Çilekli Muhallebi

Yazı neden mi seviyorum?

Aslında ben yağmuru çok severim, üşümeyi. Bulutlu günleri güneşli günlerden de çok severim.. Kış ayları bana huzur verir. Erken biten günler, erken gelen gece bana evde olmayı ve huzuru hatırlatır. Eşle, çoluk çocukla, dostlarla geçecek uzun akşamları hatırlatır.

Yaz öylemidir? Piknik telaşları yanı sıra tatile gidenler, memleketine gidenler sayesinde eşden dostan ayrı kalınır. Artan sıcaklar bitki örtüsüne can verirken, yaradanın mucizelerini gözlemleriz bir bir. Yine de sıcak yüzünden evden çıkmak istemeyiz.

Peki ben yazı neden mi seviyorum?

Sıcak yataktan çıkmanın zor olduğu bu güzel gecelerde ayakta olabilmeyi çok seviyorum. Geceleri üşümeden istediğim kadar uyanık kalabilmeyi, sabahta uykusuz kalkmamayı seviyorum. Üşümek derdi yüzünden binbir bahane ile yorganı aramamıyı seviyorum..

Dün gece üçte uyanınca bunlar geldi aklıma. Yanlız kalmayı özlediğim o dakikaları yaşadım uzun uzun ve soluksuz. Ve sabah bu tatlımın yanında bir iki yemekte yapınca güne bu kadar erken başlamanın ne güzel olduğunu hatırladım. Nacizane tavsiyem üşümediğimiz bu güzel gecelerde teheccüd namazlarınıza ağırlık verin. Gecenin bereketini evinize araladığınız camlardan sokuverin. Biraz sokakları seyredin.. Terapi gibi gelen bu vakitleri kaçırmayın..

ÇİLEKLİ MUHALLEBİ

Tarif çok sevdiğim bir öğretmen ablamdan. Bir arkadaş toplantımızda yapıp getirmişti ve herkez çok beğenince yayınlamam gerektiğini düşünüyorum. Ben bu tarifi çilekleride pişirerek yapıyorum. O tarifi ayrı olarak vereceğim. Çilekler pişince tatlı uzun süre dayanabiliyor. Lakin bu haliyle çilekleri püre yaparken ezdiğimiz için 1 günde tüketmenizi öneririm.

Malzemeler:

  • 4 su bardağı süt
  • 6 yemek kaşığı pirinç unu
  • Toz şeker
  • Çilek

Yapılışı:

  • Sütü, pirinç ununu ve toz şekeri derin bir tencereye koyup pişirin. Kaynadıktan sonra hızlı hızlı karıştırarak 5 dak daha pişirin. Tamamen soğuduktan sonra kaselere eşit şekilde pay ediniz.
  • Çilekleri yıkayın ve yapraklarını ayıklayın. Rondodan geçirip büre haline getirin. Dilerseniz içine biraz pudra çekeri ekleyin (ben eklemedim).
  • Muhallebinin çok iyi soğuduğuna emin olduktan sonra çilek püresini üzerlerine aktarın. Dilediğiniz gibi süsleyiniz. Ve soğuk tüketiniz:)

5 Responses to Çilekli Muhallebi

  1. birsence diyor ki:

    bende senin gibi biraz daha kışı seviyorum galiba:))

    muhallebi müthiş olsada yesem:)) ellerine sağlık canım…

    http://www.birseninmutfagi.com

  2. Gül diyor ki:

    Çok güzel görünüyor. Elinize sağlık. Toz şekerin ölçüsünü de yazar mısınız?

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Gül Hanım,
      Ben şekeri çok az koyuyorum. Yarım çay bardağı kadar ilave ettim. Siz damak tadınıza göre ayarlayınız. Tatlı sevenler için 4 kupaya ortalama 6 yemek kaşığı iyi bir tattır diye düşünuyorum.

  3. Eda diyor ki:

    merhaba

    çok güzel görünüyorlar bu kupları nereden aldığınızı sorabilirmiyim?

Bir Cevap Yazın

