Labneli Poğaça

KÖLE Mİ (YİZ) ?

Yemek yemek için büyükçe bir masa şart. Masa duvarın önünde boş duracak, arkasına bir konsül de şart. Konsulün yanına bir vitrin ise kesin şart. Güzel mi güzel olmalı koltuklar, kirlenmemeli kılıflar. Bunlara birde ayrı örtü şart.

Kölesi olduk eşyanın yıllardır. Çalışan bayan olsun ev hanımı olsun, saatlerimizi yiyen temizleme belası.. Hadi tül perdenin gündüz işlevini, kalın perdenin de gece işlevini anlarımda bu fon perde icadı nereden çıkmış hiç anlamam. Evde tiyatromu oynatacağız, fon perde kullanıyoruz diye düşünür dururum. Elbiseleri saklama kılıfları, para ile satılan ayakkabı kutuları, para ile satılan saklama kapları. Hani peynir ve özel birkaç ürün için alınan faydalı kapları anlarımda şu sırf güzel görünecek sevdası yüzünden alınan kavonozları hiç anlamam. Salça kavanozlarımız da emin olun onlarca işe yarar..

Kocaman bir gardrop yetmez bize, yatak başına iki konsol ve birde tuvalet aynası. İsimlere bakınca zaten kimin icadı oldukları belli. Sırf lükslük uğruna içimize sokulmuş birer kölelik unsurları. İlk evlilik yıllarımda her temizlik esnasında bu yatak başlarına konulan iki çekmeceli minik konsulleri çekmek ve arkalarını silmek derdi beni kahretmişti. Zaten bir şey almıyor bunların içi niye temizliyorum ki dedim. Yeni evimde ise almadım ve almayacağımda. Yatak odaları dinlenmenin ve giyinmenin yeridir, lakin orası da süs belasından nasibini almıştır. Tuvalet aynasının önüne konulan, çeyiz dükkanlarında fahiş fiyata satılan fırça ayna setleri, makyaj takımları da cabası. Asla para verdirmedim, vermemde. Merak edenler için söyleyeyim, minik bir ayna ve günlük tutabilmek için boş bir defterim var sadece..

Kadınız saçımızı süpürge ettik yıllarca dedik, düşündük mü neye süpürge olduk neye köle? Eşe mi? Evlada mı? Eşyaya mı?

Bu yazıyı tamamen kendim için yazıyorum. Beton yığınları arasına sıkıştırdığımız hayatlarımızı yormak için ne denli çok uğraştığımızı düşünüyorum. Bir evim olsun istiyorum, yerlerinde sadece halısı, camında perdesi.. Birkaç minder ve bir yer sofrası..

LABNELİ POĞAÇA 

Bu poğaça bence çok ama çok fazla övgüyü hak ediyor. İnanın hiç şüphesiz sonuna kadar tarifin arkasındayım. Tarif Cahide Ablanın sitesinden. Benim şimdiye kadar yediğim ve yaptığın en lezzetli poğaçadır. Vereceğim ölçülere göre 2 tepsi poğaça elde ediliyor. Ben ilk poğaçalarımı eşimin arkadaşlarıyla birlikte yaptıkları pazar kahvaltısı için denemiştim. Bir sonrakini de kendi arkadaşlarıma yapmalıyım:)

Malzemeler:

  • 150 gr. Labne peyniri
  • 2 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağından bir parmak eksik zeytinyağı
  • 2 yumurta ( birinin sarısı ayrılacak)
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1.5 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı instant maya
  • 7.5- 8 su bardağı un
  • Dilimlenmiş kaşar peyniri (ben poğaçalar sıcak yenmeyeceği için beyaz peynir koydum)

Yapılışı:

  • Un hariç tüm malzemeleri derin bir kaba alın ve karıştırın.
  • Unu da bardak bardak ekleyip yoğurun.
  • Hamur tamamen özleşene kadar yoğurun.
  • Üzerine bir poşet geçirip ılık bir yerde mayalanmaya bırakın.
  • Elinizi yağlayarak mayalanan hamurdan bezeler alıp elinizde açın içine bir dilim kaşar koyup kapatın.
  • Yağlanmamış tepsiye dizin.
  • Üzerlerine yumurta sarısı ve yoğurt karışımı sürüp  yarım saat kadar tepsi mayasının gelmesini bekleyin.
  • 200 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

18 Responses to Labneli Poğaça

  1. sevda diyor ki:

    kabartma tozlu denedim çok güzel olmuştu ama mayalısı da başka bir güzel olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

  2. seval diyor ki:

    Merhabalar,
    Köle miyiz? Yazına bayıldım o kadar haklısın ki canım.Yıllardır eşyalara yaptığımız hizmeti hiç bir şeye yapmamışızdır.O nedenle yavaş yavaş azaltma işiyle uğraşıyorum ben de. Bir kerede atılmıyor.İlk iş aile içi hediyeleşmeleri kaldırdım,süs eşyaları hediye anısı var diyor atamıyoruz.

    Labneli poğaçayı ben de yapıyorum,nefis bir lezzet.Ellerine sağlık.
    Sevgiler…

    • tanerinesi diyor ki:

      Çok güzel, bana da fikir oldunuz, bende hemen kaldırmalıyım bu geleneği. Boşuna israf oluyor, size hitap etmesse kullanılmıyor, etsede konulacak yer derdi var.

      Teşekkür ederim arkadaşım.
      Sevgiler:)

  3. kumsal540 diyor ki:

    poğaçalar harika görünüyo muazzezcim ellerine sağlık eşyalar hakkında dediklerine de kesinlikle katılıyorum insan aldıkça alıyor sonra pişman oluyor temizlik derdi çok kötü bence de neyin esiri olduğunu bilmeden yaşıyoruz ve esiri olacağımız şeylere onca para sayıyoruz yani alırken de ayrı bi esaret her zaman güzel konulara değiniyosun teşekkürler cnmmm

    • tanerinesi diyor ki:

      Canım benim teşekkür ederim, Bebiş nasıl? Ne kadar zaman kaldı? İnşallah ikinizinde sağlığı sıhhati yerindedir.

      Dediğin gibi esaret ! Yerinde bir kelime olmuş.

      • kumsal540 diyor ki:

        az zamanımız kaldı cnm son 1.5 ay benim sağlığım yerinde kuzumun da son kontrole kadar gayet yerindeydi son kantrolde biraz suyu azalmış çıktı cnm yarın tekrar kontrolümüz var dua et inşallah bi sorun çıkmaz

  4. Canım bende tam sana geliyordum kii yorumu gördüm çok mutlu oldum.
    Öye haklısın ki yazdıklarında..Ben son 4 senedir evdeki eşyaları eleye eleye nerdeyse birşey kalmayacak..
    Çocuklarla herşeye yetişemediğim ve sürekli dağınklıktan fenalık geldiği için işime yaramayan ne varsa ya verdim,yada attım.
    “Dağınıklı olmasın,bana iş çıkartmasın”diye diye…
    Annem kızıyor bana ama sonuçta ben toplayıp,temizliyorum dimi ama..:)))

    Canım ilk fırsatta deneyeceğim bu poğaçaları..
    Eminim ev halkı çok beğenik..
    Ellerine sağlık gülüm..
    Çok öpüyorum.

  5. zeliha diyor ki:

    Çok doğru söylüyorsun canım,öyle de haklısın ki..
    Kendimizi bile isteye eşyaya köle ediyoruz malesef.
    Ben de düşünmüşümdür hep,gel gör ki icraat noktasında sıkıntı olmuştur hep.
    Olmazsa olmazlarımız ! arasında ilk sıraları almış çoktan..
    Sağlık olsun diyelim..
    Poğaçaların da çok güzeller,ellerine emeğine sağlık..
    Hayırlı günler diliyorum..
    Muhabbetle..

  6. Cahide diyor ki:

    Örtü üstüne örtü, perde üstüne perde, tabak üstüne tabak… Evlerde hep üstüstedir zaten… Ben bu kölelikle hâlâ mücadele ediyorum. Evime gelen misafir çocukları ipten salınmış gibi koştururlar, çünkü öyle sadedir ki evim. Gümüşlüğüm, orta sehpam, ıvır zıvır şeyler bulamazsın.
    Oh teyze demişti, bir arkadaşımın oğlu, senin evin ne büyük! Rahatça oynuyoruz…:)
    Aslında evim çok büyük değildi. Eşyam azdı… Kendi kendimizi köleleştiriyoruz vesselam…

    Poğaçaların şu ağzı açılmış hallerine bayılıyorum. Misss gibi olmuşlar. Ellerine sağlık balım…

  7. Reyyan diyor ki:

    tarif Cahide ablanın da gözün kapalı yap zaten kesin güzel olur :)

    eline sağlık olsun

  8. filiz diyor ki:

    süper bir tespit ve yazı…umarım böyle davrananlara yardımcı olur! bende bir zamanlar ya ben bu yemek odası takımının kölesimiyim deyip sadece bir yıl önce aldığım yemek odası takımını satmıştım…ve nasılda hafiflemiştim neyime yetmezmiş dedim sadece bir masa ve küçük bir dolap…her hafta hem çalış hem eve gel ya konsül deyip önünde eğil ve tozunu al :D kızkardeşimin japon arkadaşı demişti siz neden bardaklarınızı tabaklarınızı salonda sergiliyorsunuz kullanmıyormusunuz onları diye!! herneyse durum bu şuanda az eşyalı ve ferah bşr hayat :))

    • tanerinesi diyor ki:

      Filiz Hanım, çok güldüm:) Çok güzel sormuş japon hanım, biz onları seyrettikçe ilham alıyoruz):) Benimde kocaman bir dolabım var ve içide bardak dolu. Bir gafletle alınıyor sonra mecburen dolduruluyor.Oysa dolab almayacağım diye ne naralar atmıştım:)) Süper yapmışsınız satmakla. Tebrik ediyorum:)

  9. Gül diyor ki:

    Yazıya bayıldım. İhtiyaca binaen oldu. Sanki kafamdan geçenleri satırlara dökmüşsünüz. Bende mutfak eşyası konusunda çok zaaf taşıyorum. Vitrin, biblo vs gibi şeylerin insanın ruhuna negatif etki ettiğine inanıyorum. En başta dikkati dağıtıyolar insanı boğuyorlar ben öyle oluyorum. Ellerinize sağlık…

  10. Pinar diyor ki:

    Merhabalar, ben sitenize tesadüfeb takildim veee bayildimmmm :) hersey okadar güzel görünüyriki anlatamam, Allahim ne kadar güel NImetler yaratmis :)
    Benim bilmek istedigim su: yemeklerin resimlerini isz mi cekiyosunu`? cünkü renkler cok güzel, yiyecekler bayagi bi istah acici duruyor :) tesekkürler simdiden..

  11. Esra Ozmen diyor ki:

    Tarifi bugun denedim, guzel bir pogaca tarifi fakat o kadar methetmissinizki beklentimi karsilamadi daha guzel pogacalar yedim. Benim icin krem santili pogacayi gecemedi.

Bir Cevap Yazın

