Zeytinyağlı Taze Börülce & Dondurucuda Börülce Saklama

börülce 1

Masada beni adeta boğazlayan evrakları bir kenara topladım. Günlerdir aman masama dokunmayın, bir evrakı bile almayın dediğim, hizalarının bile bozulmasını istemediğim, dosyaladıkça düzen bulduğum masamı yeter artık nidaları ile ansızın üst üste topladım. Sanki bunu yaparken sizlerle aramda derin bir uçurumdan kendimi kurtarmış gibiyim..

Yeni bir iş yeni bir doğan bebek gibiymiş, öğrendim. İlk günler gelme heyecanı yaşarsınız ya aynen öyle bir heyecanla başladı. Doğduğu ilk gece/ilk ay uykusundan yeni uyandığı için gözünü gözledik adeta. Şuan 3. ayımızdayız ve şiddetli gaz sancıları ile baş başayız:)

Benim için ne kadar adrenalin dolu da olsa ben bu işi çok sevdim. Elhamdülillah artık işe daha keyif ile gidip geliyorum. Yoğunluk beni motive ediyor, kendimi iyi hissetmemi sağlıyor. Birkaç haftaya kalmaz bu tempoda benim için rutine girince misafir ağırlamak istiyorum evimde. Evde misafir ağırlamayınca kocaman evi boşuna işgal ediyoruz gibime geliyor.

Lakin bu 3 ay bana haftalarca pazar günleri dahil-tatil yapmadığımız yorgun bir beden bıraktı. Sadece bir iki defa istisna tatil yapmalarımız da eşim ve ailemle geçirdiğim için burayı ihmal ettim. Ve artık uzun bir süre cumartesileri çalışma kararı aldık.

Akşamları 20.00 den az olmayan mesailer yüzünden de birçok kez üzülerek hazır yemeklere yöneldik. Ben yine fırsat buldukça sebze yemekleri, zeytinyağlılar, pratik tatlılar yaptım. Akşam 9 da mutfağa girilince ne yapılırsa..

Derin dondurucumu ilk kez bu kadar çok sevdim. Eski yoğunluğumum üç katına çıkması ona bağlılığımı artırdı. Bu yaz onu doldurmak için daha çok çaba göstereceğim..

Beni FACEBOOKTA takip etmek için TIK TIK

Yine beni İNSTANGRAM da takip etmek için TIK TIK

ZEYTİNYAĞLI TAZ BÖRÜLCE

cats

İşte bu yemeğimde soyunma odama aldığım 6 kapaklı derin dondurucum sayesinde yapıldı. Ağustos ayında müşteri ziyaretimden sonra bir sanayi sitesinin yanında rastladığım pazardan almıştım. Arabayı anlamsız yere park edip koşa koşa pazarı turlamış ve bu börülceleri iki gün bagajda unutmuştum:)  Şimdi hem dondurucuda nasıl börülce saklarız hem de nasıl pişiririz tarifini verelim. Yaz için şimdiden hazırlık olsun sizlere.

Bu tarif kışlık hazırlığı için, diyet yapanlar için, davet sofralarında hafif yemekler tercih edenler için gelsin..

DONDURUCUDA KIŞLIK BÖRÜLCE

  • Dilediğiniz kadar satın aldığınız börülceleri başlarından ayıklayınız. Bu sırada nazik olunur ve asla kırmayınız. Uzunluğu pişirdiğinizde görsel olarak daha güzel olacaktır.
  • Bol su ile yıkadığınız börülceleri tencerenize alınız ve bir miktar su ekleyiniz.
  • Ben çok olan tencereye yaklaşık 2 su bardağı su eklediğimi hatırlıyorum.
  • Tencerenin altını çok kısık ateşte yakınız. Tencerenin kapağını açmadan börülcelerin renginin değişmesini annelerimizin takibi ile ölmelerini sağlayınız.
  • Bu sırada sizin dikkatiniz çok önemli. Hem tencerenin kapağını fazla açmamanız lazım hem de çok fazla pişirmeden, rengi değişir değişmez ocaktan almanız lazım. Mümkünse başından ayrılmayın.
  • Tencerenin kapağını açmamanız neden gerekiyor? Çünkü börülceler az miktar koyduğumuz suyun buharı ile ölüp renk değiştiriyor.
  • Bu işlem biter bitmez çok fazla ölmemeleri için içindeki su ile tepsilere dökünüz.
  • Tamamen soğuyan börülceleri buzdolabı poşetine hava almayacak şekilde dilediğiniz ölçülerde pay ediniz.
  • Ben derin dondurucunun hem kokusunu içine almaması için hem de kendi kokusunu derin dondurucuya vermemesi için muhakkak 3 kat poşet uygularım. Tercih sizin.

ZEYTİNYAĞLI TAZE BÖRÜLCE

  • Tencerenizin altına 2 adet soğanı ay dilimi şeklinde kıyınız ve üzerinden yarım çay bardağı zeytinyağı gezdiriniz. Unutmayın zeytinyağı çabuk yanan bir yağdır. Bu yüzden soğan ile birlikte tencereye ilave etmeli, yağı ısıtmamalısınız.
  • Hafif kavurduğunuz soğanların üzerine börülcenizi ilave edip göz kararı su koyunuz. Bu ölçü börülcenin 1/3 ü miktarından da az olmalıdır. 2-3 adet küp şeker atınız.
  • Zeytinyağlı bir yemek olduğundan suyu az tutup buharında pişirmeye ama dibinin tutmaması içinde kısık ateşte pişirmeye özen gösteriniz.
  • Soğuyan yemeğinizi servis tabağına alıp arzuya göre bir miktar zeytinyağı daha ilave ediniz. Afiyet şifa olsun!

4 Responses to Zeytinyağlı Taze Börülce & Dondurucuda Börülce Saklama

  1. hatemimce diyor ki:

    ÇOK şükür kavuşturana, sabrın sonu selamettir :) bu sabah güne güzel başladım yeni yazını görünce ablacım arayı çok uzattın lafım sitem değil özlem ;) yararlı bilgiler kutuma bunuda attım Rabbim nasip ederde biran önce evlenir eşimin eşi olunca :) yazın kışlık hazırlıklarımda bunu yapacağım bende….
    bizi bu kadar uzun süre sensiz bırakmazsın inşallah yeni yeni tarifler hoş sohbetler bekliyorum bol bol :)
    geçen hafta sömestır tatiline gelen ablam ve yeğenime kakaolu muffin tarifini yaptım bayıldılar ilk başta kekin çok yumuşak olduğu için pişmediğini iddia ettiler “Muazzez ablamın tarifi beni yarı yolda bırakmaz yeyinde ondan sonra konuşun dedim” :) yarın annemin günü var dün akşam kakaolu muffin yapar mısın dedi misafirlerim için gülümsedim “tabiki yaparım annecim” dedim pratik ama bir o kadar da tezzetli bu akşam yeniden yapıcam :)
    Allah seni başımızdan eksik etmesin ablacım Rabbim işlerinde kolaylık versin evinin huzurunu daimi etsin inşallah…

    Afiyetle ve hoş kalın…….

  2. Gül diyor ki:

    Hatemimce’ye katılıyorum Muazzezcim. Cidden üzgün olucaz senin için sağlığına dikkat et bu yoğun tempoda dünyanın derdi de, işi de bitmez güzelim. Rabbim kolaylıklar versin işlerinde bence sana bir yardımcı lazım :))) Bu post iyi geldi gerçekten.

  3. kumsal540 diyor ki:

    muazzezcim seni hala nerdeyse her gün ziyaret ediyorum desem:)))
    Allah yeni işinde başarı nasip etsin,utandırmasın
    pazar günlerin boşldığına göre buraya daha sık uğrayacaksın demektir ki bu duruma çok sevindim :)))
    yeni işin nedir cnm benim

  4. Ezgi diyor ki:

    Hoşgeldiniz demek istiyorum zira ben hergün burdayim:)özlettiniz kendinizi,lutfen bubkadar uzun aralar vermeyin..bugün misafirlerim icin lahana sarmasi tarifinizi uyguladim,insallah becerebilmisimdir..
    Kolayliklar diliyorum

Bir Cevap Yazın

