Patlıcanlı Meze – Patlıcan Ruloları..

Geçtiğimiz hafta yayınladığım masamdan pratik bir tarif. Çay saatlerine şık sunumlar arıyorsanız, deneyim isterim. Bu arada söz veriyorum iki haftadır ihmal ettiğim sitemi ve sizleri önümüzdeki hafta telafi edeceğim. Çok güzel resimler sizleri bekliyor. Lakin ben masa başına oturamadığım için şimdilik hazır olanları sunuyorum sizlere.

Malzemeler:

  • 3 adet uzun patlıcan.
  • 150 gram ince dilimlerle kesilmiş kaşar peyniri
  • Maydonoz
  • Sıvı yağ

Yapılışı:

  • Patlıcanı ince şeritler halinde kesiniz. (Hiç soymadan!)
  • Tuzlu suda 10 dk bekletiniz. Ardından bol suda durulayınız. Elinizle patlıcanları kırmadan fazla suyunu sıkınız.
  • Temiz bir havlu ile kuruladığınız patlıcanlarınızı kızgın yağda arkalı önlü kızartınız.
  • Fazla yağlarını yine havlu sayesinde alınız.
  • Her dilimin arasına ince dilim kaşar ilave edip rulo şeklinde sarınız. Maydonozla süsleyiniz.

Önemli Notlar:

  • Dilerseniz patlıcanlarınızı önce çırpılmış yumurtaya sonra mısır ununa ya da galete ununa bulayıp kızartabilirsiniz. Bu şekilde kızarttığınızda daha az yağ çekiyorlar. Benim fazla vaktim olmadığından bu seferlik bu şekilde kızarttım. Patlıcanı bu ham hali ile kızartmayı sırf fazla yağ çektiğinden hiç tercih etmeyen ben, resimler çok hoş çıkınca mutlu oldum.
  • Her dilime dilerseniz krem peynir sürebilir, domates dilimleri sarabilirsiniz.
  • Pastırma ve salam ya da amerikan salatası gibi mezeler de çok yakışıyor.

4 Responses to Patlıcanlı Meze – Patlıcan Ruloları..

  1. kumsal540 diyor ki:

    enfes görünüyo cnmm ellerine sağlıkkk

  2. KübraNur diyor ki:

    Doğrusu çok leziz görünüyor çok yağ çekmiş gibi de durmuyor . Böyle pratik , hoş sunumlar yapan hanımlara ayrı bir sempatim var ellerinize sağlık :)

  3. ye-mek diyor ki:

    Seviyorum böyle pratik tarifleri… Biz de ye-mek sitemizde ağırlıklı olarak böyle pratik lezzetlere yer vermeye çalışıyoruz.

    Peynirli Biber Dilimleri (http://wp.me/p2cmlT-gG) , Fırında Kaşarlı Domates (http://wp.me/p2cmlT-gK) ya da Renkli Patates Topları (http://wp.me/p2cmlT-ej) bu konuda sizlere önerebiliriz.

    Ellerinize sağlık…

  4. Çok şık olduklarını söylemeliyim, ellerine sağlık :)

Bir Cevap Yazın

