Arda’nın Mutfağı Benim Mutfağıma İlham Olursa..

Hafta sonlarını en çok ta uzun kahvaltı sohbetleri için seviyorum. Günün erken saatlerinde bir arada olmak ve günü doyasıya yaşamak.Pazar akşamı misafir ağırlama hayallerimi akşam vakitlerinde küçük dayımların geleceği haberi sayesinde ertelemek zorunda kaldık. Ama misafir ağırlama heyecanımızı pazar sabahıyla gidermeyi de ihmal etmedik.

 

Cumartesi günü Arda’nın Mutfağında tesadüf ettiğim bu muhteşem lezzetli tartın tarifini hemen denemek istedim. Cumartesi gecesi tartın hamurunu ve kremasını pişirip sabaha kadar soğumalarını bekledim. Çok pratik bir tarif. Artık tart yapmak benim için en az bir kek kadar kolay!

Arda tartı çilekli ile yapmıştı .Lakin ben son zamanlarda bol çilekli tarifler verince fark olsun istedim. Hemde dondurucumdaki vişneler bu sayede tükenmiş oldu..

Bol keten tohumlu ekmeğim:) Tarif “EMY’nize Hayran Bırakacak 69 Uygulamalı Tarif” kitabından .. Az malzeme ile mükemmel bir ekmek daha.. Ekmek yapma makinanızın olmasına gerek bile yok..

Tarifini verip vermemekte kararsız olduğum bir tarif. Evelek salatası. Evelek İstanbul’da bazı semt pazarlarında ve köy pazarlarında bulunan nadide bir sebze. Bana köyümüzün organik dağlarından geliyor. Dağ organik değillll, evelek organik:) Yazarken gülen Muazzez:)

Benim gibi salam ve pastırmayı nasıl sunarım, masada yer kalmadı derseniz kaselere kıvırarak yerleştirebilirsiniz. Çok hızlı hazırlanan bir sofra olduğu için sizlere çok fazla fikir verecek birşey yok ama çok güzel tarifler var. Tart ve ekmeğin tarifleri tam ölçü ile.. Yarın hangisinden başlasam ?

11 Responses to Arda’nın Mutfağı Benim Mutfağıma İlham Olursa..

  1. kumsal540 diyor ki:

    muazzezcim ne zaman hadi aç yeni yazı var desem açıyorum yazmışsın
    sofran harika hele ki servis seti o çaydanlıklara ve tepsi şeklindekki servis tabaklarına bayıldım gülüm ya tariflerini bekliyorum tatlım
    yalnız anlamadığım bi yer var sen türkçe olimpiyatı için gelen yabancıları mı ağırladın eğer öyleyse bu kadar farklı ülkeyle bu kaynaşma harika bişey

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Deryacığım,
      Hayır ben ağırlamadım ama bizim misafirlerimiz sayılmazlar mı? Ülkemize 135 ülkeden Türkçe konuşan misafir gelirde bizim, o misafir bizim misafirimiz olmaz mı:) Fuar’da tanıştım tek tek. Muhteşemdi. Resimlerini cuma yayınlayacağım inşallah. Hafta sonu final programını kaçırılmaması adınada hatırlatma olur inşallah.

      • kumsal540 diyor ki:

        yanlış ifade ettim sanırım tatlım ya birden onlar geldi sanıp heyecan yapıp çok sevinmiştim tam tersi gibi ifade etmişim yanlış anlama tatlım ben tvden izleyip çok beğenmiştim saba tümerin bi lafı vardı geçen ben bu şarkıyı söyleyemedim bi türk olarak sen 6 ay önce türkçe öğrenerek nasıl söylüyosun die
        kusura bakma cnm ya ifade bozukluğu

  2. statistician diyor ki:

    sofra muhteşemmmm servis tabakları ve üzerindeki minik tencere gibi tabaklarda çooook güzell bu tabakları nereden aldığınızı yazarsanız çok sevinirimm

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba,
      Teşekkür ederim. Büyük tabaklar ve içindeki minik tencere tabakları, kahvaltı kaseleri Gürol Porselen. Peçetelik, runner + ekmek sepeti English Home. Salatada kullandığım kare tabaklar ve büyük kase Ikea. Ekmek tahtası sanırım Esse. Şekerliğim şeker gibi birinden hediye:)

      • seda bozacı diyor ki:

        cok cok cok tesekkur ederımmm ınanılmaz mutlu ettınız benı kulplu mınık kaselerı buldum gural da fakat buyuk dıkdortgen tabakları bulamıyorum eger hatırlarsanız ısmını cok sevınırım. ılgınız ıcın ayrıca tesekkur edıyorum ve sıtenızı takıp etmeye devam edıyorum.

      • tanerinesi diyor ki:

        Rica ederim Seda Hanım,
        Dikdörtgen tabaklarda Güral porselenin. Aynı yerden almıştım. Belki de bitmiştir..

  3. elif gümüşay diyor ki:

    Merhaba.
    Ben bu sofrayı çok ama çok beğendim.elinize kolunuza sağlık.çok sade ve çok güzel olmuş

  4. İlkay diyor ki:

    Bu kahvaltı takımının markası modeli nedir acabaa :)

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba İlkay Hanım,
      Nasıl başlasam bilmiyorum, sanırım bir kaç marka içeriyor. Büyük dikdörtgen tabaklar, minik kulaklı servislikler ve yuvarlak kaseler, peynirlerin olduğu dikdörtgen tabaklar, çay tabakları Güral Porselen. Minik kare tabaklar (domates ve biberlerin olduğu), evelek salatası kasesi ikea. Salam ve pastırma kaseleri sanırım Kütahya Porselen.

  5. Çiçek Ekmek diyor ki:

    İşte benim en beğendiğim sofranız Muazzez Abla. Daha önce de Bulgur Kekinin tarifini yollamıştım. Sayfanızı o kadar çok inceledim ki… Ama bu ayrı bir tatlı. Uzun zamandır bir yemek sayfam olsun diye epey hevesliydim, sizden sonra kesin karar verdim ve de açtım. Heves kaynağım sizsiniz yani : ) Allah’a emanet olun inşallah…

Bir Cevap Yazın

