Mantarlı Pilav

Minik minik ellerin aramıza katılmasıyla yaşadığımız heyecanı ifade etmek çok zor. Benim için zor mu zor bu günlerin ardından beni ilk kez teyze olmama sebep olan Merveciğimin dünyaya gelişiyle yeni umutlar besledim. Hoşgeldin teyzeciğim..

Bu pilavı geçtiğimiz ay teyzemde yemiş çok beğenmiştim. Kavurma tadında bir pilav olduğu için özel günlerde de yapabileceğimizi düşünüyorum.

Son zamanlarda pilavlarımı ben SoftBowl’un tekli kalp mafin kalıbıyla şekil veriyorum. Çok şık oluyorlar. Bu kalıplar hem sağlıklı hemde çok pratik. Yerli üretici olmaları da beni ayrıca cezbediyor. Ayrıca bu kalıplarla irmik helvası ve muhallebileriniz çok tatlı şekil alabilirler. Ve daha sayamayacağım bir çok lezzete şekil verebilirim. Asıl amacı mafin yapmak ama onun dışında herşey aklıma geliyor:)

Malzemeler:

  • 1 paket mantar
  • 2 su bardağı pirinç
  • Sıvı yağ
  • 50 gr tereyağı

Yapılışı:

  • Pirincin üzerine 2 tatlı kaşığı tuz dökün ve üzerini geçecek kadar kaynar suda yarım saat bekletin.
  • Pirinciniz sıcak suda beklerken mantarları saplarından ayırın. Baş kısımlarını minik minik doğrayın.
  • Teflon tavada yağsız bir şekilde mantarları kavurun. Suyunu salıp, susuz kalıncaya dek kavurun.
  • Suyu kalmayan mantarlara 2 yemek kaşığı kadar yağ koyun ve 2 dk daha kavurun.
  • Pirinci iyice süzün. Teflon tencereye tereyağını alın.
  • Tereyağı eriyip köpüğü sönünce 3 yemek kaşığı sıvı yağ ilave edin. Pirinci tenreceye alın.
  • Pirinci kavurma kısmı çok önemlidir. Pirincin suyunun çok iyi süzülmüş olması gerekir. Ve kavurma esnasında süreklilik te çok önemlidir. İyice kavrulan pirinçler neredeyse birbirlerine yapışacak hale gelmelidirler.
  • Kavrulan pirinçlere 2 su bardağı kaynar haldeki su ve 1 tatlı kaşığı tuz ilave edilir. 2 kez hızlıca karıştırılı ve tencerenin kapağı kapatılır.
  • Pilavınız suyunu çekmesine yakın bir kez daha karıştırılır.
  • Pilav tamamen suyunu çekince kapağa temiz bir havlu kağıt serilir 15 dk dinlenmeye bırakılır.
  • Dinlenen pilavınıza mantarlar ilave edilir. Servise hazırdır.

 

 

6 Responses to Mantarlı Pilav

  1. nilayy diyor ki:

    minik bebişinizi allah nazarlardan saklasın, güzel bahtlı, sağlıklı olsun inşallah..sizleri tebrik ediyor, güle güle büyütün diyorum..sevgili arkadaşım da teyze olmuş ne ala..sizin de güzel haberlerinizi almak üzere inşaallah..

  2. eviminnuru diyor ki:

    bebek hayırlı uğurlu olur inşallah
    tebrikler

  3. özlem diyor ki:

    ellerine sağlık çok farklı denemek istiyorm.

  4. semihaguler diyor ki:

    Softbowlun bu kalıplarını ben de kullanıyorum. Sağlıklı olması benim de tercih etmemdeki ilk nedendi. Pilavınıza gelince mantarı çok seviyorum. Pilava çok yakışıyor. Çok hoş bir sunumu olduğunu da söylemeliyim. Bu arada yorum bıraktığım sizde kayıtlı wordpress adresimi yersofrasi olarak değiştirmeye çalıştım. Neden olduğunu anlayamadım ama değiştiremedim şimdilik. Tekrar deneyeceğim inşAllah. Ziyaretiniz için de ayrıca teşekkür ederim Muazzez Hanım. Hayırlı bir hafta sonu diliyorum.

  5. derin diyor ki:

    ustune koydugunuz kirmizi meyve nedir?

  6. visitor1 diyor ki:

    Çok ama çok lezzetli gözüküyor

    http://www.zeytinyagibutigi.com

Bir Cevap Yazın

