Minyatür İftar Soframız:)

( Bütün gün , ofiste tüm sistemlerin çökmesi yüzünden ne internete girebildim ne de bir müşteriyi arayabildim.. Telefonun ve internetin kıymetini bugün suyun kıymetini anladığım kadar anladım:)

Çarşamba akşamı evde tek başıma iftar edince aklıma şu söz geldi ” Dünyada hiç bir insan,orucunu yalnız açmak zorunda olan insan kadar yalnız değildir”.. Boğazınızda bir kaç düğüm oluyor ve hiç bir şey size lezzet vermiyor. O dakikalarda kalabalık sofrada olmak için herşeyinizi verirsiniz.

Dün akşam da bir önceki yanlız yapılan iftarın inadına, eşime özenli bir sofra kurmaya çalıştım. Verilecek bir tarif yok lakin iftariyelik tabak hazırlamak isteyenlere fikir olsun diye yayınlıyorum..

Bu tabağımızla birlikte çay servisi de yaptım. .

İnsan oruçluyken çok aç gözlü oluyormuş:) Canım Cacık çekti diye yapmak tamam da.. kocaman bir tas niye ? ! :)

Masanın ana yemeği Fırında Karışık Kızartma idi. Yağlı kağıtta teker teker kızarttığım sebzeleri, teflon tavada 1 yemek kaşığı zeytinyağıyla kavurduğum soğan ve domatesle karıştırdım. Sıcak servis yaptım. Domatesin kendi suyu ile pişmesi sebzelere de ayrı bir lezzet katıyor. Çok yağsız bir kızartma olduğundan bu aylar için çok uygun. Tavsiyemdir..

Kabak rulolar bizim bu aralar sık yaptığımız bir lezzet. Çokta pratik. Bir kabağı ortasından ince ince dilimler halinde kesiyorum. Tost makinasında kızartıyorum (kendi buharında da yumuşuyor ve pişiyor). Çok ince dilimlerseniz makineye yapışır, kalın dilimlerseniz rulo yaparken kırılabilir. Ardından kaşar dilimleri ile sarılıyor. Pratik ama gösterişli değil mi?

5 Responses to Minyatür İftar Soframız:)

  1. Bu sofraları görünce insanın içi gidiyor. Nasıl da şanslı bir eşin var ablacım, işten gelip yorgun argın bir de özenerek sofra hazırlamışsın. Ellerinize sağlık. Umarım günün birinde Allah nasip eder evlenebilirsem ben de senin gibi olmak isterim, eminim :D

  2. zeynep says:

    Sizi çok iyi anlıyorum.
    2010 yılının ramazan ayını ailemden uzakta yurtdışında geçirdim 5-6 iftarı dışarıda kalanları yurtta yabancı arkadaşlarla yaptım onlar olmasaydı daha zor olucaktı inanın bir iki iftar oldu çok doldum:-)
    alışmışım,yurda geç kalma olmasa camideki iftara gideceğim ama öyle de bir sorun vardı.Sahurlarda yalnızdım hep,Pakistanlı arkadaşım ile denk düşemiyorduk bir türlü.Bu sebeple iyi anlıyorum ama şunu da biliyorum bir dahi Ramazanı yurtdışında yaşamak isterim kesinlikle manevi açıdan bambaşka oluyor,güzel de oluyor.
    Neyse sözü çok uzattım çok şık,tatlı bir sofra olmuş.Allah ağız tadınızı daim eylesin.
    Hayırlı ramazanlar.

  3. Gül says:

    Canım ellerine sağlık. Ne mutlu eşine ve sana. Nice muhabet dolu sofralarınız olsun. Ben bu fırında kızartma hakkında bişey soracağım: hiç yağ koymadan mı fırına veriyorsun sebzeleri?

    • tanerinesi says:

      Teşekkür ederim,
      Bu güzen duaları duymak ne kadar mutlu ediyor bilemezsin.. Evet hiç yağ koymuyorum. Direk yıkayıp kuruluyorum ve bazen biraz nemli bile koyuyorum. Dilerseniz çok az yağ ile de fırına verebilirsiniz. Yağı sebzelerin üzerine silikon yumurta fırçasıyla sürerseniz daha iyi olur. Ama şiddetle yağsız közlemenizi tavsiye ediyorum.

  4. Geri bildirim: Domates Soslu Fırın Kızartma «

Bir Yanıt Bırakın

