Yağsız Börek (Fırında Sigara Böreği)

Taşınma işlerinin bittiğini lakin yerleştirme işlerinin sürdüğü, tempolu bir günden sizlere merhaba.. Düşünüyorum da ofis taşımak ev taşımaktan daha zormuş. Her evrak ansızın ihtyacınız olabildiğinden neyi nereye koyduğumuz çok mühim. Şükürler olsunki bu son ofisimiz olacak.

Evimin dibinde bir ofisim var artık, arabaya binmem ve inmem sanırım 10 dk sürecek. Aslında bu kadar yakın olmasına hiç mi hiç alışık değilim. İki seneye kadar sadece işe gitmek için günde 60 km yapan ben, bu kadar yakınlığı pek sevemedim.

Bu arada hafta sonu çok güzel iki şey oldu ve ben iki güzel sipariş aldım. Bunlardan biri sevgili Özlem’in kızı Beyza’nındı. Yarın hazırladığım bu kurabiyeleri yayınlamayı düşünüyorum. Ve bir de Edirne gezimiz var bu iki güne sıkıştırdığımız. En kısa zamanda Edirne’den aldığım Kavala Kurabiyesini denemek istiyorum. Muhteşem lezzetliydiler. Bu tadı bizim tanımamızda sevgili Cüneyt Abi’nin sayesinde oldu. Bilmediğiniz bir şehirde ne yapabileceğinizi öğrenmenin en kolay yolu, o şehirli bir dostunuzu aramaktır. Kavala kurabiyeleri eşim benim kadar sevmesede ben annemlere hediye amaçlı aldığımız kutuyu açmamak için direniyorum! Teşekkürler Cüneyt Abi..

YAĞSIZ BÖREK

Başlık yağsız börek olsa da, aslında bu börek Fırında Sigara Böreği, ben bu ismi sevmediğimden adını yağsız börek koyuverdim. Bu börek fazlasıyla çıtır oluyor, eğer yumuşak börek seviyorsanız denemeyin derim..

Malzemeler:

  • 3 adet yufka
  • 250 gr yağsız beyaz peynir (ben köy peyniri koyduğum için eridiler,                                                                                          siz bir miktar kaşar rendesi ilave edebilirsiniz)
  • Su (böreklerin ağızlarını yapıştırmak için)

Yapılışı:

  • Her yufkayı ayrı ayrı 8 parçaya bölünüz. (yuvarlak olan yufkaya ilk önce artı şeklinde kesiniz 4 üçgen elde edeceksiniz. Ardından her üçgen parçayı ikiye kesin ve 2 şer üçgen elde edin. Toplam 8 üçgeniniz olacak)
  • Üçgenlerin geniş kısımlarına dilediğiniz kadar beyaz peynir koyun ve yanlardan biraz içeri doğru kıvırın (peynirlerin dışarı çıkmaması için. Daha sonra sıkıca kıvırarak sarınız. En uca geldiğinizde bir parça suyu fırçayla bir miktar su sürün ve kapatın.(resimlere bakarsanız böreklerin baş kısımlarının içeri kıvrılmış olduğunu anlayabilirsiniz) (bu ayrıntılar ilk kez börek yapacaklar için:) ) (Resimli örnek görmek isterseniz TIK )
  • Tüm börekleri bu şekilde tek sıra halinde dondurucuda saklayabilirsiniz.
  • Hemen pişirmek isterseniz yağlı kağıt serili fırın tepsinize börekleri aktarınız. Üzerlerine yumurta sarısı sürünüz ve 175 derecelik fırında pişiriniz. (fırının önceden ısınmış yada ısınmamış olması önemli değil)

14 Responses to Yağsız Börek (Fırında Sigara Böreği)

  1. kumsal540 diyor ki:

    muazzezcimm hayırlı olsun yeni ofisiniz sanırım artık kendinize ait bir mekan cnm iş yerinin uzak olması çok kötü hele ki trafik varsa bi zamanlar ben de yaşadım ve sabah gidince akşamın dönüşünü düşünüyodum diyodum ki yol olmasa işe gitmek hiç zor gelmez ama şimdi arabayla 15 dk lık yoldayım şükür daha da yakın olmayı da çok istiyorum bebekten sonra daha lazım olacak her türlü şeyde evde olabilmek çok güsel

    • tanerinesi diyor ki:

      Haklısın aslında deryacığım, ama insan şöyle bir işe gittiğinide hissetmek istiyor hani. Şuan onu hissedemiyorum.. Bebişi sordum iki kez ama cevap yazamadın. Ne kadar kaldı?

      • kumsal540 diyor ki:

        sanırım sorunu daha önce atlamışım muazzezcim nasıl olduysa halbu ki senden bana gelecek mesajları dört gözle merakla beklerim cnmm 3.5 hafta kadar bi zamanımız kaldı inşallah
        inceliğin için çok teşekkürler cnmm

    • ilknur arslan diyor ki:

      hanımlar bnm bı sorunum var ıspanaklı bı börek yaptım ıçıne süt ve yag karısımı yaptım sonrada onları sofra bezı yardımıyla doladım ve uzerıne sadece yogurt surdum ve böregim cok yaglı oldu ne yapmalıyım sizce ????

  2. zeynep diyor ki:

    Bilirim kavala kurabiye nefistir hele de güzle yerden alınan insanın başını döndürür:-)
    Kolay bir kurabiye çok rahat yaparsınız evde.Bu arada bu böreklerden tatmıştım bir arkadaşımda gayet leziz oluyor sizinkiler de gayet güzle kızarmış,ellerinize sağlık.Kolay gelsin.

    • tanerinesi diyor ki:

      Çok teşekkür ederim, Zeynep Hanım. bu hafta sonu sanırım deneyeceğim. Siz Edirneli misiniz? Ne güze bir yer orası öyle. Defalarca gittim, çok severek..

  3. nilayy diyor ki:

    hayırlı olsuuuunnnn. bol bol hayırlı helal kazanclar dilerim can-ı gonulden.. keske hayırlı olsun’a gelebılsem :((( sıparıslerınıze de cok cok sevındım.devamı gelsın ınsallah..

  4. Elif'in defterinden diyor ki:

    Çok güzel gözüküyor, zaten acıktım üstüne tam geldi. Ellerinize sağlık.

  5. Geri bildirim: Anonim

  6. esra diyor ki:

    içinde hiç yağ yok çok güzel ama börekler kuru olmuyor mu_?_

  7. Geri bildirim: Üzüm Kompostosu & Konservesi «

Bir Cevap Yazın

