Merve’nin Pastası

 

Babamın Bize En Güzel Nasihati..

İş hayatıma babamın vesilesi ve gayretlendirmesi ile yazlıkta akşamları tezgah açarak başlamıştım. Yaklaşık 18-19 yaşlarındayım.

Babamın masa altlarında öğrencilik yılları geçirdiği anıları vardır. İstanbul Üniversitesinde okuyorum diyerek ailesine afra tafra yapmış bir adam değil benim babam, saat satıp okul harçlığını çıkarmış masa altlarında yattığı hala tazecik anıları olan koca gönüllü bir babadır. Üstüne başına hala çok özenmeyip evlatlarını düşünen, israfı bilen bir adamdır. Adam gibi adamdır..

Böyle bir babanın yapacağı en güzel şeyi yapmış bana, kardeşlerime güzel bir ders vermişti. 3 ay boyunca burada tezgah açacaksınız diyerek önümüze iki koli ürün koyuverdi.. Biz yıllarca gittiğimiz tatil köyünde yine geçecek yaz akşamları hayalleri kurarken bu üç ay nasıl biter diye düşünmeye başlamıştık.

Limanda sıra sıra tezgah açardı herkes, bildiğiniz minik bir tatil kasabasıydı Esenköy.. Yere tezgah açtığımız yetmediği gibi birde bir ip germişti ki babam sormayın gitsin. Akşam rüzgardan uçan ürünleri peşinden koşarken ağlayacak duruma geldiğimi hatırlıyorum. Babam nasıl çok zevkli değil mi diye her sorduğunda ona mutluluk rolü oynamak için, ürünlerin peşinden koştuğumdan daha fazla efor sarf ediyordum.

Bir akşam onlarca yat ve yelkenli limana yanaştı, tur şeklinde geziyorlarmış. Oley dedik tüm ürünler bu akşam bitecekJ Çok sosyete bir ablacık yattan inip sadece bir çift çorap için saatlerce pazarlık edince ve üstüne birde almayınca biz pes etmiştik. Toplamda 3 akşam süren ilk ticaret hayatımdı..

Oysa babamın o paraya hiç ihtiyacı yoktu, şimdi düşünüyorum da ihtiyacı olan asıl şey çocuklarında gördüğü eksikliklerin bir an evvel giderilmesi aşkıymış.. Sağladığı rahatlığın kolay olmadığının, nimetlere karşı şükrün artırılmasıymış..

Çok güzel bir şey söylemiş üstad “Hâlık-ı Rahîm, nev-i beşere verdiği nimetlerin mukabilinde şükür istiyor. İsraf ise şükre zıttır, nimete karşı hasâretli bir istihfaftır. İktisat ise, nimete karşı ticaretli bir ihtiramdır. “

Babalık güdüsüyle ve o eşsiz ilminle bize kattıklarının cevherine yeni varıyorum babacığım, keşke annem gibi olmasaydım da sevgisini çok belli eden bir kız çocuğu olabilseydim.. Sana da bu şekilde teşekkür edebilseydim..

 

NİŞASTALI PADİSPANYA TARİFİ 

Eğer 24-26 cm lik bir kek kalıbında yapacaksanız malzemeleri tam yarı yarıya indiriniz, bu ölçüler büyük fırın tepsisi içindir.

  • 8 Adet Yumurta
  • 8 Türk kahve fin. un
  • 8 Türk kahve fin. toz şeker
  • 2 Türk Kahvesi Fincanı Mısır veya Buğday Nişastası
  • 4 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
  • 6 Yemek Kaşığı Kaynar Su
  • 2 Paket Kabartma Tozu
  • 2 Paket Vanilya

Yapılışı:

  • Daha önce detaylı tarifini verdiğim padispanya yapılışı için lütfen TIKLAYINIZ. Bu sayfada resimli anlatışım vardır. Daha kolay anlamanız için gözden geçirmenizi tavsiye ederim.
  • Altın kural olan yumurta aklarını cam bir kasede bir çimdik tuz ile çırpma işlemini atlamayınız.
  • Yumurta aklarına şekerin yarısını ilave ediniz ve krem şanti kıvamına gelene kadar çırpınız.
  • Yumurta akları katı kıvama gelip krem şanti gibi kabınızdan akmayacaktır.
  • Yumurta sarılarını ve şekerin yarısını ve kaynar suyu ayrı bir kapta şeker eriyene kadar çırpınız.(7-8 dk)
  • Toz malzemeleri geniş bir kaba eleyiniz ve yumurta aklarını ve sarılarını bu toz malzemelere aktarınız.
  • Bu sefer karışımı sadece ya tahta kaşıkla yada çırpma teli ile yumurta aklarını söndürmeden karıştırınız.
  • Homojen bir karışım elde edince yağladığınız büyük fırın tepsinize aktarınız.
  • Elde edeceğiniz kekin bütüklüğünü görmek için bir TIKLAYINIZ.
  • Önceden ısıtılmış fırında 175 derecede pişiriniz.
  • Pişen kekinizi püf noktalarda yazdığım gibi soğutup istediğiniz şekillerde keserek şekillendirebilirsiniz.
  • Ben yarısıyla yuvarlak şekil yaptıp, diğer kısmını olduğu gibi dikdörtgen kullandım.
  • Katlandırıp arasına bol muz ve damla çikolata kullandım. Siz süslemesini dilediğiniz gibi yapabilirsiniz.

Püf Noktalar:

  • Kek kalıbınızı yağlayacaksanız sadece alt kısımlara katı yağ sürüp unlayınız, yanlarına asla yağ sürmeyiniz ki kek yanlara tutunarak kabarabilsin.
  • Tepsiye yada kalıba aktardığınız hamuru fırına vermeden önce tepsinizi sert bir şekilde 3-4 defe yere vurunuz ki içindeki hava kabarcıkları yukarı çıksın.
  • Kekinin piştikten sonra tepsisinde 5 dk dinlendirip ızgara teline ter çevirin ki alt kısmı buharlaşıp hamurlaşmasın.
  • Padispanya keki yumuşak bir kek olduğundan nazik ve sabırlı olun, kırılmasın.
  • Kalıbınızı yağlayamayacaksanız altk kısma tam ölçüde yağlı kağıt serin ki işiniz kolaylaşsın..

9 Responses to Merve’nin Pastası

  1. Fidan diyor ki:

    Canım ,Marifetli ,Gül yüzlü kardeşim..ayrıten de teyzelerin en güzeli ..Bu güzel Pastayı gördüğümde ,benimde çocuklarımın teyzesi iyikide sen olacaksın dedim içimden :-) Pasta çok güzel görünüyor…Verdiğin emek için seni yürekten tebrik ediyorum..bu pastaya bakıncada insanın içi başka pırpır ediyor..Daima Huzurla kal Muazzezciğim…

    • tanerinesi diyor ki:

      Canım arkadaşım, çok duygulandırdın beni. Senin bebeişlerini teyzesi olduğumda pasta konusunda daha uzmanlaşırım ve en güzellerini onlara yaparım, şanslılar yani:) Canımbenim, çok teşekkür ederim. İnşallah hep birlikte..

  2. Canım benim bende öyleyimdir sevgimi pek belli edemem..
    Özelliklede anneme ve babama ama eminim onlar bizi çok çok iyi tandıklarıı için biliyorlar bizim aslında onları ne çok sevdiğimizi..:)))
    Pasta muhteşem güzel olmuş canım ellerine sağlık..
    Ayrıca beni merak edip yazdığın içinde çok teşekkür ederim..
    Gözlerimden rahatsızım bu yüzden bilgisayardan uzak kalmaya çalışıyorum..
    Canım çok öpüyoruuuum.

  3. Elif'in defterinden diyor ki:

    Ne de güzel ne de sevimli bir pasta bu böyle, Allah Merve’nin hayatını da böyle toz pembe yapar inşallah. Aynı hikayeden bende de var, dedem bahçemizde olan bütün meyveleri el arabasını tezgah yaptırıp gezdirerek bütün mahalleye sattırmıştı bize :)

    • tanerinesi diyor ki:

      Çok teşekkür ederim Elif Hanım,
      Kocaan bir amin diyorum. Sizin sattığınız ürün en azından utanıp sıkılınmadan satılabilecek ürünmüş, acıkıncada yenilebilecek bir şey:) Benden şanslıymıssınız:)

  4. billur diyor ki:

    merhaba tarifinize bayıldım açıkçası ellerinize kollarınıza sağlık ancak birşey sormakistiyorum katlı pasta yaparken üst katın alt kata çökmememsi için ne yaptınız acaba

    • tanerinesi diyor ki:

      Billır Hanım Merhaba,
      Çok pratik bir yöntemi var. Plastik bir örtüye ihtiyacınız var. Ben her zaman 2 kilolu yoğurt kapların şeffaf kapaklarını kullanıyorum. Yıkadıktan sonra yaptığım pastanın ebadından biraz daha küçük kesiyorum. Sonra alt kattaki pastaya uzun (piknik için olanlarından) çöp şişlerden saplıyorum (pastayı tam koyacağım noktaya. 3-4 adet saplıyorum. Alt kattaki pastanın üzerine çıktı çıkıcak kadar ayarlayıp çöp şişleri kırıyorum. Çöp şişler altta kalacak şekilde kestiğim yoğur kapağını üstüne koyuyorum. Ardından ikinci yuvarlak pastamı koyuyorum…

      Eğer 2. kattaki pastanız dikdörtgense tava yoğurtların kapaklarını kullanın.
      Kolay gelsin, umarım anlatabilmişimdir..

      • billur diyor ki:

        çok mantıklı hiç şeffaf yoğurd kabını düşünememiştim :) çok teşekkür ederim mükemmel anlattınız bundan iyisi can sağlığı ;) tekrar ellerinize kollarınıza sağlık

  5. drysekerpasta diyor ki:

    Canim bu pandispanya yi yaptiktan sonra islatiyor muyuz ?

Bir Cevap Yazın

