuk.. Kalayı dökülmüş, beti benzi atmış..

Yaşının 40’a yaklaştığı 3 tas.. Benim onlara yüklediğim kuvvetli duygular olmasa gözüme bir çoğu gibi antika gibi görünecek ve beni dalıp dalıp eskilere götürmeyecek..

Anneciğim neredeyse her gece bu taslar içinde ılık süt, çiğ yumurta, bal karışımı yapar uyku arasında bize içirirdi. Aynı tas yokluktan olsa gerek, yemek sonraları içine konulan ılık su ve pril sayesinde ellerimizi yıkama aracı olarak kullanılırdı. Annem bu tasların içinde kendi ördüğü elbeziyi yıkar minik ellerimizi bir güzel siler ve sofradan kalkma iznini verirdi. İzin diyorum çünkü o izni almadan kalkarsak, sınırdan kaçak geçiş yapmış vatandaş muamelesi görürdük:)

DSC_0224

Bu tatlımı yaptığım masamın misafirleri için annemin tatlı sözü vardı. Kendisi şuan uzaklarda olunca bana hasreti ziyadesi ile düştü.. Tatlıyı da onun tarifine göre yapınca annem kadar olmasa da güzel yapabildiğime inanıyorum. Kolay ama muhteşem ötesi lezzetli bir tarif. Denemenizi bilhassa öneririm.

DSC_0211

İftara ne tatlı yapsam, iftar menümde tatlı eksik diyorsanız size mükemmel bir tarif.. Fıstığınız yoksa aslı ne kadar fıstıklıda olsa bütcemizi sarsmamak adına cevizle de deneyebilirsiniz..Lakin ben de annemde cevizle hiç denemedik, denerseniz sonucu bana da bildirir misiniz? :)

Malzemeler: (12 kişilik )

  • 2 kutu kaymak
  • 1 su bardağı fıstık ezmesi
  • 200 gr tereyağı
  • 1 paket baklavalık yufka
  • Toz şeker

resim 3

Yapılışı:

  • Tereyağımızı derin bir tavada eritin, mümkünse 30 sn kadar da kaynatıp çiğ kokusunu uçurun.
  • Tezgahınıza bir kat baklavalık yufka serin. Üzerini az miktarda yumurta fırçası ile tereyağı ile yağlayın.
  • Yağladığınız yufkanın üzerine bir kat daha yufka serin, yağlamayın. Tam ortasına kare şeklinde olacak şekilde kaymağı top top koyun. Koymağın üzerine fıstık ezmesini ve 1 yemek kaşığı (tepeleme) toz şekeri serpin.  Bu malzemeleri yaparken resimdeki gibi yufkanın tam ortasına gelecek şekilde ve mümkünse kare şeklinde koyun.
  • Ardından yufkanızı önce uzun kısmından, sonra diğer kenarlarından ortaya eşit şekilde kapatın.

resim 4

  • Yine tereyağı ile yağladığınız teflon tavada arkalı önlü kızartın.

Dip Not: Baklavalık hamur kullandığım için, çok dökülen kıyır kıyır bir katmer oldu bu tarif. Ben yenmesi kolay olması açısından büyük kare katmerleri 4 eşit parçaya mutfak makası ile kestim. İlk resimlerdeki minik karelerden servis tabağına dondurma ile servis ettim. Eğer siz baklavalık hamur açabiliyorsanız kendi yufkanız ile yapın. İnanın bu hazır yufka ile bile çok lezzetli oldular:)

5 Responses to Fıstıklı Antep Katmeri

  1. mutfakperisimelo diyor ki:

    ellerine sağlıkkkk ye beni ye beniii diyor yazılarına bayılıyorum ne kadar içtensin :)

  2. bizimmutfakdan diyor ki:

    Off offf lezzeti taşmış gidiyor, kaymak+fıstık+dondurma yeme de yanında uyu olmuş :)
    Ellerinize sağlık, hayırlı bereketli, ramazan sofralarınız daim olsun. Sevgiyle…

  3. merve diyor ki:

    Giriş kısmın biraz daha devam etseydı,kendimi tutamaya bilirdim inan.Çok doğalsın,yaşanmışlıkları çok sağlam dile getiriyorsun,bu postta tarifden başka çook şey var…Ellerine sağlık,Seviliyorsun!

  4. kumsal540 diyor ki:

    bayılrım bu tarife siz bi de urfa katmerini deneyin ona bayılmaktan daha ileri bi kelime bulmak lazım ellerine sağlık

  5. Hatice diyor ki:

    Yeni evli ve mutfağa pek girmemiş biri olarak bu tarifi denedim ve sonuç geçer not aldı. Çok teşekkür ederim Muazzez hanım. Acemi bir gelin olarak mutfağa girip güzel bir şeyler yapma arzumu pekiştirdiniz. Umarım bende bir gün sizin gibi güzel sofralar kurup sevdiklerimi(zi) ağırlayabilirim. Sayenizde çok mutluyum tekrar teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

