Eski’ye & Bugün’e dair..

1

Şeklin ve şemalin önemini düşünürken nereden geldiyse aklıma annemin kuzinede pişen keklerini hatırladım..

8-10 yaslarındayım, hayal meyal hatırlıyorum, anneme aldığım ilk hediyeyi.. İlk kez dogum günü kutlamanın heyecanı icinde babamın verdigi para bir yas pastaya bir de paşabahcenin dilimli cam kek kalıbına yetmişti. Eldekilerle en fazla yapılabilecek tatlı olduğundan bizim evde, her ev de olduğu gibi sık sık kek pişerdi.. bende o kekler sayesinde annemin en sevdiği tatlının kek olduga inanmış ve ona aldığımız ilk hediyeyi bir kek kalıbı olarak seçmiştim.. O gün bügündür kekten tad alamaz oldum..
 
Yıllar yılları kovaladı ve ben o kek kalıbına yenilerini ekledikce kekin lezzeti damağından yavaş yavaş değişti.. Kek suret değiştirdikte tadı ve lezzeti başkalaştı adeta ..
 
Şimdi kendi mutfağımda binbir çeşit kek kalıbı ile başbaşayım..
 
Pişen her kekin kokusu eve dağıldıgında ben annemin keklerini hatırlarım, ilk tattıgımda da  hüsrana ugrarım.. Hiç bir kek annemin kuzinede, yuvarlak alimunyum tepside pişirdiği gelişi güzel kekleri kadar lezzetli olamaz..
 
Düşündükçe içime sığmayan bir hüzün kaplar ansızın..
 
O keklerde imkansızlıkların verdiği bir mücadele saklıdır. Yıllarca kullanılmaktan  bitap düşmüş bir çırpma teli ile karıştırılmış bir malzemeden çıkmadır.. Annemin zar zor aldığı, en ucuzunu bulmak için pazar pazar dolaştığı, gramını dahi israf etmediği unu saklıdır.. Ne olur çikolatası çok olsun diye yalvarışlarımıza rağmen kırmamak adına bir iki çay kaşığı buladıgı,  kakao sayesinde yerken çikolata yediğimizi sandığımız çığlıklarımız saklıdır.. Kenarlarını yenemek için kardeşlerle sıra kavgasına girişlerin tatlı telaşları da saklıdır. Bayatladıgında süte batırılıp yemenin hazzı saklıdır.. Komşuya verildiğinde bitecek korkusu yaşamanın çocukluk duygusu saklıdır.. Verilmenin bereket bereket geri dönüldügünü anneden öğrenmek te saklıdır…
 
DSC_1062
 
Beni instagramda takip edenler çok iyi bilir, bu sofranın haftalar önce hazırlandığını. Aldığım onlarca güzel mail ile beni sorup, yanlız bırakmadığınız için de çok teşekkür ederim. Kardeşim çok şükür iyi. Onun iyi olması ile sevinirken anneciğimin geçen hafta bizi ufak bir korku ile üzmesini atlattık.. Ailecek büyük imtihandan geçiyoruz.. Asıl korkum imtihansız bırakılmamızdır..
 
cats 1
Bu sofrada verilecek ne bir tarif ne der bir ayrıntı var. Sizleri burayı öyle çok özlüyorum ki anlatamam. Bu arada yeni işimiz neredeyse 4. ayını doldurmak üzere. Her geçen ay içim daha bir kıpır kıpır ediyor.. Rabbim tüm yeni iş kuranları içinde de bizi muvaffak eylesin..
 
Bu sofra Müjgan’nın ayaklanması şerefine hazırlanmıştı. Sabah işe giderken sadece Pırasa ve Pasta bir de sofrayı kurunca ortaya ancak böyle bir sofra çıkabildi. Ben “kusura bakmayın” dediğimde de babam “bizde akşamları hiç böyle sofra kurulmuyor” diyerek farkında olmadan annemi güldürdü:) Yayınlamak yeni nasip oluyor. 
Menüyü yine sizlere fikir olması için vereceğim;
page3
Menüde;
  • Zeytinyağlı Pırasa
  • Közlenmiş Patlıcan Salatası
  • Meksika Fasülye Salatası
  • Arpa Şehriye Pilavı & Tavuk But

page2

  • Annemin Gül Böreği
  • Fırında Mantar
  • Çilekli Pasta

Dip Not: Canım ablama (eltim) bana hediye ettiği kuşlu servisliği için buradan da teşekkür edelim:)

14 Responses to Eski’ye & Bugün’e dair..

  1. hanife diyor ki:

    Çok eskilere götürdü beni yazdıkların hem duygulandım hem hüzünlendim…
    ne marifetlidir kuzine sobalar çay demlenir,kek börek pişirilir,ekmek kızartılır ve daha neler neler..
    Kardeşinin iyi olmasına çok sevindim annecinede,kardaşinede şifalar dilerim yüce Mevlamdan…

  2. kumsal540 diyor ki:

    nerdeyse her bilgisayarı açtığımda kontrol edip müjdeli haberini bekliyordum ki aldım inan ki ben yazını okudum okuyalı gözlerim dolarken dua ediyorum çok sevindim sanki bir yakınım iyileşmiş gibi Allahım günahsız yavrusuna bağışlasın ve bi an önce sağlığına kavuşsun

    yeni işin neydi muazzez Allahımm bu işinde de muvaffakiyet versin azmine çabana hayranım

    sofran harika yeni tarif yok özel değil diyosun ama daha ne olsun bi sürü çeşit ellrine sağlık
    ağız tatlılığı ve sağlıcakla afiyetle yeyip içmek nasip olsun

    imtihansızlıktan korkmuşsun çok manidar bi söz Allah imtihansız bırkmasın evet ama bu imtihanları da kazanabilmeyi nasip etsin

    sevgi ve dua ile

  3. Çiğdem DUYAR diyor ki:

    Sevgili Muazzez son iki yazın ve denk geldiğim bir kaç yazın beni çok hüzünlendiriyor,gözlerimden yaşların düşmesine engel olamıyorum.Anlıyorum ki benim gibi senin de çocukluğuna büyük bir özlemin var..40 yaşını devirmiş 3 çocuklu bir anne olsamda hep yüreğimin en derininde annemin babamın küçük kızları duruyor,çok özlüyorum çocukluğumu.O çok imkanların olmadığı çocukluk günlerinde gerçekten çok mutluyduk ve herşey bizim için çok değerliydi.Kardeşinin iyileşmesine çok sevindim.Anneciğine de çok geçmiş olsun.Allahım kaldıramayacağımız yük yüklemesin.Sevgilerimle..

  4. Betül diyor ki:

    muazzez abla Allah acil şifalar versin kardeşine de annene de, ellerine sağlık sofran yine bir harika ama çok ihmal ediyorsun bizi çok bekletiyorsun daha çok görüşmek dileğiyle inşa’Allah…

  5. Merve diyor ki:

    Öylesine duygulandımki,nasıl bir iç fırtınadır sana bunları yazdıran..O kadar içten o kadar da yalın yazmışsınki insanın yüreğini sıkıp bırakıyor cümlelerin.Rabbimden annen için kardeşin için tüm sevdiklerimiz için hayırlı ömürler diliyorum canım..

  6. özlem diyor ki:

    kardeşinizin iyileşmesine çok sevindim. Anneniz içinde geçmiş olsun diliyorum. Rabbim imtihansız bırakmasın evet ama imtihanlarımızı da hakkıyla atlatabilmeyi nasib etsin. Sağlıcakla kalın……

  7. nezpek diyor ki:

    Merhaba, sayfanız sık baktıklarım arasında olmasına rağmen çok sık bakamıyorum , baktıkçada kaldığım yerden okumaya gayret gösteriyorum. Ailenizdeki rahatsızlıkların geçmiş olmasına sevindim. Daha kötü şeylerden Allah muhafaza etsin . Kek ile ilgili yazmış olduklarınız beni de çocukluğuma götürdü, her ne kadar Nostalji moda oldu diye bir deyim ortalıkta dolaşsada ben gerçek anlamda o günleri keşke tekrar yaşasak diyorum. Çocuklarımızında o günleri yaşayarak ellerinde sahip ( manevi ve maddi ) olduklarının aslında ne kadar değerli olduğunu farketsinler istiyorum. Belki ilerde onlarda bizim gibi düşünecekler ama bizim çocukluğumuz çok anlamlıydı diyorum… Sağlıkla, huzurla , bereketle kalın. Allaha emeanet olun. Sevgilerimle,

  8. zeynep diyor ki:

    İnanın kardeşinizin iyi olduğuna çok çok sevindim. Maşallah berekeallah.
    Herşeyin gönlünüzce olması dileğimle…

  9. Çiçek Ekmek diyor ki:

    Ellerine sağlık anılarını çok içten ve duygu doluydu….

  10. melike berker diyor ki:

    sevgili Muazzem hanımcım :) bu arada yorumlardan isminizi de öğrenmiş oldum sizi tanerineşi diye instagramdan tanıdım çok ta memnun oldum:) başlangıçta çok incelememiştim takibe almama rağmen ama maşallahınız var iyiki görmüşüm igde sizi, blogunuzu da şimdi başladım okumaya :) (sizinle, blogunuzla haşır neşir olmam cumartesi günkü cheesecake macerama bağlıyorum hatırlarsanız eğer kzımın doğum günü için yaptım ve ben bile kendime hayret ettim sizin katkınız elbetteki büyük anlatımınız,tarifiniz her verilen tarif gözü kapalı yapılmıyor malesef burdaki yorumlardan anladığım artı gördüklerim siz bu işin piri olmuşsunuz üstelik bir işkadınısınız demekki çalışyor olmak bahane değil istemek ve özenmek önemli kırkbirkere maşallah Allah sofralarınızı şenlendirsin bereketlendirsin inşallah… çok öpüyorum sizi :) ben namıdiğer mutfakperisimelo :)

  11. nesli yemeknesli diyor ki:

    Kaç zamandır aklımdaydı ablanızın durumu nasıl oldu diye, iyi olmasına çok sevindim. Rabbim, annenize de acil şifalar versin, güzel sofra ve yazınız için de tebrikler, sevgiler..

  12. seda bozacı diyor ki:

    harıka bır masa ve sunum. meyve servislerınıızı nereden aldıgınızı paylasır msnz benımle ?

  13. Canım uzun zamandır, bir ses vermiyorsun.
    İnşallah ailen ve sen iyisinizdir, Allah’a emanet olun.
    Hayırlı kandiller…

  14. Hülya diyor ki:

    Hayır olur inşaallah, bu kadar uzun ara, ne ola ki??????? Sessiz ve sıkı takipçiniz…

Bir Cevap Yazın

