Akıp giden zaman..

Hepimiz evde kek çırparız ya hani, kabın sonunu kek hamurunu israf etmemek uğruna iyice sıyırırız. Ya da çikolata kavanozlarını neredeyse temizleyecek kadar iyi bitiririz. Patatesi en ince şekilde soymayı, kalan bayat ekmekler bin bir çeşit şekilde kullanmayı çok iyi biliriz.

Artan poğaçaları ya tost yaparız, ya da deniz aşırı seyahatlerde gemide martılara yem yaparız. Kalan sebzelerle türlü yapmayı icat etmiş bir milletiz. Ucuz iken sebzelerle konserve yapıp iktisat yapmayı hesaplamış, israfı sevmemiş biz.

Tabakta kalan yemeklerin arkamızdan ağlayacağına inanmış, taa Afrika’da ki kardeşlerimizi düşünmüşüz biz..

Daha yazılabilecek onlarca şey var ben uzatmayayım. Bunca israftan kaçan güzel bir milletin hanımlarıyız biz. Lakin son aylarda (itiraf olsun bu bana) israfın en kralını yapıyor olmak benim bedenimi, ruh sağlığımı içten içe mahvetti.

İsrafı sadece mutfakta saymak, tıpkı yere düşen ekmeği nimet diyip hemen kaldırmamıza benziyor. Oysa minik bir maydanoz yaprağı bile ezilmemesi gerekecek kadar önemli bir nimettir.

Zaman da tıpkı bu nimetler gibi israfı hiç mi hiç hak etmeyen en kıymetliler arasındadır. Vakitlerimiz bizlere verilmiş en değerli altınlardır. Şeytanın vesveseleri ile bu kıymetli altınları harcamak tıpkı zehirli bir bal gibi lezzet vermiştir bize.

Bu kıymettar nimet olan zamanın en değerlisi ise sabahlarıdır. Onun içindir ki diğer vakitlerin arasına birde kuşluk namazı hediye olarak verilmiştir bizlere..

İşte ben birkaç aydır bu kıymettar sabah vakitlerini katledercesine harcamış bulunmaktayım. Sabah namazından sonra uyumanın hatasına düşmüş kendimi ve vakitlerimi israf etmişimdir. Hayatımı en olumsuz yönde etkilenmesine ve işlerimin birikmesine sebep olmuşumdur.

Derin bir tövbe çekip, bir müslümanın arada dağılma lüksü olmamasını bildiğim halde bunu kısa bir mola saymış ve bu haftayı yeniden bir toparlanma seçmişimdir. Üsteki resim de benim birkaç aydır yapmadığım kahvaltının resmidir. İşyerinde fazla yorulmayı bahane edip bir parça daha uyumanın zehirden başka bir şey olmadığını yeniden hatırlayışımdır. Sabah ışıklarıyla eşle yeniden bir kahvaltı..

Oysa sabah yapılan her işin hayrını bilir ve buna göre hareket ederiz değil mi? Sabah namazıyla işe erkenden yola çıkanlara zorunlulukla dahi bunu yapabildikleri için gıpta ile bakıyorum. İşyerimin bu denli yakın olması belki de benim için bir imtihandır dedim..

Eşimin birkaç ay sonrası hafta içi erkenden kahvaltı etmesi sonucu “çok güzel bir sabah oldu” sözüyle çok mutlu oldum ve günümün her anı hayra dönüştü. İki namaz vakti yapılan her güzel işin hayra-ibadete dönüştüğü gibi..

Eşim şu hadis-i şerif doğrultusunda yaşamayı hatırlattı bana bu sözleriyle:

“En güzel dünya nimeti, insanın sahip olabileceği nimetlerin en hayırlısı: Zikreden dil, şükreden kalp ve insanın iman doğrultusunda yaşamasına yardımcı olan kadındır.”

Sizlere güzel bir hafta sonu diliyorum. Haftaya kendime yeni şeyler katarak başlamak istiyorum. Güzel alışkanlıklarımız arada da olsa terk etmek devamlı hale gelmeden, fark ettirmeyi nasip ettirsin rabbim. İnişler en yüksek çıkışlarımız olması duası ile..

Hayırlı cumalar..

Not: Yukarıdaki resimler güne erken başlanınca yapılan kahvaltı ve anneye yapılan 3 kekin anısına çekilmiştir.

6 Responses to Akıp giden zaman..

  1. kumsal540 diyor ki:

    sık kullanılanlardan başka biyere girmak isterken yanlışlıkla girdim bi de baktım kii yeni ve enfes bir yazı ama güzel yerlere parmak basmışsın

  2. GÜLEN diyor ki:

    MUAZZEZ hanım yazınız çok güzel.Çok takdir ettim sizi.benim en çok muzdarip olduğum konu sabah erken kalkamamak.namazdan sonra hemen uyumak istiyorum.kahvaltıyı hazırlamak çok zor geliyo bana.aksine eşimde uyumayıp birlikte kahvaltı yapıp vakit geçirmemizi istiyo,bende uyumamayı çok istiyorum ama uykuyu karşı aşırı bir zaafım var.nasıl başarıyorsunuz lütfen püf noktasını banada söyleyin…

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Gülen Hanım, Öncelikle güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Öncelikle kış aylarında insan üşüyunce hemen miskinleşiyor, sabah saatlerinde üşümeyi önlemek gerekiyor. Mesela ben hemen hızlı hareket etmem gereken işlere saldırıyorum. Bir anda hızı artırıyorum. Mesela salonu süpürüyorum. Yada 3 dk kada bulaşık makinesi boşaltma rekoru kırmaya çalışıyorum. Yada 5 dakikada çamaşırları katlamak gibi. Bu hızla çalışınca vucud ısınıyor ve uykunuz dağılıyor. Bazen kendimle şavaşıyorum, tekrar uyusammı diye, savaştığım an yeniliyorum. Önemli olan savaşmadan, düşünmeden, komutlanmış gibi işe saldırmak. Mesela ben bu sabah (zeytinyağlı barbunya pişirdim ve mutfağı temizleyip bulaşık makinesini boşallattım. Uyusaydım işe gidene kadar bunları yapamazdım ve akşam gidince uğraşırdım. Bunlarıda düşünmek motive ediyor sizi. Birde sabah eşi evden tok göndermenin verdiği mutlulukta cabası! Ev hanımıysanız sevdiğiniz işlere zaman kalması için bir hedef koyun.
      İnşallah hepbirlikte muvaffak oluruz.
      Sevgilerimle..

      • zuhal diyor ki:

        MUAZZEZ Hanım,
        2 gündür sitenizi takip ediyorum,iş yerinde olduğum için çok detaylı inceleme fırsatı bulamadım ama pek çok yerde “sabahların bereketinden” bahsetmişsiniz.o kadar ama o kadar istediğim birşey ki bu sabahları değerlendirebilme işi…ama malesef ben uyku konusunda zaaftan da öte çaresizim.uyku merkezine bile yattım.çok derin uyuyorum.dışarıdan bir müdahale olmadan uyanamıyorum:( öyle ki bekarken annemi,üniversite hayatımda ev arkadaşımı,şimdi de eşimi çileden çıkarttım sabahları uyanırken.ama saat duymuyorum!birine muhtacım uyanmak için..ve o birinin eşim olmasını istemiyorum:( kavga bile ediyoruz ben uyanamıyorum diye..işte o yüzden ben sizin anlattıklarınızı gözlerim dola dola ve imrenerek okuyorum.ne olur bu lütuf için bana da dua edin…

        hayatım işten eve gelip yorgun argın iş yapmaya söverek ve hatta kadın olmaya lanet ederek tükenecek galiba:(( çocuk bile istemiyorum.kıymetini daha da iyi bilin oturttuğunuz yaşam tarzınızın ve bana çok dua edin..lütfen…

        şahsen tanımasam da muhabbetle…

  3. Cahide diyor ki:

    Canım benim, daha da bir kemale ermiş yazılarını okumak beni çok mutlu etti. Yazdıklarını üzerime aldım. Ders çıkarmaya çalıştım. Sabahları uyumamaya özen gösteririm gerçi ama yetmiyor be canım… Beni de rahatsız eden çok şey var ama bu yanlışları onarmak zaman istiyor…

  4. GÜLEN diyor ki:

    Maşaalah MUAZZEZ hanım,ciddi bir nefsi muhasebe yapıyorsunuz o zaman.RABBİM irademizi doğru yerde hakkıyla kullanabilmemezi nasip etsin inşaalah.Dualarınızı beklerim.MUHABBETLE..

Bir Cevap Yazın

