Şerbetli Kurabiye

Bu aralar evin büyük ablası olmanın verdiği sorumluluklarla boğuşurken, bahar temizliğinin de son demlerini hallediyordum. Dışarıda yemek yeme faslı sürüyor bizim evde. Mutfağımı deliler gibi özledim.. Pazılı yumurta, yoğurtlu semiz otu ve biber dolması gibi aparatif şeylerle geçiştiriyorum. Bir an evvel kavonozun dibini görmeden, tadını özlediğim Fıstık Ezmeli Kurabiyelerden yapmak istiyorum. Bu akşam yapabilirsem yarın tarifini veririm inşallah.

Bu yazımı yazdığım dakikaların ardından bizim evde gelişen olayları aynen aktarıyorum:

Şuan öfkemin dorukları ile boğuşarak ve evin sessizliğini bastıran bir müzik eşliğinde yazıyorum sizlere.. Belki uzun süredir hiç müzik bile dinlemediğimi fark ettim. Çalışan bir bayan olmak ne nemrut birşeymiş dediğim dakikalardayım. Belki sinirlenmeyeceğim üstesinden geleceğim problemler gözüme ne kadar büyüyor..

Gözlerimden akan yaşlarla yazıyorum adeta..

Bütün gün çalışıp, sorumluluklarımın arasına sokuşturdum bu sene temizliğimi. Büyük işler bitti oh tamam dedim. Bu akşam da dondurucumu temizleyecektim. Eşime toplantısına gitmeden önce işten gelir gelmez karpuzları,avizeleri yıkamasını ve sönmüş ampülleri değiştirmesini rica ettim. Sağolsun herzamanki gibi kırmadı. Birlikte bu son görevi de hallettik. Dondurucumu temizleyip, Fıstık Ezmeli Kurabiyemi yapmaya koyulacaktım. Belki vakit bile kalabilirdi, perşembe gününe sipariş aldığım pastanın kekinide yapabilirdim..!

Akşam saatlerinde yanlız kalıp bunları yapma hayali ile eşimi uğurlamak için kapıyı açınca doğası gereği kendisine söylenmek istemediğim komşumun köpeği evimize girdi. Benim haftalardır işten ve diğer sorumluluklarımdan arta kalan zamanla temizlemeye çalıştığım mis gibi evime.. Sırf bu uğurda sizleri, sayfamı ihmal ettiğim evime..

Evde o koşuyor, ben koşuyorum. Korkmasam tutup evden çıkarıcam ama nafile korkuyorumda..  Halıya pislemesi ile sahibinin “köpeği gibi” eve ayakkabıları ile girmesi ve onu alması ile dona kalıyorum.. Güvenlik amirimizi şikayet için çağırdığımda bu terbiyenin kimden kaynaklandığını ima etmesi ile haklı olduğumu anlıyorum..

Sinirimden temizliğimin bi hiç olmasınamı ağlayayım yoksa kapısına gidip derdimi anlatmaya çalıştığımda suratıma kapatılan kapıya mı ağlayayım..

El halımın çok pahalıya yıkanması sebebi ile bu sene yıkamaktan vazgeçmem boşa gitti. Diğer halılarla birlikte oda yıkamaya gidecek. Hadi onların pisliğini su götürecek te benim içimdeki şu derin kırgınlığı ne götürecek..

Şu eskileinr, şu büyüklerin elini bir kez daha öpüyorum. Ne güzel söylemişler. Ev alma komşu al diye…

 

Malzemeler:

  • 125 gr. margarin (oda ısısında)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 adet yumurta
  • 30 gr. kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3,5 su bardağı un

Şerbeti İçin:

  • 2 su bardağı su
  • 1.5 su bardağı toz şeker

Yapılışı:

  • İlk önce şerbet malzemelerini bir tencereye koyunuz. Kaynadıktan sonra altını kısıp 15 dk daha kaynatınız.
  • Şerbet kaynamaya devam ederken resimdeki sırasıyla kurabiye hamurunu yapınız.
  1. Margarini veya tereyağını oda sıcaklığına getiriniz. Bunu hızlandırmak için benim gibi herzaman dilimleyiniz. Ben aynı işlemi tereyağı ile de yapıyorum. (ben iki kat ölçü ile yaptım,250 gram margarin kullandım ve diğer malzemeleri de iki katına çıkardım)
  2. Kalan tüm malzemeleri yağ ile derin bir kaba aktarınız.
  3. Hamurunuzu özleştirip en az 10 dk yoğurunuz. Eşit parçalara bölünüz.(ceviz büyüklüğünde)
  4. Yağlı kağıt yada Softbowl Silikomat serilmiş tepsinize hazırladığınız kurabiyeleri diziniz. (dikkat ederseniz çatlak çatlak kurabiyeler oluyorlar)
  5. 175 derecede önceden ısıtılmış fırında 20-25 dakika pişiriniz. (resim fırından görüntüdür)
  6. Kurabiyeler fırından çıkar çıkmaz, sıcakken ılık şerbeti üzerine dökünüz. Ara sıra tepsi içinde kurabiyelerinizi ters çeviriniz. (Tepsiniz de aynı tepsi olsunki hemen soğumasın, şerbeti çeksinler)

7 Responses to Şerbetli Kurabiye

  1. reyyan diyor ki:

    pataklasaydın o komşuyu :@
    sen yazdın ben sinirlendim burda vallahi
    Neyse canım sağlık olsun olan olmuş artık ne yapalım
    üzme kendini

    eline sağlık olsun bu arada :)

  2. ye-mek diyor ki:

    Görüntüsü neredeyse aynı kestane şekeri gibi olmuş :) Çok güzel gözüküyorlar, ellerinize sağlık,

  3. kumsal540 diyor ki:

    ahhh canımmm çok zor ya böyleleriyle uğraşmak sana Allahtan sabırlar diliyorum emeklerin boşa gitmiş çok üzüldüm çalışan bayan olmayla ilgili zorluklar konusunda sana çok katılıyorum hele ki senin gibi özel sektörde çalışan bi insan için bi zamanlar ben de c.tesi günleri çalışmanın zorluğunu da yaşadım sadece pazar da hiç bişeye yetmiyo zaten yapılacak onca iş gidilecek bi sürü yer ve kendin ve eşine ayrılacak zaman ve geriye bakıyosun ki hepsi eksik kalmış bazen diyorum ki ne gerek var aza kanaat edip evimin kadını çocuğumun anası olmak çok daha iyi
    kurbişler her zamanki gibi enfes cnm ellerine sağlık
    sana senin gibi komşular diliyorum Allahtan cnmm
    kendine iyi bak ve bunun gibi münasebetsizler için o değerli gözyaşlarını hiç akıtma

  4. Gül diyor ki:

    Canım yaa kıyamam. Seni en iyi hanımlar anlar sanırım. Kainatta hiç bir şey tesadüf değil biliyorsun. Olayın arkasındaki hikmeti görmeyi çalışmak bize düşen (Komşunun yaptığının doğruluğunu asla kabul etmiyorum.) Silkelemeler, halı kilim sarkıtmalar, çöpe atılacak şeyleri balkonumuza atmalar bunlar ne yazıkki çoğumuzun yaşadığı şeyler. Bazen çok özeniyoruz. Birşeylerin önüne geçiriyoruz dünyevi şeyleri farkında olmadan. Evet bu arada seni çok özledik. Bir şey mi oldu diye merak ettik ama canın sağolsun dediğin gibi su ile akıp giderler. Rabbim sağlık verdikten sonra daha neler yaparsın. Belki de daha mühim bir şeyin sadakası gibi olmuştur. Hiçbir şey O’nun izni olmadan olmuyor. Rabbim hepimize hayırlı komşular, komşuluklar nasip etsin. Ellerine sağlık kurabiyeler nefis görünüyor. Sevgiyle Kal.

  5. ülkü diyor ki:

    Allah dayanma gücü versin.Bende 5 sene boyunca hemen hergün üst kattaki komşularım tarafından taciz edildim.Elhamdülillah kurtuldum o evden.Allah sizinde gönlünüze ferahlık versin inş.
    Sizi bir kaç aydır sürekli takip ediyorum.Şerbetli kurabiyelerinizi de kurabiye canavarı olan ikizlerim için en kısa zamanda deneyeceğim.Allah muvaffakiyetlerinizin devamını nasib etsin.Sevgiler…

  6. semihaguler diyor ki:

    Bir kaç zamandır ben de hem bahar temizliği, hem tefsir grubumu evimde ağırlamam hem de oğlumun çiçek çıkarması nedeniyle yoğun bir dönem geçiriyorum. Bu nedenle pek sayfana uğrama fırsatı bulamadım açıkçası. Komşuna ve köpeğine sinirlenmemek mümkün değil. Böyle insanlar hep var maalesef. Allah yardımcın olsun. Bir de biz hanımlar temizlik konusuna ne kadar çok özeniyorsak o temizlik nedense bir o kadar çabuk yerini kirliliğe bırakıyor. Sakınılan göze çöp batar misali yıkattıktan sonra özenle tertemiz dursun diye özen gösterdiğim mutfak halımın üstüne şimdiden dökülen dökülene. Rabbim sanırım biz hanımlara arada kendimizi temizlikle bu kadar meşgul etmemizi istemiyor. Sonuçta dünyaya kulluk etmeye geldik diyorum böyle aksilikler gelince başıma :) Sana da kolaylıklar diliyorum. Hayırlı geceler.

  7. kurabiye tarifleri diyor ki:

    Yorum atmaya laik gördüğüm bir site daha. Çok uğraşılmış bir site gerçekten. Emeğinize değmiş.

Bir Cevap Yazın

