Fırında Patates Pizzası

Geçtiğimiz cuma günü işten biraz uzaklaşmak adına çok sevdiğim bir arkadaşımla kahvaltı ettim. Kendisi benim aynı zamanda sıkı takipçimdir. Bana sitede söz verdiğim ama uygulamadığım tarifleri hatırlattı ve sözünde durmuyorsun dedi! Bildiğiniz azarı yedim:)

Oysa kendi kendime de söz vermiştim, sözlerimi tutacağıma. Sözümde duracağıma.. Yoğunum yorgunum, çok ta meşgulum. Bahane uydurmama bile çok sebebim var, saymayayım. (!)

Verilen sözün tutulmaması, haklı sebebi veya haksız sebebi diye maddeleri yoktur. Söz sözdür ve tutulur..  Son yazımda haftaya yeni kararlar alıp uymaya çalışacağım demiştim. Sabah namazından sonra uyumamayı hafta sonuda başarmış olmanın mutluluğuyla, bu haftada tüm sözlerimde durma gayretini göstereceğim. Ve mümkün olduğunca söz verip yayınlamadığım tariflerimi yayınlayacağım. İnşallah!

Masadaki bu pembe çiçeklerle o kadar çok resim çektimki anlatamam:) Bir ara çok baydı bu çiçek diyebilirsiniz:) Lakin soldular :( Bundan on yıl önce çalıştığım iş yerinde, iş yerinin prensibi olarak her hafta masama taze çiçekler konurdu. Üç yıl boyunca bunu engelleyememiştim. Çok özel zamanlarda eşimin çiçek almasından hariç çiçeklere bu yüzden kıyamıyorum. Elime bir çiçek buketinden arakladığım bir kaç karanfil geçmişkende suyunu çıkardım:)

FIRINDA PATATESLİ PİZZASI

 

Eşim pazar sabahı kahvaltıda olamayacağı için cumartesi kahvaltısını biraz özenmek istedim. Çok fazla kahvaltılık olmayınca da yeni bir tarif uydurdum. Biz gerçekten çok beğendik, sizinde beğeneceğinizi umuyorum..

Yapılışı (4 kişilik):

  • Patatesleri rendeleyip tuzlayınız. Bir parça karabiber ve pul biber serpiniz.
  • Yarım su bardağı sütü patatesin üzerinden gezdiriniz. Tereyağını küp küp dağıtınız.
  • Isınmış fırına verip 180 derecede 15 dk pişiriniz.
  • Fırından çıkarıp ince doğradığınız sosis, mantar, ve zeytin dilimlerini serpiştiriniz.
  • Tekrar fırına veriniz ve sosisler kızarana kadar pişirmeye devam ediniz.
  • Yumurtaları, kalan yarım su bardağı sütü çırpınız. Sütün içine kaşar rendesini ilave edini.
  • Tepsinizi yeniden fırından çıkarın ve bu harcı eşit şekilde dağıtın.
  • Tekrar fırınlayınız. Yumurtanın piştiğini gördüğünüzde sıcak servis yapınız.

 

7 Responses to Fırında Patates Pizzası

  1. sevda diyor ki:

    harika bir görüntü canım.patetesi çok severim zaten.ellerine sağlık.sevgiler.

  2. nilayy diyor ki:

    ben..size kesilnlikle hayranım sevgili arkadaşım.. bumaharet..bu değerlendirme çabası.. bu iman.. Allah razı olsun, bana da feyz oluyorsun !

    iyi haftalar olsun ..

  3. Aynur diyor ki:

    Selam Muazzez’ciğim
    Eline sağlık harika bir kahvaltılık olmuş bende haşlanmış patatesten yaparım patates pizzası oda çok güzel oluyor biz hanımlar bazen şipşak uyduruveriyoruz sevgimizle:)
    Çiçek sevgisi içimizden hiç bitmesin
    sevgiler

  4. şükriye diyor ki:

    harika görünüyor, şükür öğle yemeği sonrasında gördüm :) acil denenecekler listesine alıyorum hemen :)

  5. sarımutfak-hande diyor ki:

    sizin tarifinizde değişik ve güzelmiş ellerinize sağlık
    sevgilerimle

  6. Pelin selin diyor ki:

    Merhaba sitenizi cok sicak ve asiri lezzetli buldum tariflerin cogunu not aldim insallah hemen deneyecegim pratik bilgilerinizden dolayi tesekkur ederim ben ingilteredeyim Ev yemekleri ve davetlerimiz Cok olur bana yardiminiz cok olucak tekrar gorusmek uzere

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Pelin Hanım,
      Çok teşekkür ederim.Dilediğiniz konularda soru sorabilirsiniz. Nacizane tavsiyeler ile fikir alışverişi yapabiliriz. Zevkle:)

Bir Cevap Yazın

