Patatesli Yumurta & Ekmek aşı..

En keyifli yenen tatlı, sütlü ekmek aşı..

80 li yıllarda doğanlar çok iyi bilir kırmızı kapaklı süt şişelerini. Bakkaldan eve yürürken poşetin içinde birbirlerine vurduklarında çıkardıkları sesi hiç unutamam. Kırmızı kapaklarını ilk açtığımızda şişenin yanından süzülen bir damla sütü bile zayi etmemek üzere neredeyse iktisat yapmıştık.

Annem şişeler bittikçe bir parça su ile çalkalardı, israf olmasın.. Yapılan bir temizliğin ardından veya pazara çıkılan vakitlerde şip şak yemekleri vardı annemin. Şimdiki gibi, pizza söyleme lüksü yoktu. Anne icadı sağlıklı yemekler vardı onlar yerine. Mis gibi, şifa gibi, anne gibi..

Kenarı çıtlak, seramik bir kaç tane tabak, sofra bezi üzerine atılan ahşap sofraya alel acele konur. Minik eller ekmeklere uzanır tabaklara minik minik doğranırdı. Annem tüp harcanmasın diye sobada kaynatmaya çalıştığı süte şeker atardı. Şekerli sıcacık süt ekmeklern üzeriden gezdirilir ve dumanı tüterken mideye indirilirdi.

İnanmanızı nasıl sağlayabilirim bilmiyorum ama bir süt ve boş bir ekmeğin bana verdiği o hazzı, damağımda hatırladığım o lezzeti şuan hiçbir tatlıya değişmem.

******

Bu tarif çok kolay, hatta biz de yapıyoruz diyebilirsiniz. Ben bu kadar basit bir tarifi yayınlayıp yayınlamamak arasında gidip geldim. Lakin Ekmek Aşı gibi basit ama bir çok güzel lezzetlerimizin olduğuna karar verdim. Mutfakta saatlerimizi alan yemeklerimiz yanında bir kaç dakikada hazırlanabilecek lezzetleride yayınlamam gerektiğine inandım..

Malzemeler(2 kişicik:))):

  • 1 adet patates
  • 2 adet yumurta
  • 1 küçük boy soğan
  • Zeytinyağı, tuz ve maydonoz

Yapılışı:

  • Patatesi soyun ve küp küp doğrayın, üzerine geçecek kadar su ilave edip haşlayın.
  • Yumurtalarıda haşlayın.
  • Patatesi süzün ve servis tabağına alın. Patatesler sıcakken yumurtaları küp küp doğrayın.
  • Patates, yumurta ve soğanı sırayla tabağa alın, üzerinden zeytinyağı gezdirip servis yapınız.

Not: son cümleyi yazarken kız kardeşimin bebeğinin geliyorum dediğini öğrendim. Dua edin lütfen:) Ben hastaneye kaçarken siz bu postu okuyor olacaksınız..

7 Responses to Patatesli Yumurta & Ekmek aşı..

  1. kumsal540 diyor ki:

    evt yine nostaljik bir yazı ben de bilirim o süte ekmek batırmayı çocukluğumuzun en güzel tariflerinden biri ama şu anda hiçbişey onun verdiği lezzeti vermiyo bize

  2. eviminnuru diyor ki:

    ben bilirim o sütün lezzetini ananem yapardı ah ah…
    ekmek aşı çok güzel görünüyor

  3. Öncelikle kızkardeşinin Allah yardımcısı olsun, İnşallah bir avazda bir an önce kurtulur, evladını kucağına alır.
    Seni de şimdiden yeni teyzeliğin için tebrik ediyorum.
    Yazının başında süt şişelerinden bahsetmişsin, ben evlilliğimin ilk yıllarında oğlum küçükken hep şişe süt alırdım, sonrasında kızımda o sütlere yetişti ama şimdi ne yazık ki her yerde bulunmuyorlar.
    Bazen şişe süt aklımıza gelir ve çocuklarımla iç geçiririz ” ah olsaydı da içseydik” diye biz ailece şişe sütün tadını çok severdik.
    Bu arada;
    Yumurtalı patates salatası nefis görünüyor, bu salatayı çok severim, ellerine sağlık.
    Yemek bloglarını her zaman usta aşçılar, yemek yazarı blogcular okumuyor, yeni yemek yapmaya başlayanlar, acemiler, öğrencilerde okuyor, bu yüzden bazı tarifleri basit görüp, tarif vermekten çekinme, en basit gördüğün yemeğin bile tarifini mutlaka ver.

  4. semihaguler diyor ki:

    Mevlid kandiliniz mübarek olsun. Ayrıca güzel tarifiniz için de ellerinize sağlık.

  5. Mihriban diyor ki:

    Merhabalar,
    yazinizi okurken bende kuçuklugume gittim, biz o kirmizi kapakli sutlerden hiç içmedik ama dedemin mahalle bakkalinda sattigi taze gunluk sutu isitirdi annem içine seker ve kuru yufka ekmeginden kirardi bizde ekmek yumusamadan daldirirdik kasiklari :)

    Blogunuza bayildim,hepsi için ellerinize saglik olsun.Cok sade ve duzenli bir blogunuz var.

    Sevgiyle kalin…

  6. reyhan diyor ki:

    bilmez miyim şangur şungur eve gelene kadar,çok severdim ben o sesi ama bir taraftanda ödüm patlardı kırılırlar diye:)
    ekmek aşı nefis görünüyor ellerinize sağlık,keyifli pazarlar..

  7. nigar diyor ki:

    sofralarınızdaki özene,tariflerinize,bloğunuza bayıldım, ellerinize sağlık,bende beklerim,sevgiler..

Bir Cevap Yazın

