FISTIKLI SARMA

fıstıklı sarma

So 15 gündür yılbaşı hariç hiç tatil yapmadan çalışıyoruz. Babam tüm ekip arkadaşlarımıza ” muazzam bir eleman olduğunu biliyorsun değil mi? ” diyerek motive etmeye çalışıyor.

Böyle bir yoğunlukta size yazıyorum:) Bildiğim tek şey ben size hiç kıyamıyorum. Ne olursa olsun sayfamın boş kalmasına dayanamıyorum. Babacığım beni en çok motive eden ne yazıkki sen değilsin:) Sizlersiniz..

cats

Ben bu sarmalarımı çok yeşil gözüksünler diye tek kat ile yaptım ve çok büyük dalgınlıkla sıcak şerbet döktüm:) Lütfen siz tarifteki gibi muhakkak en az iki kat ile deneyin. Ve şerbeti 15 dk kaynatıp ılıkken soğuk sarmaların üzerinden gezdirin. Şerbete parmağınızı soktuğunuzda dayanabileceğiniz ısıda olmalıdır.

Malzemeler:

  • 200 gr rondodan geçirilmiş baklavalık fıstık
  • Küçük paket baklavalık yufka
  • 5 çorba kaşığı tereyağı

Şerbeti için:

  • 2 su bardağı su
  • 1.5 su bardağı şeker

Yapılışı:

  • Tereyağını eritin. Bir miktar kaynatınki çiğ kokusu çıksın. Anne dibinde hafif yanık tortu kalmalı der.
  • Baklavalık yufkadan ikişer kat tezgahınıza serin ve yumurta fırçasıyla yufkayı yağlayın. Dilediğiniz kadar fıstık serpin.
  • Oklava ile yufkanın dar kısmından sıkıca sarmaya başlayın. ( ayrıntılı eski görsellerim için TIK TIK)
  • Yufkayı oklava üzerindeyken büzün ve oklavayı itina ile çıkarın.
  • Tepsiye dizdiğiniz sarmalarınızın üzerinden tekrar erittiğiniz yağdan gezdirin.
  • 180 derecelik ısınmış fırında çok az kızarana kadar pişirin.

Not: Bu tarz baklavaların ince sarılması için çok ince oklavaya ihtiyacınız var. Ben bunun için ahşap bir askılıp alıp pantolon kısmını ayırdım. Yıllardır o parçayı kullanıyorum.

17 Responses to FISTIKLI SARMA

  1. kumsal diyor ki:

    muazzezcim bizim kalbimiz nasıl bu kdar bir anlayamıyorum sık kullanılanlar listesinde bi sürü yer var dedim ki yazdı bence muazzez ilk önce onu açıcam ve neyse ki yazmışsın tatlın harika görünüyo cnm ellrine sağlık bir gün tanışabilmek ümidiyle

  2. yeliz diyor ki:

    Ablacım eline,diline ve yüreğine sağlık,ilk fırsatta,boş bi dakikanda hep bızımle olmak ıstedgın ıcın tsk edrm,yoğun tempoda bıle hep aklındayz bunu goruyor ve hıssedıyrm,ıyıkı varsın sevim seni yaa:D sen hep bıze kıyama emi:D

    • anonim diyor ki:

      Emeğinize sağlık çalışan çocuklu bir bayan olarak ben ev işlerine anca yetişirken sizin bu maharetinizi taktir ediyorum.Bu kadar yoğunlukta nasıl zaman ayırıyorsunuz bu güzel sofralara diye .Bana misafir gelecekse eğer sabah masamı kurarak çıkıyorum evden .Bir çok şeyide geceden veya sabah erken kalkarak yapıyorum fakat yinede çok yorucu oluyor.Masalarınızı çok ama çok beğeniyorum hem çok şık hem de çok sade.
      Masada kullandığınız beyaz servis tabaklarının hiç bu kadar yakışacağını düşünmemiştim.bende aldım ama hiç kullanmadım.:Tatlıyı koyduğunuz tabağı nereden aldınız acaba markası nedir:tekrar kolay gelsin

  3. Arzu diyor ki:

    maşallah muazzez hnm valla, o kadar iş güç yanında bi de bizi ihmal etmiyorsunuz. böle siz gibi bayanlara hayranım valla. ben öğretmenim.şu anda bebeğim için ara verdim.izinliyim. işler zar zor bitiyo valla. siz ne güzel baya güçlüsünüz. ben şöle düşünüyorum maneviyatınız da güçlü olması sizi böle kılıyor dünyalık işlerde.maşallah tekrar. bu arada eşim tatlıdan istiyor görünce:) yapmam lazım artık tez zamanda elinize sağlık. bide saygısızlık olmazsa galiba babanızın şirketi var sizde orda çalışıyorsunuz değilmi yanlış anlamıyprsam. tabi cevap vermek zorunda değilsiniz. iyi günler, kolaylıklar diliyorum

  4. gül diyor ki:

    Muazzezcim işlerinde kolaylıklar dilerim. Sende bizim için çok değerlisin ama ben bunu masa da görünce hazır zannetmiştim.:)) Baklava yufkası ile başlamışken, patatesli börek ile devam edersin umarım. Kal sağlıcakla

  5. selen diyor ki:

    selamlar, sizi bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine sitenize baktım. ayrılmak ne mümkün. oniki saat inceleyip tarifleri aldım. tabaklarınıza bayılmıştım. buldum netten temin ettim :) http://www.zuccaciyeburada.com/catinfo.asp?offset=12&kactane=12&cid=669&src=&mrk=&grp=&cmp=&brw=&stock=&typ=&order=&direction=beğenenler çok bu siteden alabilirler

  6. nur ahsen diyor ki:

    selamlar.bugün keşfettim sizi.çok beğendim siteyi hemen sık kullananlara ekledim..bugünden sonra düzenli takip edeceğim inş yüreğinize sağlık :)

  7. Epeydir şerbetli tatlı yemedim ve burnumda tütüyor..
    Bol fıstıklı,çıtır çıtır çok severim çok..
    Ellerine sağlık canım..

  8. NİLGÜN diyor ki:

    YAPTIĞINIZ HER ŞEY MÜKEMMELLL

  9. zeynep diyor ki:

    Sizin huzurunuz evinize yansımış, çok sade bir şekilde bu kadar şık ve huzur dolu masa kurulabilir…
    Ellerinize ve yüreğinize sağlık…
    Unutmadan da kırk bin kere maşallah diyelim… :)

  10. aylin diyor ki:

    Yufkaların iki katımı yağlanıyor, sadece üst katımı??

Bir Cevap Yazın

