Tavuklu Dürüm

Annem son zamanlarda arı gibi vız vız çalışıyor. Ben ilk okul yıllarındayken büyük bir azimle onun yarıda bıraktığı okulunu bitirme gayretlerine şahit olmuştum. İlk okul öğretmenim’e benim yanımda af çıktığını, okulunu bitirmek istediğini ve bu konuda yardım edip edemeyeceğini sorduğunda, küçücük bedenimle çok mutlu olmuştum. Gururun ne olduğunu bilmediğim zamanda annemle gurur duymuşum, şimdi anlıyorum.

Annem hırs yapmış ve kısa zamanda okulunu bitirmişti. Evli olmak ve üç çocuk sahibi olmak annemi yıldırmamış, tam aksine gayret göstermesine vesile olmuştu. Babamın desteği hemen ardından ehliyet kursuna gitmiş ve hayalindeki şöför koltuğuna oturmuştu.

Bir gün annemi arabasıyla saplandığı yerden çıkarmak için babamla yardıma gittiğimizde anne sen ne yaptın diye sitem etmiştim. Hani şu yollarda ters yöne girmeyi engelleyen dişli tuzaklar varya annem onlara saplanmış ve dört lastiği patlatmıştı. Kendisince kırık olan dişlerin arasından güzelce ortalayabilecek ve geçebilecekti. O zaman çok gülmüştük, bu sabah eşime anlatıp güldüğümüz gibi.

Canım annem şu sıralar Kuran  öğrenmeye çalışıyor. Ve bizim tahmin ettiğimizden de iyi ilerliyor. Kuran okumayı öğrendikten sonra da ödül olarak araba istiyor. Çok mütevazidir: )İstanbul’un en işlek yerinde oturup, ve evden çıkar çıkmaz en kötü trafiğin içine düşeceği korkusu beni onun yıllar sonra yeniden şöför olması konusunda tedirgin ediyor. Canım annem, tuzakların dişlerini ortalamaya çalıştığın gibi iki tırın arasından da geçme rekoru kırmandan da çok korkuyorum: )

TAVUKLU DÜRÜM

Bu dürümü Fatih Eti Beyaz dürümcüsünün evde yapılmış çakma versiyonudur. Yerinde yemenizi şiddetle tavsiye ederim. Bu tarifte gidemeyenler için benim evde özel sosları dışında yaptığım versiyonudur.

Malzemeler:

  • 1 adet haşlanmış tavuk göğsü veya 1 paket hazır tavuk döner
  • 2 adet büyük boy havuç
  • 1 adet patates
  • 2 adet kırmızı biber
  • 2 adet çarliston biber
  • 4 adet lavaş
  • 100 gr kaşar rendesi
  • Kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı:

  • Haşladığınız bir adet tavuk göğsünüzü minik parçalar halinde didikleyiniz.
  • Havucu, patatesi ve çarliston biberi julyen usulü (serçe parmağı uzunluğunda şerit şerit) dilimleyin.
  • Kırmızı biberi fırında yağlı kağıtla közleyin ve kabuğunu soyun ve julyen usulü dilimleyin. (bende yazdan hazır vardı)
  • Tavaya 2 parmak yüksekliğinde sıvı yağ koyup sırayla patatesi, havucu ve çarliston biberi kızartın.
  • Tüm malzemelere tuz ekleyip karıştırın. Lavaşlara pay edin ve üzerlerine bolca kaşar rendesi ilave edin.
  • Tost makinenize hazırladığınız bu dürümleri bastırın. Kaşarlar eriyene dek.
  • Sıcak sıcak servis ediniz.

3 Responses to Tavuklu Dürüm

  1. reyhan diyor ki:

    Beni bu denli içten etkileyen bir yazı yazdığınız için size aynı içli duygularla teşekkürlerimi sunmak istiyorum Muazzez Hanım..

  2. Canım Allah analı,babalı büyütmeyi nasip etsin bebişi..
    Hayırlı,uzun,sağlıklı bir ömür diliyorum.
    Benimde en küçük kardeşim ilk evlenen olmuştu aramızda ve ilk onun bebeği oldu hemde daha 16 yaşında..
    Eşide askerde olunca annemlerin yanında kaldı kardeşim ve beraber büyüttük sayılır.
    Diğer kardeşiminde oğlu oldu ama ilk defa teyze oluşumdanmıdır bilmem onun yeri ayrıdır bende..:)))
    Şimdi 14 yaşında oldu ve Kastamonuya yerleştiler.
    Nasıl özlüyorum bir bilsen..
    Ayyy ne çok uzattım..:))) Neysee..Ellerine sağlık canıııııııım..
    Bu arada hiç korkma eminim anneciğin en dikkatlisinden kullanıcaktır arabasını..:)))))))

  3. eviminnuru diyor ki:

    çok güldüm yaa!hayırlı günler görürsünüz inşallah!

Bir Cevap Yazın

