2013’ün İlk İftarı ile Huzurlarınızda Ben:)

DSC_0143

Arayı çok uzun tutunca söz nereden başlayacağımı bilemedim. En iyisi hiç bir şey yokmuş gibi davranmak dedim:)

Facebook, instangram dan da beni takip eden okuyucularım nerede neler yaptığımı görebilseler de bir kısım takipçilerimle ne yazıkki epey özlem oluştu aramızda, Saliha Hanımı, Kumsal Deryamı, Çiğdem Hanımı, Kübra Hanımı, Tuba Hanımı, Hatenim_ce yi:) Yelizimi kısaca ben hepinizi çok mu çok özledim:)

Bu sene Ramazan ayı ile artık besmele çekelim ve bu uzun araya son verelim istedim. Öncelikle Ramazan-ı Şerifiniz hayırlı olsun efendim..

Eşimin arkadaşlarını her yıl ilk ben ağırladığım için bu yılda gelenek bozulmasın istedim. Bu masa da onlar içindi.. Geçtiğimiz yıl yine aynı beylere hazırladığım iftar masasında (BU YAZIMDA ) bir ramazana daha kavuşur muyum diye yazmışım.. Rabbim hayırlısı ile bir ramazana daha kavuşturur inşallah..

DSC_0168

Daha evvel bahsettiğim gibi ve hatta sitemi ihmal etmemin asıl sebeplerinden olan yeni işimiz sayesinde ben daha bir yoruluyorum. Özellikle ilk kuruluş aşamasındaki üstün performansımız ile harcadığım enerjimi geri toplamış değilim. Bu sebeptendir ki menülerim biraz kolaya kaçıyor:)

Kısmetse bu akşamda 6 kişilik çekirdek misafirim var. Minik yeğenim için ufak vurgular yaptığım güzel bir iftar masası daha:) Beni bekleyen tonlarca evrak ve eve gelecek misafirin heyecanlı telaşı içinde yazıyorum size.. Kırmışım zincirlerimi :)

2013 1. iftar menüsü:

resim 2

  • İftariyelik Tabağı (daha farklı iftariyelik tabağı için TIK )
  • Havuç Salatası
  • Salça Soslu Köz Patlıcan Salatası
  • Patatesli Rulo Börek
  • Rendelenmiş Salatalık ile Yoğurtlu Mantı ( bu farklı ama güzel fikir teyzemden)

DSC_0200

  • Manisa Kebabı

DSC_0211

  • Kaymaklı, Fıstıklı Antep Katmeri

MANİSA KEBABI

Manisa Kebabı oldukça basit yapımı kolay bir yemek. Gösterişi ile misafirleriniz için rahatlıkla yapabileceğiniz gibi krepi sayesinde yemeğin yanına pilav yapmanızda gerekmeyecektir.

resim 1

Krep Malzemeleri ( 6 adet için):

  • 2 yumurta
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1. su bardağı süt
  • 2 su bardağı un
  • 1 şişe maden suyu

Tüm malzemeler maden suyu hariç güzelce çırpılır ve son olarak maden suyu ilave edilip karıştırılır. Kızgın yağlı tava tereyağ ile yağlanır malzemeden bir kepçe tavaya aktarılır. Arkalı önlü kızartılır.

Not: Krep tarifini Cahide Ablanın sitesinden aldım, öncelikle kendisine çok teşekkür. Her tarifi ayrı bir güzel ama bu krep tarifi ap ayrı güzel..

İç Malzemesi İçin:

  • 500 gr kuşbaşı et ( ben 12 adet için daha fazla kullandım)
  • 1 kutu haşlanmış konserve bezelye ( 2 su bardağı)
  • Tuz, karabiber

Eti teflon tenreyece alıp kaynama noktası başlayınca altını oldukça kısın suyunu salıp çekinceye kadar yavaş yavaş pişirin. Burada hızlı pişmesi için acele ederseniz etin suyunu kaybedersiniz tersine geç pişmesini sağlarsınız. Eğer bu şekilde pişirmeyi tam yapamıyorsanız ve varsa düdüklüde ön pişirme yapıp etinizin suyunuz süzüm teflon tavada biraz kavurun. Haşlanmış bezelyeyi, baharatları ilave edin.

Soğuya krepleri resimde görüldüğü gibi bir kase içine oturtun ve tam ortasına iç malzemesinden koyun. Sıkıca yanlardan katlayarak kapatın. Tepsiye ters çevirin. Üzerine halka domates ve biber ile süsleyip fırında ısıtıp servis ediniz.

Not: Ben krepler parlak görüntüde olsunlar diye tereyağ ile salçayı kavurup yumurta fırçası ile üzerinden geçtim..

23 Responses to 2013’ün İlk İftarı ile Huzurlarınızda Ben:)

  1. hatemimce diyor ki:

    GÜZEL YÜZLÜ LEZZET REHPERİM HEPİMİZ ÖZLEDİK SENİ YOLLARINI GÖZLERKEN AYLAR OLDU İSTER SİTEM DE İSTER ŞİKAYET AMA GELDİN YA HOŞGELDİN ABLACIM ;)
    AKSİ DÜŞÜNÜLEMEZ GÜZEL BİR SOFRA DAHA MARİFET İŞİN KOLAYLIĞINDA DEĞİL SENİN ELLERİNİN HAMARATLIĞINDA ELLERİNE SAĞLIK RABBİM TUTTUĞUNUZ ORUÇLARINIZI HAYIRLISIYLA KABUL ETSİN İNŞALLAH…..
    ARTIK SENİ İNSTAGRAMDAN DA TAKİP EDİYORUM ABLACIM AMA BLOGDAKİ YAZILARININ YERİNİ TUTMUYOR NE YALAN SÖYLİYİM :)
    DAHA SIK YAZABİLMEN DİLEĞİYLE……

    AFİYETLE VE HOŞ KALIN…..

    • tanerinesi diyor ki:

      Canımsın benim,
      Ne kadar içten bir yorum bu böyle:) Sıkı takipçim benim:)
      Estağfirullah, sizler güzel bakıp güzel görünce öyle sanıyorsunuz. İşler sanıldığından, anlatabildiğimden de daha yoğun son zamanlarda. Menülerim de malesef zayıf kalıyor. Lakin bünyem misafirsizliği kaldırmıyor:)

      Yazılarımda olacak inşallah.
      sevgilerimde..

  2. Arzu diyor ki:

    oh bee şükür kavuşturuna.hergün bakıyorum bakıyorum yoksunuz.masalarına hasret kaldım valla. ve iftar davetlerim için eski masalarınıza 50 kere bakmışımdır:) yine güzel bi masa.ellerinize sağlık.yarınki masayıda bekliyorum heycanla.fikirlerinize ihtiyacım var;) kolaylıklar diliyorum

    • tanerinesi diyor ki:

      Arzu Hanım,
      Çok teşekkür ederim. Böyle heyecanlı güzel yorumlar beni çok mutlu ediyor. Yeni masa sıradaki postta inşallah. Tarif isteyen çoktu vereyim dedim:)

  3. ebru şahin diyor ki:

    ellerinize sağlık fazlasıyla yorum yazmasamda sık sık takip ediyorum sayfanızı geri dönmenize sevindim sevgiyle kalın..

  4. NİLGÜN diyor ki:

    NERELERDE KALDINIZ HERGÜN BAKIYORUM SAYFANIZA GERÇEKTEN ÇOK ÖZLEDİK

  5. zeynep diyor ki:

    Hoşgeldiniz :)
    Ramazanın bereketi ile geldiniz inşallah :)
    Sık sık yeni paylaşımlarınızı görmek dileğimle…

  6. TUBA KOŞAN diyor ki:

    şükür kavuşturana böyle özletmeyin kendinizi ama. Bizi bu güzelliklerden mahrum etmeyin …

  7. zeynep diyor ki:

    merhaba,ozlemıstik sizi…cok guzel bir masa olmus…bardaklarınızı cok begendim markasını ogrenebilirmiyim..

  8. gülay diyor ki:

    çok güzel bir sofra

  9. Özlem Kobal diyor ki:

    Hayırlı ramazanlar dilerim.Sofralarınızın maşallahı var elinize sağlık bende yoğun çalışan biri olarak böyle sofralara imrenerek bakıyorum… iftariyelikleri sunduğunuz küçük sofraya bayıldım nereden temin edebilirim

  10. tanerinesi diyor ki:

    Gülay Hanım,
    Zeynep Hanım,
    Tuba Hanım,
    Zeynep Hanım,

    Ayrı ayrı teşekkür ederim. İnşallah hasret bitti :)

  11. Elif'in defterinden diyor ki:

    Her baktığımda içim açılarak okuduğum ablacım.. Hep şunu geçiriyorum ben de evlenirsem böyle sofralar kuracağım :)

    Ellerinize sağlık :)

  12. saliha diyor ki:

    s a muazzez kardesim görmeden kardesim gibi sevdigim ender insan… ben yemeklerinden ziyade o samimiyetle ve dogallıkla yazdıgın yazılarını özledim senin içinde her zaman yasatıgın çocuklugunun saflıgını dile getiişini özledim…inş birgü bulusmak dilegiyle…Allaha emanet olun

  13. Çiğdem DUYAR diyor ki:

    Sevgili Hatice,
    Diğer arkadaşlar gibi bende özlemişim seni…Hoşgeldin…Yine ilk satırlarla gözlerimi doldurdun..Sulugözlümüyüm yoksa yaşlandımmı ben :)Hayırlı ramazanlar kardeşim…

  14. Ezgi diyor ki:

    Maşallah ne guzel bi sofra..iftar menulerime isik tuttunuz,mesela cumartesi misafirlerime manisa kebabi yapicam insallah..
    Cok tesekkurler,nolur arayi cok acmayin olurmu vallahi özlüyorum sizi..

  15. Çiğdem DUYAR diyor ki:

    Dünkü yorumda senden önce portakal ağacına bakmıştım,Muazzez yerine Hatice diye hitap etmişim ve inanırmısın şimdi fark ettim yani ben yaşlanmışım…Kusura bakma olurmu?Kaç gündür üniversite tercihleri kafayı yedirdi sanırım…Sevgilerimle…

  16. kumsal540 diyor ki:

    defalarca hiç bıkmadan açtığım blogumuza yeni yazı eklenmiş neyse ki :)
    şükür kavuşturana hele ki benden bahsetmişsin o kadar sevindim o kadar duygulandım ki anlatamam
    yeni işin yeni mutluluklar getirsin inşallah
    Allah emanet ol
    ayrıca sofran harika ve hiç de basit fln da değil
    sevgilerr

  17. Ezgi diyor ki:

    Manisa kebabi tarifinize ufak bi kac ekleme yaparak haftasonu misafirlerim icin yaptim,COK begendiler..size nasil tesrkkur etsem azdir,uyguladigim butun tarifleriniz %100 lezzet garantili ve bol övgülü:)
    Simdi sirada citir mantiniz var…elinize emeginize saglik…

  18. Hülya diyor ki:

    Ellerine sağlık her zaman takip edemiyorum ama yüzünün kalbinin güzelliği yaptığın her işe yansıyor ben bu kebabı yufka içerisine mantar tavuk soğan biber domatesli yapıyorum yiyenler beğeniyor .))

Bir Cevap Yazın

