Patates Köftesi

Bugün bir ara ne kadar güçsüz olduğumu hissettiğim, baş edemeyeceğim bir problemim var sanmıştım. Öfke insanı yorar der eşim. Öfke beni yordu dedim, günün özetini geçerken akşam yemeğinde.. Omuzlarım taşıyamıyor yoruldum dedim. Ardından bugün on yaş yaşlandım dedim. O toplantısına gidince bir saate yakın bir telefon görüşmesi yaparak sorunumu çözdüğümü hissettim. Bol bol dua ettim. Herşey güzel olsun diye..

Dua ettim, hayal ettim. Düşledim.. Kendime bir çay demledim. Kendimi dinlemem gerekiyor dedim. Öyle güzel geçen bir hafta sonunun ardından çalışmanın verdiği yorgunlukla probemler çok yıpratmıştı beni. Öfkenin zihnimdeki enkazını kaldırmaya çalışıyordum adeta Erkan Oğur’u dinlerken..

Uzun süredir akşam yemeği yemediğim için bir parça fındıkla nefsimi köreltirken, çayımı yudumluyordum. Geçen ay gittiğimiz Edirne gezimizin resimlerine bakıp, sizler için yayınlarım diye düzenliyordum..

Sanıyordum ki benim yüküm ağır, derin..

Akşamın en bereketli saatlerini, öfkenin sebep olduğu enkazı kaldırırken boşa harcadım. Hak etmişmiydim bunu, evet etmiştim!

Eşim eve gelip bir arkadaşımızın yeni dünyaya gelen emanetleri, biricik kızlarının dawn sendromlu olma ihtimalinin olduğunu öğrendiklerini söylediğinde boğazımda bir düğüm hissettim. İkinci düğüm ise baba ve annenin bu duruma karşı gösterdikleri tevekkülün boyutunu öğrenince oldu. Eşim bile tebessümle anlattı babanın ” en güzeli bizimki ” sözlerini..

Önce kızdım kendime.. Sonra Düşündüm..  Tevekkülsüzlüğüme yanarken, şükrettim. Ne içinmi, böyle güzel insanların etrafımda olmasına..Ve benim her hatamda, her günahımda, her anımda halleriyle bana yol göstermelerine..

Bu köfteleri yıllar evvel şuan Amerika’ya yerleşen çok sevdiğim arkadaşım Gülay ve Fatih çiftini ziyaretimde yemiştim. Her yaptığımda mutfakta Gülay’ın bu köftelere şekil verdiğini hatırlarım..

Tarif resimdende anlayacağınız üzere çok ama çok basit. Malzeme listesi vermeyeceğim. Yaptığım ölçüleri yapılış sırsına göre yazacağım.

  1. 1 su bardağı kısırlık ince bulgur(esmer bulgur kulladım) 1 su bardağı sıcak su ile ıslatılır. Şişmesi sağlanır.
  2. 5 adet orta boy patates soyulur ve irice  doğranır, iyice yumuşayana kadar haşlanır.
  3. Patateler sıcakken patates püresi aleti yada çatalla iyice ezilir.
  4. Bulgur patates soğumadan sıcakken üzerine dökülür, karıştırılır ve üzeri kapatılır.
  5. Bir tavada zeytinyağ (ben bol yağlı yapıyorum çünkü köftelere başka yağ girmiyor) ile küp doğranmış soğanlar kavrulur, bolca (3 yemek kaşığı) salça konur tekrar kavrulur( ben biraz biber salçası ilave ediyorum, rengini daha kırmızı yapıyor) . Salçanın çiğ kokusu gidene kadar. Tuz, karabiber, pul biber ilave edilir. Bu malzeme tencereye ilave edilir.

Ardından patatesimiz soğumaya yüz tutunca ince kıyılmış maydonoz ilave edilir. Arzu ederseniz nane ve yeşil soğan da koyabilirsiniz. Köfte şekli verilerek servis edilir. Nimete şükredilir:)

17 Responses to Patates Köftesi

  1. nur diyor ki:

    Muazzez hanim Su sıkıntili zamaninizda sizinle dertlesmek Cok isterdim.inaninki herkesin kendine gore farkli sıkıntısı var.rabbim zor gunlerimizde kendine daha Cok ibadet edenlerden eylesin ve bugunlerimizi aratmasin ins .rabbim yar ve yardimciniz olsun.selam ve dua ile

  2. nur diyor ki:

    Merhaba muazzez hanim,şu sıkıntılı zamaninizda sizinle dertlesmek Cok isterdim.inaninki herkesin kendine göre farkli sıkıntiları var.Rabbimiz zor zamanlarimizda kendine daha Cok ibadet edenlerden eylesin ve bu günlerimizi aratmasin ins rabbim yar ve yardimciniz olsun.selam ve dua ile

    • tanerinesi diyor ki:

      Amin Nur Hanım,
      Dünyalık işler bizlerin imtihanı, zor sıkıntılı günlerde dört yanlışın bir doğruyu götürdüğü sorulardagi giden gibidir:) Rabbim sabırlı ve tevekküllü olmayı bizden ayırmasın.
      Dua ile..

  3. nur diyor ki:

    Telefondan yazdığım için Iki kere gelmiş herhalde kusuruma bakmayin

  4. Sevgili Muazzez,
    Ne mutlu arkadaşlarına ki bu durumu tevekkül ile karşılamışlar, Rabbim arkadaşlarının bütün işlerini kolaylaştırsın, evlatları onlara huzur, mutluluk ve bereket versin.
    İleride sıkıntılı günler geçirseler de mutlaka haklarında hayırlı olacak olaylar da yaşayacaklardır.
    Bu arada;
    Patates köften nefis görünüyor, ellerine sağlık.
    Ben patates köftesini mercimekliden daha çok severim.

  5. Özlem diyor ki:

    Hmm çok lezzetli olmalı:)

  6. Canım benimmmm..:)))yok kara kedi filan,olurmu öyle şey..:)))
    Benimde Kastamonu’dan kardeşim geldi.onunla bol bol vakit geçirmeye çalıştım..Bloğumdan biraz uzak kaldım..Kusura bakma ziyaretinede gelemedim canım benim..
    Arkadaşınızın Allah yardımcısı olsun..Hiç kolay değil ve inşallah yanlış bir ihtimaldir o..:(((
    Köfteler içinde ellerine sağlı.
    Hemen kaçırdıkalrım için sayfanda gezintiye çıkıyorum.
    Çok öpüyorum canım..

  7. kumsal540 diyor ki:

    muazzezcim inşallahhh kuzucuk down sendromlu doğmaz insanın evladıyla sınav olması çok zor gerçekten allah yardımcıları olsun inşallahhh

    • tanerinesi diyor ki:

      Deryacığım hoşş geldinnn. Nerelerdesin sen gözüm inan yollarda kaldı. Amin canım, amiin. Bebek dünyaya gelmiş canım. Rabbim analı bablı büyütsün, seninkini de onlarınkini de. Sizin bebişiniz nasıl biraz bahsedermisin? İsmini ne koydunuz çok merak ettim. Kız bebek ya nazlı mı?:)

      • kumsal540 diyor ki:

        cnm bebimiz çok iyi çok şükür seni sık sık ziyaret ediyrm mrk etme sen bakıyorum sürekli neler yazdın die mrk edip açıyrm sürekli ismi hülya oldu cnm nazlı değil pek çok şükür

  8. NİLAYY diyor ki:

    öfke de tıpkı sevinç ve neşe gibi, beşeri bir duygu..
    kızma kendine sevgili arkadaşım..
    farkındalığın için tebrikler..
    ya farkında olmayanlardan olsa idik..

    ODUN YANINCA KÜL, ADAM YANINCA KUL OLUR..

  9. ye-mek diyor ki:

    Görüntüsü aynı mercimek köftesini andırıyor. Mercimek yerine bulgur varmış içinde…

    Ellerinize sağlık, güzel gözüküyor…

  10. reyyan diyor ki:

    bazen nefsimizin kurbanı oluyoruz ve isyan ediyoruz hayata
    hocamız,her şerde bir hayır saklıdır unutmayın derdi….
    insana yaşamayınca bu söz ,sıradan geliyor bazen ama o şerdeki hayrı görünce isyanına utanıyor insan…
    tövbe edip pişman oluyor
    ama erdem olan görmeden tevekkül etmek….
    *****

    eline sağlık canım köfteler harika gözüküyor…

Bir Cevap Yazın

