Güzel Bir Pasta & İçimde Saklı Üç Nokta…

DSC_0550

HANGİ MEVSİM

Mevsimlerden ilk bahar.. Bahçemde kıştan çıkma bir bahar esintisi. Zorlu bir süreci atlatmanın ılık bir havası var. Tohumlarım kök salmış. Sıcak yaz günlerine el sallıyor adeta. Günler yavaş yavaş ısınmaya başlıyor. Her sabah bir başka güzel sanki.

Bir sonraki gün bir önceki günden daha sıcak günlere gebe. Heyecanın doruklarındayım… Filizlenen tohumlar meyvelerini vermek için hazırlanıyorlar. Bense iyi bir bahçıvan olmak için hazırlıklar içindeyim. Biraz endişeli, biraz aceleci…

Çok sürmez bu mevsim diyorum. İyi bir bahçıvanlık için kolları sıvamak, ekilecekleri en doğru şekilde ekebilmek, ekilmiş olanları ise iyi aşılamak gerek diye düşünüyorum. Acelecilikle yüzüme gözüme bulaştırmamak için doğru nefeslerde almak istiyorum. Hatta bu sırada çok yaz görmüşlere soruyorum. Ekmiş, biçmişlerin tecrübelerini asla es geçmiyorum. Biliyorum çok sürmez bu bahar..

Bahar temizliği, bahçe işleri, yeni yeni deneyimler hatta tecrübesizliklerle hızlı geçen bu baharın ardında yaz günleri gelecek diyorum. O bunaltan sıcağı ile dizlerimde derman bırakmayacak. Zar zor nefes alacağım diyorum.

Yaz gelip çatıyor. O muhteşem ihtişamıyla yüzünü gösteriyor. Yeni bir mevsim diyorum. Ekilenleri dahada kuvvetlendiren bir güneş çıkıyor. Filizler kocaman bir fidan oluveriyor. Lakin biraz ağırlaşıyorum. Bunaltan sıcak günler ağırlığını basıyor. Tatil kaçamakları düşüyor akla. Birazda bahçeyi hatta evdeki kediyi bile boşluyorum. Camın önündeki menekşe bile bu günlerde susuz kalıyor. Tatil diyorum. Bu günlerde hak edildiği sanılan tatil!

Oysa ilk baharda yaz için ne güzel günler planlamıştım. Yaz gelecek en iyi şekilde dinleneceğim diyordum. Güneşli günlerde hoplayıp zıplayacağım diyordum. Bu denli hızlı geçeceğini bilmeden hayaller kuruyordum.

Sonbahar geldi.. Yapraklar kuruyup dökülmeye başlarken, sorgulamalarım arttı diyorum. İlkbaharı yaşarken sonbahar ne hızlı geldi diyorum. Kış bu kadar yakınmış diyorum.. Yaz derken kışın hazırlığına vakit kalmışmıydı diyorum. Oysa ilk baharda ektiklerimi bile tam anlamıyla biçememişken. Hayıflanıyorum ihmal ettiğim kedime, menekşeme.. en güzel mevsimde onları ihmal etmeye..

Derin bir sessizlik içine bürünüyorum. Elim ne baltaya gidiyor ne oduna, ne kazmaya ne küreğe. Yok diyorum kışa hazırlık yapmak gerek. Ama nafile. Öyle çok yorulmuşum ki derman kalmamış bedende.

Şimdi soruyorum hangi mevsimi yaşıyorum diye, kendi kendime.. Sorgulamalarımın yerini inancım alıyor. Hangi mevsimde olursam olayım gerçek baharın geleceğini düşlüyorum. İnanıyorum her tohum bir filiz verecek, her filiz bir fidan olacak ve her fidan meyve verecek. Çabaların boşa çıkmayacağı ebedi bahar da gelecek…

page 1

Bu pastayı hayatının baharında iki arkadaş için hazırlamıştım. Yine sipariş üzerine çalıştığım bir pasta olmuştu. Aynı işyerinde çalışan iki arkadaşın aynı dönemde askere gitmeleri üzerine şirketlerinin kendilerine bir süpriziydi.

page2

Pastamızın içi bol çikolatalı bir pasta olmuştu..

 

 

page3

15 Responses to Güzel Bir Pasta & İçimde Saklı Üç Nokta…

  1. ebru nur delikaya diyor ki:

    pasta gercekden harika görünüyor, hele kücük detaylar süperler,.. ellerinize saglik… :)

  2. TUBA KOŞAN diyor ki:

    öylesine küçük detaylar varkı bunları ortaya koyabilmek için büyük bir istek ve sabır lazım. İşini sevince insan herşey kolay geliyor heralde.. Eline, yüreğine sağlık yine harkulade işler yapmışsın…
    Allah Kolaylık Versin.

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Tuba Hanım,
      Çok incesiniz, teşekkür ederim. Aynen dediğiniz gibi, ben bu işi gerçekten çok ama çok seviyorum. Senelerdir devam eden asıl işim olmasa sanırım bir butik dükkanda bende açardım:)
      Sevgilerimle..

  3. kumsal diyor ki:

    muazzezcim pastan harika görünüyor hele ki şu kamuflajlı askerler çok hoş
    yazın da çok anlamlı patenti sende mi yoksa alıntı mı acaba
    ellrine sağlık cnm butik ürünler benim de hayalim ama gerçekleştiremedim bi türlü

    • tanerinesi diyor ki:

      Deryacığım nasılsın?
      İnşallah kızın da sende iyisindir:) Yazı bana ait. Sen hiç alıntı yaptığımı gördün mü! Çok ayıp:)

      • kumsal diyor ki:

        alıntı yaptığını hiç görmedim cnm ama o kadar profosyonel ki inanamadım ya harikasın
        kızım da ben de iyiyiz çok şükür yeni işinde muvaffak olmanı temenni ediyorum cnm
        bizleri de unutma olur mu şubat sonuna kadar yoğun çalışacağınız söylemiştin hadi artık şubat bitmek üzere bizleri harika yazılarından ve tariflrinden mahrum etme

  4. ŞULE YANIK diyor ki:

    Pasta harika görünüyor.sizi arada takip etmeye devam ediyorum.instangramdaki resimler çok hoş.Ben de ev yapımı doğal ürünler serime devam ediyorum.peynirlerimi görmek isterseniz buyrun misafirim olun.sevgiler.

  5. TUBA KOŞAN diyor ki:

    S.a.Muazzez Hanım,

    Bende çok seviyorum butik pasta işini.. Şöyle meyvelerle keklerle kurabiyelerle süslenmş sepetleri hazırlamak ne mutlu ederdi beni birde sizin gibi bir patronum olsa daha ne isterim ki. Hem çalışıp hem eğlenmek her insana nasip olmuyo maalesef. Zaten herkes zevk aldığı işi yapsa huzursuz ve mutsuz insanlar minimum düzeyde olurdu heralde. Sizde karar verir ve bu işe koyulursanız sizin gibi bi patronla çalışmak için can atarım. Bilginize … :))

  6. EPÖM diyor ki:

    SA Muazzez Hanim,
    Ellerinize ve emeklerinize sağlık.Ben doğum iznini ikinci yılda uzatan bir öğretmenim.Sanırım bloğunuzla da kızımın yaş günü araştırmalarım sırasında tanıştım.Ara ara, birazda merakla sitenizi ziyaret ediyorum kimseciklere fark edilmeden;)takii yaptığınız çekilişe kadar.Sizi sanki çok iyi tanıyorum bir o kadar da tanımıyorum.Tuhaf bir his gerçekten.Mesela önceden yorum yazmak aklımdan bile geçmezken şimdi size daha iyi empati kurmaya başladım,özellikle de bugün.Nasıl mı? Yeğenime hazırladığım doğum günü pastasıyla.5 yaşındaki küçüğümü mutlu edeyim ama hazır boyalara da bulaşmayım diye uğraşarak yaptığım ejderhalı yeşil pastayla.O kadar kafa yorupuğraştım ki sonunda bitmesi,lezzeti,rengi değil di beni mutlu eden beğenilmesi idi.Uzun lafın kısası anladım ki yorumlar emek veren kişi için değerli.
    Öncelikle yoğunluğunuzdan dolayı gönlünüzce aktif olamamanız inanın bizleri de üzüyor.
    Sayfayı açtığımda yeni bir yazı ile karşılaşmak inanın beni çok sevindirdi (bazen bunu bende şaşırtıcı buluyorum,evde çok kaldım tuhaf huylarım oluştu;) Pastanız çok sevimli olmuş,asker kardeşlerimize iyi bir moral olmuştur eminim.
    Muhabbetlerimle…

  7. Esra Karaman diyor ki:

    blogunuzun uzun zamandır takipçisiyim çok başarılı buluyorum sofralarınıza yemeklerinize kattığınız sıcaklık fotoğraflardan anlaşılıyor.başarılarınızın devamını diliyorum.Rica etsem sizden bir şey öğrenebilirmiyim? Ben mutfağımı yeniliyorum dolaplarım tezgahım bembeyaz oldu. Beyaz bir masa aldım ama tek sıkıntım beyaz sandalye bulamıyorum. Sizin mutfak fotoğraflarınızda gördüğüm beyaz sandalyeleri çok beğendim nereden aldığınızı öğrenebilir miyim bende almak istiyorum da yardımcı olursanız çok sevinirim.

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Esra Hanım,
      Öncelikle geç cvp içi çok üzgünüm. Kızkardeşim elim bir trafik kazası geçirdiği için on gündür buralara uğrayamıyorum. Sandalyem masko mobilyacılar çarşısından alındı.

  8. Arzu diyor ki:

    Çok geçmiş olsun muazzez hnm allah şifa versin inşallah önemli birşeyi yoktur. her gün bakıyorum buraya.kaza haberine üzüldüm gerçekten. aalhım yardımcınız olsun.işlerinizde de kolaylıklar diliyorum

  9. Efsunluyemekler diyor ki:

    Bu postu daha önce okumştum ama kalbten okumamışım demek ki..tekrar başa ,tekrar başa …sanki her satırı,cümleyi,kelimeleri içimde iyice idrak etmek ister gibiyim…sanki siz de bunu istemişsiniz…sanki bugün bu satırlara ihtiyacım varmış gibi…’çabaların boşa çıkmayacağı ebedi bahar da gelecek .’sözleriyle uykuya dalmak istiyorum,çok teşekkürler

Bir Cevap Yazın

