Pazar Kahvaltısı..

Kız kardeşimle aramızda sadece üç yaş olmasına rağmen pek anlaşamazdık. Şu sıralar beni pek beğenmediğini bilsemde ben onun hala ablasıyım. Beni ilk kez teyze yapmasının verdiği olgunlukla olsa gerek, pek bir değişti doğrusu..

Küçükken ne zaman kavga etsek, ya et bebeğime zarar verirdi, ya da bana “kızım” diye hitap ederdi. Babam her kızım dediğinde, “ablana kızım deme” diye uyarırdı. Israrcı olduğunda da aynı oranda babam tepkisini sertleştirirdi. Şimdi gerçekten bir kızı var.. artık onu bolca sinirlendirebilirim. Bol bol kızım diyebilir:)

Şimdi bundan bize ne diyebilirsiniz, hatta içinizden geçirmişde olabilirsiniz. Bilmiyorum! Yazmak geldi içimden:)

Masadaki tabaklar teyzemin hediyesi. Nebiş teyzeme, suzan teyzemin çeyiz hediyesiymiş. Tabaklar sanırım bir 30 yıllık varlar. Teyzemden isteyince kırmadı bana hediye etti.  Tabağın içindeki tarifini verdiğim Konserve Biber Közlemesi  Önümüzdeki kışa muhakkak bu konserveden daha fazla yapmayı planlıyorum. Sarımsaklı, zeytinyağlı mayhoş tadına bizler bayıldık. Şiddetle tavsiye ettiğim bir tarifimdir.

Öyle güzeller ki bu masayı kurarken beni çok ama çok mutlu ettiler. Şimdilerde binlerce tabak varlar ama bana ruhsuz geliyorlar..

Bu masa da ıslak kek ve eşimin çok sevdiği, bana yıllar önce arkadaşım Gülay’ın öğrettiği patates köftesi vardı.Şimdi Amerika’da yaşıyor ve ben onların dönmesini iple çekiyorum.. İlk tarif yazım Islak Kek olacak.. (İnşallah):)

7 Responses to Pazar Kahvaltısı..

  1. semihaguler diyor ki:

    Benim de bir ablam var. Biz baya iyi anlaşıyoruz aramızda sadece 1,5 yaş var ve bu koca şehirde yalnızlığımızı birlikte gideriyoruz; çünkü birbirimizden başka akrabamız yok İstanbul’da. Bence siz de bundan sonra daha iyi anlaşırsınız :) Bu arada sofra ve tabaklar pek bir hoş. Güzel bir sofra olmuş. Ağız tatlarımız birbirine uyuyor sanırım. Közlenmiş kırmızı biberden her yaz sonu biz de konserve yaparız. Herşey için ellerine sağlık.

  2. Gül diyor ki:

    Muazzez hanım aslında bloğunuzu herzaman takip eden hatta hatmeden biriyim. Ama yorum yazmıyordum. Ben sizi tanıyor ve kendime yakın hissediyor gibiyim. Sofranın sadeliğine gerçekten bayıldım. Geçenlerde de evde kalan az şeylerle bile bir kahvaltı kurmuştunuz ona da bayıldım süper fikir oldu. Bende az birşeyde olsa da değerlendirmeyi seviyorum ama annem her defasında ayıp kızım o kadarcıkta sofraya konmaz yedirdiğini doyur der sanki ben esirgiyormuşum gibi :) Çeşitler de çok olunca artık (hiç istemesemde bu durumu ZİYAFETLER ARTTI, ZİYARETLER AZALDI) miktarı azaltmakta fayda gören biriyim. Bu masa da 4-5 dilimde olsa peynir çok hoş bir şekilde sunulabilirmiş onu öğrendim. Başka zaman baktığımda eminim başka bir şey görürüm. Ellerinize sağlık. Teyzenize de ayrıca tşkler size hediyeleri için.

    • tanerinesi diyor ki:

      Gül hanım, yorumunuz beni mesai saatinin bitiminde çok mutlu etti:) Benim asıl amaçlarımdan biride bu Allah’ın izniyle akrabalarımdan bana miras olan 8-10 çeşiti geleneğini 3 çeşide indirebilmek. Yavaş yavaş ta uygulamaya geçtim. Heleki sayı 10 kişinin altında ise 3 çeşidi geçmemek çok akıllıca ve nimete şükür sayıyorum. Benim annemde aynı cümleyi kurar, vur dedin mi öldüreceksin:)

      Lakin nimete zarar ve ziyan olup, şükrü azattığı kanısındayım. Önemli olan masanın şıklığı ile misafirlere verilen kıymetin gösterilmesidir. Yorumunuzun her kelimesine katılarak beni çok mutlu ettiğinizi bilesiniz. Haklı olduğumu bir kez daha sizden öğrenmiş oldum.
      Teşekkürler..

  3. Elif'in defterinden diyor ki:

    Tabaklar hakikaten çok ama çok güzel, masum ve sevimli. Anneannemden bulduğum bütün tabakları ben de topluyorum uzun süredir. İlerde nasip olur da kendi evim olursa çeyizimin en gözde parçaları olacaklar eminim. Ayrıca tek çocuğum ben anlaşamasak da bir kardeşim olmasının ne kadar önemli olduğunu 20yi geçince anladım, keşkee olsaymış.

  4. Geri bildirim: Islak Kek «

  5. ye-mek diyor ki:

    Kesim ve sunum gerçekten sofrayı bambaşka yerlere götürüyor. Tabi bence bir de fotoğrafların çekim açısı da çok başarılı…

    Pazar kahvaltısı, bizim de direk ilgi konumuz oluyor. Zaten keyif içinde, bir yerlere yetişme derdi olmadan, kaç sabah kahvaltı yapabiliyoruz ki… Onun için biz de sitemizde pazar kahvaltısı diye özel bir bölüm açtık.(http://ye-mek.net/pazar-kahvaltisi/ ) Özenle seçtiğimiz tarifleri bu bölümde toplamaya çalışıyoruz. Yoğun ilgiyi görünce, dedik ki aslında sadece keyifli bir kahvaltının özlemini duyanlar biz değilmişiz…

    Ayrıca, çeşit konusunda da sizi destekliyoruz. Özellikle hem adet olarak çok hem de çeşit olarak çok olması ısrafa yol açıyor. Bazı alışkanlıklardan kurtulmak lazım.

  6. Geri bildirim: Islak Kek İzmir’in Meşhur Lezzeti Doyuran Pasta.. «

Bir Cevap Yazın

