Lahana Salatası

Yirmiş üç nisan biz büyükler içinde bir tatil vesilesi olunca hafta sonunu çok dolu dolu geçirdim. Cumartesiyi haftalar öncesi planladığım gibi arkadaşlarımla geçirince, pazar günü kısa bir kahvaltılı misafirden sonra pazartesiyi evde geçiririm planı yapıyordum.

Yorgunluklarımı saymazsam, arada gerilmelerimi de kenara atarsak, dolu dolu üç gün geçirdim elhamdülillah. Neyseki herkes mutlu ve ben yine mutlu..

Tek mutlu olmayan, aklından yeni dünyaya gelen mervemizi hiç çıkarmayan küçük yeğenim lamia. Halasının kızına karşı doğal olarak bir anti pati sergiliyor. Yengeciğim cumartesi günü bizi enfes bir balık sofrasına davet etti. O masada sürekli merveyi eleştirip, merve onu yapamaz, bunu bilemez sözlerinle bütün stresimi atmamı sağladığın için de seni çok seviyorum. Halasının bir tanesi.. Ben teyze olarak merveyi değil, hala olarak seni daha çok seviyorum diye seni kandırdığım içinde çok özür diliyorum..

Yukarıdaki masa annemin cuma günü ağırladığı misafirlerine ait. Menü oluşturmak istediğinizde seçenek olması için yazıyorum. Daha önce benim verdiğim BULGURLU FASÜLYE DİBLESİ tarifinden farklı olaran annem Pirinçli yapmış fasülyeyi diblesini. Ve yanına Etli Sarma yakıştırmış.

Kıymalı ve Patatesli Böreğin haricinde bu masada en beğendiğim, dün tatmama nasip olan Kaşık Helvası vardı. Tarifi bende mevcut lakin resimlerle anlatılması gerektiğini düşünüyorum. Kaşık helvasi çocukluğumuzun vazgeçilmeziydi. Birde enfes bir tiremusu..

LAHANA SALATASI

Malzemeler:

  • Küçük Boy Beyaz Lahana
  • 3 orta boy Havuç
  • Dilediğiniz Kadar Mısır
  • 1.5 su Bardağı Dövülmüş Ceviz
  • 1 Kilo Süzme Yoğurt
  • 1 Çay Bardağı Sızma Zeytinyağı

Yapılışı:

  • Lahanaları küp küp doğrayınız. Olabildiğince küçük olması gerekiyor. Havuçları rendeleyiniz.
  • Süzme yoğurdu ve yağı çırpma teli ile çırpınız ve diğer tüm malzemeleri aktarınız.

Not: Aynı tarifi cumartesi arkadaşlarım için yapmak istedim. Lakin evde süzme yoğurdum az olduğundan normal yoğurt ilaves de yaptım. Sulu bir salata oldu. Tavsiyem süzme yoğurttan başka kullanmamanız veya normal yoğurt oranını çok az tutmanız.. Salatanın tuzunu servise yakın atınız. Bir de ufak bilgi. Salatayı bir gün önceden yapabilirsiniz hiç problem olmuyor.

5 Responses to Lahana Salatası

  1. kumsal540 diyor ki:

    sofran enfes görünüyo cnm ellerinize sağlık beni de çağırsaydınız keşke ya tramisu özellikle enfes görünüyo

  2. füsun diyor ki:

    sofra harika görünüyor salatanızda nefis olmuş ellerinize sağlık uzun süredir bloğunuzu beğenerek takip ediyorum hoşcakalın

  3. Elif'in defterinden diyor ki:

    Nasıl da güzel gözüküyor nasıl da canım çekti anlatamam, dible zaten Giresun’un yöresellerindendir, güzel yapanın elinden ne de güzel yenir :)

  4. ye-mek diyor ki:

    Yemek sofralarınızın o sade görünüşünü çok beğeniyoruz. Gerçekten sade ve son derece zarif hazırlıyorsunuz.

    Lahana salatası, yoğurtlu havuç salatasını andırıyor görüntü olarak. Ceviz süslemeleriyle beraber. Ama sofranın baş tacı, “Tramisu” olmuş :)

    Ellerinize sağlık,

  5. fatma diyor ki:

    bend eyapıorum bu salatayı çok lezzetli oluyor ancak içine 1 paket doritos baharatlı cips kırıyorum . deneyin bayılacaksınız….

Bir Cevap Yazın

