Ramazan Geldiii, Hoş Geldiiii :)

Bugün içim bir başka kıpır kıpır ; resmen heyecanlı hissediyorum kendimi. Bir başka güne uyanmış gibiyim. Onbir Ayın Sultanı’na yeniden kavuşmak, yeniden yaşamak nasip oluyor.. insan kendini nasıl hissedebilir ki?

Sultan diyoruz hani, en güzeli diyoruz ya, baş tacı diyoruz ya.. İşte ben bu sene Sultan’ımız gelmeden evimi ve kendimi hazırlamak istedim. Üstteki resimde Sultan için yaptığım ön hazırlıklardan. Bir çoğumuz bayram temizliğine, bayram teleşına düşer ya hani, işte ben bu sene ramazan hazırlığına ve telaşına düştüm. Dedim ki eşime “Bu ay bize koskocaman bir bayram olsun inşallah. Her gününü bir bayram sevinciyle yaşayıp, kendimize bir çok manevi şeyler de katarak ve yaşayarak, eşlerimizle dostlarımızla daha sıkı sıkı kutlayalım”

Sultan beklemez, beklemeyi sevmez.. Bir sene daha o gül yüzünü gösterdiya bize, şükürler olsun..

Diğer günlere nazaran sadece tenceremde pişenin artmasıyla hazırlayacağım sofralar olsun istiyorum. Yeter ki bu bayramı coşkuyu, edayı birlikte yaşayalım. Yanlız kılınan namazlara eşlik edecek misafirlerimiz bol olsun. Evinizde açılıp dua edilen elleriniz artsın inşallah..

Pazar günü önce evimi ramazana hazırdım.. Buna sırasıyla İkea’dan aldığım siyah peçeteliği boyayarak anneme hediye etmekle başladım. Krem rengi Englısh Home peçeteliğimde yine sprey boya ile beyaz olup mutfakta günlük kullanılmaya başlandı.

Aylar öncesinden mutfak masasının üzerine eşimin raf yapmasını ve baharatlarımın kolay kullanılmasını planlamıştım. Hafta sonu ilham geldi ve aspiratörümün doğal bir raf olduğunu fark ettim. Şimdilik 5 olan bu kavonozları 12 adete çıkarmayı planladığımdan çok büyük kavonozlar seçmedim. Hazır aldığımız pıngju ve ajvar soslarının kavonozları bu sayede değerlendiler. Raf sistemine para harcamaktanda kurtuldum:) Kapaklar gül desenli tüllerle de kaplanınca gayet de içime sindi.

Bir kaç aydır üzerinde çalıştığım ve son aşamasını bulan kilerim:) Beni çok ama çok mutlu eden görüntüsünü sizlerle paylaşmak istedim. Karenin içine evdeki en sevdiğim objenin de girmesini sağladım. Bizim için girişte telefonlarımızın, çantamızın ve araba anahtarlarının fırlatıldığı bir bejyer olsa da annemin ev hediyesi olduğu için çok seviyorum.

Bu arada yerde duran benim tartım. Sizlerden uzak kaldığım bir ay süre ile beni eksi 5 gösterdiği için ona teşekkür ediyorum:)

Sadece kahvaltı için gittiğim İkea’dan illa bişey almadan çıkmayacağımı garantileyen biberlerim çok şirinler değil mi? Sulama konusunda çok bilgisizim. Bir bilgisi olan varsa ne olur yazsın.

Benim evde onlarca kullandığım saklama kapları, tahmini 15-20 tane vardır. Büyüklü küçüklü her yerde kullanabileceğiniz bu kutuları ben bu rafımda dergi ve yemek kitaplarımı saklamakta kullandım. Rafları toplamak ve düzenlemek için iyi fikir olduğunu düşünüyorum..

Annemin yıllardır emektarı olan dikiş nakış kutusu , benim çeyizimle bana emektar olmaya gelmişti:) “Kıymetini bir sen bilirsin” dediği için ona gözüm gibi bakıyorum. Dağıldıkça toplamak çok hoşuma gidiyor. Pazar günü köşe bucak toplama serüveninde o da nasibini aldı..

Mutfağımın beni  mutlu eden en son hali. O ve evin diğer köşeleri de Ramazan’a hazır. Dün akşam eşimle birlikte en değerli misafirimiz gelecekmiş gibi evimizi hazırladık.  Ben de bir o kadar hazırım. Dün akşam namazıyla hoş geldin demenin heyecanı bu akşam eşle baş başa açılacak iftarın tadı ile bir başka artacak..

11 Responses to Ramazan Geldiii, Hoş Geldiiii :)

  1. birsence diyor ki:

    canım evini güle güle dağıt çünkü çok düzenli olmuş:))) hayırlı ramazanalar…

  2. Gül diyor ki:

    Muazzezcim sen de hoşgeldin. Gerçektende bu sene daha başka bir heyecanlı hissettim. Kendimi bırakmamaya çalıştım. sıcak, saatler uzun, susuz naparız, nasıl çalışırız lara kulaklarımı kapadım. İlk cümlene gönülden eşlik ediyorum. dualarımız da paylaşalım. Nasıl dua edilir bunun da tarifini verelim birbirimize inşallah. Yarın sofranı bekliyoruz. Mutfağın özellikle kilerin harika olmuş. bizim eve de gelip bir çalışma yapar mısın bu konuda :)))

    • tanerinesi diyor ki:

      Çook teşekkür ederim:) Seve sevede yaparım, ne zaman geleyim:))
      Ramazanınız hayırlı olsun, sofralarınız bereketle, içiniz huzur ile dolsun..Rabbim sabrını veriyor değil mi? Hayırlı ramazanlar..

      • Gül diyor ki:

        Canım ne zaman istersen buyur gel. Bizim eve senin elinin ve fikrinin değmesi gerek :))
        Duana amin diyorum. GErçektende hayret ediyorum. Kendime şaşıyorum. Bu kuvvet ancak Rabbimdendir deyip kendi acizliğimi ve O’nun (c.c) ululuğunu anlıyorum. İyi ki Geldi Ramazan… Barbunya içinde geçmiş olsun. İnsan zaafından imtihan oluyor gerçekten. Gülmene çok sevindim.

  3. semihaguler diyor ki:

    Bu kadar düzenli bir mutfak hep hayalim olmuştur. Çok düzenli maşAllah. Ramazan’a güzel bir hazırlık yapmışsın belli. Hayırlı Ramazanlar, hayırlı cumalar Muazzez.

  4. kumsal540 diyor ki:

    muazzezcim ilk yorumu ben yazacaktım ki kızım müsade etmedi neyse yazına bayıldım evt ramazanın tadı ayrı her ne kadar ben 3.yıldır yaşayamasam da ne kadar hoş hedefler koymuşsun kendine ah sendeki bu aşk şevk bende de olsa ne kadar iyi olurdu muazzezcim bu hissin bende de oluşması için bana dua et olur mu
    bi de cnm senden bi ricam var bu yıl kurduğun masalarda menüdeki sayıyı sınırlı tut olur mu yanlış anlama fazla tutuyosun demiyrm ama buradan başkalarına da mesaj olması amacıyla
    ilk iftar sofranı merak ediyrm tatlım belki paylaşırsın bizimle di mi:))
    hayırlı ve bol bereketli misafirli iftarlarrr

  5. hashkini diyor ki:

    Aynı duyguları aynı heyecanla yaşıyoruz. mutfağın harika olmuş. sevgiler.

  6. Özlem Kobal diyor ki:

    Merhabalar,
    Sitenizin sessiz takipçilerindenim.Hazırlıklarınız çok güzel olmuş iyi günlerde kullanmanızı dilerim.Küçük kavanoz kapaklarını çok güzel kaplamışsınız nasıl yaptınız diye sormak istedim.Ramazanınız hayırlı olsun….

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Özlem Hanım,
      Kapakları hazır satın aldım. Englısh Home’dan. Tavsiye ederim. Makineye bile atma ihtiyacı duymadım, elde yıkanacak kadar pratikler ve hızlı kuruyorlar. Hayırlı ramazanlar..

Bir Cevap Yazın

