Damla Çikolatalı Baton Kek

Sabahın ilk saatleriyle ofiste taşıma işlerini halletmeye koyulduk. Şuan saat 10.29 u gösteriyor ve en az üç-dört saatlik işimiz daha var. Bir sonraki yazımda inşallah sizlere yeni yerimizden sesleneceğim. Yeni yerler yeni umutlar ve heyecanlar besliyor benim için.. Dua ediyorum bol bol, pazartesi sorunsuz bir taşınma ve sorunsuz bir yerleşme olsun. Sizlerden de dua istiyorum bugün..

Bir çoğumuzun evinde baton kek kalıbı vardır, lakin un ve diğer malzemelerin miktarını kolay kolay ayarlayamayız. Dilimlerin inceliğiden ve pişme süresinden şikayetçi oluruz. Bu yüzden baton kekin tarifini size tam ölçülerde vermek, pişirme süresinide tıpkı diğer keklerim gibi tane tane anlatmaya çalışacağım.

Cumanız Hayırlı Olsun..

Malzemeler

  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağından bir parmak eksik sıvı yağı
  • 3 yumurta (mümkünse oda sıcaklığında)
  • 2 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 çaybardağından az damla çikolata
  • 1 su bardağı süt
  • 2 su bardağı un

Yapılışı:

  • Yumurtaları ve şekeri önce düşük devirde daha sonra yüksek devirde mikserle çırpalım. 3-4 dakika.
  • Ardından sıvı yağı ve şekeri ilave edip 2 dakika daha çırpmaya devam edelim.
  • Damla çikolata hariç diğer malzemeleri eleyerek (muhakkak kekin toz malzemelerini eleyin) ilave edelim.
  • Damla çikolataları ilave edip kaşıkla karıştıralım.
  • Kabınız teflonsa benimkisi gibi sorun yok. Değilse yağlayın ve unlayın.Kabınızın yanlarını yağmalayın. Çünkü kek kalıplarında kekin kabarması için, hamurun yanlara tutunması çok önemlidir. Yağlarsanız kekinin yan taraflara tutunamaz ve kabarması az olur. (kabarması için birinci püf noktadır)
  • 175 derecede ısınmış fırına kekinizi alın. Önce fırınınızın alt kısmını çalıştırın ve 10 dk kekinizin alttan kabarmasını sağlayın. (kabarması için ikinci püf noktadır)Daha sonra hala 175 derecede çalışan fırınınızda 15 dk normal konumda pişiriniz. Yani fırınınız hem alttan hem üstten ısınma yapmalıdır.
  • Toplamda 25 dakika dolmuş olacaktır. Fırınınızı 150 dereceye indirin ki dışı yanmadan içide yavaş yavaş pişsin.
  • Kekinin toplam 40 dakika fırında piştikten sonra ara sıra bıçakla pişip pişmediğini kontrol edin. Pişme süresi her fırına göre değişir. Benim fırınım 55 dakikada pişiriyor. Siz 40 dakikadan sonra kontrolleri yapmayı unutmayınız.

Önemli Not:Ben pişme süresi yüzünden elektirik ısrafını önlemek için her seferinde 3 baton keki aynı anda pişiriyorum. Fırın çalışıyorken pişirmek bana mantıklı geliyor. Kekimi dondurucuya atıp bir ay saklayabiliyorum. Fırının ısısı 3 ayrı keke dağıldığından süresi 55 dakikayı bulabilir. Yani sizde 3 ayrı baton kek kalıbı yoksa ve bir kek pişirecekseniz bu süre muhakkak kısalabilir.

3 Responses to Damla Çikolatalı Baton Kek

  1. kumsal540 diyor ki:

    muazzezcimm yeni yeriniz size yeni ufuklar açsın inşallaaaahh
    yeni ve bol kısmetle gelsinnn
    dualarım seninleee

  2. Canım benim çok çok kolay gelsin..
    Allah yardımcınız olsun..
    İnşallah sorunsuz taşınmışsınızdır..
    Geçenlerde bende bu baton kalıbımda yaptım kekimi ..Hiç sevmiyorum bu kalıbı yaa..:)))İçi pişme bilmiyor ve bende atını aç,üstünü kapa,yoook üstü fazla pişti derkeeeen..Fenalık geldi..:)))
    Seninki harika olmuş canım benim..
    Ellerine sağlık.

  3. Özge diyor ki:

    Ben bu tarifi havuçlu cevizli denedim.süper kabardı.baton kalıpta aynı önerdiğiniz ısıda pişirdim ama sonu hüsran oldu.içi pişmedi bi türlü. İçi pişsin diye beklerken bu defa da üzeri yandı😄😄 bi sonraki deneme için,öneriniz nedir acaba?

Bir Cevap Yazın

