Yumurtasız Kek – Vejeteryan Kek

BAK POSTACI GELİYOR SELAM VERMİYOR !

Bizim bir mahallemiz vardı, mahalle bizimdi. Sokakları da bizimdi. Kaldırımları vardı oynadığımız, minik ellerimizle çatapat patlattığımız. Fırdöndüleri döndürüp, seksek oynadığımız. Sokak oyunlarımız vardır, bakkal amcaları kızdıracak kadar ses yaptığımız. Mahallemiz vardı güvenle oynadığımız..

Güven vardı, güvenin peşi sıra getirdiği selam ve muhabbet vardı. Tanırdık çöpçümüzü, nalburcumuzu, tuhafiyecimizi. En az kapımızı haftada iki kez çalan postacı kadar yakındı onlar da bize. Postacımız vardı, şarkısı olan..

Bak postacı geliyor, selam veriyor…

Selam vermez oldu, postacı gelmez mi oldu?

Güven kalktı, mahalle kalktı, selam kalktı..

Büyükşehir olma lüksü ile  güvensizlik içinde siteler oluştu, bu yüzdendir ki postacımız kapıya gelmez oldu, posta kutusu da arkadaşı oldu..

Kargocular doldu taştı, ödemesi peşin mi yapılmış diye beklediğimiz, yapılmadıysa söylendiğimiz. Kaçımız her gün ofise gelen giden kargocuya bir misafir edasıyla bir postacı özlemiyle yaklaşıp analarımız gibi ikramda bulunuyoruz. Kaçımız onları görmezden gelmiyoruz. Sıcakta ter içinde, soğukta kan içinde üç kuruşa çalıştıklarını hatırlıyoruz?

Ben çok uzun yıllardır postacımı tanıyamıyorum, binayı kokusunun sardığı keklerimden ikram edemiyorum. Yazın yorulmuştur deyip bir bardak soğuk ayran veremiyorum. Onların yerini dolduramasa iyiki varsınız kargocularım diyorum ve onlara annemin davrandığı gibi davranıyorum..

Siyah beyaz filmleri hatırlayın, oradaki selamlaşmaları. Güne erken başlayan ve yollara dökülenleri hatırlayın. Selamsız bir komşu, selamsız alışveriş göremezsiniz. Oysa şimdi!

Oysaki selam huzur, selamet anlamlarına gelir. Selam verdiğimiz kişiye benden sana zarar gelmez mesajını veririz. Selam vermek sünnet, selam almak ise farz iken selam vermekten korkmak niye..

Geçtiğimiz iki haftayı kendim için yeni şeyler katarak geçirmeye çalıştım. Artık sabahları eskisi gibi namazdan sonra kahvaltı ediyor, verdiğim sözleri tutmaya çalışıyorum. Bu haftada çevremde herkese bir gülümsemeyi, bir selamı eksik etmiyorum.

Selamımı ve güler yüzümüzü cömertçe kullanacağımız günler diliyorum..

Tüm dostlarıma, ziyaretçilerime: Selam ve Rahmet üzerinize olsun..

Bu kekimi dün akşam mutfakta yumurta ve yoğurt ve sütün kalmadığında yapmaya karar verdim. Yani büyük kısmı uydurma oldu:) Lakin tadı browni gibi olunca ev halkı çok beğendi. Bu kadar eksik malzemeyle kek yapmaya kalkınca birde baktım ki toz şeker yok, küp şekeri robotta çekince pudra şekeri kıvamını aldı(siz pudra şekeri kullanmayın ama:). Bunuda çözdüğüme göre başlayayım dedim ki kakaoda yok. Eyvah! Damla çikolata ilave ettim, hamuru sıcak olunca çikolatalarda eridi gitti:) Ortaya browni tadında kek çıktı. Pasta görünümlü, Browni tadında Kekcik:)

  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı kaynar su +yarım su bardağı soğuk su
  • 1 pk kabartma tozu+ 1 pk vanilya + yarım çay kaşığı tuz
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı damla çikolata
  • 2.5 su bardağı+ 1 yemek kaşığı un

Yapılışı:

  • Derin bir kaba suları, sıvı yağı ve şekeri alın ve çırpma teli ile 1 dk çırpın.
  • Ardından kalan tüm malzemeleri eleyerek ilave edin.
  • Damla çikolatalar sıcaklıkla eriyeceklerdir.
  • Ardından 20 cm lim çember bir kalıba aktarın. (Ben silikon kalıp kullandım)
  • Soğuk fırına tel ızgara üzerine alın. 165 derecede 15 dakika sadece alttan fırını çalıştırın.
  • 15 dk sonra fırını normal konuma getirip(hem alt-hem üst çalışır hale) dereceyi 150 ye düşürün.15
  • 150 derecede 15 dakika daha pişirin. Kekinizi toplam 30 dakikadan sonra arada bıçakla kontrol edin.
  •  Piştiğine emin olduğunuzda fırından alınız. Benim fırınımda ortalama 35-40 dakikada pişti
2 Responses to Yumurtasız Kek – Vejeteryan Kek

  1. Elif'in defterinden says:

    Benim gibi yumurtaya allerjisi olan biri için çok güzel oldu bu :) Ellerinize sağlık.

Bir Cevap Yazın

