Şeker Hamurlu, Pratik Padispanyalı, Buttercream’li Çikolatalı Pasta..

İlk pasta deneyimini hatırlayan var mı aranızda ? Ben çok iyi hatırlıyorum…

Canım annem bir kez kek pişirmişti. Ben onun yokluğundan yararlanıp keki ortadan ikiye bölüp arasına muhallebi yapmıştım. Evdeki meyvelerle de bir güzel süslemiştim. Muz ve elma. İkisinin aynı pasta içinde olduğu ilk pasta deneyimdi ve son olarakta kaldı:) Tahminen 10-12 yaşlarındaydım. İkinci pasta deneyimim ise muz ve kivi ile teyzemlere götürdüğümüz pastamdı. Keki pişirme görevi hala annemdeydi. Hiç pasta yemeyen eniştem ve babam pasta yediğinde ben çok mutlu olmuştum. Sırf beni mutlu etmek için mi beğenip yediler bilmiyorum ama bildiğim tek şey bu hatıralardan yola çıkarak meyveli pasta sevdiğimi tahmin etmemdir. Ne kadar çikolatalı pastalar yapmayı sevsemde bir dilimini bile bitiremiyorum..

Pastamda denediğim padispanya kekin tarifini ve bir kaç püf noktayı sizlerle paylaşmak istiyorum. Güzel bir kek ve deneyimlerle dolu oldu. Şükürler olsun ki binlerce kolaylık sağlayan ürünlere kolaylıkla ulaşabiliyoruz..

En kolay, Pratik Padispanya Malzemeleri: ( 22 cm lik yuvarlak kek kalıbı için)

  • 4 adet yumurta (muhakkak oda sıcaklığında)
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket kabartma tozu

Pastanın İç Malzemesi:

  • 1 adet muz
  • Keki ıslatmak için 1 su bardağı süt + 2.5 yemek kaşığı nesquik
  • 1 su bardağı damla çikolata

Sert – Yağlı Mükemmel Pasta Kreması(ButterCream) Malzemeleri:

  • 450 gr pudra şekeri
  • 190 gr margarin veya tereyağı (muhakkak oda sıcaklığında olacak)
  • 3 yemek kaşığı ılık su
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 pk vanilya veya 1 yemek kaşığı vanilya esansı

Padispanyanın Yapılışı: (Mümkünse keki bir gün önceden pişiriniz)

  • Yumurta ve şekerleri, şeker eriyinceye kadar çırpın. Yağı ilave edin.
  • Ayrı bir kapta unu, kabartma tozunu ve vanilyayı 2 kez eleyin.
  • Sıvı malzemelerle kuru malzemeleri karıştırıp tekrar çırpın.
  • Dikkat ettiz mi? Diğer tariflerim gibi, yumurta akı ve sarısı ayrı çırpma derdi yok! Pratikliği buradan geliyor..

Eğer Kek Kalıbınız Çemberli Kek Kalıbı İse:

Kek kalıbınızın alt tabanına yağlı kağıdı çemberin dışına çıkacak kadar serin ve çemberinizi sıkıca kapatın.

Eğer Alimünyum yuvarlak tepside pişirecekseniz:

Tepsinizin her tarafını önce yağlayın. Ardından un serpin. Un tepsinin her yerine gelmelidir. Bu tepsilere kek yapışma olasılığı çok yüksek olduğundan bu aşamayı atlamayınız. Fazla unu tepsiyi ters çevirip vurarak çıkarınız.

Kek hamurunu tepsinize aktardıktan sonra içindeki hava kabarcıklarının çıkması için, tepsinizi 3-4 kez sert şekilde yere vurunuz. Ardından 175 derecede ısınmış fırına alınız. Kekinizi fırınınızın özelliği mümkünse ilk 10 dk alttan pişirme bölümü ile 175 derecede pişiriniz. Hatta fırınınızı sadece alt bölümünü açıp ön ısıtmayı yapınız. Ardından normal pişirme ayarına alıp (yani hem alttan hem üsten) 180 derecede pişiriniz.

Fırınınızda bu ayar yoksa ya da eski davlumbaz tipi fırın kullanıyorsanız fırınınızı 180 derecede ısıtıp kekinizi pişiriniz. Takribi 20 – 25 dk da kekiniz hazır olacaktır.

Padispanyanızı 10 dk dinlendirip kalıbından çıkarınız. Tamamen soğudunda uzun bir bıçakla veya padispanya katlandırma teli ile katlandırınız. Ben 4 kata ayırdım, siz yapamıyorsanız 3 kata da bölebilirsiniz. Sütü ve nesquiki karıştırıp tüm katları bu süt ile esit şekilde ıslatınız.

Kremayı Hazırlama:

  • Oda sıcaklığındaki yağı krem kıvamına gelinceye kadar 4-5 dk mikser ile çırpınız.
  • Pudra şekeri ve vanilyayı ekleyip 5 dk daha çırpınız.
  • Son olarak suyu ilave edip 3 dk daha çırpınız. Bekletmeden pastada kullanınız.

Pastanın Katlarının hazırlanması:

  • Pastayı servis edeceğiniz servis tabağına alınız. İlk kat keki alınız. Göz kararı krema sürünüz. Kremanızı bıçak yardımıyla pürüzsüzleştiriniz. Ardından damla çikolata ilave ediniz.
  • Tüm katları bu şekilde tamamlayınız. Muzlu katta tek fark önce kek, sonra krema, sonra muz ve tekrar krema sürünüz. Muzların üzerine hemen kek katı koyarsanız kayar. Muzların üzerine biraz krema sürerseniz bu kaymayı yaşamazsınız. Dilimlerken işiniz çok kolaylaşır.
  • Pastanın dışınıda bu krema ile kapatıp ister şeker hamuru ile ister çikolata rendesi ile süsleyebilirsiniz.

21 Responses to Şeker Hamurlu, Pratik Padispanyalı, Buttercream’li Çikolatalı Pasta..

  1. Gül diyor ki:

    Ellerine sağlık. Çok teferruatlı bir tarif olmuş ben bile yapabilirim gibi geldi okurken. Yalnız krema bana azmış gibi geldi. 4 kata ve pastanın üzerine yetiyor mu? tşkler.

    • tanerinesi diyor ki:

      Gül Hanım hoşgelmişsiniz:)
      Teşekkür ederim öncelikle. Daha iyisini bile yapabilirsiniz. Ben dış kaplamasını şeker hamur ile yaptığım için bana yetti.Dışına çok az krema sürdüm, şeker hamurunu tutsun diye. Siz ister kremayı artırın, isterseniz bir katına krem şanti yapın. Tercih sizi. Yada keki 3 kat kesip göz kararı az az sürün. Çok yağlı ağır ama lezzetli bir krema olduğu için çok az süreceksin. Kekin lezzeti yetiyor. Birde nesquikle ıslatınca nem kazanıyor. ..
      Denrseniz muhakkak yazınız.
      Sevgilerimle..

      • Gül diyor ki:

        Hoş bulduk :)) bende nazik yorumunuz için çok tşk ediyorum. Doktorum pazsta ve pastane ürünlerinden uzak kalmamı istesede Süt, Şeker, buğday alerjisi tedavim bitsin inşallah deneyeceğim. Sevdiklerime ikram edeceğim. Şeker hamurunu hiç denemedim. Bir de şeker hamursuz pastanın kenarlarını (dik kısımlarını) kaplarken çok zorlanıyorum. file fındık ile denedim bir keresinde tek tek yapıştırmaya çalıştım:((( Ama çok heveslendirdiniz beni mutlaka deneyince sonucu paylaşacağım. Şekersiz ve tam buğday unu ile bir kek deneyeceğim onu da paylaşırım inşallah. aylardır yemediğim için özledim…Sağlıcakla kalın…

  2. NİLAYY diyor ki:

    MUAZZEZCİMM..
    :)))))))))
    BENİ GERCEKTEN DÜŞÜNDÜĞÜNÜ VE DUANDA OLDUGUMU INAN BILIYORUM BEN..
    ALLAH RAZI OLSUN CANIM ARKADASIM..
    AH BUYUR GEL, ÇAT KAPI GEL. SÜPRİZ YAP GEL.. HER ZAMAN GEL..ÇOK İSTİYORUM SNEİ BURDA KISA BİR ZAMAN DA OLSA ( BANA KALSA COK UZUN ) DİNLENDİREYİM; NEFES AL..TDAĞ SANKİ İYİ GELECEK SANA..
    ÇOK AÇA ÇOK SAĞOL EKSİK OLMA VE SAFRA KESESİ ÇIĞRINDAN ÇIKMIŞCASINA HERKESDE ŞUAN SİRAYET EDİYOR ; ALLAH HAYIR ETSİN..YEDİKLERİMİZ İÇTİKLERİMİZ BURDAN BELLİ İŞTE :((
    BEN DE SENİ KUCAKLIYORUM VE ADRİANA’nIN BACAKLARINI GEL DE BURDA AYIRALIM DİYORUM :))
    ALLAH SANA ACİL ŞİFALAR VERSİN ÇOK ÜZÜLDÜM DURUMUNA..AĞRILARI ANLATMAKLA KELİME YETMEZ..ÖYLE ÇOK ÇEKTİM Kİ ; RABBİME ŞÜKÜR..HASTALIGI DA VEREN O ; ŞİFASINI DA.. DERDİ DE DERMANINI DA..
    ÇOK ACİL ŞİFALAR DİLERİM..ÇOK ÖPERİM..DUAMDASIN !!!!

    bu arada; mamaların harika..sen neymişsin arkadaşım ya hu !!!! ellerine bedenine sağlık…harikasın..gurur duyuyuorum !!!!!!!!

    • tanerinesi diyor ki:

      Seni hiç tanımadan ne çok sevdim br bilsen:) Birde Kumsal (Derya) diye bir arkadaşım var, o şimdi taze anne oldu. Onun da seninde yorumlarını çok ama çok özlemişim. İnanın bu siteyi açtığıma en çok bu yüzden seviniyorum. Yeni arkadaşlar ediniyorum. Geçen ay edirne ziyareti dönüşü tekirdağdan geçtik. İnan aklıma düştün. Bir dahakine inşallah.. (söz:)
      Senide herzaman beklerim. Yolun düşerse bir pastada sana yapmak isterim..
      Evine dönmüşsün, hoş geldin.
      Çok öpüyorum..
      Dua ile..

  3. nur diyor ki:

    Muazzez hanım bütün tarifleriniz harika ama ben en cok sofra duzeninize bayılıyorum.Bizim evde bilgisayarimiz yok ben sizi uzun bir suredir telefondan nete girerek takip ediyorum.artık ev halkı telefonu elime her alisimda nereye girecegimi Cok iyi biliyorlar.Rabbim sizede en kisa zamanda gonlunuze göre hayırlı evlatlar versin ins

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Nur Hanım,
      Bu yorumla akşamım bir güzelleşti anlatamam:) Hemn yeni bir tarif yayınlayasım geldi. Çok ama çok teşekkür ederim. Bu güzel yorumların benim için ne kadar önemli olduğunu inanın anlatamam. Bazen yayın yapamazsam sırf emek verip siteye bakanların eli boş dönmesinden üzülüyorum. Duanız içinde Allah razı olsun. İnşallah..:)
      En derin sevgilerimle..
      Muazzez

  4. emine diyor ki:

    Merhaba..bi sorum olacakti.Pandispanya yapiminda 2.maddede nisasta yaziyo ama malzemelerde yok.bi yanlislik mi var acaba

  5. secil diyor ki:

    Merhaba..Pandispanyayı bu sabah yaptım,yarına kadar dinlendirip o şekilde keseceğim.Gayet güzel bir görüntüsü var ve kokusu tüm evi sardı :) buttercream daha önce hiç denemedim o yüzden biraz tereddütüm var yine de yapacağım :) Pastanın tamamını buttercreamle yapsam çok mu ağır olur ve malzemeyi 2 katına mı çıkarmalıyım?cevaplarsanız sevinirim..teşekkürler sevgiler

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Seçil Hanım,
      Öncelikle şunu belirtmeliyim. Bu krema çok seker ve yağ içerdiğinden her damak zevkine uymuyor. Eğer ağır kremalardan hoşlanıyorsanız tavsiye ederim. Çok pratik bir tarif. Pastanızı şeker hamuru ile kaplamayacaksanız yetmeyebilir. Yada katları az tutmalısınız. Canınızı sıkmayın bence kolayı şudur: kakololu krema yapacaksanız beyaz krem şanti ile son olarak süsleme yaparsınız. Yada tam tersi bir renk kremşanti ile de olabilir. Ya da :) üzerini tamamen meyve ile kaplarsınız. Böylece kremanız size kafi gelecektir. Bu tamamen sizin süsleme ve elinizi ölçüsü ile alakalı. Unutmayın yağınız muhakkak oda sıcaklığında olmalı. bir tahta kaşığı yada spatulayı kremaya sapladığınız da devrilmeden duruyorsa, olmuş demektir. Kolay gelsin. Sonucu bildirirseniz sevinirim. Şimdiden afiyet şifa olsun:)

  6. tanerinesi diyor ki:

    Kremanın pudra şekerini ve suyu katıp iyice karıştırdıktan sonra tahta kaşık uygulamasını yapınız. O zaman duruyorsa olmuş demektir. Yağ çırpılırken hızlıca yumuşayacak ama çabuk toparlanacaktır. Mümkünse ve seviyorsanız tereyağı kullanınız.

  7. secil diyor ki:

    kremayı hazırladım ancak pudra şekeri tam olarak erimiyor.çok uğraştım çok çırptım ama çıtır çıtır geliyor tattığım zaman

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Seçil Hanım,
      Pudra şekerinizin markasından mı kaynaklandı acaba? Normalde çok ince olduğu için hemencecik erimiş olmalıydı. Bir müddet bekledikten sonra muhakkak erimiş olmalı.

  8. secil diyor ki:

    dr. outkerin kilitli ambalajlı,150 gr. lık pudra şekerinden 3 paket kullandım ama bilemiyorum yine de.Elbette profesyonel pudra şekeri gibi ince olmuyor piyasadakiler.O Şekilde yaptım pastamı artık.Pastanın tamamına yetti krema.Misafirlerimden bayılan da oldu,ağır bulup yarım bırakan da..zevk meselesi tabi..teşekkürler yardımlarınız için

  9. isil diyor ki:

    size ne kadar teşekkür etsem inanın az kalır.Beni ne kadar büyük bir sıkıntıdan kurtardığınızı anlatamam.Günlerdir pastanın dışını şeker hamuruna nasıl hazırlarım diye bakmadığım blog tıklamadığım sayfa kalmadı.Ve nihayet krema tarifiniz sorularıma cevap oldu.Bu benim ilk şeker hamuruyla pasta denemem olacak inşallah alnımın akıyla kalkarım altından :).Tekrar gönülden teşekkür ediyorum sevgiler…

  10. isil diyor ki:

    tekrar merhaba size buttercream ile ilgili bir şey sormak istiyorum.Bazı tariflerde yumurta akı kullanılmış.Tavsiyeniz nedir?

  11. Özlem diyor ki:

    Merhaba, kek tarifinizi harfiyen uyguladım; ancak hamur oldu! İşten gelip yorgun argın onunla uğraştım ve hüsran!.. 40-45 dk fırında kaldı. Daha da tutamadım, yanıyordu:(((( derece falan her şey yazıldığı gibi… Neden böyle oldu?

  12. nurdan diyor ki:

    pandispanya kekinin kabarciklari ciksin diye tepsi vurulur mu hic o onun kabarmasini saglayacak olmaz vurulmaz

  13. sena diyor ki:

    Merhaba kullandığınız pudra şekerinin markasını öğrenebilir miyim?

Bir Cevap Yazın

