Domates Soslu Fırın Kızartma

Aslında bu tarifimin benzerini Kışlık Hazırlıklarım altında daha evvel yoğurtlu şekli ile vermiştim. Yine de şu sıcak Ramazan günlerinde hem pratik hemde hafif bir yemek olduğundan domates soslu halini de vermek istedim. Ramazanda mutfağa girdiğimizde onlarca nimete karşılık ne yapsam sorusuyla tıkanıp kaldığımızı biliyorum. Benim başıma çok geliyor!

Şu sıralar domatesin, biberlerin ve sebzelerin bol olduğu zamanlar. Kızartmalar için en uygun zaman diye düşünüyorum. Sıcak servis etmek gibi bir zorunluluğunuzda olmayınca önceden hazırlayabilmek de ayrı bir kolaylık sağlıyor. Minyatür masamda :) yayınladığım iftar da aynen mutfağa girip ne yapsam diye düşündüğüm bir akşamdı. Şimdi de hafta sonu vereceğim elli kişilik iftara ne yapsam diye düşünüyorum:) Sınır dört çeşitten oluşacağı için ana yemek ve tatlı konusunda da siz bana fikir verebilirsiniz. Seve seve açığım:)

Malzemeler: Dilediğiniz kadar sebze (ben kabak, patlıcan ve biber kullandım). Sosu için: Soğan ve domates

Yapılışı:

  • Fırınınızı 220 derecede ısıtmaya başlayınız.
  • Yıkadığınız sebzeleri (ayrı ayrı olmak kaydı ile, çünkü kabak, patlıcan ve biberin pişme süreleri birbirinden farklıdır) hafif nemli kalacak şekilde kurulayın.
  • Patlıcan ve kabağı halka halka 1-2 cm eninde dilimleyin. Kabağınızı patlıcana oranla biraz daha kalın doğrayabilirsiniz.
  • Biberlerin saplarını ve içlerini temizleyin ve yağlı kağıt serili tepsinize diziniz. (Ben biberlerin saplarını ve iç çekirdeklerini misafir gelmeyecekse ve derin dondurucuma stoklamayacaksam çıkarmıyorum. Biberlerin çekirdekleri mide sorunu olmayanlar için iyi bir sindirme aracı oluyor. Hemde temizlemekle zaman kaybetmiyorum)
  • Közlenen biberlerden sonra aynı işlemi patlıcana ve sonra kabağa uygulayın. Piştiklerini anlamak için patlıcana çatal testi uygulayın. Kabaklar ise kızarmaya başlayacaktır.
  • Ayrı bir tencerede bu sebzeler közlenirken 2 yemek kaşığı zeytinyağ ile bir iki adet soğanı kavurunuz (soğan ay şeklinde doğranırsa daha lezzetli oluyor). Ardından iri iri doğradığınız 3-5 domatesi soğan ile birlikte öldürünüz. Ve fırında közlediğiniz sebzeleri bu karışıma aktarınız. İster sıcak ister soğuk bir şekilde servis edebilirsiniz.

7 Responses to Domates Soslu Fırın Kızartma

  1. hashkini diyor ki:

    50 kisi mi? O.o nasil kalkacaksiniz altindan, nerede agirlayacaksiniz onca insani? :)

  2. kumsal540 diyor ki:

    ohh misss diyette olduğum bu günler için güzel tarif ellerine sağlıkkk

  3. Gül diyor ki:

    Ayy canım dün yorumda sormuştum tarifi. Resmen yağsız kızartma. mutlaka deniyeceğim. Fırınla uğraşmasını sevmesemde. Tatlı olarak truff u önerebilirim. Bende Pazar günü komşunun mevlütü vardı. 60 tane kadar yaptım götürdüm. tabaklara koydular güzel oldu. Tşkler.

  4. dilek diyor ki:

    Ben de simdiden masanizi ve ikramlarinizi merak ediyorum. Ben de oyle kalabalik misafirler agirladigim cok olmustur. Revani tatlisini onerebilirim, icine limon kabugu ya da portakal kabugu rendesiyle muhtesem olur ve servisi kolaydir. Uzerine cabuk erimeyen maras dondurmasi guzel olur. Ana yemek olarakta firinda patlican kebabi kofteli olandan yanina da pilav ve cacik iyi gider. Ben de bugun kayinvalidemleri ve gorumcelerim ve kaynimi davet ettim. Menum belen tava, pilav, cacik, nar eksili salata, milfoylu yufka boregi, mercimek corbasi, etimek tatlisi var. Sevgiler. Dilek…

    • tanerinesi diyor ki:

      Dilek Hanım teşekkür ederim:)
      Tatlıyi siz seçtiniz Revani olacak. Bir tepsisini limonlu bir tepsisini haşhaşlı yapayım ne dersiniz?Hem pratik hemde dediğiniz gibi sunumu kolay. Bu arada Belen Tava’nın tarifini bekliyorum, lütfen:)

  5. dilek diyor ki:

    Tesekkur ediyorum yorumuma cevap verdiginiz icin. Ben tariflerimi hep goz karari yapiyorum ama size yaklasik olculeri vereyim. Yarim kilo ya da 750 gr. Kiymaya 2 bas sarimsak elde dogranacak, 2-3 kuru sogan robotta cekilip konacak , kabuklari soyulmus ve kucuk kupler halinde doranmis 3 domates, 2 tane kaba kirmizi biber, 5-6 tane yesil biber kucuk kucuk dogranacak ve kiymaya eklenecek. Goz karari biber salcasi, biraz karabiber tuz ve sivi yagla bu harcin hepsi yogrulacak . Cok kati olursa cag bardagiyla azicik su eklenebilir. Kivami yuimusak olacak. Ve toprak tepsilere elle bastirilarak duzlenir. Alimunyum yada herhangi bir firin tepsisi de olur. Kalinligi 2 cm gibi olmali dosediginiz malzemenin. Ne cok kalin ne de kuruyacak kadar ince . Bu malzemelerle 20 cm. Capinda 6 toprak tepsi cikiyor. Kalirsa da dondurucuma atiyorum. Ben masaya toprak kaplarla getiriyorum. Goruntu muhtesem oluyor. Sevgiler. Dilek…

  6. Gül diyor ki:

    Muazzezcim Ramazanın son günleride seni görmek isteriz. Bu arada bu tarifi denedim. Biberin fırınlanmış hali çok hoşuma gitmedi. bende incecik kıyıp sosuyla birlikte pişirip yaptım. Tuz bile atmadan afiyetle yedim. O kadar lezzetliydikiiii. tşkler…

Bir Cevap Yazın

