Muhallebili Parfe

Annemin doğum gününün çok yaklaştığını ben hafta sonu tamamen tevafuk eseri hatırladım. Bizim ailede doğum günlerinin mühim yerleri olmadığından olsa gerek..

Kaç yaşındayım hatırlamıyorum. Tek hatırladığım ilk okula gittiğimdir. Annem hem komşumuz olan, hem de arkadaşı olan Tahire Teyze ile ehliyet kursuna gidiyordu. Evden hiç mi hiç çıkmayan, tüm vaktini çocuklarına adayan bir annenin ilk defe evde olmayışlarıydı o günler. Babam fırsatın değerlendirilmesini düşünmüş olsa gerek, anneme süpriz doğum günü hazırlamamızı istemişti. Bu bizim hayatımızda anneme ilk doğum günü süprizimiz olacaktı.Ve ilk doğum günü hediyesi.. Günlerce ne hediyeler alacağımızı düşünüp durmuş, babam memur haliyle fazla bir şey bulamamıştı. Üç beş kuruş elimize sıkıştırıp bizi evimize çok yakın olan Paşabahçe mağazasına yollamıştı. Anneme bu tatlımı hazırladığım, dilimli kek kalıbı ile ayaklı çok güzel bir şekerlik almıştık. Evvelki yıl küçük kız kardeşim kırana kadar annem gözü gibi saklamıştı..

Salonu bir kaç balonla süsleyerek, pastaneden çikolatalı bir pasta alarak süprizi tamamlamıştık. Annemin göz yaşlarına şahit oluşumda anlam verememiştim. İnsan mutluluktan ağlarmıydı! Hep mutluluktan ağla anneciğim.Gözyaşların bir mendili bile ıslatmasın..

Benim en sevdiğim tatlılardan biri parfedir. Hafifliği sayesinde yaz aylarında dondurucumda sık sık bulundururum. dondurma ve türevlerini çok tatlı olduklarından sevmiyorum. Bu tatlımın tarifindeki şeker miktarını yarıya indirerek yapıyorum. Size tam ölçüler vereceğim. Benim gibi fazla tatlı sevmeyenler şeker ölçüsünü muhakkak düşürsünler.

Muhallebi Malzemeleri:

  • 2.5 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1.5 su bardağı toz şeker (ben bir bardak kullanıyorum)

Diğer Malzemeler:

  • 1 paket krem şanti + 1 su bardağı soğuk süt
  • 15 adet sade petibör büskivi
  • 1 yemek kaşığı hindistan cevizi
  • 1 paket vanilya
  • 1 avuç damla çikolata

Yapılışı:

  • İlk resimde görüldüğü gibi bisküvilerinizi kırınız. Bir büskiviyi 9 adet parçaya bölünüz. Bu büyüklük dilimlediğinizde güzel görünmesini sağlıyor. Çok ufaltmayınız. Hindistan cevizi, vanilya ve çikolatayı bir tabakta harmanlayınız.
  • Ayrı bir tencerede muhallebinizi pişiriniz. Ve tamamen soğutunuz. Ben ilk önce soğuk suda bir kaç kez suyu değiştirmek kaydı ile soğutuyorum. Ardından muhallebimi dondurucuda buz gibi olmasını sağlıyorum.
  • Muhallebinin soğumasını beklerken krem şantiyi (muhakkak soğuk olmalı) soğuk 1 bardak süt ile sertleşene kadar çıpıyorum. Yaklaşık 4-5 dak.
  • Ardından soğuduğuna emin olduğum muhallebiyi krem şantinin üzerine döküyorum.Kaşık yardımı ile çok karıştırmadan özdeşleştiriyorum. Kalan malzemeleri ilave edip karıştırıyorum.
  • Dilediğim bir cam kaba (ben dilimli borcam kek kalıbımı kullandım)

Önemli Notlar:

  • Parfeniz en az  10-12 dondurucada beklemeli. Bir gece beklerse çok daha iyi olacaktır.
  • Servis etmeden 5 dk önce çıkarmalısınız. Kalan tatlıyı en fazla buzdolabının alt katında 1 saat bekletiniz. Kalanı yeniden dondurmalısınız.

6 Responses to Muhallebili Parfe

  1. ye-mek diyor ki:

    Bisküvili pasta olarak geçer bu tatlı. Siz de çok güzel yapmışsınız. Fotoğrafları ne kadar lezzetli olduğunu anlatıyor doğrusu.

    Ellerinize sağlık,

    Biz de bugün, sizin de geçenlerde yayınladığınız tiramusunun porsiyonluk halini yayınlayacağız. hem pasta kekikinden hem de kedidilinden yaptık. Havalar ısınıyor artık iyice, daha hafif tatlılar yapmak lazım :)

    Afiyet İle Kalın,

  2. mutfagabuyrun diyor ki:

    ayıldım görüntüye canım.nefis olmu.ellerine sağlık.sevgiler.

  3. kumsal540 diyor ki:

    ayyy enfes görünüyo cnm yaa nassı da güzel süslemişsin ellerine sağlıkk

  4. Sevgili Muazzez,
    Ellerine sağlık, parfe nefis görünüyor.
    Ben parfe yaparken kuru meyve, çikolata kullanıyorum ama hiç bisküvili denemedim, güzel bir fikirmiş.
    Biz ablamla, anneme ilk hediyemizi biz 12-13 yaşlarındayken anneler gününde almıştık.
    O zaman çok moda olan kilim desenli, çinko bir çaydanlık takımı aldık.
    Canım annem hiç beklemediği için çok şaşırmıştı.

  5. zeynep diyor ki:

    Şanti sevmeyen ev ahalisi için çok güzel ki bende şanti dışındaki alterbatifleri tercih ederim:-)
    çok güzelmiş,ellerinize sağlık.

  6. Ezgi diyor ki:

    İlk denememde hüsrana uğradigim(muhallebiyi iyice sogutamamisim:)) sonrasinda defalarca denedigim ve ev ahalisinin bayila bayila yedigi, bi türlü buzluga atip stoklayamadigim, aninda biten parfe tarifiniz sanirim bu yaz bizim bir numarali tatlimiz olucak..
    Elinize emeginize saglik:)
    Ben cok sevdim bu tatliyi
    Hem cok pratik hem de lezzetli

Bir Cevap Yazın

