Avcı Böreği

Geçtiğimiz yıl, yıllar sonra sosyal paylaşım sitesinde karşılaştığım okul arkadaşlarımın bir toplantısına katılmıştım. Öyle çok özlediğimi, öyle çok sevdiğimi fark etmiştim ki, yıllar bile geçse, görüşemesekte aramızda kuvvetli bir bağ olduğunu anladım. Eski doslukların sağlamlılığı, saf ve karşılıksız sevmekten geldiğine inanıyorum. Yıllarca muhabbetlerinden ayrı kalsamda bana gönül koymamadıklarını bilmek çok mutlu etmişti.

Çalışıyor olmak en sevdiklerine bazen zaman ayıramamamızı sağlıyor. Ben o günü hiç mi hiç unutmuyorum. Bu böreğinde bana o günden çok güzel bir anısı var. Sevgili arkadaşım Münevver’in ikramları arasında en lezzetlisiydi. Bir çok defa denediğim ve yemekten keyif aldığım bir börek oldu.

* Yapılış aşamaları resimleri evdeki bilgisayarımda kalmış. Yarın olmadan yükleyeceğim inşallah.

Malzemeler:

  • 5 adet yufka
  • 300 gr kıyma
  • 2 soğan
  • 1 çay badağı ince bulgur
  • 1 çay bardağı sıcak su
  • Pulbiber,tuz,karabiber
  • Sıvıyağ
  • Soğuk Su ve galete unu

Yapılışı:

  • Kıymayı kapaklı bir tencerede suyunu salıp çekene kadar kavurun. Sıvıyağı, soğan ve baharatları ilave edip kavurun.
  • İnce bulguru soğuk su ile yıkayıp süzün. Kıymalı harca buguru ve sıcak suyu ilave edin. Tencerenin kapağını ve ocağın altını kapatıp bulgurun şişmesini sağlayın. Dilerseniz böreğe cevizde ilave edebilirsiniz.
  • Yufkaları üst üste tezgaha serin ve büyüklüğüne göre ister dörde isterseniz 8 eşit barçaya bölün.
  • Elde ettiğiniz üçgenlerin geniş kısmına bu harçtan koyup önce yanlardan içe bir parça sarın. Ardından rulo yapın.
  • Her böreği ayrı ayrı önce soğuk suya daldırın. Sonra geniş bir tabağa galete unu koyun. Suya daldırdığınız börekleri galete ununa bulayıp yağlı kağıt üzerine dizin. 180 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişiriniz.

 

7 Responses to Avcı Böreği

  1. NİLMOON NİLAY diyor ki:

    ELLERİNE SAĞLIK CANCAZIM..

  2. NİLMOON NİLAY diyor ki:

    muazzezciğim,senden bir ricam olacak.
    vaktin olursa , bana inek sütünden nasıl tuzsuz lor yaparım; anlatabilir misin..
    şuan bozulmak üzere olan 3 kilo -köyden gelen-inek sütüm var ve ben balıkesir-bandırma taraflarından ,yoldan alınan bir lorun aşığı oldum..
    aynısı olmasa da nasılk lor yapayım bundan ben, bi el atıver canım..
    sevgiler..

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Nilaycığım,
      Hemen konuya gireyim ki sütün bozulmasın:)
      Öncelikle gerçek lor için peynir suyuna ihtiyacın var. Bunuda bulman imkansız. doğru olan sütle önce peynir yapman çıkan suyu ile de lor peyniri yapman olur. Eğer bu yöntemi deneyeceksen peynir mayası da bulman gerekiyor. Sürekli yapmayacaksan bu yöntemler uzun ve zahmetli. Mayayı bulmanda zor olur bu dar zamanda.
      Yada sütü sen keseceksin. 3 litre süt için kaynarken bi yemek kaşığı sirke veya bir kaç damla limon sıkman gerekiyor. Sütü kesildikten sonrada 5 dk daha kaynatıp altını kapatmalısın. Ve temiz bir tülbette veya çok ince bir süzgeçte süzmelisin.
      Lor peyniri çok dayanıksız bir peynirdir. 3 kilo sütten de bir kase peynir çıkar. 1-2 günde tüketmezsen hemencecik ekşime yapar ve israf olur.
      Nacizane tavsiyem sütle sütlaç yapman. Sütlaç tarifimi harfiyen uygularsan çok güzel sütlacın olur inşallah.
      Eğer illade yapacağım diyorsan karar senin..
      Lütfen daha önce verdiğim tarifide bir oku. Evde yoğurt nasıl yapılır tarifi ile lor tarifinide vermiştim. Şimdiden saan kolaylıklar diliyorum:)
      Gelişmeleri yazarsan sevinirim..

      • NİLMOON NİLAY diyor ki:

        hemmenn uygulamaya girişiyorum..aklım karıştı biraz..
        ben de sadece sütü kaynatıp biraz sirke ya tuz ile kestime yöntemiyle yapacaktım ki aklıma sana sormak geldi..çok teşekkürler, emek ettin yazdın,sonucu mutlaka yazacağım..bu ara ben de sebze yemekleri takıntılısıyım.blogumda pür neşe bunlara yer verip duruyorum :)

        şimdi sütlaç mı, lor mu ; karar vermeliyim.öperim.sevgiler.

  3. NİLMOON NİLAY diyor ki:

    bu arada, evde koca bir teneke halis keçi peynirim var, kayınvalidemin elleirnden çıkma!
    yani inek peyniri için bir çay bardağı kadar lakin keçi peyniri için bir teneke kadar peynir suyum var !
    şanslıyım değil mi ? :)

  4. banu diyor ki:

    avci boreginin tarifi cok hosuma gitti en kisa zamanda deneyecegim.acaba borekler sarildiktan sonra derin dondurucuda saklanabilirmi cevap yazarsaniz sevinirim.tesekkurler

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Banu Hanım,
      Sarıldıktan sonra birbirlerine yapışmayacak şekilde aralarına streç fil sarasak dondurun. Çözüldükten sonrada pişirin.. Afiyet olsun

Bir Cevap Yazın

