Kuru Fasülye Piyazı

Çocukluk yıllarımızda babam bizi sürekli itfaiyenin karşısında, tüm teması ahşap olan Fatih’in meşhur köftecisine götürürdü. Bilenlerin aaa dediklerini duyar gibiyim:)

Önce okul çıkışları, dershane çıkışları, sonraki yıllarda da iş çıkışları ailemin beni beklediği yegane yerdi.. Öyleki köftecinin ismi “Bizim Köfteci” olarak değişmişti..

Bir gün 9 Nisan 2006 tarihinde (O yıllar girişimcilik ruhum ile 6 yıl kadar toptan kırtasiyecilik yaptım. Kırtasiyeden pastacılığa mı demeyin ne olur:) CNR kırtasiye fuarından çıkmamı bekleyen Taner Bey beni o köfteciye götürdü. Ve bu salatadan minik mi minik bir tabağı evlenme kararını alarak birlikte yedik:)

Bu salata o günden bana kalan tatlı bir anı. Ama en garip olanda, kapısını aşındırdığımız o köfteciye benim o gün son gidişim oldu. Gitmeyişimiz tamamen bir tevafuk eseridir. Ben özledim orayı..

Gelelim köftenin yanında olmazsa olmaz bu muhteşem salatanın tarifine. Benim gibi çay saatlerinde de yapabilirsiniz tabiki. Elinizin altından bulunsun, istediğimde yapabileyim diyorsanız benim gibi yarım kilo fasülyeyi haşlayıp minik poşetlerle dondurucuya atabilirsiniz.

Malzemeler:

  • 1 su bardağı kurufasülye
  • 2 küçük çarliston biber
  • 2 adet domates
  • 1 büyük boy kuru soğan
  • isteğe göre dereotu
  • 1 yemek kaşığı üzüm sirkesi
  • limon-zeytinyağı-tuz

Yapılışı:

  • Kuru fasülyeyi bir akşam önceden güzelce yıkadıktan sonra üzerini 2-3 parmak geçecek kadar soğuk su koyarak ocağa alınız. Bir – iki dakika kaynatıp altını kapatınız. Aynı suda bir gece bekletiniz.
  • Ertesi gün suyunu dökünüz. Ve yenide soğuk su koyup ocağa alınız. Yumuşayıp pişene kadar kaynatınız. ( Bu süre fasülyenin kalitesi-cinsine göre değişir)
  • Düdüklü tencereniz varsa, sıcak su koyduktan sonra düdüklünün ağzını kapatınız. Düdüklünüz ses çıkarmaya başladıktan sonra fiskiyesini kapatınız. Fiskiyesi kapatıp, altını kıstığınız fasülyeniz 20-25 dakikada pişecektir)
  • Servis tabağınıza ince-elma dilimler halinde soğanınızı kıyınız. Üzerine bir miktar tuz serpiniz. (Tuz soğanın lezzetini çıkarır)
  • Soğanın üzerine soğumuş fasülyeyi, domatesi ve birberleri sırasıyla alınız. 10 dk bekletip, sos malzemelerini aktarıp servis edebilirsiniz. Afiyet olsun..

6 Responses to Kuru Fasülye Piyazı

  1. Reyyan diyor ki:

    ömrü hayatımın yarısı Fatih te geçti
    hiç gitmedim o köfteciye
    hatta yazıyı okuyunca, öyle bir köfteci mi varmış dedim :D
    piyazın güzel bir anı olabileceği aklıma gelmezdi…
    genelde güzel anılar tatlı yerken oluyor o yüzden dedim…:)

  2. gül diyor ki:

    Muazzezcim ellerine sağlık. Birde Baklava yufkasından börek tarifin vardı yayınlanacaklar arasında. hatırlatmak istedim.

  3. Yorumun beni nasıl mutlu etti bir bilsen…:)) Beni unuttuğunu düşünüp,inan çok üzülüyordum.:((
    Güzel yorumun için çok teşekkür ederim canım benim..
    Köfte,piyazı tek geçerim..:))hatta yarın inşaAllah yapıcam..
    Canım seni çok öpüyorum..
    Ellerine sağlık.

  4. Elif'in defterinden diyor ki:

    İnternetten uzak kaldığım bir süre içinde hep acaba Muazzez abla neler yapmıştır diye geçirdim sürekli. Sizin o güzelim sofralarınız, iç ısıtan yazılarınız… Beni mis gibi bir sofra karşıladı her zamanki gibi. Ellerinize sağlık :)

Bir Cevap Yazın

