Fındık Lahmacunlar..

Pazar akşamı neredeyse 20 yıllık dostumu ağırladım bu masada. Ortaokul yıllarına uzanan anılarımızla geceyi yine dolu dolu yaşadık. Ramazanın her günü adete birer bayram gibi. Yediğiniz yemekler, ettiğimiz sohbetler, kılınan namazlar hepsi birer ayrı lezzet oluveriyor..

Cumartesi akşamı ise iftara davetli olduğumuz arkadaşlarımızla muhteşem bir akşam geçirdik. Son zamanlarda yaptığım en uzun misafirlikti sanırım:) Sahur vaktine kadar kalmamıza rağmen ben zamanın nasıl geçtiğini hiç anlamadım. İrem’in bize hazırladığı şık sofrayı ve birbirinden lezzetli Hatay yemeklerini resmetmeyi çok isterdim.”Asla yemem” dediğim Humus’un denenecek tarifler arasında hatta ilk yapılacaklar listesine girmesine sebep olduğu için de ayrıca teşekkür ediyorum:)

Peynir ve yemiş tabağımı İrem’in masasından ilham alarak uyguladım:)

Kavurmalı Sebzeli Güveç… Farklı bir açıdan resmini çekebilirsem tarifini de vereceğim.

EV YAPIMI FINDIK LAHMACUN

Canım,aylar öncesinde Portakal Ağacında gördüğüm ev yapımı lahmacunu çekmişti. Pazar sabahı aklıma düşünce denemeye karar verdim. Tek farkı ben fındık lahmacun ölçülerinde yapacaktım. Daha çok vakit var diyerek oyalanınca hamur yoğurma işlemi çok gecikti. Bende pratik olsun diye hamurumu ekmek yapma makinesinde yoğurdum. Tavsiyem bu tarifi elde yoğurmanız yönündedir. Sanırım bu yüzden kenarları kuru oldu. Kuru olan lahmacunlarım sofranın dilden dile dolanan yemeği de oldu:)

Hamuru icin:

  • 4 Su Bardağı Un
  • 4 Çay Kaşığı Tuz
  • 6 gr instant maya
  • 1 Tatlı Kaşığı Toz Şeker
  • yarım su Bardağı Ilık Su
  • 300 gr Yoğurt

Üzeri icin:

  • 450 gr Domates (3 adet kullandım)
  • 1 Orta Boy Soğan
  • 500 gr Kıyma (yaklaşık 2 su bardağı kadar kullandım)
  • 1 Demet Maydanoz ( incecik kıyabilmek sabrı yüzünden yarım demet kullandım:)
  • 5 Diş sarmısak, 5 Adet Sivribiber, Karabiber, Tuz

Hazırlanması : (Hatice Hanım’ın izni ile tarifi aynen aktarıyorum)

  1. Ön hazırlık olarak, soğan, maydanoz, ve sivribiberi ince kıyın. Sarmısağı dövün. Maya ve toz şekeri ılık suyla ezin. Limonu 8’e bölün. Kabuklarını soyduğunuz domatesleri de minik küpler halinde doğrayın.
  2. Unu eleyin. 2 yemek kaşığını ayırıp kalanını 2 çay kaşığı tuzu katıp karıştırın. Unun karşılıklı kenarlarına tuzu ve şekeri serpin. Unun ortasını açıp mayayı serpin. Hepsini karıştırıp azar azar yoğurdu ve ılık suyu ekleyin. Elde ettiğiniz yumuşak hamuru ele yapışmaz kıvama gelene kadar yoğurun.(Benim hamurum makineden çıktığında yarım su bardağına yakın daha un istedi, ununa göre miktar oynayabilir) Üzerine nemli bir bez örterek 30 dakika kadar ılık bir ortamda mayalanmaya bırakın. Hamuru iri yumurta büyüklüğünde pazılara (hamur parçaları) ayırın. Her pazıyı unlayarak elinizle yarım santim kalınlıkta yuvarlak olarak açın.
  3. Bu arada harcı hazırlayın. Bunun için, bir kapta domatesi, soğanı, kıymayı, maydanozu, sivribiberi, sarmısağı, tuz ve karabiberi iyice karıştırın.
  4. Hazırladığınız harcı, açtığınız hamurların üzerine yayın. Ancak hamurların kenarında 1 cm kadar boşluk kalmalı. Unladığınız fırın tepsisine lahmacunları dizin. Önceden 200 derecede ısıttığınız fırına koyduğunuz lahmacunları 15 dakika sonra çıkarabilirsiniz.
14 Responses to Fındık Lahmacunlar..

  1. yasemince says:

    Çok leziz görünüyor, ellerinize sağlık.

  2. hashkini says:

    Lahmacunlar guzel bir alternatif olmus, fikirlerinize bayiliyorum.

  3. dilek says:

    Sofralariniza bayiliyorum. Lahmacunlarin yumusak olmasi icin ben teflon tavada uzerine bir tencere kapagi kapatarak pisiriyorum. Hem kiyma pisiyor hemde hamuru yumusacik pisiyor. Ve pisen lahmacunlari ust uste ve uzerlerine baska bir tencere kapagi kapatiyorum. Bu sayede sicak kaliyorlar ve kurumuyorlar. Annemden boyle ogrendik. Nacizane bir oneri. Sevgiler. Dilek…

    • tanerinesi says:

      Dilek Hanım süpersiniz:)
      Biz lahmacunu çok severiz, dışarıdan almakta her zaman olmuyor, temiz yerlerde bulmak çok zor. Bunun bir püf noktası muhakkak vardır diyordum ki imdadıma yetiştiniz. Deneyeceğim muhakkak.
      Teşekkürler!

  4. peyker says:

    merhaba muazzez hanım sofra düzeniniz ve yaptıklarınız harika görünüyor,ellerinize sağlık.size sormak istediğim bir şey varşimdiye kadar böyle bir soru yönelten olmamıştır sanırım salon koltuklarınızın temizliğini nasıl sağlıyorsunuz?cevap verirseniz memnun olurum şimdiden teşekkürler

    • tanerinesi says:

      Merhaba Peyker Hanım,
      Evet ilk siz sordunuz:) Çok doğal bir soru, bayanların en sevmediği iştir döşeme temizlemek. Benim bir koltuğum sırf kadife kumaşla kaplı, diğerinin is sadece gövdesi. Kadife olan yerleri aynı yöne doğru olmak kaydı ile siliniyor. Diğer kısımlarda kuru temizlemeye gidiyor.
      Kolay gelsin şimdiden:)
      sevgiler

  5. kumsal540 says:

    muazzezcim bugün bakmış olmama rağmen nedense tekrar bakma isteği duydum ve yeni yazınla çok mutlu oldum lahmacunlar harka benim de yaptığım bi tarfi ama kenar kuruluğu meselesine gelince o ev fırınından oluyo be gülüm ben de onu bi türlü aşamadım odun ateşi değil tabii
    ellerine sağlık tatlımmm

    • tanerinesi says:

      Demekki neymiş Deryacığım,
      Tanerineşi her an şaşırtabilirmiş:)
      Bu arada yukarıdaki tarifi deneyelim derim. Dilek Hanım bence en doğru yöntemi bulmuş bile..
      Seninde ellerine sağlık canım benim..

  6. neslihan says:

    Lahmacunun kuru olmasının nedeni; birincisi yağlı kağıt kullanmışsınız,direk tepsinin üzerine koyunca fazla kurumuyor, ikincisi de fırından çıkan lahmacunları pamuklu bir beze sarmak gerekiyordu. Birdahaki sefere bide böyle deneyin derim.

  7. neslihan says:

    yeni evime koltuk takımı almayı düşünüyorum,koltuklarınızı nerden aldığınızı sorsam bir mahzuru olurmu

    • tanerinesi says:

      Merhaba Neslihan Hanım,
      Beğendiğinize çok sevindim. Daha güzelleri sizin olur inşallah. Büyük koltuğum özel yapım. bir kaç üründe beğendiklerimin birleşimi.Prenses koltukta piyasada çok satılan bir ürün. Maskoda hemen hemen her firmada bulabilirsiniz. Kol şekli ve yönü, ayak şekli ve rengi, kumaşını, kapitonesinin özelliklerini tamamen siz beğenip değştirebiliyorsunuz. Maskoyu gezin derim:)

  8. Herkes birşeyler sormuş :) Yemekler inanılmaz güzel gözüküyor zaten de ben ayrıca tabaklara bayıldım.. Onlar neredennnn ??

  9. ev yemekleri says:

    Paylaşımınız için çok ama çok teşekkürler. Bu türde paylaşımlar bir çok konuda faydalı olmaktadır.

Bir Cevap Yazın

