Vişneli Tart & Tart Yapmanın Püf Noktaları..

Hafta sonu kahvaltı masasının ilk tarifi, Vişneli Tart ! Çok ama çok lezzetli bir tarif. Lezzet konusunda arkasındayım.    Dört kişi bu tartı bitirince dedimki ben uzun bir süre yapmamalıyım. Yoksa kalori hesabı için bir kaç hesap makinesi çökebilir:)

Arda’nın Mutfağında rastladım bu tarta. Tarifteki ölçülere sadık kaldım. Onun tartı ile benim tartım arasında bir tek fark  Arda’nın tabiri ile çilek arkadaş yok. Onun yerine benim tartıma vişne arkadaşlık etti. Anlatımı uzun ama yapması çok pratik bir tarif, gözünüz korkmasın:)

Pasta Kreması Malzemeleri:

  • 2 su bardağı süt
  • 6 adet yumurta sarısı
  • yarım su bardağı şeker
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • 1/3 su bardağı+ 1 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 paket vanilya

  • Resimlerde görüldüğü gibi sütü bir sos tenceresinde ocağa alın ve ısınmaya bırakın.(2. kare)  Ayrı bir sos tenceresinde yumurta sarılarını, nişastayı ve şekeri çırpın (1. kare)
  • Süt kaynama noktasına gelince altını kapatın.
  • Sütten bir kepçe alın ve yumurta sarılarına azar aza( her seferinde bir yemek kaşığı kadar) ilave edin. Bunu yaparken sürekli çırpmaya devam edin. Bir elinizde kepçe bir elinizde çırpıcı olsun:) Hızlı olmalısınız ki yumurta sarıları sütün sıcaklığında pişmesin. Aksi halde pişerse topak topak olur!
  • Sütün kalanınıda yavaş yavaş yumurta sarısı harcına ilave edin (karıştırmaya devam:) . Ocağın altını yakıp sürekli karıştırarak pişirin.
  • Pişen muhallebiye vanilyayı ve tereyağını ilave edin, soğuması ve kabuk bağlamaması için sürekli karıştırın.

Tart Hamuru Malzemeleri:

  • 1.5 su bardağı un
  • Yarım su bardağı pudra şekeri
  • Çay kaşığı ucu ile tuz
  • 125 gr soğuk tereyağı
  • 1 yumurta sarısı

  • Elediğiniz una, tuzu ve şekeri karıştırın. Üzerine küp doğradığınız soğuk tereyağını ilave edin.
  • Malzemeleri 5 dk yoğurup yumurta sarısınıda ilave edip tekrar yoğurun.
  • Hamuru buzdolabının alt kısmında buzdolabı poşetinde 1 saat dinlendirin.
  • Fırını 190 derecede önceden ısıtmaya başlayın
  • Tart kalıbını tereyağı ile yağlayın. Hamuru kabın ortasından başlayarak parmaklarınızda her yerine eşit gelecek şekilde bastırarak döşeyin. Çatal yardımı ile hamuru her yerinden eşit şekilde delin.
  • Yağlı kağıdı kabın büyüklüğünde kesin ve hamurun üzerine yerleştirin. Hamurun kabarmaması için bolca nohut döşeyin.
  • 15 dakika nohut ve yağlı kağıt ile hamuru pişirin. Ardından yağlı kağıtla birlikte nohutları alın ve 15 dakika daha pişirin.
  • Fırınınıza göre süre kısalabilir. Ben son 10  dakika fırınımın derecesini 150 ye düşürdüm.
  • Tart hamurunuz tamamen en az 15 dk dinlendikten sonra kabından çıkartınız. Kırılmaması için çok dikkatli olunuz.
  • Buzdolabında soğumuş olan kremayı tart hamuruna yayınız. Vişne ile süsleyiniz. Ben dondurucumdaki vişneleri kullandım. Siz dilerseni çileklede süsleyebilirsiniz. (Üzerindeki çikolata süslerini patates soğucusu ile hazırladım. Küvertür çikolatanız varsa patates soğucusu ile bu süsleri rahatlıkla yapabilirsiniz)

TART YAPMANIN PÜF NOKTALARI VE ÖNEMLİ HATIRLATMALAR:

  • İyi bir tart yapmak için tereyağından başka yağ kullanmamanız gerekir. Aksi halde o tart olmaz.
  • Tartın hamuru esnasında çok seri çalışmanız gerekir. Ellerinizin soğuk olması için yanınızda buzlu su bulundurun ve arada bu suda ellerinizi soğutun.
  • Çok fazla eriyen, ısınan tereyağı tart hamurunu piştikten sonra yağlı ve sert yapacaktır.
  • Mümkünse un dahil diğer tüm malzemeleri buzdolabında soğutun.
  • Kremayı tart hamuruna dökmeden önce ikisinide çok soğuk olması gerekir. Aksi halde buharlaşma yüzünden sulanma yaşarsınız.

3 Responses to Vişneli Tart & Tart Yapmanın Püf Noktaları..

  1. kumsal540 diyor ki:

    tart harika görünüyo tatlım ya ama bu yumurta sarılarının yerine başka bişey kullansak olmazmı ki acaba ben pek sevmiyorum da

  2. semihaguler diyor ki:

    Çok şirin bir sofra olmuş yine. Kurduğunuz şirin ve zarif sofralara hayran kalıyorum doğrusu. Vişneyi tatlılarda kullanmayı seviyorum. Hafif mayhoş tadı ile tatlıyı hafifleştiriyor bence. Sofradaki herşey için ellerinize ve farklı sunumlar için de fikrinize sağlık.

Bir Cevap Yazın

