Zeytinyağlı Fasülye

Bugünün ikinci pratik tarifi bu yemeğimiz olsun istedim. Geçtiğimiz hafta bir akşam dolapta bulunan 5 kilo fasülye ile ne yapacağımı kara kara düşünmeye başladım. Oruçlu iken akşam yapacaklarım hakkında fazlaca atıp tutuyorum, bu fasülyeler de bu atıp tutmalarım eseri dolabıma girmiş bulunmaktaydılar:)

Neyse ki Ramazan ayında bir daha asla -bir sebze gözüme ne kadar güzel görünürse görünsün- almayacağıma kendime söz verdim. Bu söz sonrasında yaklaşık dört kilosu ile geçen sene tarifini verdiğim Fasülye Diblesini yaptım. Fasülyeleri ince ince doğradıktan sonra sözümü ikiye katladım. Bu güzel vakitlerde bununla uğraşılır mı diye ayrıca  fırçaladım kendimi:)

Kalan bir kilo fasülye de hafta sonu hazırladığım İftar Masama Zeytinyağlı olarak geldi. Eşimin en sevdiği yemekler arasında. Babamla öğlen yemekleri için sık sık buluşup, İstanbul’un kendilerine yakın en güzel mekanlarında damat-kayınpeder yemek keyfi yapıyorlar. Bu keyiften tek zararlı çıkan ben oluyorum. Zeytinyağlılarım sürekli Ramazan Bingöl’ün zeytinyağlıları ile kıyaslanıyor! Bu fasülye eşimden tam not alınca da tarif budur dedim:)

Malzemler:

  • 1 Kilo taze fasülye
  • 2 adet soğan
  • Zeytinyağı
  • 5 adet küp şeker ve tuz
  • 1 su bardağı su

Yapılışı: (Püf nokta: Çok kısık ateşte yavaş yavaş ve az su ile pişirmeliyiz)

  • Ayıklanıp yıkanan taze fasülyeler ortalarından uzunca ince ince kıyılır (ben 3 eşit parçaya böldüm)
  • Soğanlar küp küp doğranır ve zeytinyağı ile kavrulur. Fasülyeler ve su ilave edilir.
  • Pişmeye yakın tuzu ve şekeri atılır. Soğuk şekilde servis edilir.

2 Responses to Zeytinyağlı Fasülye

  1. hanife diyor ki:

    fasulyeyi koyduğunuz bu dikdörtgen servis tabaklarınız çok hoşuma gidiyor. büyüklüğü, derinliği tam istedigim gibi ama böylesini hiç bulamadım. mahsuru yoksa nereden aldıgınızı söyleyebilir misinizi?

    • tanerinesi diyor ki:

      Estağfirullah Hanife Hanım,
      Gürol porselenin bir ürünüdür. Beğendiğinize çok sevindim. Size hediye etmek isterdim!
      Alırsanız şimdiden güle güle kullanın..

Bir Cevap Yazın

