Cömert mi Cömert Bir Masa & İki Güzel Tarif ..

Adı gibi cömert bir sofra kurmuştu Süreyya Ablam. Aslında aramızda çok az yaş farkı var, abla demem bile fazla kaçıyor, hürmeten devam ediyorum:)

Bir hanım çok güzel görünür ama iç güzelliği yoksa ona duyulan aşk kısa sürer. Süreyya ablamızda aynen öyledir. Dışı da güzel içi de güzel bir hanım. Yemeklerinin görüntüsüde tıpkı kendi gibi, görüntülerini bastıracak kadar lezzetlilerdi. Böylece görüntüsü ile sofraya duyulan aşkımız, lezzeti ile bizi kendini hayran bıraktı..

Masada en beğendiklerimin arasına girdi bu karnıyarık börekler. Sabah bir arkadaşımla 3 saatlik yaptığım kahvaltıdan sonra ve akşam yeniden yemeğe davetli olduğum için herşeyin saadece tadına bakabilmekle yetindim. Tadına baktım dediğime bakmayın bu böreklerden iki tane yedim:)

Üzümlü kek benim en beğendiğim, nemli kek tarzında idi. Ama ben en çok arka fonda görülen Mügeciğimizin resmine takılı kaldım:) Evin ikinci prensesidir..

Sofraya resmen bir süper star olarak gelen krep bohçaları. Kocaman bir tepside sayısını sayamadığım kadar emek barındırarak geldi bir anda. Resmini çekebildiğim kadar,tadına bakabildiğim ve o masada olduğum için çok mutluyum:)

Açmanın cevizli halini ilk kez denedim. Şiddetle tavsiye ederim. Ve tarifini vereceğim Fırında Kumpirin tepsideki hali..

FIRINDA KUMPİR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Malzemeler:

  • 5-6 orta boy patates
  • Turşu
  • Haşlanmış bezelye,
  • Haşlanmış havuç ,Mısır (veya hazır 1 şişe garnitür)
  • Yarım çorba kaşığı tereyağı- tuz
  • İstenirse sosis veya başka malzemeler ilave edilebilir.

Yapılışı:

Patatesi haslayıp suyunu süzdükten sonra tereyağınıda ilave edip sıcak olarak çatal yardımıyla iyice ezdikten sonra tuz, bezelye, havuç, mısır, turşu için katılıp tepsiye yayılır. Daha sonra 180 C fırında 10-15 dk. ısınması için beklenir ve üzerine kaşar rendesi serpilip kaşar eriyene kadar fırında bekletilir, ketçap ve mayonez ile sıcak servis yapılır.

KREP BOHÇALARI

 

 

 

Krep Hamuru İçin:

  • 1 bardak süt
  • 1 bardak su
  • 1 yumurta
  • Tuz
  • Un (boza kıvamına gelecek kadar)

Yapılışı: Malzemeler iyice karıştıktan sonra çorba kepçesi ile yanmaz tavaya bir kepçe koyup, tavaya dağılması sağlanır. Tavayı yağlamaya gerek yok. İki yüzü kızartılır.

İç Malzemesi İçin:

  • 200 gr kıyma
  • Orta boy iki soğan
  • Orta boy 2 domates
  • 2 sivri biber
  • 200 gr mantar,
  • Salça,
  • Maydanoz,
  • Tuz, karabiber

Yapılışı: Soğan ve sivri biber pembeleştikten sonra kıymayı ilave edilip iyice kavrulur. Domatesler küp şeklinde doğranıp ilave edilir. Salçası, arkasından mantarlar (Ben sulanmaması için mantarları limonlu suda önceden haşlayıp öyle ilave ediyorum), karabiber ve tuzu da ilave ettikten sonra ince kıyılmış maydonozuda ilave edip altını kapatıyorum. (Malzemeler isteğe göre ayarlanabilir. Ben göz kararı yaptığım için gramlar tahmini)

Daha sonra sıcak su ile öldürdüğünüz soğan saplarını soğuk suya daldırıp şoklayınız. Kreplerin ortalarına mantarlı kıymalı harçtan göz kararı ilave edip resimde görüldüğü gibi sıkıca sarınız. Servis yapmadan önce ısıtılmış fırında (fırın kapalı ike) 5 dk bekletip sıcak servis yapınız.
 
 

One Response to Cömert mi Cömert Bir Masa & İki Güzel Tarif ..

  1. kumsal540 diyor ki:

    sofra mükemmel görünüyor cnm menüdeki ürün sayısı da fazla abartılmamış sanırım
    dediğin gibi cömert bi sofra olmuş tasarım harika hele ki canlı güller daha bi harika
    tatlım butik kurabiye hakkındaki sorummu cevaplayabilirmisin acaba
    keşke benim de senin gibi böyle sofralar kuracak ve senin gibi sofralara davet edecek tanıdıklarım olsa aslında bu keşke lafını sevmiyorum ama yerine de başka bir kelime bulamıyorum keşke kaderi yargılamaktır diyor bi yazar ne de olsa
    cömert ablanızın ellerine ve yüreğine sağlık
    sevgi ile..

Bir Cevap Yazın

