Üzüm Kompostosu & Konservesi

Hafta içi,hafta sonu gelsin de şöyle dolu dolu gezeyim, Ramazanın atmosferini hissedebileceğim mekanlarda bulunayım diye çok istemiştim. Pazar akşamı bu plan hayallerini kurarken suya düşmesine sebep olanlar utansın diyorum! Bu pazartesi sendromuna da bir sebep bulan ben, huzur içinde cumartesi akşamı hazırladığım sofranın detaylarını yazabilirim:)

Pintereste gördüğüm bir detay bana ilham olunca dökülen yaprakların sonbaharı hatırlatması kaçınılmaz oldu. Konuk ettiğimiz arkadaşımız da bir bahar aşığı olunca çok beğenilen bir detay oldu. Baharın müjdecisi yapraklar, masama renk kattı. Nacizane bir tavsiye: Önemli bir yemek davetiyse, sonbahar aylarında sofraya soft bahar renklerinde mum ve bulabilirseniz kozalak ilave ederseniz mükemmel bir masa hazırlamış olursunuz.. (bunu unutmamalı ve denemeliyim!)

Evde bulunan son lavaşları değerlendirmek ve hoş bir atıştırmalık olsun istediğimden aklıma bu pratik sunum geldi. Lavaşların içine Acı Soslu Közlenmiş Patlıcan sürdüm. Rulo yaptıktan sonra mikrodalgada biraz ölmesini sağladığım ve  (kırılmamaları için) maydonoz sapları ile sardım.

Davetimizi cumartesi öğleden sonra kabul eden arkadaşlarımıza en pratik salatayı, Kabak Salatasını hazırladım. Kabağı haşlayıp püre haline getirdikten sonra servis tabağına ortası çukur olacak şekilde hazırladım. Sarımsaklı yoğurt ile sunumu tamamlanınca, Fırına Sigara Böreği.. Böreklerimin sofranın konseptine uygun renkte kalmasını istediğim için yumurta sarısı sürmedim!

Menü:

Mısır Çorbası

Yalancı İskender

Haşhaşlı Revani

ve bir gün önce dolapta bitmeyecek dediğim üzümlerle yaptığım komposto da vardı..

Üzüm Konservesi & Kompostosu

Komposto resmini çekmeyi unutmuşum. Resim en kısa zamanda yüklenecektir.

Malzemeler:

  • 2 salkım üzüm (ben yeşil ve siyah kullandım) + varsa 2 adet taze kayısı
  • 1.5 su bardağı şeker
  • 2 tane karanfil
  • 2.5 litre su

Yapılışı: Tüm malzemeleri bir tencerede 20 dk kaynatıp, soğuyunca servis ediniz. Konservesi için, komposto kaynamaya devam ederken kepçe ile cam kavonozlarınızı doldurunuz. Ve kapağını hızlıca kapatınız. Konserveler sıcakken kuru bir zemine (örnek resim) ters çeviriniz. Soğuyana kadar, en az bir gece yerlerinden hiç kıpırdatmayınız. Bu şekilde 6-8 ay saklayabilirsiniz.

14 Responses to Üzüm Kompostosu & Konservesi

  1. Yine çok şık bir sofra olmuş, yaprak fikri de harika. Yarın bana da arkadaşlarım geliyor ve ne yapacağıma bir türlü karar veremedim. Et, fırında patates, çorba ve bir kaç çeşit salata yapsam yanına da tiramisu diye düşünüyorum ama nasıl olur bilemem. Fikrini sormak istedim ? bu arada sanırım iftariyelik tabakları kopya çekeceğim senin gibi bir ablam olduğu için çok şanslıyım :)

    Ayrıca onlara ufak hediyeler de vermek gibi bir niyetim var, bakalım nasıl olacak

    • tanerinesi diyor ki:

      Hediye fikri süper Elifciğim. Diş kiranız dersin. Eski bir Osmanlı geleneğimiş. Evvelki yıllar katıldığım bir iftar davetinde öğrenmiştim. Şuan bendede verilmeyi bekleyen minik sabunlar var. Arkadaşların da senin gibi bir arkadaşları oldukları için çok şanslılar:)

      Soğuk bir çorba ve et ile kremalı patates çok ama çok güzel bir yemek olurlar. Hatta bir sonraki yemekte bunu kopya edeyim ve ben de yapayım:) İftara tremusu tavsiye etmem ama siz gençsiniz, bizim gibi şerbetli tatlı olmazsa olmaz demezsiniz.. Salata için sana bayat ekmek salatasını tavsiye edeyim. Afiyet olsun canım benim..

  2. birdemliksohbet diyor ki:

    Öncelikle bu kadar şık bir sofra hazırladığınız için tebrik ederim sizi.. Gerçekten şahane olmuş.. Hele yaprak fikri muazzam bende bir yere not edeyim :).
    Sofrada menüde olanlara gelince her biri ayrı ayrı lezzetli olmuş ellerinize ve emeklerinize sağlık.
    Hayırlı iftarlar
    Sevgiyle kalın
    Sevil Şahin
    http://www.birdemliksohbet.com

  3. sema diyor ki:

    Sitenizi zevkle takip ediyorum her yayınınız bir harika bu sofrada öncekiler gibi çok güzel taze üzümdan komposto, konserve olduğunu bilmiyordum. Ellerinize sağlık.

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Sema Hanım,
      Takibiniz için çok teşekkür ederim:) Çok incesiniz. Taze üzüm tadını kışın özlediğinizde bu konserveler imdadınıza yetişiyor. Denersiniz inşallah..
      Sizinde Ellerinize Sağlık:)

  4. salha diyor ki:

    çok güzel hazırlanmış bir sofra Allahım herkesin sofrasını bereketli kılsın üzümden bende konserve yapıyorum bizim üzümlerimiz kokulu üzüm annemlerin evlerinin üstünde asmaları var ordan alıyorum kışın ondan muhallebi yapıyorum esim bayılıyor suyu tencereye koyuyorum gözkararı un ve nişasta ve istege baglı seker pisiriyorum soguyunca dolaba kaldırıyorum misss gibi kokuyor biz severek tütetiyoruz Allha emanet olun ordu ünyeden selamlar….

    • tanerinesi diyor ki:

      Saliha Hanım kulaklarınızmı çınladı:)
      Bir kaç gün evvel kendi kendime Saliha Hanım artık uğramıyor demiştim. Tevafuk üstüne yazdınız. Çok mutlu ettiniz..
      Şimdi bu kadar güzel anlatırsanız o üzümlerden isteyeceğim tutarsa naparsınız:) Bir gün orduya gelirsem inşallah tadına bakma fırsatıda yakalarım. Bana tam muhallebi tarifini yazarsanız denemeyi isterim, üzümler neresinde onu anlayamadım. Hatta yayınlarımda:)

  5. Hülya diyor ki:

    Merhaba Muazzez hanım, her zaman ki gibi çok şık bir sofra, emeğinize sağlık… Siz den bir ricam olacak, dikdörtgen servis tabaklarınızı nereden aldığınızı paylaşabilirmisiniz ve eğer sakıncası yoksa ortalama fiyatını öğrenebilirmiyim, şimdiden teşekkürler… Sessiz ama sıkı takipciniz… :) Sevgilerimle…

    • tanerinesi diyor ki:

      Çok teşekkür ederim Hülya Hanım,
      Tabaklar Gürol Porselenin. İnanın fiyatını tam hatırlamıyorum. Tahmini 15-20 TL arasındalardı. Alırsanız şimdiden gülerek kullanmak nasip olsun inşallah..
      Her zaman bekliyorum:)

  6. salha diyor ki:

    s a muazzez hanım benim de hep aklımdasınız işlerinizin yogunlugunda beni hatırlamanız benide cok mutlu etti istediginiz üzüm olsun her zaman bekleriz sizi agrlamak bize onur verir tarife gelince üzüm suyunun içine unu nişastayı ve sekeri kıvamı size kalmıs hiç ölçüyle yapmadım ama yapınca anlasılıyor. siz muhakkak daha iisini yaparsınız eminim begenirsiniz ben köye cıkıyorum malum burası fındık cenneti …fındık toplayacagız hayırlısıyla gelince görüsmek üzere ..ama vaktınız olursa fındık toplamayada bekleriz siz bize güzel yemekler yaparsınız bahcemizde her sebze var hepsi organik deneyin deneyebildiginiz kadar….ne güzel oluramaneyse bacım Allaha emanet olun .

  7. nilayy diyor ki:

    yazamasam da hep okudum cancağızım..
    eline,ruhuna,beynine..herbişeyine sağlık…..

  8. nilayy diyor ki:

    şuan dolapta bekleyip duran,çöpe gideceği garanti 2 salkım üzümden tarçın ve azıcık limon suyu ilavesiyle birlikte hoşaf kaynatıyorum…hay aklında bin yaşa Muazzezcim…nefis oldu nefis..

  9. Hülya diyor ki:

    Muazzez hanım nerelerdesiniz??? Hayır olur inşaallah… Sessiz ve sıkı takipciniz…

  10. memolininannesi diyor ki:

    muazzezcım..
    inşallh ıyısındır sesın cıkmaz oldu ses ver rahatlayalım…
    aeo canım

Bir Cevap Yazın

