Lahana Sarması & Çekiliş:)

DSC_0764

Kocaman bir evim var benim! O kadar büyük ki size buradan anlatmakla bitiremem. .

Kapıdan girer girmez kendimi büyük bir han’a giriyor gibi hissediyorum. Ben içinde ufacık tefecik kalıyorum. Bir temizliğe başlasam sanki günlerimi alacak gibi geliyor. Ne kadar çok eşyam var diyorum. Bu kadar büyük bir evi doldurabilmek için alınmış sayısız eşya. Saymaya kalksam 1.000 parça eder her halde. Evi ölçmeye kalksam eminim bir tam günümü alır diyorum; içim ürperiyor!

Benim kocaman bir evim var, sizin de var mı soruyorum ?

Ben çokta zenginim. Sayısı 1.000 parçayı bulan eşyalarım servetimin bir parçası. Siz de zengin misiniz diye soruyorum?

Aslında benim evimde bir çoğumuzun ortalama ölçülerinde olan bir ev. Sadece 110 metrekareden oluşan evimi eğer karışla ölçmeye kalkarsam kaç günümü alır? Ya da  eşyalarımı toplu iğnelerimi bile teker teker sayarsam  1.000 ‘i bulur mu? Sadece bir çoğumuzda bulunan 12 kişilik yemek takımında bile neredeyse 100 parça olduğunu hatırlarsak 1.000 rakamının çok az kaldığını düşünebiliriz.

Peki evim neden bana bu kadar büyük geliyor?

Lütfen bu soruyu birlikte cevaplayalım. Ben kendi cevabımı yazana kadar yorumlarınız ile bana yardımcı olur musunuz? Daha önce bahsettiğim “çekilişi” bu yorumlar içerisinden kura ile yapacağımızdan  bu vesileyle çekilişe katılmış olmanızı da rica ediyorum.. Lütfen adaletli olmak adına sadece birer yorum yazınız..

Çekiliş 18 Ocak 2013 saat 23.59 da sona erecektir. Talihli arkadaşımızı kura ile belirleyeceğim. Buradan beni hiç yanlız bırakmayan, varlıklarını hep hissettiren, benim ikinci ailem olan sevgili takipçilerime bol şans diliyorum. İnşallah hayırlı bir çekiliş olur!

Özetlersek bu postun altına yorum bırakan talihli arkadaşımıza 4 adet aşağıdaki resimde görülen dikdörtgen servis  tabağı hediye ediyoruz. Bu tabaklarla kalmayıp masalarımda kullandığım objelerden de süpriz bir paket hazırladım. Kürdan, minik tavalar, pembe kovalar v.s Süprizzz:)

DSC_1727

Lahana Sarması

Canım bol salçalı, kıymasız kapuska çektiği için aldığım lahanayı eşimin “benim kapuska sevmediğimi biliyorsun” tepkisi ve “sen kendine yap,ben kahvaltılık yerim” demesine rağmen sofrada beylerin gözünün doymasının daha önemli olduğunu düşündüğümden:) lahanayı bu iş temposuna rağmen lahana sarmasına çevirdim. Yapalı ve tüketeli 3 hafta da olsa hala kendime şaşıyorum. .

Son iki aydır neredeyse her akşam mesaiye kalıp 19.30 ya da 20.30 çıkıyoruz. Cumartesileri tam gün çalışma alışkanlığı edinmemiz de an meselesi:) Sağlık sıhhat versin Rabbim çalışalım ama arkadaşlarımı, dostlarımı, akrabalarımı özledim. Misafir ağırlamayı özledim..

Velhasıl yorumlarınıza sorularınıza geç cevap yazıyorsam sebebi ya ofise uğrayamadığımdandır ya da masama oturacak vakit bulamamaktandır:) Biliniz ve hakkınızı helal ediniz lütfen..

Malzemeler:

  • Orta boy lahana
  • 200 gr kıyma
  • 4-5 çorba kaşığı zeytinyağı yağ ve yarım su bardağı su
  • Yarım su bardağı yemeklik kalın bulgur
  • 1 su bardağı kırık pirinç
  • Karabiber,tuz, 1 yemek kaşığı salça, 1 silme kaşık pul biber
  • 1 büyük soğan varsa bir avuç ince kıyılmış maydanoz (kalmadığı için ben koyamadım)

cats

LAHANANIN YAPRAKLARININ AYRILMASI: Öncelikle benim için ilk öğrendiğim yıllar kabus olan lahana dolmasının en zor kısmı şu kırılgan yapraklarının ayrılmasıdır. Bunun için ilk önce marketten lahanayı alırken dikkat etmemiz gerekiyor. Elinizi yumruk yapıp lahananın otasına basınız ve en yumuşak olanını seçiniz. Çünkü yumuşak olan lahana büyürken sık sarılmazsa yumuşak kalır bu da yaprakların kolay ayrılmasını sağlar. Bir diğer hususta ince yapraklı olanını seçiniz.

Lahananın yapraklarını ayırabilmek için tepesinden resimde görüldüğü gibi HUNİ şeklinde oyup çıkarınız. Ve yaprakları sırasıyla dikkatlice çıkarınız. Kırılmalar veya yırtılmalar sizi üzmesin. Haşladığınızda düzgün olmayan kısımlar bile kolayca sarılıyor. Benim bu lahanam çok güzel çıktığından tüm yapraklarını kolayca çıkarabildim. Eğer siz bir noktadan sonra çok ama çok zorlanıyorsanız benim yaptığım bir yöntem var hemen onu yapınız. En geniş ve yayvan tencerenizi yarıya kadar su doldurunuz. Su kaynadıktan sonra lahanayı içine otutturunuz. Suya değsede değmesede sorun değil. Buharlada yumuşuyor. Su ile yumuşayan yapraklar daha kolay çıkıyor. Burada kaynar suya lütfen çok ama  çok dikkat ediniz. Lahana ağır ve hacimli olduğundan kendinizi yakma olasılığınız daha yüksek.

cats1

LAHANAYI HAŞLAMA: Derin bir tencereye bir çay kaşığı tuz attığınız suyu kaynatınız. Yaprakları 3 er adet şeklinde içine atınız. 1-2 dakika bekletip hızlıca çıkarınız. Ve ayrı bir kapta hazır bulundurduğunuz soğuk su ile şoklayınız. Ve suyunu iyice süzmesini sağlayınız. İç harcı için tüm malzemeleri karıştırınız.

cats2

MUSKA ŞEKLİNDE LAHANA SARMASI : Sıra geldi en zevkli kısma, sarma işlemine. Yapraklarınızın şekillerini bozmayacak şekilde uzun seritler çıkarınız. Ve bir başına iç harçtan göz kararı koyunuz. Muska şeklinde sarmaya başlayınız. Resim size yardımcı olacaktır. Son uca geldiğinizde fazlalık çıkarsa kesiniz. Bu kalan parçaları tencerenizin altına diziniz. Hem yanma korkusu yaşamazsınız hem de israftan kurtulursunuz. Bu yapraklar yoğurt ile çok lezzetli oluyor.

cats3

LAHANA SARMASI: Normal sarma yapmak için yine gelişi güzel yapraklarınızı kesiniz. Başa koyduğunuz harcın yanlardan çıkmaması için bir parça iki yandan içeri kıvırıp yaprak bitene kadar sıkı sıkı sarınız. Sarmaların en son kapanış yerleri altta kalacak şekilde tencereye diziniz. Üzerinden yarım çay bardağı yağı ve 2 yemek kaşık salçayı bir miktar su ile inceltip yaprakların üzerinde gezdiriniz. Tencerenin yanından lahanaların tam yüzüne çıkmayacak şekilde su dökünüz. Ve lahanaların üzerine bir tabağı ters çeviriniz. Kaynama esnasında lahanalar böylelikle açılmayacaktır. Kaynadıktan sonra kısık ateşte pişiriniz.

DSC_0755

89 Responses to Lahana Sarması & Çekiliş:)

  1. Çiçek Ekmek diyor ki:

    Benim evim de sizin tarif ettiğiniz evlerden, insanı korkutacak derecede çok sayıda nesne ve eşyalarla dolu evlerden. İnsanın zamanından çalan iş uğraşılarıyla dolu denilecek türden ve de yoran. Neredeyse çocuğuma oynayacak yer kalmamış gibi. Fakat bunlar sizin de dediğiniz gibi ne kadar zor da olsa işi, evimiz ve sahip olduklarımız paylaştıkça keyifleniyor , kullanıldıkça ve sevdiklerimize hizmet ettikçe benim için değerleniyor, güzelleşiyor. Büyümesi de sanırım burdan geliyor. Biraz kendi iç halime göre düşünerek cevap verdim. Sizin cevabınızı da epey merak ediyorum. :) Allah’a emanet olun.

  2. fatma kahveci diyor ki:

    ne güzel mutlu bir insansınız demek ki.. mutluluk insanın göğsüne, nefesine, genişlik; kalbine, nefsine ferahlık verir.. bu nedenle eviniz size koccaman eşyalarınız binlerce görünüyor.. çünkü yaşamaktan zevk alıyorsunuz :)

  3. Betul Bal diyor ki:

    Eger o evin icinde sevgi,saygi, huzur ve mutluluk varsa o ev saray gibidir insana 1.000 tane esyasi olmasa bile bnce evlerimizi saray gibi yapmak bizim elimizde yani bnm dusuncem bu herkese bol sanslarrr…

  4. Canan Çalışkan diyor ki:

    MERHABA MUAZZEZ HANIM,
    SİTENİZDEN ÇOK HAMARAT BİR İNSAN OLDUĞUNUZ ORTADA. BİR ÇOK ARKADAŞTA BENİM GİBİ DÜŞÜNÜYOR YORUMLARI DA AYNEN TAKİP EDİYORUM:) SOFRALARINIZ SİZİN İÇİNİZİ YANSITIYOR ADETE. NE KADAR DÜZENLİ VE KİBAR BİR HANIM OLDUĞUNUZ HER HALİNİZDEN BELLİ.
    O TABAKLARI BENDE ÇOK BEĞENİYORUM. LÜTFEN BENİDE ÇEKİLİŞE KATIN:)

  5. Şule GÜZEL diyor ki:

    Sizin gönlünüz çok büyük olduğundan bulunduğunuz ortamı genişletiyorsunuz..

  6. nohuts diyor ki:

    Lahana Sarmasını cok severim ah bide su üsengeçliğim olmasa sarmak için ;) Ellerine sağlık canım enfes görünüyorlar…

  7. dilek angın diyor ki:

    öncelikle yazılarınızı tariflerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler…bende sevetimin hesabını yapamıyorum biliyormusunuz…hemben toplu iğneylede ölçmüyorum:)) bi bakış yetiyo servetimi görmeye….80 metkare evde dünyalar tatlısı bir kızım ve zor günlerimde hep yanımda olan bana lütüf diye düşündüğüm bir eşim var…srvetime paha biçemiyorum bu yüzden:) eminim sizinde servetiniz benimkinden farksızdır …..

  8. Ümmü Uhud diyor ki:

    çok sade bir ev hayalim .. sedirli bir oda mescid olarak kullanabilecegim bir oda, çocuk odası ve yatak odası hiç eşya olmasın demirbaşlar sadece:) ama mutfak çok büyük olsun,her şey yerli yerinde: mutfakta düzen varsa ev de düzenlidir mutlaka.Bu dünyada degil bu istediklerim belki başka bir alemde…

  9. mutfagabuyrun diyor ki:

    çok ilginç bir yazıymış canım.gerçekten haklısın.evimiz gerçekten çok kalabalık.bunun sebebide bence dünya nimetlerine fazla tamah etmemiz.her eşyanın en yeni modelinide alalm,şu rengide olsun,şu modelde olsun derken evimizde öyle kalabalık oluyor malesef.sanada evin bu yüzden kalabalık geliyor diye düşünüyorum canım.sevgiler.

  10. Özlem Güngör diyor ki:

    Dün kursta hocamız bahsetmişti.. Peygamber efendimizin kızının çeyizi tabi zamanın en iyi eşyalarını almış..
    Hz. Ali’nin vermiş olduğu mehrin bir kısmı ile Hz. Fatıma validemiz için alınan çeyiz ve ev eşyası on sekiz parçadan ibarettir.
    Resul-i Ekrem . 400 dirhemlik mehirden Hz. Ebu Bekir’e 63 dirhem vererek, çeyiz satın almak üzere, onu çarşıya gönderdi. Bunların taşınmasına yardım etmek üzere Hz. Selman ile Hz. Bilal’i yardımcı verdi. Alınan on sekiz parça eşya şunlardır:
    3 adet minder, 1 adet seccade, 1 adet içi hurma lifiyle doldurulmuş yüz yastığı, 2 adet el değirmeni, 1 adet su tulumu, 1 adet su testisi, 1 adet meşin su bardağı, 1 adet elek, 1 adet havlu, 1 adet koç postu, 1 adet alaca kilim, 1 adet sedir [divan], 2 adet Yemen işi alaca elbise, 1 adet kadife yorgan.
    Hz. Ebu Bekir bunları getirdiğinde, cihanın Fahr-i Ebedisi Hz. Muhammed yaşlı gözlerle şöyle dua etti: “Ya Rabbi, senin sevmediğin israftan çekinen kimselere bu eşyayı hayırlı kıl.”
    İşte Hz. Fatıma, bir ev için en zaruri ihtiyaçlardan bulunan bu kadarcık bir ve eşyası ile gelin olmuş.
    Hz. Âişe validemizin ev eşyasını da:
    1 adet sedir, 1 adet hasır, 1 adet yatak, 1 adet yastık, 2 adet çanak (un ve hurma koymak için), 1 adet su kabı, 1 adet su tası.
    Biz zaruri ihtiyaçlarımız dışında bir çok şey doldurduğumuz için evlerimize ondan
    Sana da evin kocaman geliyor olabir..2 adet yemek takımı kahvaltı takımı günlük kaşıklar süs için bardaklar çanaklar kıyafetler… Hepimiz aynınız anlıyacağın

  11. tugba diyor ki:

    gercekten inanamiyorum ya, daha dun esime sizin masa duzeninizi gosterdim su tabaklara bak , kurdanlara falan nekadr guzel dedim ve siz simdi cekilis diyince okadar heycanlandimki :)

    onlari kazanabilmek icin bir cok sey yazmak isterim,ama aklima gelen ilk sey SIZIN KALBINZIN ZENGINLIGI ve HERSEYI GUZEL GOREN GOZLERINIZ :)

    büyük kavramının küçük şeylerden oluştuğunun farkına varmış olan, hayatı en ince ayrıntısına kadar yaşamayı isteyen kişi. bu kesinlikle sizisiniz bence :)

    herkese bol sanslar…

  12. Gülnaz Eliaçık diyor ki:

    Zenginliğimiz hayatımıza anlam katan her şeyle doğru orantılı galiba. Aldığımız nefes, attığımız adım, yutabildiğimiz lokma…. Ve bizi en zengin kılan şey, ailemizin varlığı ve kalbimizi aklımıza katık ederek söyleyebildiğimiz her cümle sanırım Muazzez Hanım. Mevlâ’nın bize zenginlik olarak bahşettiği şeyleri en ufağından en irisine kadar saymaya kalkışsak ömür vefa etmez büyük ihtimalle. Biz en iyisi her daim yapmamız gereken en güzel şeye duralım, bırakalım nicel tüm kavramları ve şükür secdesine başımızı koyalım…

  13. eda diyor ki:

    ben sizi ve sitenizi bir tesadüf eseri keşfettim(int gezerken) evlerimizin bizlere saray gibi gelmesinin en başı huzurdur eğer bir evde bir sofrada huzur varsa mutlulukta bu vesileyle gelmekte eşyanın şunun bunun bir önemi yok ağzımızın tattlığı ve ana babalarımızın sağlığı evimizin bereketi herşey ama herşey o evi saray yapar eşle dostla yenilen yemekler sohbetler daha ne diyim ki çok güzel bir konu benim evimde bana saray milyarlık eşyalarım ve huzurum var allah huzurumuzu bozmasın:))

  14. sema diyor ki:

    Sahip olduklarımızı tek tek sayarsak, maddi-manevi trilyonları bulabilir. Çok şükür ki böyle, yokluk nedir diye Afrika’daki aç insanların çektikleri aklıma geliyor, onlar yiyecek ekmeği bulamıyorki tası tabağı ne yapsınlar.
    İşte bu detaylı güzel fotoğraflı anlatımdan dolayı bu siteyi takip ediyorum.Çalışkanlığınız iştede evdede aynı,ellerinize sağlık:))

  15. Songül diyor ki:

    Tam da evin içinde nereden başlanacak şu temizliğe diye bezgin vaziyette daolaşırken ve hiç birşey yepmamaya karar verip bilgisayarın başına bıkkın vaziyette geçmişken bu yazdıklarınız bana, tam anlamıyla kendime getiren, bir tokat gibi geldi.bu yorumu yazıp temizliğe şevkle başlıyacağım, ne kadar da zengin olduğumun farkına vararak!!teşekkürler bütün kalbimle

  16. dilek diyor ki:

    Gün gelir evim gözüme küçücük eşyalarımda yetersiz gelir.Eğer uzun süre evle ilgilenememiş rutin hayatın dışına çıkmışsam(kız kardeşimin düğün zamanın da olduğu gibi) işte evim o zaman gözüme kocaman eşyalarım binden fazla ve gereksiz gelir(ilk önce vitrini gözden çıkarırım çünkü onun içini boşaltmak ve osüslü bardakları gümüşleri tek tek parlatmak gerek). ilgilenemediğim evim gözüme kirli görünür ve evi karış karış temizlemeli her bi şey elden geçmeli ev eski haline gelmeli .işte ben böyle zamanlar da küçücük ev kocaman olur ve allahım bunun altından nasıl kalkacağım diye düşünürüm.Çok şükür rabbim hep güç verir ve üstesinden gelirim.Belki şimdi sizinkide böyle bir ruh halidir.

  17. İrem SAĞLAM ERGÜN diyor ki:

    Yemekleriniz,sofra dizaynınız herşey bi harika :) Oğlumun şansına katılmak istedim bu çekilişe doğum günümde 26sında,çekilişte ben çıkarsam gerçekten çok mutlu olacağım. Sevgiyle kalın..

  18. derya diyor ki:

    insan bekarken ailesiyle ev paylaşıyor, ama evlendikten sonra kendine ait evi olması bir anda hayatını değiştiriyor, o kadar sahipleniyoruz ki gün gelip annemizde kalmamız gerekse daha insanın evi gibi olmuyor,halbuki doğup büyüdüğümüz ev ama insanın kendi evi bambaşka oluyor.. küçük veya büyük nasıl olrsa olsun insan o evde mutluysa,huzrluysa o ev ev değil saray gibi oluyor herşey bambaşka güzellikte oluyor,yani mutluluk ve huzurdur gözümüze güzel gösteren büyük gösteren…
    bu yazınıza bazen unuttuğumuz şeyleri anımasttınız teşekkürlerr :))

  19. bahar diyor ki:

    insan mutsuz olduğu zaman duvarlar üstüne gelir, mutlu olduğundada o evlere sığamaz, hepsi bu, bütün mesele nasıl hissettiğinle ilgili.

  20. öncelikle selamlar.Sizinde lahana sarması yapımını görünce önce bir güldüm tesadüf dedim.Dün aldığım lahanayı sarmaya dönüştürmek üzere mutfağa gitmiştim.Büyük olan lahanayı keseyim derken yanlışlıkla elimi kestim.Acile gittim ve iki dikiş atıldı.Ben şu an dikişli elimle size yorum yazmak istedim.Evime gelince 11 senelik evliyim, evlendiğim çeyiz hazırlanarak özene bezene yeni eşyalar alınarak evlenilen bir evlilik değildi.11 senedir anca anca evimi kendi isteğime göre düzenlemeye başladım ve daha eksiklerim var.Gereksiz eşyaları hiç sevmem sadece misafirler için kullanılan odalar yemek takımları bana göre fazlalık .insan önce kendi için yaşamalı güzelce Ne eşya ne mal önemli olan evin içindeki huzur bence.Dün bir sarama yapmanın bile bizim elimizde olmadığını bir kez daha öğrendim.Ev büyük geniş yada çok şatafatlı olabilir ama önemli olan huzur.

  21. Gül diyor ki:

    Muazzez’cim ellerine sağlık, ellerin dert görmesin. Zor bir tarif denemiş ve paylaşmışsın. Lahanayı seçmesi ve ayırması cidden sarmasından daha zordur. Evlerimiz neden bize büyük gelir. Bence en çokta temizlerken, düzeltirken büyük gelir gözümüze, ya da eve bakarken evdeki eşyaları izlerken ki yapılacakları kafamızda sıralamak. Ev işi kısır döngüsünün hiç bitmeden devam etmesi yüzünde olabilir. Evlenirken ben de ilk başta çalışan biri ve kiracı olduğum için çok fazla eşya doldurmama kararındaydım.(takım eşya almadım yatak odası hariç) Bir taraftan da bu evi nasıl dolduracağız diye düşünmeye başlamıştım. Zaman içerisinde öyle doldu evin içi. 1000 parça değil belki 100.000 parçamız vardır. Tabak takımlarından, kavanozlarımıza ve bardaklarımızdan, kaşıklarımızdan yola çıkıp, kıyafetlerle (çorap, badi, eşarp, bone,çanta, takı) yolu sonlandırırsak. Dolaba sığdıramadığımız (ay bu dolap yetmiyor deriz) kıyafetler mevsim geçişlerinde onları ayıklarken ve elden geçirirken ne kadar da fazla gelir gözümüze, Koca dolap (yetmeyen dolap büyür gözümüzde) tek tek elden geçecek deriz. Ve her bir parça biz hanımların elinden geçer. Sen bu soruya cevap ararken aklıma şu soru geldi. Biz kadınlar günde ortalama 15,000 kelime kullanırmışız ya, Sahi bu ellerimiz günde kaç bin nesneye dokunuyor? Neler gelip, geçiyor şu minik ellerden? Bu minik ellerden ne koca işler çıkıyor? Minik ellerim kocam geldi şimdi gözüme. Benimde mutfağım çok minik. Büyük bir yemek masası büyüklüğünde neredeyse (abartmıyorum) hareket edebileceğim boş alanı 60/130cm’dir. Ama anlatırken insanlara yayla gibi mutfağım derim. İş yaparken, temizlerken her bir parçasına dokununca günlerimi alıyor gerçekten. Ve ben o minicik (yayla gibi) mutfağımdan güzel sofralar çıkarmanın, güzel insanlarla o sofralarda oturmanın keyfini çıkarmaya çalışıyorum. Yerim dar ama oynuyorum. Oynadıkça da (paylaştıkça, bir şeyler ürettikçe, vs vs) büyüyor mekan. Sonuç: Ellerimiz dokundukça ve emek verdikçe büyük oluyor mekan ve nesne. Ve en çok hatıralar biriktikçe, duygusal bağ kurulunca nesne ve mekan ile.

  22. nurten diyor ki:

    Merhaba Muazzez Hanım,
    Ben sizi sürekli takip ediyorum. Harika ve görsel olarak muhteşem tariflerinizden ziyade sanki çok yakın bir akrabammış gibi yazdığınız yazılarınızı çok beğeniyorum. Sizi çok merak ediyorum. Şansımı denemek istiyorum.

  23. Betül Yakut diyor ki:

    Muazzez hanım merhabalar
    İnanın sizin blokunuzla ruhsal sıkıntılı olduğum bi dönemimde karşılaştım..
    Şimdi hergün sizin siteyi takip ediyorum , bazen canım sıkılsa huzursuzlansam hemen sizin siteye giriyorum. :Sanki sizin evde misafirim ve o safralar bana hazırlanmış gibi….
    buradan sizi takip etmek bile bana huzur veriyor. kim bilir o evde yaşamak ne denli huzurludur.Hani bi söz vardır İman insanın gönlünü genişletir diye…Evinde huzur olanında evi aynen öyle genişler…Huzur olduğu yerde her güzellikte vardır… Benimde bi sözüm vardır herkese çok zengin olduğumuzu anlatmaya çalışırım çünkü en büyük zenginlik sağlıktır.çok şükür iki kızım var ciddi bi sağlık problemimiz yok ve hayatta her dert gün gelir geçer ama sağlık elden gittimi o evde huzur kalmaz…bu yüzden benimde evim bana çok geniş bide işten eve gittiğim zaman içerde kızlarım beni karşıladımı tamam işte dünyada başkaları yok sanki o kadar genişler evim.
    Muazzez hanım sizden unutulmuş bi değerimizide tekrardan öğrenmeye başlıyorum sanki…
    yeni nesil kadınları hep bi feminist hep bi eşlerinin önüne geçmeye çalışan gibi yetiştiriyolar anneler sizin blok bu konudada ilgimi çekmişti kendinizi tanerin eşi olarak hitap etmenin eşinizede ne kadar kıymet verdiğinizin vurgusu bence (eşinize burdan şanslı bir erkek olduğunu söylemek isterim)
    Herşey Rabbimiz istediği gibi olsun esen kalın……

  24. NİLGÜN diyor ki:

    merhaba hayırlı cumalar gününüz bol bereketli olsun inş…sizin sitenizi gezmek acaba bugün ne yazmış diye merakla beklemek acayip bi heyecan oluşturdu bende…Rabbim her daim yanımızda olsun inş…

  25. ab-ı hayat diyor ki:

    merhaba,
    Bu vesileyle sizi sürekli takip ettiğimi,sofralarınızı,anlatımınızı beğendiğimi belirtmek istiyorum.Lahana sarması en sevdiğim lezzetlerden bir tanesi,ellerinize sağlık.
    Sorduğunuz sorunun cevabı insanın iç huzuru ile ilgili bence.Gönlümüz ferah,sevgi dolu,huzurlu olduğu zaman evimizde etrafımızda daha geniş,büyük ve yeterli geliyor.her şeyden önce kendimizi,ailemizi,evimizi, elimizde olanları sevmekle başlamak gerekiyor.
    Diğer taraftan da evimiz gerçekten ne kadar küçük olursa olsun eşya dolu heryerimiz aslında.hiç bir şeyimiz yok desek bile etrafımızı bir incelesek dolaplar dolusu eşya olduğunu fark ederiz.tabi bunların ne kadarının gerekli olduğu,bize hayatı kolaylaştırmaktan çok zorlaştırdığı da tartışılır.
    Yukarıda ki yorumlardan birinde verilen bilgiyi okuyunca evimde ki eşyalardan utandım desem.Aslında ne kadar güzel özetlemiş şimdilerde geldiğimiz durumu.Paygamber efendimiz(sav) gibi bir hayat sürebilmeyi nasip etsin Rabbim bizlere….
    Sana da yazınla düşündürdüklerin için teşekkürler….sevgiyle kal….

  26. Burçin Şahal diyor ki:

    Sitenizi tesadüfen bulduktan sonra uzun bir zamandır takip ediyorum hatta bir kaç tarifinizi de uyguladımm.Masalarınızda kullandığınız aksesuarlar çok hoşuma gitmişti.Şansımı denemek istedim

  27. sedaaa diyor ki:

    Bence sizinki tamamen bakış açısı. Ne kadar çok şeye sahip olduğumuzu görüp şükretmek istersek sahip olduğumuz herşey o kadar çoook çoğalırki. Ama bir de diğer taraftan bakarsak bak senin 110 m2 evin varmiş ama benim yok :) İnsan herşeyi şükür penceresinde bakmalı. Düşünsenize dünya bile bizim için dönüyor. Güneş bizim için doğuyor. Aldığımız her nefesin hakkını verebilmek dileğiyle. Sevgiler…

  28. hashkini diyor ki:

    Beyaz lahana dolmasina bayilirim!! Bol kiymali ve yogurtlu olacak boyle ohh mis. Istah kabartan sofralarinizi severek takip ediyorum. Umarim bana cikar, tabaklariniza da bayiliyorun cunku.

  29. hashkini diyor ki:

    Reblogged this on çikolatalısufle.

  30. zeynep diyor ki:

    Neye nasıl bakmakla, nasıl görmekle alakalı…
    Bardağın boş tarafını değilde, dolu tarafını görmek ve ayrıyetten dolu tarafını görebildiğimize de şükretmek…
    İnsan var bütün dünyayı versense doymaz, evi saray olsada onu yeterli görmez, insan var kuru ekmekle, tek göz odalı evinde hayattan zevk alır…
    İnsan olarak nelere değer vermemiz, neleri önemsememizi içeren bir yazı olmuş.
    Rabbim fakirlikte, zenginlikle, varlıkta, yoklukta bakış açımızı değiştirmeden şükrederek huzur ve mutluluğu aramamızı nasıp eder inşallah…
    Çekilişte çıkacak kişiye de şimdiden güzel günlerde kullanması dileğimle…
    ***Çekilişte çekilmek umuduyla :)

  31. upuzunhayaller diyor ki:

    Merhaba,
    Aynı hisler içerisindeyiz sanırım yani siz olumsuz manada mı söylediniz tam olarak bilmiyorum ama, bana da benim evim çok büyük geliyor ki benim evim metrekare olarak sizinkinden küçük. Eşyaların çokluğu büyük bir yük gibi omuzlarımda, hep aklıma geliyor şu yemek masasının altında boş duran yün halının hesabını vereceğim öbür dünyada diyorum. Ama nafile ayda yılda birde olsa kullanıyorum ve o zaman lazım olduğunda başkasında isteyemeyeceğime göre mecburen durmaya devam edecek orada.
    Taşınmaları çok seviyorum her taşınmada bir sürü fuzuliyi çıkarıyorum hayatımdan. Bir kez daha taşınırsam evin yarısını daha yollayacağım fazla olduklarından değil daha mütevazi bir hayatla şükür duygusu ile gönlümü doldurabilmek için. Şöyle bir sistem getirdim kendime; bir yıl boyunca hiç kullanmadığım ne varsa giyim ev eşyası vs yolluyorum ihtiyacı olanlara. Bir yıl boyunca hiç kullanmadığım birşeyi kullanmadan da yapabilirim demektir.
    Eğer dört tabak bana çıkarsa evden dört tabağı bir ihtiyaç sahibine verip bu dört tabağı onun yerine koyacağım. Haydi bakalım herşey nasip, nasibimse benimdir ve benim evdeki dört tabak başkalarının, nasip değilse hepsi hikaye.
    Teşekkürler ve İşlerinizde kolaylıklar.

    • anonim diyor ki:

      Bir evi sarayda yapan viran da yapan içindeki yaşanmışlıklardır.En büyük nimet te huzur ve şükürdür.Her zaman güzel görmek güzel düşünmek lazım sizin gibi Muazzez hanım.Gönül güneşiniz daima sıcacık olsun.
      Sağlıcakla kalın.
      FATMA KARATAŞ

  32. kumsal diyor ki:

    muazzezcim işin içinde çekiliş olunca yorumlar dolmuş da taşmış bile:)))
    cnm benim bakış açısı veya diğer adıyla perspektif önemli ve ruh hali insana saray kümes gibi de gelir kümes han gibi de önemli olan mutlu olmak
    ha bu arada eğer ki kazanırsam ki inşallah kazanırım senden bana gelecek kürdanın dahi çok öenmi var inan ki çok istiyorum

  33. Hatemim_ce diyor ki:

    Nerdeyse hergün ziyaret ediyorum sizi :) Sık kullanılanların en başında duran “Tanerinişi” ne tıklayınca bir heyecan kaplıyor beni, acaba Muazzez Abla bize yazdımı kimler okudu neler dediler ne güzellikler bekliyor bizi… Yoğun iş temposundan sıyrılıp ilk fırsatta açtığım en sevdiğim bloğu daha da bir heyecanla karşıladım yeni yazınızı görünce hele çekiliş ve o tabakları görünce elim ayağıma dolandı :) Senin öyle büyük kalbin varki Muazzez ablacım hepimize yer veriyorsun iyiki varsın… Senin sayfanda buluyorum huzuru içim aydınlanıyor yazılarını okudukça….

    Senin gönlün öyle büyük ki ablacım o yaşadığın ev tek gözlü bir oda olsaydı da sen yine aynı şeyleri hissederdin. Kalbinin güzelliği herşeyi güzel yapan senin iyimserliğin elinin açıklığı… Özünde eşyanın çokluğu yada mekanın büyüklüğü değil sana saray görünen gönlünün büyüklüğü kalbinin genişliği asıl olan…. Bir insanın eşi olmalı her zaman yanında yaslanıcak bir omuz her daim yanında olan ve çocuğu olmalı hayatlarını anlamlandırın (Rabbim size de nasip eder inşallah) hayatı katbekat güzel kılan….İnsanın sizin gibi gönlü değil kalbi zengin olsun yeter…

    Afiyetle ve hoş kalın…..

  34. yldrmtrk diyor ki:

    yüreğinizden bakıyorsanız hayata, genişliği yansıyordur bakışlarınıza :)

  35. aslı diyor ki:

    lahana sarmasına bayılırım…ama bebeğimi emzirdiğim için çok yiyemiyorum..bebekte gaz yapıyor :)

  36. demet diyor ki:

    Sunumlarınızı ve tariflerinizi zevkle izliyorum. İnsana huzur ve keyif veriyor paylaşımlarınız. Hoşçakalın…

  37. mehtap diyor ki:

    Öncelikle samimiyetiniz ve güzel tarifleriniz için çok teşekkürler…Muazzez Hanım acaba bugün ne paylaştı diye günde en az otuz kere sitenizi ziyaret ediyorum.Aileden biri gibi oldunuz.Saray konusuna gelince o sizin bakış açınızla ilgili.Siz evinizde mutlu ve huzurlu olduğunuzdan dolayı evinizde sahip olduğunuz herşey size zenginlik olarak görünüyor.Aslında hepimiz için olması gereken bu.Şükretmesini bilmeliyiz.Umarım bir ömür boyu zengin olursunuz sarayınızda.Tabakları da çok beğeniyorum.Herkese bol şans diliyorum ve şimdiden o şanslı kişiye hayırlı olması dileklerimle.Hoşçakalın…

  38. Ni-hal diyor ki:

    Hakkini verebildigimi dusundugum baska bir deyisle sIkca kullandigim esyalarim kafama takilmiyor ama alip kullanmaya sira getiremediklerim beni boguyor dusundukce.

  39. mefkure arslan diyor ki:

    yüreğinin, gönlünün genişliği, bir o kadar da sevenlerinin, takipçilerinin;) bolluğu:)))Rabbim hazırladığın enfes sofralarda sevdiklerinle, ailenle mutlu bir ömür versin inşallah, ağzınızın tadını hiç bozmasın, masanız çocuklarınızın cıvıltılarıyla şenlensin:)))

  40. Nur... diyor ki:

    Muazzez Hanım, lahana sarması bi ara sarsam iyi olucak yalım. Çekilişe bende katılmak istiyorum.

  41. Sevil Türk diyor ki:

    Merhaba Muazzez Hanım,

    Sitenizle ve sizinle tanışalı daha bir kaç gün oldu…ama yakın arkadaşlarıma tariflerinizi ve sofranızın güzelliklerini anlata anlata bitiremiyorum:)) Nisan ayında evleneceğim dilerim sizin gözünüzle gördüğünüz, kalbinizle hissettiğiniz gibi bende evimi kocaman ve zengin görüp döşeyebilirim. Her şey kişinin kendinse bitiyor.bazı zamanlar bunda zorlanabilsemde…Samimiyetime inanın dün akşam listemi elime alıp bu tabaklardan aradım:) İnşallah benimde nasibim olurlar =)

    Herkese bol şans:)

  42. TUBA KOŞAN diyor ki:

    S.A. MUAZZEZ KARDEŞİM,

    EVİNİ NEŞE İLE DOLDURACAK MİNİK AFACANLAR DAHİL OLMADIĞI İÇİN EVİN SANA BÜYÜK GELİYOR. YÜCE RABBİM EN KISA ZAMNDA HAYIRLI SAĞLIKLI ŞİRİN Mİ ŞİRİN EVLATLAR VERSİN (HEMİDE İKİZİNDEN : )BAK O EV SANA NASI YETMİYOR…:)

  43. Kubra SaraK diyor ki:

    Eviniz de Cok guzel kitaplariniz var ve sordugunuz sorunun cevabi onlarla ilgili sanirim.kimine gore huzur kimine gore mutluluk AMA bana gore Ihlas ve samimiyeti artiran bu vasitarla okudukca Mekan ve boyut kavramlari degisiyor

  44. ŞULE YANIK diyor ki:

    Ellerinize sağlık nefis görünüyor.arayı açmadan dönmenize sevindim.tariflerinizi ve sunumlarınızı beğenerek takip ediyorum.evinizi büyük ve geniş hissetmeniz,gönlünüzün genişliğinden olsa gerek.sevgim ve muhabbetle

  45. Ezgi diyor ki:

    Öncelikle sizi özledigimi belirtmek istiyorum.daha sık yazin desem,bu iş yogunlugunuz icinde bencillik mi etmiş olurum..Aslinda yazicak cok seyim var ama yorumlari okudugumda Gülnaz hanimin yorumuna birebir katildigimi söylemeden de gecemicem,ne güzel dile getirilmiş..sizin cevabinizi da cok merak ediyorum..
    Lahana sarmasina gelince bir türlü güzel saramadigim ama cok sevdigim bi yemek,meğer benim hatam baştanmiş:)

  46. zeynep sarac diyor ki:

    merhaba,bazen banada evim cok buyuk gelıyor… ozellikle temizlik yapmaya takatim olmadıgı zamanlarda…o zaman farkına varıyorum ne kadar cok esyam oldugunun…sitenizi cok severek takip ediyorum…cekilise katılmak icin twitter ve facebooktan duyuru istemediginiz icinde tesekkur ederim…bende sansımı denenemek istiyorum…sevgilerle…

  47. Sengül Öcüt diyor ki:

    Bolluk ve berket sensin sevdiğim

    Bahar bitmedi ki yazım başlasın
    Bolluk ve bereket sensin sevdiğim
    Güz dediğim son baharla kışlasın
    Bolluk ve bereket sensin sevdiğim

    Sevgi bereketli bol verimliymiş
    Baktım yüzölçümü hayli genişmiş
    Bin bir ürün bin bir türlü yemişmiş
    Bolluk ve bereket sensin sevdiğim

    Görmesini bilen o güzel gözler
    İyi yi kötüyü ne kadar özler
    Durulmaz dinnenmez o yorgun dizler
    Bolluk ve bereket sensin sevdiğim

    Emek verdim çalışarak terledim
    Vicdanımla nasırlaştı ellerim
    Kalın kafam uslanmayan dillerim
    Bolluk ve bereket sensin sevdiğim

    Senin evdeki bolluk bereket esine olan sevgin ve muhabbetinden geliyor , evin o yuzden genis cunki birlikte cok mutlu huzurlusunuz ,sukurler olsun , ama ….ama bir kac bebis olsun artik da eviniz daralsin canim kardesim diyorum ..Teyze olmak istiyorum :-)

    IG den Sengulum ;-)

  48. nesrin diyor ki:

    Yeni tasinan birisi olarak yerlesirken esime ” biz hic olmuycekmis gibi dunyaya calismisiz. Bunlardan birini bile yanimizda goturemiycegimizi bile bile neden kulfet altina girmisizki. Yazik bize, birde bunlarin hesabi var.” Rabbim ihtiyacla isteklerimizi birbirinden ayirt etmeyi nasip etsin ins.

  49. elif sude eroglu diyor ki:

    Merhaba muazzez hanim,

    öncelikle uzun süredir sizi takip ettigimi,vesileniz ile mutfaga dair cok sey ögrendigimi dile getirmek istiyor ve cok tesekkur ediyorum size,emeginize,yüreginize saglik.bu güne kadar lahana sarmasi yapmaya cesaret edememis biri olarak baslik cok dikkatimi cekti:)zira tarifiniz ve hos anlatiminiz beni öyle cesaretlendirdi ki,sartlarimin uygun oldugu en yakin zamanda denemeyi dusunuyorum insallah.ayrica tarif öncesinde yazdiginiz icten yazilarinizida kah hüzunlenerek,kah yüzumde olusan tebessum ile okudugumuda söylemeden gecemeyecegim….muhabbetle

  50. ayse diyor ki:

    dunya mali dunyada kalir, onemli olan ahiret hazirligidir.selametle

  51. Deniz diyor ki:

    Büyük everimiz fazla eşyalarımız ve hiiiç bitmeyen eksiklerimiz var.. kabirde bir halatın hesabını veremeyen adamın hikayesini biliriz inşallah herşeyin hesabını bizler verebiliriz.. belki de evlerimize nefes aldırabilmek için eşyalarımızın fazlalarını ihtiyaç sahiplerine hatta sevdiğimiz eşyalarımızı da bizi anmaları için dostlarımıza hediye ederek işe başlayabiliriz.ben yapıyorum mutuyum:)

  52. selma diyor ki:

    evdeki huzur o evi saray kadar genişletir, huzursuzluk ise daraltır da daraltır. Allah ım hepimizin evine mutluluk versin.

  53. EPÖM diyor ki:

    İki gönül bir oldumuu… samanlık seyran olurmuş
    Evinizde model olarak gösterilecek bir muhabbet olduğu,ne kadar yoğunluk olsada eşiniz için özenerek hazırladığınız sofralala bizlere göz kırpıyor.Eviniz cennetten bir numune olmuş sanki, cenneti algılamak bu dünyada ki algımızla nasıl tamamen mümkün değil işte sizin bulunduğunuz halde bu durumun küçük bir modeli sanki:-)
    Sizi takip etmek, özellikle de aynı görüşlere sahip olmak beni çok mutlu ediyor.
    Keşke diyorum sizi daha yakından tanısaydım
    Rabbim her türlü işinizi rast getirsin inş.
    Muhabbetlerimle…

  54. Arzu diyor ki:

    hergün sizi arıyor valla gözlerim muazzez hnm.yazdığınız gün gördüm de sarmayı,yprum bırakamadım malum bebekten :) keşke yapabilsem ama beceremiyorum ya.yine anneme müracat:)elinize sağlık ayrıca.
    aslında güzel bi konuya değinimşsiniz. bnm de ilk düşüncem (arkadaşlardan da yazan olmuş) ailenize bi dokunuş, ufak minicik eller ayaklar katılsın bi, işte o zaman ev size eskisi gibi büyük gelmeyecek,ilk aklıma gelen bu oldu açıkcası.şahsen bnm öle ldu. Alllahım size de bu g
    zel duyguyu tattrsın inş. hayılısıyla.
    ayrıca çekiliş sonucunuda heycanla bekliyorum.inş bana hiç olmadı şu pembe kovalar çıkar bayılıyoum onlara:)
    tüm yorumları tek tek okudum arkadaşlarda çok güzel şeyler yazmışlar.git gide burayı daha çok seviyorum.ve sizi tabi:)
    sevgiyle hoşçakalın…

  55. arife diyor ki:

    genelde hergün sitenize girerim masanız,şık sunumlarınız çok cezbedici ve fikir edinmek için güzel….sorunuzu görünce şaşırdım içimden geldiği gibi yazmak isterim…benim çok büyük bi evim yok ama küçük dünyama sığdırdığım çok büyük sevinçler var..hayatımda büyük yer kaplayan varlıklar var….bazen evim sizin dediğiniz gibi çok büyük geliyo belkide işleri gözümde büyüttüğümden belkide zamanında yapmadığım işler biriktiğinden…önemli olan metrekareler değil yüreğimizin kaç metrekare olduğudur…benim evim dünya tatlısı iki çocuğum ve harika bi eşle taçlanmış sımsıcak bi yuva..benim yüreğim adımlarla sayamayacağım kadar çok metrekare…..kucak dolusu sevgiler….daha nice harika masalar..(takipçinizim…)

  56. Ekin diyor ki:

    Dert etme can! Görebiliyorsan, Dokunabiliyorsan, Nefes alabiliyorsan, Yürüyebiliyorsan, Ne mutlu sana! Elinde olmayanları söyleme bana Elinde olanlardan bahset can!…~Mevlana~ elinde olanları görebilmek ne kadar güzel önemli olan bu.. senin aslında kocaman güzel bakan bir YÜREĞİN var…..

  57. Özlem Kobal diyor ki:

    Evim evim güzel evim Allah herkesi evinde mutlu etsin…..

  58. Ayşenur Kaya diyor ki:

    Bence evinizdeki huzurdan eviniz de size kocaman ve rahat geliyor olabilir, benim evim de 2+1 olmasına rağmen bana öyle geliyor mesela, çok şükür.

    Diğer düşüncem de, sadece boyumuz kadar bir tabuta sığıp göçeceğimiz için, eviniz size kocaman geliyor olablir :(

    Kolay gelsin :)

  59. ESEN ARAS diyor ki:

    Altından saraylar ,Hanlar neme özgür olmadıktan sonra..Altından saraylar,hanlar,tripleks ,dubleks,üç artı bir hiç önemli değil..ben evimin sultanı komutanı.sahibiyim..Mutluluğum, üzüntüm, zevkim herşeyim evim benim..En önemlisi özgürlüğüm evim benim..Çünkü o benim sadece benim evim..:-))

  60. Türkanela diyor ki:

    yazınız gerçekten çok güzel…beni çok düşündürdü…sürekli tüketen insanlar olduk maalesef.Farkında bile olmadığımız o kadar çok laışveriş yapıyoruz ki…gereksiz onca şey evimizde beklemekte…daha düşünceli ve gerçekten ihtiyacımız olan eşyaları almamız gerektiğini sık sık hatırlamalıyız…

  61. ipek diyor ki:

    sadece bişe yazmak için yazıyorum inanın yani yazacak halim yok ondan yoksa sizi zevkle takip ediyorum e tabi bide tabaklar cok hoş hoşcakalın sevgiler

  62. Neslihan diyor ki:

    Dün akşam, yakın zamanda ağırlayacağım kalabalık misafirlerim için nasıl güzel bir sunum yapabilirim diye internette gezinirken sitenize rastgeldim. Dikdörtgen tabaklarınız çok hoşuma gitti, tam ben de edinsem diye düşünürken bu sabah sitenizi tekrar açtığımda bu yazınızla karşılaştım, denemekten zarar gelmez :) diyerek ekliyorum bu yorumu, hoşçakalın.

  63. ereninannesi diyor ki:

    Merhabalar ben yaklaşık bir yıldır sitenizi takip ediyorum ama ilk defa yorum yapıyorum. İnanın sitenizdeki paylaşımlara tekrar tekrar bakıyorum. İçinizdeki sevgiyi samimiyeti sofralarınıza yansıttığınız çok belli.
    Evinizin büyüklüğü ve eşyalarınızın çokluğu sizin şükrünüzden kaynaklanıyor bence Rabbimin verdiği nimetlerin farkındasınız bu da sizi ve çevrenizdekileri ferahlatıyor en büyük şükrünüz de eşiniz sitenizin isminden belli :) Allah şükrünüzü daim etsin

  64. Nur diyor ki:

    Merhaba Muazzez Hanım;
    Huzurlu olduğum için evim bana büyük geliyor diye düşünüyorum . Ve sadece bu sebepten dolayı sonsuz kez “Elhamdülillah” diyorum nimeti verene. Emeğinize sağlık. Allah(c.c) yardımcınız olsun..

  65. saliha diyor ki:

    s a muazzez kardesim tam kanayan yarama parmak bastın ben 16 yasında evlenen kayınvalidesiyle oturan ama hep kendi evi olsun kendi esyaları olsun isteyen bundan 12 sene önce kendi evine gecen 38 yasında bir bayanım o eve birsey alırken duydugun hazzı anlatamamhala daha öyleyim evim için kendimi nekadar yordum hep temiz olsun esyalarım kırılıp bozulmasın cocuklarımıbile bile oraya oturmayın buraya basmayındiye devamlı zorda koyan biri olarak bu konuda nefsimle mücadeledeyiz hep kendime su eve bu kadar düskünsün temizligi için bu kadar yoruluyosun su an ölsem aldının esyadan, yaptıgın temizlikten sana ne fayda olacak diye hep söylüyorum kendime en azından evimizde ailecek huzurluyuz diyede çok şükrediyoruz ama devir okadar kötü ki öyle insanlar varki insanın cebindeki paraya , evindeki eşyaya, üstündeki kıyafete göre deger verir oldu maalesef kıyafetinle agırlanır bilginle ugurlanır bir toplum olduk ALLAH halden anlayan hayırlı nesiller yetştimemizi nasip etsin amin…..
    ALLAH YAR VE YARDIMCINIZ OLSUN…..

  66. Emine diyor ki:

    Muazzez hanım sizi takip etmeye yeni başladım ama sizi çoktandır tanıyor gibiyim tarifleriniz çok açıklayıcı ve net sofra dizaynı renk uyumu harika ayrıca inanın günlerdir o servis tabaklarından arıyorum inşaallah çekişle veya başka bir şekilde edinirim başarılar dilerim

  67. esma diyor ki:

    selamun aleykum ,
    onemli olan gonlumuzun zenginligi o anlamda elhamdulillah cok zenginim
    selamlar

  68. Fatma Ünal diyor ki:

    Hayırlı günler Muazzez Hanım,
    Sizi çok kısa zaman önce tesadüfen buldum.Ama o günden beri sizi takip etmekten kendimi alamıyorum.Özenle hazırladığınız sofralardan, bunu yaparken ne kadar keyif aldığınızı anlamamak mümkün değil.
    Bence aza kanaat eden,elindeki neyse onunla mutlu olabilen,gönlü güzel olan inançlı bir insan olduğunuz için eviniz size geniş geliyor.Ayrıca 1 saat sonraya çıkacağımızı bile bilmiyorken, kendimizi Allah’ın karşısında aciz hissetmemiz doğaldır.Bu acizliğimizi düşündüğümüzde elimizdekilerin ne kadar fazla olduğunu daha iyi anlıyoruz.Herşeyin başında sağlığımıza ve sahip olduklarımıza bol bol şükretmeliyiz.Sevgiyle kalın.Ellerinize ve yüreğinize sağlık.Başarılarınızın devamını diliyorum.

  69. özlem İşler diyor ki:

    Siteye ba-yıl-dıııııııııııııım tarifleri ve masaları takip etmekten inanın gözlerim yoruldu ama yinede tekrar tekrar bakıyorum…

  70. tuba diyor ki:

    siteniz çok güzel Muazzez Hanım gezmekten keyif alıyorum ve sabırla yeni tarifini bekliyorum

  71. elif diyor ki:

    selamun aleyküm muazzez hanım… islam dini her emri ve yasağı ile ruha büyük bir genişlik ve ferahlık verir.Bu açıdan dinin her emri ve yasağı bir psikoterapi gibi işleve sahiptir.Her birisinin iç dünyamızda bir anlamı vardır.İnsan islam dininin emir ve yasaklarına göre yaşadığı zaman ruhsal dünyasında büyük bir genişlik ve ferahlık duyar…selametle rabbim yar ve yardımcınız olsun…

  72. demet bayır diyor ki:

    Muazzez Hanım ,evinizde eşiniz ve tüm sevdiklerinizle huzur ve mutluluğunuz daim olsun inşallah,çekilişe benide dahil ederseniz çok sevinirim…

  73. ilknur diyor ki:

    Hayırlı akşamlar, İnsan sahip olduğu şeylerle mutlu,huzurlu olunca saray olsa dönüp bakmaz Rabbim her zaman şükreden kullarından olmayı nasip etsin inş.

  74. byzsn diyor ki:

    ben de çekilişe katılmak istiyorum ama sorduğunuz soruyu tam olarak nasıl cevaplamak gerek bilemedim açıkçası..cevap olmayan yorumları da eklerseniz sevinirim:)..

  75. saliha diyor ki:

    merhaba ben yorum yazmıstım niye gözükmüyor

  76. Zuhal Erdoğan diyor ki:

    Muazzez hanım yazınızı siteye yüklediğiniz ilk gün okudum ve kaç gündür yeni yazı var mı diye telefonuma yüklediğim ‘tanerinesi’ kısayoluna tıklayıp duruyorken biraz önce yorumların son günü olduğunu fark ettim.dedim demek ki bütün sıkı takipçiler yorum yapmadan yeni yazı gelmeyecek:) ben de sıkı bir takipçiniz olarak görevimi ifa edeyim.
    Evinizin büyük gelmesi bence hem gerçekten de büyük olmasından,hem şükür sahibi olmanızdan ve hem de gerçekten de gereğinden fazla eşyamız olmasından.Efendimiz ve ashabı yaşamalarına yetecek kadar eşya ve yemekle iktifa ederken bizler yemek ve tüketmek için yaşıyor gibiyiz.şu da var ki Rabbimiz verdiğim nimeti üzerinizde görmek isterim diyor,tabiki zekatını ve sadakasını vermek şartıyla.dolayısıyla bu havf ve reca arasındaki düşüncelerinizden ötürü eviniz size büyük geliyor bence.ama iyi ki de öyle,yoksa sizi takip edemezdik;)
    Sevgilerimle…

    • havva nur diyor ki:

      Merhaba muazzez hanim,sofralarinizi ve yemeklerinizi cok begeniyorum.Calisan bir bayan olarak bu kadar becerikli olmanizi takdir etmemek mumkun degil.Bence evinizin size buyuk gelmesi duzenli ve tertipli olmanizdan kaynaklaniyor olabilir.daginik biri olsaydiniz eviniz size buyuk degil kucuk bile gelebilirdi.Ama en onemlisi Aile huzurunuzun olmasi Rabbim huzurunuzu daim etsin ins( selam ve dua ile)

  77. AYNUR diyor ki:

    sitenizle tesadüfen karşılaştım ve çok beğendim bir günde bütün siteyi dolaştım.bugünde yeni tarif var mı diye girdim ama çekilişin son günü bugünmüş.benim yorumum;
    mutlu ve huzurlusunuz o evde..

  78. Selen Pes diyor ki:

    Merhaba Muazzez Hanım, yaptığınız yemekler kadar yazdığınız yazılarınızda beni çok etkiliyor. Sizin çekiliş için sorduğunuz soruyu görünce inanın aklıma ilk sizin yazınız geldi.
    Ekim 23, 2012
    “Hiçbir şeyin benim elimde olmadığını, herşeyin benim elimde olduğunu bildiğim kadar iyi biliyorum artık.. İki gündür misafir gibi gelip gittiğim evim bana soğuk, tıpkı benim ona soğuk olduğum kadar.. “
    Çok etkilenmiştim. Yazılanlar gerçek acıları, hayatın acı gerçeklerini yansıtıyordu. Annemi bugün Cuma mübarek etmek için aradığımda rahatsız olduğunu söyledi. Yalnızdı ev o kadar sessiz o kadar büyük geliyor ki dedi. Sorunuzun cevabını bulduğumu o zaman anladım. Halbuki kutu gibi 80 m2 yer aslında. az ve öz her şey. Lazım gelmedikçe de almaz. Ama sağlık olmayınca o kadarcık eşya bile gözüne fazla gelmişti. İnsanın gücü kuvveti yerinde olmayınca bi yatak bi yorgan tek isteği. Çok katlı evin olmuş, son sistem elektronik cihazların olmuş ne yazar, içinde ağız tadıyla sevgiyle pişen yemekler ve o yemekleri yicek kişiler olmadıktan sonra (gözlerimden yaşlar süzülüyor)bunları yazarken aklıma yakın zamanda kaybettiğim canımın içi babannem geldi. Tek göz evinde yer sofrasında pişirdiği kuru fasulyeyi yirmibir torunuyla ağız tadıyla yediğimiz günler ne güzeldi. Ne kadar zengin ne kadar da büyük gelir o ev bize. Allah insanoğlunu hastalanınca ölüm en yakınımızı alınca tefekküre riyazet eder oluyoruz. Allaha emanet olun…sağlıcakla…

  79. Melike KILIÇ diyor ki:

    Merhabalar Muazzez Hanım;
    Yaklaşık altı yada yedi aydır sizi takip ediyorum.Yeni evli olduğum için tarif ararken buldum sitenizi ve bağımlısı oldum.Sevgiyle hazırlanmış sofralar,birbirinden lezzetli yemekler gercekten o kadar muhteşem ki…kakaolu bisküvili pasta favorim oldu kısa zamanda hem pratik hem lezzetli.Tariflerinizde son derece başarılı;)
    Bence evinizin size büyük gelmesi gereksiz eşyalarla değil sadece sizi mutlu edecek eşyalarla döşemiş olmanızdan kaynaklı.yaşam alanınızı kısıtlamıycak eşyalar,şirin,huzurlu bir ev sizinki ;)benim evime çok benziyor.İnsanın cok fazla ve lüks esyası olmasına gerek yok mutlu olmak için.en azından ben böyle düsünenlerdenim.Gönül genişliği önemli olan.Sizinde evinizin huzuru ve mutluluğu size o evi geniş kılıyo bence çünkü insan mutsuz olduğu bir evde yaşayamaz o ev dar gelir.Mutluluk ve huzurunuzun daim olması dileğiyle,hoşçakalınnnn…

  80. ezgi diyor ki:

    kocaman bı kalbınız oldugu ıcın …

  81. Çiğdem DUYAR diyor ki:

    Muazzez Hanım merhabalar,
    Uzun zamandır yoğun bir tempodasınız sanırım önceden çok sık güncellediğiniz tarifler azaldı bende sizin gibi yoğun günler yaşıyorum.Bugün bir bakayım dedim ve benimde çok sevdiğim ama yapmayı beceremediğim bir tarifle karşımızdasınız.Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.Bütün güzel yorum ve dileklere katılıyorum.Evinize eşinize olan özeniniz fedakarlığınız gerçekten çok hoşuma giden özelliklerinizden.Allah bozmasın,eviniz her daim mutluluk ve bereketle dolsun..Allah’a emanet olun…

  82. Yeliz diyor ki:

    Muazzez abla tabakların kaç cm olduğunu bana hala söylemedin,iş yoğunluğundan unuttun farkındayım.Neyse ki çekiliş vesilesiyle kurada kısmetse çıkarım kimbilir,senden bi anı olarak en güzel sofralarımda muhabbetle kullanırım inşALLAH…
    Abla yoksa sen çekiliş bahanesiyle evindeki en değer verdiğin eşyalarını kıymetini bilecek dostlarına mı dağıtacaksın , yaşanmışlıklarla dolu anılarınız başkalarının sofralarını da süslüyecek desene! Güzel Fikir :),Bu vesileyle sende evindeki kalabalıktan kurtulup gözün arkada kalamadan sade bir ev yaşantısı süreceksin yani… Evindeki alavere gittiği için bu 1000.Eşyam var düşüncesinden sıyrılacaksın mikemmel bir fikir…
    ‘’ Hakkın’’ Huzurun’ da Huzuru Bulmak ne Kalıcı bir Hakikat…
    Aile Kavramı…
    Muazzezim Ablam :) :Yazını İlk okuduğumda Muazzez ablamın çooook kafası karışmış,iş yoğunluğundan evine ayıramadığı vaktin hıncını evin içindeki eşyaları düşünerek çıkarmış dedim :) :).Soru mu sormuş? Mübalağa mı yapmış? Teşbihi beliğ mi diye şöyle bi baktım yazına… :)
    Şimdi gerçekten mi soru sordun bilmiyorum ama ben elimden geldiği kadar cevaplamaya çalışayım: Biz insanlar kim ne derse desin hep daha fazlasını isteriz yetinmeyiz daha daha olsun der bu uğurda kimileri servetini döker kimileride bizim niye öyle değil diye kocasının başının etini yer :) … İster 70 ister 100 m2 olsun herşeyin başı Huzur. Zaten evimiz tabağından çanağına ayakkabısından kıyafetine,kitabına kadar Milyonları hatta Milyarı bulmuyor mu sanki! Ben karışla ölçmeye kalksam evimi 2 saatimi alır anca (Matematiksel olarak sadece köşeden köşeye ölçünce tabi :),gerçekte küçücük ama eşimle ve Canoğluşumla Saraylar kadar geniş ve huzur dolu Elhamdülillah :)
    Aynı zamanda Hakikatte:
    ” Ben hiçbir şey değilim. . .
    Hiçbir şeye sahip de sayılmam.
    Sahip olduğum sadece 3 şey var:
    Tevekkül,
    Tefekkür,
    Tebessüm. . . ”

    Bide şu var boşuna huzur İslam da dememişler abla! Sende! gördüğümüz kadarıyla İslamiyeti mahremiyetinde can yoldaşınla yaşayanlardansın,O ev sana nasıl kocaman ve huzur dolu gelmesin ki desene bana bi ? :)
    Zaten İnsanoğlu Saraylarda da yaşasa sağlık ve ağız tadı olmadığı sürece her şey boş ve anlamsız değil mi!.Paran olur ağzının tadı ve bereketin olmaz,cebin delik olur ama evinde eşin ve çocuklarınla en güzel mutluluk sofrasına ağız tadıyla oturulur…
    Bazen düşünüyorum da Şu Dünya hiçlik Dünyası be abla bugün var yarın yokuz, bak Kanuni Sultan Süleyman bile eli bomboş gitmiş(hikayesini bilirsin..)kabrin darlığını ve amelimin öksüz ve yetim halini düşündükçe bana dünya dar geliyor sana ev kocaman gelmiş çok mu? Ablacım!.
    Çekiliş bahane Muhabbet şahane de ablacım, Taner abime olan sevgin,muhabbetin,ilgi alakan,özverili ve düşünceli davranışların,sürprizlerin kah triplerin hepsi ama hepsi inan ki Yuvanızdaki huzuru,bereketi ve muhabbeti simgeliyor, bu bütün yazdıklarında o kadar aşikar ki görülmicek gibi değil…bi mukabil tabi Taner abimizde sana o şekil karşılıklı yani her şey(sürpriz sofralarını görmüyo değiliz abimizinde yani,düşünceli ve anlayışlı insan vesselam, Kalbinizin Güzelliği de belli yüzünüzün Nurundan(ig de gördüm sizi :) …
    Hep Böyle Sevgi,Muhabbet ve Huzur içinde kalın İnşALLAH… :)
    Anahtar Kelimeler: Huzur,Mutluluk,Maneviyat,Gönül Zenginliği ,Hoşgörü ve Anlayış….
    ‘’Rabiatül Adeviyye’’ gibi olabilmek duasıyla…Allah’a Emanet Olun Arkadaşlar…
    Sürç-i Lisan ettiysem Affola ablacım… :)

  83. ekin diyor ki:

    kime çıktı pembe kovacıklar:)

  84. Geri bildirim: Günaydın:) Çekiliş Sonucumuz Belli Oldu.. «

  85. melike berker diyor ki:

    ellerinize sağlık lahana sarmasına bayıırız ailecek

Bir Cevap Yazın

