2012’nin İkinci İftarı & Teşekkür:)

Beş günü geride bırakmanın üzüntüsünü yaşıyoruz. Ne çabuk gelip geçiyor değil mi? En sevgililer hep böyledir. Doyamadan, kanamadan bir rüzgar gibi esip geçerler..

Bir Ramazan Ayı’na daha erişebilirmiyim bilmiyorum ama tüm yaz Ramazanlarını iple çekiyorum.. Zor olduğunu biliyorum ama daha bir güzel, daha bir bereketli geliyor.

Pazartesi akşamı eşimin arkadaşlarını ağırladığım bu sofraya, son anda bir tabak ilavesi ile 11 beyfendi oturdu:) Ofiste bütün gün çalışırken, mesai bitsin ve bir an önce eve gidebileyim diye sabırsızlanıp durdum.. Eve gidince iftariyelik tabaklar tahmin ettiğimden daha fazla zaman alınca menüde bulunan böreği yetiştiremedim.. Ben bunun üzüntüsünü yaşarken, abilerimizin memnun kaldıklarını duymak eşimi de beni de çok mutlu etti.

Düşündüm de yine Ramazanın ilk pazartesi günüydü; tam bir sene önce. Aynı grup bizde iftardaydı. Zaman ne hızlı akıp geçiyor, ne kadar çabuk tükeniyor ömür..

TEŞEKKÜR :)

Sıra geldi nasıl yazarım, nasıl yeteri kadar hislerime tercüman olurum diyebildiğim satırlara.. Geç kalınmış bir teşekkür olduğunu biliyorum. Zaten kuru bir teşekkür de bu nazik düşünce yanında çok hafif kalacak..

Soframıza renk katan bu güzel Runner’ı bana hediye olarak eşim aracılığı ile gönderen  sevgili Arzu Hanım’a ve Nebiye Hanım’a teşekkür ediyorum. Dedim ya hafif kalır diye, kaldı bile:)

Aramızda hep site sayesinde yazılı diyologlar olduğundan, bir türlü sesli iletişime geçemedik:) Benim gibi geveze biri bile bazen bu iletişimlere kapalı olabiliyor. Oysa eşim “5 dk burda beni bekle” dese o dönene kadar 5 kişiyle tanışır kaynaşırım:)

Ben de geleneği bozmamak adına severek kullandığım hediyeleri ile buradan teşekkür etmek istedim. Gerçekten çok ama çok incesiniz ve bir o kadarda zevkli.. Umarım bu basit teşekkürü kabul buyurursunuz..

En Kalbi Sevgilerimle..

Muazzez

Menümüz:

  • Yaprak Sarma (biber salçası sosu ile)

  • Arpa Şehriye Pilavı Yatağında Tavuk

  • İftariyelik Tabağı + Soğuk Ayran Çorbası ( Ben bu tabakları çok sevdim. Yetiştirebilseydim börekte ilave olacaktı. Herşeyin tadımlık olmasına ve israf olmayacak ölçülerde konulmasına dikkat ederek çeşidi çoğaltabilir veya eksiltebilirsiniz)

  • Kişiye özel minik salatayı sizlere fikir olması için ayrıca resmettim.

ARPA ŞEHRİYESİ PİLAVI

Önemli Not : Pilavın pişmiş halini ve tek başına görselini yarın yayınlacağım:)

Malzemeler ( 10 kişilik):

  • 3 su bardağı arpa şehriyesi
  • 6 su bardağı kaynar su (domates biber eklemeyecekseniz 6.5 su bardağı idealdir)
  • 10 adet sivri biber
  • 3 adet büyük domates
  • 3 yemek kaşığı tereyağı+ 4-5 yemek kaşığı zeytinyağı

Yapılışı:

  • İlk önce biber ve domatesleri ayrı ayrı kaplara doğrayıp hazır edin. Suyu kaynatın.
  • Tereyağını derin (varsa teflon) bir tencerede eritin ve zeytinyağını ilave edin.
  • Zeytinyağını ilave eder etmez arpa şehriyesini de tencereye aktarın.
  • Şehriyelerin rengi hafif değişince minik minik doğradığınız biberleri de ilave edip kavurmaya devam edin.
  • Şehriyelerin rengi epeyce koyulaşınca (ben kavruk halini çok sevdiğimden fazla kavurdum) domatesleri aktarın.
  • Domateslerden hemen sonra suyu da tencereye alıp (dolabınızda varsa bir iki bardağını tavuk suyu olarak  katabilirsiniz)
  • Arada bir pilavınızı karıştırarak tamamen suyunu çekmesini sağlayın.

Not: Ben tavuklarımı fırın poşetinde pişirdim. Servis edeceğim zaman fırına girebilecek bir kaba pilavımı sonra tavuklarımı dizdim. Servisten 20 dk önce ısınmış fırına alıp 10 dk beklettim. Böylece fırın kabım da ısınmış olduğundan içerisindeki pilavım da uzun süre sıcak kalıyor.

21 Responses to 2012’nin İkinci İftarı & Teşekkür:)

  1. birsence diyor ki:

    HARİKA BİR SOFRA OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK CANIM…

  2. semihaguler diyor ki:

    Çok hafif lezzetlerden oluşan tam bir Ramazan sofrası. Emeklerine sağlık.

  3. Gül diyor ki:

    Muazzezcim ellerine sağlık. Arzu hanımlarada ayrıca tşkler. Ben de sana ayrıca tşk ediyorum. menüyü abartmadan hoş sofralar kurulabileceğini gösterdiğin için. Bu arada sen hangi beyaz peynir ve kaşarı kullanıyorsun. Ben beyaz peyniri doğrarken parçalanıyor. Bir de şehriye pilavına kaç bardak su koymak gerekir bir ölçüsü var mı? Her günün böyle sofralarla dolsun ellerine kollarına sağlık kesenize bereket. Rabbim kolaylıklar versin hep hazırlayabilesin böyle. Sevgi ve duayla kal. Acaba diyorum birde takipçilerine mi bir iftar düzenlesen… Ben mutfakta seninle hazırlayan taraf olmak isterim.

    • tanerinesi diyor ki:

      Teşekkür ederim :)
      İnşallah dediğiniz gibi olur. Bu ramazan ayrıca ana yemeklerinde bu sofradaki gibi masada olmasını ve servisle zaman kaybederek misafirlerimden ayrı kalmamayı planlıyorum..

      Takipçilerimle bir iftar yapmak benim için hayal edemeyeceğim kadar güzel olur bunu biliyorum. Ama bir hayalim yok da değil bu konuda. Eğer gündeme gelirse mutfağa birlikte girebiliriz:))

      Tarifteki eksikliği fark ettiğin içinde ayrıca teşekkür ederim. Bu pilavda da en önemli husus buyken unutmam hata. Gözün kapalı ölçüyü deneyebilirsin. Çok lezzetli bir pilav oluyor.

    • tanerinesi diyor ki:

      Yazmayı unutmuşum:) Tam yağlı peynir kullanıyorum. Dilimlerken bıçağımı soğuk suya tutuyorum. Islak bıçak daha güzel dilimliyor. Önce kocaman bir dilim kesiyorum. Ardından bu dilimi çaprazlama keserek 4 adet üçgen elde ediyorum. Kaşar peyniri satın alırken de bir kısmını dilimletiyorum, bir kısmını da kalıp olarak alıyorum. Bütün olarak aldığımı dondurucuda saklıyorum. Dilimli kısım dondurucuya gelmiyor, dilimleri yapışıyor.
      Minik bir tavsiyem olacak nacizane. Eğer bu tarz tabaklar hazırlayacaksanız bir gece önceden helvayı ve peyniri dilimleyin buzdolabında düz tabaklarda, streç filme sararak saklayın. Ben böyle yapamama rağmen biraz hazırlama süresi uzun sürdü. Onlarda dililenmemiş olsaydı vay halime..

      • Gül diyor ki:

        Rica ederim. sağolasın. Bende yağlı peynir alıyorum. Hatta özel peynir bıçağı bile aldım ama bu kadar düzgün beceremedim sanırım. tavsiyelerine uyucam. Ayrı iftariyelik hazırlamak açıkcası hiç pratik gelmiyor bana. zira onlarla karınlarını doyurup yemekler kalıcak korkusu çok olur bende. Biz de 2 kişiyiz. tekrar yemeyi sevmez genelde eşim. Birilerine vermekle çareyi bulsamda korkum hep olur içimde. Eşime kalsa çok az yapıyormuşum :))) O yüzden hep artar ya da yeterli olur. Bu arada fotoğraf konusunda eğitim aldın mı? yemekler ve sofra (en sevdiğim kısım) hazırlamak kadar fotoğraf ve ışıkta çok önemli. GErçekten iyi fotoğraf çekiyorsun. Maşallah.

  4. muray diyor ki:

    iyi günler. Masanıza bayıldım, aslında bloğunuz baştan sona güzel. Hangi birine iltifat edeyim şaşırdım. Mobilyalar güzel perdeler güzel masa örtüsü güzel masanın düzeni güzel yemekler güzel daha ne diyim bilemedim. İnsan yemeleri yiyemez seyretmekten. Sizi çok tebrik ederim. Yanlış anlamadıysam bir de çalışıyorsunuz. Elini kolunu kaldıramıyan iki şeyi anyana koyamıyan ev hanımlarına itaf olunur. Yani hayran oldum sayfayı kapatmıyorum dönüp dönüp bakıyorum. Ellerinize sağlık . İZMİRDEN NURAY MUTLUER.

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Nuray Hanım,
      Yazdıklarınız kelimesi kelimesine ekrandan bana doğru büyük bir enerji yarattı. Bu güzel sözleriniz ile gecem şenlendi, çok teşekkür ederim:)

      Çok naziksiniz, ne diyeceğimi bilemedim. Her zaman beklerim.
      Sizinde yüreğinize sağlık, sevgilerimle..

    • Gül diyor ki:

      Nuray hanıma gönülden katılıyorum.

  5. sema diyor ki:

    Ramazana uygun sade ve şık bir menü bence ideal olmuuş ellerinize sağlık

  6. kumsal540 diyor ki:

    amaa benden önce yorumlar yazılmışş olmaz kiii
    muazzezcim tebrik ediyorum ne kadar da doyurucu ve abartılmamış menü hazırlamışsın
    ellerine sağlık sadece görüntü ve hoş sohbet dahi karın doyurur bence
    işte ramazn bu bence abartmadan kafi yemek

  7. Tuba diyor ki:

    Muazzez Hanım,

    Bende sayfanıza hayran kalanlardanım.İşlerden fırsat buldukça sık kullanılanlar dosyamdan sitenizi hemencecik açıp baktığım tariflere özellikle görsellere bidaha bidaha bakıyorum. 9 saat çalışıyorum 3 saat git gel yol mesafem..ah ah hep sizin gibi güzel şeyler yapabileceğim günü hayal ediyorum hep. Aslında o günlere hazırlık olarak sizin gibi işin eri, herşeyi usulünce, gerçekçi tariflerle hazırlayan birinin yanında stajerlik yapmayı ne kadar isterdim.:)

    Hayırlı Ramazanlar diliyorum.

    İstanbul’dan Tuba Koşan

  8. Hülya diyor ki:

    Selamın Aleyküm Muazzez hanım, en başından beri sitenizin sessiz takipcisiyim, bir kaç kez yorum yazmaya çalıştım ama pc deki sorundan kaynaklı sanırım başarılı olamadım, bu sefer yazmak için direniyorum epey, umarım olur… Bu sofra için söylenebilecek bir çok şey söylenmiş zaten, her zaman muhteşem masalarla göz ziyafeti çekiyoruz sayenizde, evinizin düzeni, mutfağınız, sizin kibarlığınız herşey gerçekten muhteşem, Rabbim nazarlardan saklasın inşaallah… Pilavın suyunu soracaktım ama oda sorulmuş zaten :) Sık güncellemelerinizi keyifle ve istekle beklediğimizi unutmayın, Selam ve dua ile… Sessiz ama sıkı takipciniz, Sevgilerimle…

  9. kumsal540 diyor ki:

    bu arada runnera bayıldım harika görünüyor koltuk takımınla fln nasıl da uyumlu olmuş

  10. orlandogunlugu diyor ki:

    Bu masanin ustundekileri ortusuyle birlikte alip bizim evdeki masanin ustune koysak olmaz mi? Hem masa olculeri de tutuyor. Benim de sali gunu esimin arkadaslari gelecek iftara. Hem de tam senin masadaki tabak sayisi kadar 10kisi ;) hersey cok guzel, cok zevkli hamarat bir insansiniz. Blogunuzu yakin zaman once kesfettim okudukca da okudum. Ins davet menulerinizden ilham alip guzel bir sofra hazirlarim. Kimbilir belki bloguma da koyarim. Tanistigimiza sevindim muazzez hanim. Hayirli ramazanlar.

  11. orlandogunlugu diyor ki:

    Bu masanin ustundekileri ortusuyle birlikte alip bizim evdeki masanin ustune koysak olmaz mi? Hem masa olculeri de tutuyor. Benim de sali gunu esimin arkadaslari gelecek iftara. Hem de tam senin masadaki tabak sayisi kadar 10kisi ;) hersey cok guzel, cok zevkli hamarat bir insansiniz. Blogunuzu yakin zaman once kesfettim okudukca da okudum. Ins davet menulerinizden ilham alip guzel bir sofra hazirlarim. Kimbilir belki bloguma da koyarim. Tanistigimiza sevindim muazzez hanim. Hayirli ramazanlar.Ozlem

  12. Nasıl güzel bir sofra olmuş bu Muazzez abla, inanamadım sofradaki çeşitlere bakıp duruyorum bi 10 dakikadır. İşten gelip bunları yetiştirmişsin ya valla helal olsun..

  13. Geri bildirim: Eski’ye & Bugün’e dair.. |

  14. Geri bildirim: 2013′ün İlk İftarı ile Huzurlarınızda Ben:) |

  15. hatice diyor ki:

    ellerinize sağlık herşey cok güzel gözüküyo ….

Bir Cevap Yazın

