Kumbara..

 

İlkbaharın en güzel ben geldim deyişlerini, ağaçların dallarında şahit oluyoruz. Bize her mevsimi birer nimet olarak Gönderen’e hamd ediyoruz..

Geride bir kışı daha bırakmamız ve bir bahara daha merhaba demeye nasip olmamız adına şöyle gözden geçiriyorum kendimi. Son beş yılımın en yoğun kışını, en çetrefillisini yaşadık diyorum. Türlü türlü dert sandığımız sorunları atlattık diyorum.. Çeşit çeşit imtihanları, türlü türlü problemleri çözümledik diyorum..

Bir yaş daha yaşlandık, ömür hazinemizden bir kış daha tükettik diyorum.. Bana biçilmiş bu fani hayattın bir kısmını daha atlattım diyorum..

Masamda duran şirin kumbaram geliyor aklıma .Önümüzdeki kurban için zorlanmamak adına bu sene bu kumbaraya arada elime geçen birkaç kuruşu attığım geliyor aklıma.. Gelecek sene için elimdeki tek kalan bu kumbara diyorum..

Sonra bu kumbara bana ilham oluyor ve kendime bir kumbara daha yapmayı planlıyorum. Kendimde gördüğüm eksikleri düzeltme ve fani hayattan ebedi hayata birikim yapmak adına..

Bu keyfi dünyanın güzellikleri ile sarhoş olurken, tahkiki imanın neresinde olduğumu sorgularken kendimi ayıltabilmek için birkaç ders çıkarmam ve sonuçlarını bir kumbarada biriktirmem gerektiğine inanıyorum..

Benim, nefsimin bu kumbaraya birikim yaparken terbiye olacağına inanıyorum Allah’ın izniyle. Besmele ile başlanan her işin hayra dönüşeceğine inandığım kadar inanıyorum başaracağıma. Ve elimden geldiği kadar kumbaraya atmaya çalışacaklarımı hep birlikte yapalım diye burada paylaşmaya başlayacağım.

“Allah namına ver, Allah namına al, Allah namına başla” düsturuyla besmelesiz hiçbir iş yapmamak adına kendime bu haftayı bol bol besmele üzerine yazılar okumayı hedef koydum. Evde görebileceğimiz kimi yerlere hatırlatıcı olması adına besmele yazıp asmaya karar verdik.

En kısa zamanda okuduklarımdan çıkardıklarımı paylaşınca besmeleyi şimdiye kadar hakkıyla hiç çekmediğimi düşünmeme nelerin vesile olduklarını da anlayacaksınız. Bildiklerimi sorguladıkça acizliğimi ve fakirliğimi fark ediyorum..

Yarınki Tarif : Patlıcanlı Ezme

4 Responses to Kumbara..

  1. kumsal540 diyor ki:

    yine nfes bi yazı paylaşmışsın muazzezcim ne kadar da doğru yazmışsın edebiyatçı olmadığına eminsin değil mi cnm aslında bu güçlü yönünü kullanıp yazılar yazabilirsin kitap çıkarabilirsin özellikle deneme türü çok hoş olur yani aslında sen de benim yüreğimi dağlayan konuya tuz basmışsın ama olmuyo be muazzez ne yapsam da senin gibi hadi başlaym diyemiyorum eksiği görmek yetmiyo

    • tanerinesi diyor ki:

      Deryacığım çok ama çok teşekkür ederim sana. Senin yorum yazmadığın yazılar artık eksik geliyor bana:)
      Estağfirullah, benimkisi kara kalem. Öyle tıngırdıyor arada. O da benden değil zaten, benim becerim de değil. Rabbim vesile kılıyor,bende yazıyorum..
      Başlayabilmen duası ile..
      Bebişini benim için öper misin?

  2. çiğdem diyor ki:

    merhaba ben çiğdem sessiz sedasız takipçinizim.ben kapanmayı düşünüyorum epeyce zamandır.ama; amalarım var kafamın içerisinde bu aralar sürekli rüyamda kapanıyorum,başımı kapatmaya çalışıyorum türban bağlamaya çalışıyorum huzurla uyanıyorum ve sonrasında suçluluk duyuyorum …farkındayım islam sadece kapanmayı istemiyor.önce dil ve kalpve akıl kapalılığı önemli olan.bedenimi terbiye etmeye çalışıyorum öncelikle bunun içinde epeydir uğraşıyorum.sizin yazılarınız ve anlatımınız o kadar yalın ve yumuşakki allahım diyorum hep okusam hep okusam.özeniyorum size ,programınıza,anlatımınıza, yaptıklarınıza ve yetişebildiklerinize.maşallal,sübhanallah size :))).
    bende sizin gibi insanlar sayesinde inşallah en kısa zamanda hedefleyipte yapamadıklarımı yaparım.
    sevgiyle kalın.hiç bir zaman enerjinizi kaybetmeyin inşallah

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Çiğdem Hanım,
      Öncelikle estağfirullah demek istiyorum. Rabbim gönlümüzü, kalbimizi, ruhumuzu, bedenimizi herşeyimizle onun rızası istikametinde yaşamayı muvaffak kılsın.
      Dileyipte yapamadıklarımızı, hayra çevirerek yapmayı ; bu uğurda gösterilecek çabalarda da kolaylıklar nasip eylesin.. En iyi ilaç bol bol duadır der sevdiğim Halime ablam..
      Bu samimi yorumunuz beni çok ama çok mutlu etti. Sizin içn özel dua edeceğim.
      Sevgilerimle,
      Muazzez

Bir Cevap Yazın

