Hamburger Ekmeği

DSC_0480

Kaldığımız yerden devam etmeden araya özel istek olan Hamburger Ekmeklerimin tarifini gireceğim. İnstagramda tanıştığım arkadaşımın tarifini istemesiyle bu ekmeklerimin arşivde olmadığını fark ettim. Bu arada beni http://instagram.com/tanerinesi ‘dan takip de edebilirsiniz. Anlık resimli ileti gönderme furyasında yerimi aldım..

Epeydir takip ettiğim ve tariflerinin mükemmel derecede güzel olduğuna inandığım bir site var. Tarifleri sadece ekmek üzerine olduğunu keşfettiğimden beridir evde ekmek yapmalarımın sayısı oldukça arttı. Size hem bu site ile tanıştırmak hem de ekmeklerin tariflerini uygulamaya davet ediyorum. Anneden kalma deneyimlerimin dışına çıkmamı sağladığı ve beni evde ekmek yapmaya teşvik ettiği için çok mutluyum. Tanışamasamda bilmelerini isterimki üstün başarısı sayesinde kendilerine hayranlık duyuyorum..

Site adı üstünde Ekmek Sanatını içerisinde barındırıyor. ekmeksanati.com adresinden tüm ekmek tariflerine ulaşabilirsiniz. Ben de sık sık deneyimlerimi sizlerle burada paylaşacağım.

Vereceğim ölçüler sitedeki ölçülerin birebir kopyasıdır. Lakin ben sizin için kolaylaştırıp ölçüleri bardak hesabına döküverdim. Malzemeler kısmında siyah olarak yazılı kısımlar benim sizler için yazdığım notlardır. Yine de elinizde Cup ölçü kabınız varsa daha sağlıklı sonuçlar elde edersiniz (Ekmek yapma makineniz varsa içinden çıkan ölçü kabı bir cup ölçü kabıdır)

DSC_0475

Malzemeler:

4 Ölçü Kabı Genel Amaçlı Un (500 gr Un) (4 veya 4.5 bardak un)

1/4 Ölçü Kabı Çavdar Unu (32 gr) (1 çay bardağından bir parmak eksik)

1/4 Ölçü Kabı Mısır Unu (32 gr) (1 çay bardağından bir parmak eksik)

2 Büyük (yemek Kaşığı) Kaşık Şeker (Ben 1 çay kaşığı şeker ekledim)

2 Küçük (tatlı kaşığı) Kaşık Zeytinyağı

1 Adet iri yumurta beyazı

1.5 Küçük Kaşık (tatlı kaşığı) Tuz.

3/4 Ölçü Kabı Su. (180 ml) (yarım su bardağından bir parmak fazla)

1/2 Ölçü Kabı Tam Yağlı Pastörize Süt. (120 ml) (yarım su bardağı)

2 Küçük Kaşık (2 tatlı kaşık) İnstant maya

Yapılışı: (Lütfen uzunluğuna aldanıp yapmaktan çekinmeyin. Ben detaylı anlattım)

Önce unlarınızı eleyerek derin bir yoğurma kabına alınız. Ardından şeker, tuz ve instant mayayı ilave ediniz ve güzelce harmanlayınız.  Mikserinizle karıştırırırken yağ, yumurta beyazı, süt ve suyu ilave ediniz. Hamuru  12 dk boyunca mikserde yoğrunuz. Hamur bu yoğurmadan sonra kulak memesi kıvamında olacaktır. Mikserden kurtardığınız hamurunuzu 2 dakika da elle yoğurararak mayalamaya bırakınız. Mayalama sırasında hamurunuzu yerleştirdiğiniz kabın üzerini kapatıp sıcak bir ortama alınız. Hamurun iki katına çıkmasını bekleyiniz. Bu durum ortam sıcaklığına göre değişebilir. Benim hamurum ev çok sıcak olduğundan 45 dk mayalandı. Sıcaklığa göre bu süre 1-1,5 saati bulabilir.

Mayalana hamurunuzu sitedeki tarife göre 6 eşit parçaya bölünüz. Ben hamburger ekmeği olarak değil de, kahvaltıda kullanacağım için 9 eşit parçaya böldüm. Siz tarife uyunuz ve 6 eşit parçaya bölünüz. Düzgün yuvarlaklar elde edip, ek yerlerin alta geleceği şekilde tepsinize yerleştiriniz. Üzerine pamuklu bir bez örtüp tekrar bu topların iki katına çıkmasını bekleyiniz.Yani ikinci kabarma işlemini uygulayınız. Yine yaklaşık 45 dk. veya 1 saat bekleyiniz. İkinci kabarmanın bitmesini 30 dk kala fırınınızı 180 derecede ısıtmaya başlayınız.

NOT: Asıl tarifte bu kısımda ekmeklerin üzerine 1 adet yumurta sarısı ile 1 yemek kaşığı sütü karıştırıp silikon tabancası ile ekmeklerin üzerine sürülmesi tavsiye ediliyor. Sürme işleminden sonra susam ve mavi haşhaş tohumu serpebilirsiniz. Ya da benim gibi beyaz kalmasını istiyorsanız (yumurtam az olduğu için beyaz kalmasını istemek zorundaydım:) bu işlemi atlayınız. En önemli kısımda kabarmış olan ekmeklerinizi söndürmemek için yumurta sürme işini nazikce yapınız. Silikon fırçalar bu tarz mayalı hamurlar için idealdir.

Isınmış fırına – ikinci mayası biten hamurları- yerleştirmeden önce gerekli nemi sağlamak adına bir püskürtme aracı ile 15 kez su püskürtünüz. (Yakınınızda bir İkea varsa ya da alabileceğiniz bir yer çiçek yapraklarını ıslatma aparatı olan ürünlerden temin ediniz, tabiki benim gibi bu siteye bağımlı kalıp bir çok ekmek deneme hayali kuruyorsanız) Hamurlarınızı fırına veriniz. İlk 5 dk kadar sonra fırının duvarlarına gelecek şekilde – hamurlara gelmemesine özen göstererek- tekrar 3-4 kez su püskürtünüz. (Bu püskürtme işlemini yapmak için aparatınız yoksa üzülmeyin ve yapmasanızda oluyor. Tek farkı dış kabuğu daha sert ekmek elde ediyorsunuz) Yaklaşık 30 dk sonra ekmekleriniz pişmiş demektir.

9 Responses to Hamburger Ekmeği

  1. semihaguler diyor ki:

    Bir süredir sayfana uğrayamamıştım, çok güzel sofralar paylaşmışsın. Senin ve bu sofraları hazırlayanların ellerine sağlık. Hamburger ekmeğini uzun zamandır evde yapmak istiyorum da elim varmadı bir türlü. Bir gün ben de yapacağım inşAllah diyerek hayırlı akşamlar diliyorum.

  2. kumsal diyor ki:

    muazzezcim ekmekler harika görünüyor özellikle de üzerindeki çekirdekler enfesss görünüyorrrr ellerine sağlık tatlım cnm benim ben i.e den yorum yazamıyorum ya illa ki firefoxa grip ordan yazmam gerekiyo bende mi var bi srn???

  3. sema diyor ki:

    bi elim alışsa yaparım ben bunlardan, detaylı anlatım için teşekkürler :)

  4. semihaguler diyor ki:

    78. Porselen Demlik Çay Saati etkinliğinin ev sahipliğini bendeniz Yersofrası yapıyorum. Bu ilk etkinliğimde güzel tariflerinizle katılımınızı bekliyorum. Ayrıca http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/399204_488574334520085_1514031743_n.jpg banner i sayfanıza ekleyip etkinliğimizi sayfanızda duyurmanızı rica ediyorum. Katkılarınızdan dolayı şimdiden teşekkürler.

  5. şule diyor ki:

    merhaba.sitenizi beğenerek takip ediyorum.emek verildiği çok belli.o nedenle sizi tebrik ediyorum. bende yeni bir blog oluşturdum.adı “asyadanesintiler.blogspot.com”.beklerim.

  6. gül diyor ki:

    Muazzezcim nerelerdesin, Çekilişten ve iftar sofrasındaki börekten bir haber var mı???

  7. Arzu diyor ki:

    Sİzi bi kaç aydır takip ediyorum. tüm tariflerinize baktım sayılır :) baya da denediğim oldu.hepsi harika oldu.sağolun. özeliilkle sofralarınız harika. ama 10 gndür nerlerdesiniz merak ettim doğrusu yeni tarifler bekliyorum…teşekkrüler…

  8. ekmeksanati diyor ki:

    Ekmekleriniz orijinalinden de güzel görünüyor, ellerinize sağlık.

    Bloğunuz ise harika, sık sık uğruyor ve faydalanıyorum.

    Başarılarınızın devamını diliyor, saygılarımı sunuyorum.

Bir Cevap Yazın

