Ali Nazik Kebabı & Misafir Sofrası :)

Resime bakarak bu nasıl bir misafir sofrası diye içinizden geçiriyor olabilirsiniz..

İki kişiden biri ev sahibi ise bir kişilik bir misafir sofrasımı olur mu da diyebilirsiniz..

Ev mis gibi tertemiz olmuşsa, takvimde günlerden cumartesini gösteriyorsa, gelecek eş dosta yoksa biz her cumartesi akşamı evimizin misafiri oluruz:)

Ne yediğimizden çok nasıl yemeliyiz telaşını düşerim. Eşim her seferinde farklı bir sunumla karşılaşsın isterim. Çok zaman almayan şekilde iki kişilik misafir sofraları hazırlarım.

Sizlere de fikir vermesi için bolca resim çektim. Bu minik ama çok şirin tabakları bir çok porselen firması yapıyor, bir kaç adet edinmenizi şiddetle öneririm. Ben Güral Porselenin outlet mağazasından aşırdım:) etiket fiyatı 5.5 lira iken 2 liradan alabildim.Bu outlet mağazalarını da arada gezmenizi öneririm. AVM fiyatlarından çok ama çok ucuza alabiliyorsunuz.

Bir peçete katlayışı bile masanın ahengini ne kadar değiştiriyor öğle değil mi?

Aylar önce Pinterest’te gördüğüm bu doğal mumluk çok ama çok hoşuma gitti

ALİ NAZİK KEBABI

Malzemeler  (3 kişilik):

  • 3 adet patlıcan
  • Yoğurt (mümkünse suyu biraz süzülmüş)
  • 200 gr kuşbaşı kuzu eti (çok minik doğranmış)
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası veya 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 küçük soğan (küp küp doğranmış)
  • 1 adet domates rendesi
  • Tuz, karabiber

Ali nazik yemeğinin tarifini biraz uzun tuttum gözünüz lütfen korkmasın:) ali nazik kebabının yapılışı aslında bir çok yemeğe göre hem çok pratik hem kolay. Benim için pratik yemekler kategorisinde!

Yapılışı:

  • Patlıcanları ocak ateşinde veya fırında közleyiniz. Ocak ateşinde közlemeden önce ocağın ateş çemberinin dışındaki yerlerini alüminyum folya ile kaplarsanız kirlenmesini önlemiş olursunuz. Fırında közleyeceniz patlıcanlarınızı çatal ile iki yerinden delmenizi öneririm. Ayrıca tepsinize yağlı kağıt sererseniz patlıcanların akan suyu tepsinizi yakmayacaktır.
  • Ben patlıcanlarımı mangal ateşinde közlemiş ve dondurucumda saklamıştım.
  • Patlıcanlarınız közlenirken teflon tenceresini ısıtıp etlerinizi içine atırın. Tahta kaşıkla hızlıca 1 dakika kadar kavurun. Kendi suyunu salıp çekinceye kadar çok kısık ateşte pişirin. Etiniz büyük baş eti ise geç pişeceğinden düdüklüde pişirmenizi öneririm. Yada arada azar azar kaynamış su ilave ederek sabırla kısık ateşte pişirmeyi sağlayınız. Kuzu eti pişirme süresinin kısalığı sayesinde tercihimdir.
  • Ayrı bir tavada soğanı tereyağı ile kavurunuz. Salçayı ilave edip hızlıca kavurduktan, 1 adet domates rendesini de ilave edip tencerenin kapağını kapatınız. Domatesin çiğliği gidene kadar -takribi 1 dk- kısık ateşte pişiriniz ve baharatlarını atıp -pişen ve dinlenmekte olan- etinize bu karışımı ilave ediniz. Sıcakken karıştırınız.
  • Közlediğiniz patlıcanların kabuklarını soyup önce bıçak yardımı ile ince ince kıyınız. Çatal yardımı ilede püre kıvamına getiriniz.
  • Patlıcan püreniz ılıkken (çok sıkak olursa yoğurt çok sulanıyor) servis zamanında (falza bekletilmeside sulandırıyoru, beklemeniz uzun olucaksa patlıcanlar ılık değil tamamen soğumuş olmalıdır) yoğurt ile karıştırıp servis tabağına alınız. Ardından üzerine hazırladığınız sıcak etli karışımdan ilave ediniz. Servise hazırdır, afiyet olsun:)

 

9 Responses to Ali Nazik Kebabı & Misafir Sofrası :)

  1. GiSi diyor ki:

    Közlenmiş patlıcan aşığı biri olarak,ali nazik sıklıkla yaptığım reçetelerden biridir.
    Sizinkide çok iştah açıcı görünüyor.
    Ayrıca, harika bir sofra.
    Başka ne denebilir ki, ellerinize yüreğinize sağlık.
    Muhabbetle…

  2. Nur... diyor ki:

    Ellerinize sağlık çok güzel sofra ve masa düzeni olmuş, Yazının sonuna gelmeden tabaklarınızı nereden aldığınızı sorucaktım ki yazmışsınız. Çok tşk.ler.

  3. Gül diyor ki:

    Muazzezcim çok özletme kendini olur mu? Kendi evinde misafir olma fikrini çok beğendim. Dünyada da misafiriz zaman zaman unutsakta. Evimizde kendimizi ağırladığımız sofralar kurmaya başlıyacağım senin vasıtanla tşkler canım.

  4. sema diyor ki:

    Herşey çok güzel, tarifinizin ayrıntılı olması benim için önemli:) ellerinize sağlık

  5. Reyyan diyor ki:

    ev sahibinden ala misafir mi olur :D

    eline sağlık

  6. Hatemim_ce diyor ki:

    Nasıl güzel nasıl da incelikli sunumlar sizi tebrik ediyorum bloğunuzu büyük bir özenle takip ediyorum herşeyi öyle ince düşünerek yapıyorsunuz ki farkında olmadan bir çok insanın öğretmeni oldunuz (kardeşiniz gibi sizde bir eğitimcisiniz ;)) yeni ve daha sık paylaşımlarınızı merakla bekliyorum…

    Not: Küçük sunum tabaklarınızı içinwe koyduğunuz dikdörtgen tabağınızı çok beğendim nerden aldığınızı söylerseniz çok memnun olurum.

    Afiyetle ve hoş kalın…

  7. lezzet sarayı diyor ki:

    ellerine sağlık bence harika bir iki kişilik sofra olmu. bloğuma bıraktığın güzel yorumun için de teşekkür ederim…

  8. Udeh diyor ki:

    Teşekkürler.. Ellerinize sağlık:)

  9. seda bozacı diyor ki:

    merhaba blogunuzu sureklı takıp edıyorum. sunumlarınıza bayılıyorum. su mınık tencere seklındekı sosluklarınızı cok begenıyorum nereden aldıgınızı ogrenebılır mıyım acaba bulamıyorum bır turlu ? eger maıl atabılırsenız cok mutlu olurum. ıyın gunler dılerım sıze …

  10. visitor1 diyor ki:

    Ali Nazik’i sevmeyen yoktur.Çok leziz gözüküyor
    http://www.zeytinyagibutigi.com

Bir Cevap Yazın

