Benden..

Bir kaç gün evveldi, belki de bir hafta oldu.. Bir izleyicim sormuş bana, izleyicim diyorum takip etmesinden tahmin ediyorum.. Soru aynen şöyle bu kadar fazla yapıp yiyerek nasıl kilo almıyorsunuz? ”

Hayatımın hiç bir anında sıfır beden olmadım, ama fazla kilolu da olduğumu da düşünmedim. Önemli olan hayatımızın her safhasında rehber edindiğimiz iktisadı, sofrada da yerken uygulamak. Fazla yemenin de bedene yük ve israf olduğunu bilmek. Sporu arada da olsa hayata sokabilmek. Devamlı yapabilmek en doğrusu. Lakin bu tempolu hayatın olduğu bu “ahir zamanda”, zamanımı başka şeylerde kullanmak bana daha evla geliyor. Yaş 30 olunca dünyalık işlere ayrıdığınız zaman size biraz boş gelmeye başlıyor. Bekarsanız ve durumunuz musaitse hobilerinize yüzmeyi ekleyiniz. Ben bekarlıkta uzun yıllar yaptığım bu sporun faydasını çok gördüm. 

Sözlerine bu sorudan sonra devam etmiş, sevgili izleyicim: “yaptığınız tamamen aç gözlülük, başka bir şey değil, öyle değil mi?”

Bu yazımı asla kendimi savunma adına yazmıyorum. Yaptığım işlerin doğru olmadığını hissedersem verdiğim emeğe acımadan ben kesip atarım. Madem bir soru var bana da cevap hakkı doğmuş diye düşündüm. Son bir haftada : 4 adet baton kek pişirdim. Biri yukarıda görüldüğü gibi yeni erkek bebeği olmuş komşuma lohusa hediyesi idi. Diğer 2 kekde sahiplerini buldu elhamdülillah. Biri ise dondurucuda cumartesi gideceği yeri bekliyor. Bir tepsi haşhaşlı revani, bir tepsi şerbetli kurabiye de gideceği yerlerine ulaştılar çok şükür. Bunun yanı sıra bir tencere böreği, kadayıflı muhallebi ve tarifini vereceğim bir tepsi karnıbahar graten yapıldı bizim mutfakta..

Bir ayı aşkın süredir akşam yemekleri yapmıyor ve yemiyoruz. Lakin son bir haftada bu kadar çok şeyin pişmesi, Rabbimin verdiği nimetlerin benim elimde sadece bir görüntü kazanması ve size sunulmasına birer vesile. Ben sadece aracıyım. Ben sadece bana nasip olan nimetleri çok da sevdiğim bir uğraş olduğu için birer şekle sokuveriyor ve sizlere yardımcı olması adına burada sunuyorum..

Yıllardır bilfiil çalışma tempoma, okul hayatıma ve şuanda kalabalık aile olmanın verdiği ekstra sorumluluğa rağmen ben bunu büyük bir zevkle yapıyorum. Rabbim bizleri şükürden ayırmasın, nimetlerimizi bollaştırsın ve bizleri onların sarhoşluğundan da korusun. O verdiği sürece ben yapmayı ve burada yayınlamayı ihmal etmeyeceğim. İnşallah..

12 Responses to Benden..

  1. ye-mek diyor ki:

    Size sonuna kadar katılıyoruz. Ama takip edenlere de hak vermek lazım. Biz de ye-mek sitesinde tarifler yayınlamaya başladıktan sonra, çevremizde tadıklarımızdan “bu kadar çok yemeği nasıl yiyorsunuz?” şeklinde sorular gelmeye başladı.

    Biz de sizin gibi, yaptıklarımızın bir kısmını eşe, dosta, komşulara ikram ediyoruz. Bize sırf buna vesile olması adına bile yapmaya ve paylaşmaya devam etmenin güzel olduğuna inanıyoruz. Siz de hiç bir zaman yapmayı bırakmayın.

    Paylaşmak ve güzel şeyler çıkartmak, başkaların yapmasına vesile olmak, esinlenmesine, üzerinde düşünmesine ve daha sonra daha da güzellerini çıkartmasına öncülük etmek güzel şeyler…

    Umarım hiç bir zaman yorulmaz, sıkılmaz ve bırakmayız…

  2. ceren diyor ki:

    Sevgili Muazzez Hanım,

    Yazdıklarınızı çok beğendim.
    Arada böyle çatlak sesler çıkıyor maalesef.
    Ben blogunuzu düzenli olarak keyifle ve beğeniyle takip ediyorum.
    Özellikle tarif öncesi yazılarınızı çok beğeniyorum.

    Canım, şunu öğrenmek istiyorum. Kilolu değilim ama belli bir yaştan sonra kilo vermek zor olduğu için sizden akşam yemeği yemeyip, öğleden sonra mı yiyorsunuz bilmiyorum ama öncesinde nasıl bir yol izlediğinizi mümkünse yazmanızı rica ediyorum.

    Bu aralar bu önerilere çok ihtiyacım var. Akşamları misafir dışında bende yemek yapmak istemiyorum. Ama mutlaka çorba+salata veya sebze yemeği+salata yemek istediğimden önerilerinize çok ihtiyacım var.

    Her zaman duacınız olduğumu bilmenizi isterim.

    Sevgilerimle,

    Ceren

    • tanerinesi diyor ki:

      Ceren Hanım Merhaba,
      Çok teşekkür ederek başlayayım. Çok naziksiniz.
      Şunu belirtmeliyim ki ben diyet yapmıyorum. Sabahları dilediğimi yiyor, öğlenleri sadece salata ve ızgara et yiyorum. Akşamları fındık veya süt veyahut meyva tüketiyorum. Lakin benim yememek arzum ilk önce biraz forma girmekle başladı. Sonra hayatımda hiçbir zaman diyette başarılı olamadığım için nefis terbiyesine çevirdim. Sadece misafirlikte ve evimde misafirlerime hürmeten tadlarına bakacağım diye kendime söz verdim. İnanın daha çok muvaffak oldum. Adı diyet olunca ne yapar eder her akşam bir parça olsun yerdim. Nefis terbiyesine çevirince az yemek alışkanlığını, daha kolaylaştı. Siz benim bu takdiğimi uygularmısınız bilemem ama, diyet ve beslenme alışkanlığı, kişiye, yaşa, sağlık durumuna göre değişkendir.
      Kızkardeşimi 5 ay düzenli Ender Saraç’a götürdüm ve bir hekimle zayıflamanın kız kardeşimdeki olumlu etkilerini gözlemledim. Altın kuralı, haftada 2 öğün balık. Salata+ızgara et. Yemeklerden 30 dk önce su içmeyi bırakmalısınız. Taaki yemeklerden 30 dk sonraya kadar. Ve günde 14 fincan sıcak su içiniz.
      Yaptıklarımın tadına muhakkak bekıyorum, bunun için zayıf kalamıyorum. Önemli olan da bununla barışık olmak:)
      En kalbi dualarım ile..

      • ceren diyor ki:

        Çok teşekkür ederim Muazzez Hanım verdiğiniz bilgiler için. Sıcak suyu bende içiyorum. Yazdıklarınızı inşallah uygulamak nasip olur.

  3. kumsal540 diyor ki:

    muazzezcim sabah kontrol etmeme rağmen az önce içimden bi ses bence yazdı yine die tekrar bloğa girmemi söyledi ve girdim yazın çok güzel olmuş cnm ben de yaptıklarımı başkalarıyla paylaşmayı çok ama çok seviyrm gittiğim yere eli boş veya hazır yapılmış ürünlerle gitmeyi hiç sevmiyorum tamamen el emeği ve pratik dahi olsa bişeyler götürmeyi çok seviyorum seni tebrik ediyrm cnm aşure zamanı oluyor yoğun çalışmana rağmen defalarca yapmaktan yorulmuyosun veya başka zamanlarda sürekll yapıp yapıp paylaşıyosun ne kadar güzel hatta bu yoğunlukta sırf hayır olsun die butik kurabiyeye başladın gerçekten gıpta edilecek bir durum böyle sözleri hiç kafaya takma cnm için rahatsa tamammm
    sevgi ve muhabbetle…

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Deryacığım,
      Hülya doğduktan sonra beni ihmal edersin demiştim ama:) şükür olmadı..
      Canım benim çok teşekkür ederim. Ve senide takdir ediyorum. Yazıp yazmamakta çok kararsızdım, şükür güzel tepkiler alıyorum.
      İkinizide öpüyorum, bir gün tanışabilmek duası ile:)

      • kumsal540 diyor ki:

        muazzezcim yüzyüze görüşemedik ama ben de hep seninle tanışmayı hayal ediyorum inşallah bir gün tanışırız seni işini ve evini inanılmaz merak ediyrm

  4. Sevgi diyor ki:

    Her kadının bir tarif defteri vardır, bu sayede tarif defterine ihtiyaç olmuyor ve istedimiz an tariflere ulaşıyoruz. Yemek siteleri bu işi kolaylaştırıyor. Her fikre açık olmak lazım. İncitmek çok ama çok ayıp

  5. reyyan diyor ki:

    eskiden bir yemek programı vardı..

    4 yarışmacıya aynı malzemeler verilir ve yemek yapmaları istenirdi.
    sonuçta 4 farklı yemek çıkardı ortaya
    en güzel olan hem lezzet hem görüntü açısından birinci olurdu.

    aslında bloglarda yazdığımız yemek tariflerinin malzemeleri hemen herkesin evinde olan malzemeler…
    sunum farklı olunca bazı kişiler evlerde sürekli padişah sofraları kuruluyor sanıyorlar…
    sonuçta herkesin evinde bir akşam yemeği pişiyor değil mi….

    o yüzden bir şeyi yorumlarken dikkatli olmak, mantık yürütmek lazım ;)

    anlatabilmişimdir derdimi inşaAllah :)
    takma canım kafana boşver….

    • tanerinesi diyor ki:

      Reyyancığım çok ama çok güzel bir yerden yaklaşmışsın mevzuya. İnan mest oldum ve tebessümle okudum. Çok doğru :) bu yorumuna ne denir. Direk bunları yazsaymışım daha doğru olurmuş:)
      Teşekkürler:)

  6. Gül diyor ki:

    Muazzez hn zerre kadar tereddüt etmeyin. Durmak, tökezlemek bizlere yakışmaz. ye-mek ve reyyan adlı arkadaşlara katılıyorum. Reklam ya da birilerne nispet yapmak, kibirlenmek için yapılmıyor bunca emek. Kesinlikle öyle algılanmasın ama insanların aklında uyanan şüphelerde giderilmiş oldu böylece…

Bir Cevap Yazın

