Çörekotlu Misket Tuzlular..

Sitemi daha sık güncelleyebilmek ve sizlere yeni yeni tarifler verebilmek için tüüüm enerjimi Ramazan Ayına saklıyorum. Evde henüz :) 2 kişi olduğumuzdan ve havalarda sıcak olduğundan hafif yemekler yapılıp yeniliyor. Tanerinesi.com da bu yüzden kış aylarına göre daha az sıklıkta güncelleniyor:)

Yarın Beraat kandili ve bu minik kurabiyelerim yarın eşimin iş arkadaşlarına gitmek üzere sabahın erken saatlerinde paketlenip sizler için fotoğraflandı. Yarın Allah’ın İzniyle Beraat Kandili yaşayacağız, fikir olsun diye şimdiden yayınlamak istedim.. Gelenek olmuş kandil simiti yerine güzel bir alternatif diye düşünüyorum..

Paketleme fikrini aylar önce gezindiğim yabancı bir sitede görmüş ve birgün denemeliyim demiştim. Dantel desenli bardak atlıklarınız bu iş için çok ideal. Ben kendimden de birşeyler katlamıyım dediğim an aklıma muffin kağıtlarım geldi. Ailem için hazırladığım paketlerde de muffin kağıtlarımı kullandım. Hem farkında olmadan fazla stok yaptığım kağıtlarım tükenmiş oldu, hem de sıradan sayılabilecek (ama değil bence çok lezzetliler:) ) ikramımı güzelleştirdiler..

Renkli renkli kurdeleler başımı döndürüyor ve beni masadan uzun süre kaldırmıyor. Eminönünden veya tuhafiyeciden tanesini 1 -1.5 tl ye bulabilirsiniz.

Şeffaf paketlerimi sırf bu ürünlerden satan dükkanlardan buluyorum. Kıvırdıkta sonra bardak atlığını katlıyor ve kurdele ile zımbalıyorum:) Çok az masrafla çok pratik sunumlar için iyi fikir ne dersiniz?

ÇÖREKOTLU MİSKET TUZLULAR

Malzemeler:

  • 1 su bardağından bir parmak eksik zeytinyağı
  • 150 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 3 çorba kaşığı çörek otu
  • 1 yumurta(beyazı içine, sarısı üzerine)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 3 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 paket kabartma tozu (ben susam aromalı kabartma tozunu kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
  • Aldığı kadar un

Yapılışı:

  • Çörekotu hariç tüm malzemeleri yoğurma kabında karıştırınız. Unu azar azar ilave ediniz. Ele yapışmayacak kıvama gelene kadar yoğurunuz. Kulak memesi kıvamında yazacağım ama korkuyorum:) İlk kez hamur yoğuracakları düşünüp bu tarz tabirlerden kaçınıyorum lakin unun ölçüsünü tereyağın cinsi ve odanın sıcaklığı hatta hatta sizin elinizin sıcaklığı değiştirmektedir. Önemli olan hamur elinize yapışmayı durdurduğu an un eklemeyi bırakın. Bunu en iyi ayarlamanın yoluda her seferinde çok az un ilave ediniz. (İlk başta su bardağı ardından çay bardağı miktarlarını kullanınız)
  • Çörekotunu en son ilave etmeniz hem hamurun rengini değiştirmez hem de yoğurma esnasında kolaylık sağlar.
  • Misketten büyüklüğünde toplar hazırlayıp 170 derecede ısınmış fırında üzerlerine yumurta sarısı( yumurta sarısına bir miktar zeytinyağı ilave ediniz, daha güzel parlamasını sağlıyor) sürüp pişiriniz. 
  • Pişirme esnasında fırının yanından ayrılmayınız çok çabuk kızarabiliyor.  Bu tarife göre 2 tepsi kurabiye elde ediyorsunuz.

21 Responses to Çörekotlu Misket Tuzlular..

  1. Gül diyor ki:

    Canım paketlemedeki güzel fikir kadar ikram fikrinde çok güzel. Ellerine sağlık. Ramazana az kaldı ama sen yine de bizler için yazın o hafif yemeklerden paylaş. Basit şeylere genelde daha çok ihtiyaç oluyor. Bizlerde ağır ve çeşit yemekler yiyemiyoruz sıcaktan. Hayırlı kandiller şimdiden.

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Gül Hanım :)
      Ramazan için çok güzel fikirlerim var, rabbim bir kaza bela vermezse inşallah çok güzel şeyler hazırlamayı düşünuyorum. Yaz ramazanları için fikirler var aklımda. İnşallah icrata dökecek güç ve huzurumuzda olur.
      Sevgilerimle..

  2. elif gümüşay diyor ki:

    Sizi çok beğenerek takip ediyorum.Elinize sağlık çok güzel olmuşlar.Berat kandilinizi şimdiden kutlarım.Allah tekrarına erdirsin…

  3. ellerine sağlık canımm..
    çok güzell görünüyor..
    aldım bi tanecik;)
    sevgilerimle..
    :)

  4. şimdiden kandilin de hayırlı olsun canım..
    sevgiler…

  5. kumsal540 diyor ki:

    ellerine sağlık cnmm
    ben de dün sana sitem mesajı yazacaktım ki neyse ki fırsat vermedin
    paketleme işi harika olmuş çok şıklar
    hele ki değişik formdaki simitlerinin tadına doyulmaz heralde
    Allah kabul etsin tatlımm

    • tanerinesi diyor ki:

      Teşekkür ederim Deryacığım,
      Senden sitem mesajları son zamanlarda hiç eksik olmuyor :) Ama haklısın, ne diyebilirim. İnan sıcaklarda ne yapsam yenmiyor. Vereceğim kişilerde ne olur diyetteyiz, hafif şeyler yap dedikleri için bende yeni tarifler deneyemiyorum. Ramazanı bekleyelim:)
      Sevgilerimle..

  6. kadriye kubas diyor ki:

    Henüz ;) lafı beni çok mutlu etti ! Allah tamamına erdirsin inşallah.

  7. Nebiye ÖZER diyor ki:

    Bu güzel ve lezzetli hediyeleriniz için tüm çalışma arkadaşlarım adına size çok teşekkür ederim.
    Tamda sizden beklenileceği gibi çok ince, zarif, lezzetli ve yenilikci kurabiyeler olmuş..
    Bu lezzeti bizimle paylaşmanız bizi çok mutlu ve bir o kadar da mahcup etti.
    Elimizden kocaman , kocaman teşekkür etmek dışında bir şey gelmiyor (Şimdilik tabii :) )

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Nebiye Hanım,
      Beni şımartıyorsunuz, bu kadar iltifatı inanın haketmiyorum. Mutlu olmanızı ve beğendiğinizi bilmek beni yeteri kadar memnun ediyor. Tüm arkadaşlarınıza ve size bende teşekkür ederim. Afiyet olsun:)

  8. Arzu Topuz diyor ki:

    SEVGİLİ MUAZZEZ HANIM,
    BU GÜZEL KURABİYELERİN TADINA BAKMA ŞEREFİNİ BİZLERE VERDİĞİNİZ İÇİN OFİSÇE ŞÜKRANLARIMIZI SUNARIZ. KUSURSUZ SUNUMUNUZA GELİNCE: SANIYORUMKİ ,; ASLA YEMEM DİYECEĞİM HERHANGİ BİRŞEYİ BİLE SİZİN SUNUMUNUZLA -ASLA- GERİ ÇEVİREMEZDİM DİYE DÜŞÜNÜYORUM :)
    ELLERİNİZE, LEZZETİNİZE, SUNUMUNUZA SAĞLIK VE KUCAAAK DOLUSU SEVGİLERİMİZLE….
    ARZU TOPUZ

    • tanerinesi diyor ki:

      Arzu Hanım, yorumunuzla öyle mutlu oldum ki:) Çok şeker bir hanım olduğunuzu bu cümlelerle belli oluyor! En kısa zamanda tanışmak ve asla yemem dediklerinizi öğrenmek istiyorum:)
      Sevgilerimle..

  9. Elif diyor ki:

    Tarifi Evimde Denedim Çok Lezzetli Oldu Takipteyim Teşekkürler

  10. Gülnaz Eliaçık diyor ki:

    Tarifiniz yanıltmadı beni Muazzez Hanım, bu tarifi ilk yayınladığınız gün baktığımda yapmalıyım demiştim, ancak fırsat bulup denedim ve sonuç gerçekten harika, ağızda dağılan çayın yanında ve misafir ağırlarken tabaklarda yerini alan minik tuzlular bu andan sonra favorimdir :) Sizin katkınız büyük, çok teşekkür ederim

  11. tuba diyor ki:

    slm bu kurabıyeye unu sız ne kadar koyuyorsunuz deneyecegım luften cevap verın kolay gelsın

    • tanerinesi diyor ki:

      Tuba Hanım, ne yazıkki ben tam ölçü veremeyeceğim, ele yapışmayacak kıvama gelene kadar azar azar ekleyiniz. Hamuru toparladıktan sonra ki her eklemeniz birer yemek kaşığı kadar olsun. Yumuşak ama ele yapışmayacak kıvaman gelince 10 dk dinlendirip şekil veriniz.

  12. nuray diyor ki:

    muzazez hanim harika seyler yapiyorsunuz .ellrinize saglik , sizi zevkle takip ediyorum .paketleme fikiri cok hosuma gitti .yabanci linkten aldiginizi yazmissiniz sizden ricam o link verirmisiniz,kolay gelsin ellerinize saglik..

Bir Cevap Yazın

