Dereotlu ve Peynirli Muffinlerim..

Çok şükür hafta sonumu iki gün olarak çok güzel bir tatille geçirdim. İnşallah yarın bol bol güzel resimler yayınlayacağım ve benim gibi hafta sonu tatillerini sevenlere nacizane fikir olsun diye bir kaç adres vereceğim.

Her karanlık günün ardından aydınlık gün var derler ya hani, ben de her imtihanın ardından şükredeceğimiz güzel günler de var diyorum bu aralar. Canımı sıkan onca şeyi geride bırakmanın zamanlarıdır bu ılık bahar ayları. Demlenirken bir çay edasında büyüyormuyum yaşlanıyormuyum diyorum. Sabrın tükendiği noktada tevekkül başlamalı diyorum.

DEREOTLU VE PEYNİRLİ MUFFİNLER

En sevdiğim iki lezzet dereotu ve peynirin buluşması muffinler..

Malzemeler

  • 2 su bardağı un
  • 1 yumurta
  • 1 çorba kaşığı kabartma tozu
  • !/3 demet dereotu
  • 4 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 çy kaşığı tuz
  • 1 su bardağı yağsız peynir veya lor peyniri
  • 1 su bardağı süt
  • Çörekotu

Yapılışı

  1. Nasıl muffin yaparsanız yapın hep kuru malzemelerle bir kapta, ıslak malzemeleri de ayrı bir kapta karıştırıp sonra ıslak malzemeleri kuru malzemelere 1 kerede katıp sadece un parçaları kaybolana kadar hafifçe karıştırınız. Fazla karıştırmanız muffinlerin kabarmasını engelleyecektir.
  2. Fırınınızı önceden 190 derecede ısıtın.
  3. Unu, dereotunu, tuz, kabartma tozunu bir kapta karıştırın.
  4. Ayrı bir kapta yumurta, süt, zeytinyağı, lor peyniri ve sıvı yağı karıştırın.
  5. Kuru malzemelerin ortasını açıp sulu malzmleri daktarın ve bir çatal yardımıyla unlar kaybolana kadar karıştırın.
  6. 12 adetlik muffin kabına kağıt muffin kalıplarına harcı eşit paylaştırın ve çörek otu serpin
  7. 190 derecede 20-25 dakika pişirin.

2 Responses to Dereotlu ve Peynirli Muffinlerim..

  1. kumsal540 diyor ki:

    muazzezcim ne zaman umutsuzlukla açsam blogu yazmış oluyosun ne güzel ben hala nerdeyse her gün bakıyorum
    evt dediğin gibi tevekkül başlıyor ama senin için demiyorum ama sabır musibetin tosladığı andır ama biz ne zamanki oflayıp puflayıp çaresiz kalıyoruz o zaman sabır gösterip tevekküle başlıyoruz yani alında bu tevekkül değil de sığınacak yer olmadığı için son çare olarak yukarıyı görmek oluyor
    kötü günlerin ardından güzel günlerin başlamasına sevindim gecenn en karanlık olduğu an güneş doğmadan önceki andır değil mi
    resimleri merakla bekliyorum yarın yine uğruycam inşallah
    bu kötü günlerin bir daha gelmemesi ve en kötü gününüzün bu hafta sonu kadar güzel geçmesini temenni ediyorum cnmm

    • tanerinesi diyor ki:

      Amin Deryacığım Amin,
      Güzel yorumlarına son zamanlarda yoğunluktan cevap yazamıyorum kusura bakma lütfen, yada şuan olduğu gibi kısa cevaplar yazabiliyorum. Bundan sonra sık sık buradayım:)

Bir Cevap Yazın

