Pratik Köfte & Patates

Uzun bir aradan sonra size ofisten bildiriyorum! Yeni mekana adaptasyon sürecinin uzun uzadıya zaman alması sinirlerimi çileden çıkarsa da, bir çok şey yoluna girdi..

Bir kaç iş için ofisten ayrılmam gerektiği için benim size bu lezzetin tarifini verip hızlıca ayrılmam gerekiyor. Son zamanlarda hızlıca ayrılmalarım sayesinde akşamları eve beter halde girişlerim çok olsa da ben çok mutluyum. Şükrediyorum koşturabileceğim bir işim olduğuna ve nefes aldığıma..

Selam ve dua ile…

Malzemeler (4 kişilik):

  • 250 gr kıyma
  • 3 dilim kurutulmuş ekmek
  • 1 soğan
  • 2 çorba kaşığı irmik
  • 1 tutam maydonoz
  • Tuz, karabiber
  • 2 büyük boy patates
  • 3-5 adet çeri domates veya 2 orta boy domates
  • 2 çorba kaşığı domates salçası ve 1 kaşık biber salçası

Yapılışı:

  • Köfte için tüm soğanı küp küp doğrayın ve derin bir kaba aktarın. Üzerine kurutulmuş ufalanmış ekmeği, ince ince kıyılmış maydonozu, baharatları irmiği ve kıymayı aktarın. Köfte harcını iyice yoğurup, şekil veriniz.
  • Köftelerinizi çok az zeytinyağında ve teflon tavada arkalı önlü kızartmaya başlayınız. (ben tava yerine yemek yapacağım aynı tencereyi kullanıyorum).
  • Köfteler kızarırken patatesleri soyup halka halka dilimleriniz. Aynı şekilde domatesleride dilimleyiniz.
  • Köftelerin ardından patatesleride çok az olmak kaydı ile arkalı önlü kızartınız.
  • Ben tenceredeki fazla yağın bir kısmını alıp salçaları bu yağ ile kavuruyorum. Ardından sırayla patates ve domates dilimlerini yerleştiriniz. Köfteleride yerleştirip patateslerin üzerine çıkacak kadar kaynar su ilave ediniz. Tuzu ve istediğiniz tüm baharatları (yemeğin suyu kaynayınca) ilave edip 10-15 dk pişiriniz.
  • Yemeğiniz dinledikten sonra servis ediniz. Afiyet, şifa olsun.

8 Responses to Pratik Köfte & Patates

  1. kumsal540 diyor ki:

    cnmcımm herşeyin yolunda olmuş olmasına çok sevindimm işlerin yoğunlğuna rağmen hala mutlusun maşallah cnmm doğuma 2 hafta kadar kaldı sanırım bana çok dua et olur muu

  2. KübraNur diyor ki:

    Bir süredir sayfanızı sessiz takip ediyorum. Tarifler güzel de ben en çok tarifden önceki samimi yazılarınızı çok sevdim.Ve dualarımda yer aldınız.Taner beyin eşi dedim dua ederken, sonra da gülümsedim tabi :) kumsal540 kardeşimize de Allah hayırlı şekilde çocuğunu kucağına almayı nasip etsin inşallah kolay geçirsin Rabbim,sağlıkla sıhhatle …Allah’a emanet olun .

    • tanerinesi diyor ki:

      Kübra hanım öncelikle hoşgeldiniz:) İnanın yorumunuzu okur okumaz içim ısındı. Benim için dua eden birilerinin olmasından daha güzel ne olabilirdi bugun benim için ki? Allah razı olsun, Derya arkadaşımız adınada size teşekkür ediyorum. Ben de inşallah size dua edeceğim. Derya Hanım ve Kübra Hanım:)
      Hayırlı Cumalar

  3. Sevgili Muazzez,
    Uzun zamandır sana uğrayamadığım için henüz yeni ofisiniz için güzel dileklerimi iletemedim.
    Yeni ofisiniz Hayırlı olsun, Rabbim Hayırlı işler Helal kazançlar nasip etsin.
    Yemekte nefis görünüyor, ellerine sağlık.
    Aslında bu günlerde hiç kimseye uğrayamadım.
    Blogumun şablonunu değiştirdim, bu şablon büyük resimlere uygun olduğu için geçmiş yazılarıma kadar gidip, tek tek resimleri büyütmekle uğraşıyorum.
    750’ye yakın tarif olunca işin içinden biraz zor çıkıyorum.
    Neyse ki önemli bir bölümü bitti.
    Ben büyük resmi çok severim, blogun en mühim değerinin resim olduğuna inanıyorum.
    Eski şablonumu farklı bir yerden aldığım için blogspotta resimlerimi büyük yayınlayamıyordum.
    Artık bu sorun bitti : )

    • tanerinesi diyor ki:

      Hoşgelmişsniz Muhterem Hanım,
      Öncelikle çok teşekkür ederim. Takip ediyorum sizi. Şuanki durum eskisine göre çok ve çok güzel. Hatta ilkiyle kıyaslayamayız. Ben eski takipçiler olarak eskileri çok iyi biliyorum. Ellerinize sağlık, uğraşıyorsunuz ama değiyor buna inanın..

  4. zeymuran diyor ki:

    ellerıne sağlık canım nefıs gorunuyor afiyetle…

Bir Cevap Yazın

