Havuç Sote & Biberli Tereyağı

Cumartesi gecesi pazar kahvaltısı için misafirimizin olduğunu öğrenince, sabahın erken saatlerini evin en sevdiğim yeri olan mutfakta  geçirdim.

Öğleden sonra eşimle yürüyüş bahanesiyle kendimizi dışarı attık. Dışarıda esen rüzgar ve bir parça soğuk yüzünden gideceğimiz yere kadar arabaya binince, şubat sonuna Sarıkamış’ta kayma hayallerimizi düşündüm. Sırf kayma sevdası yüzünden aylar öncesinden alınan uçak biletlerini boşuna almamızamı yanayım, İstanbul soğunda bile yürüyemeyecek kadar narin olup bu kayma hayali kurduğumuza mı yanayım:)

Benim gibi fazla kahvaltılığınız olmadığını düşündüğünüzde sofraya hem renk vermesi açısından hemde çeşit olması sebebiyle meyve çıkarabilirsiniz. Çeşitlerin çok olmasından ziyade sizin sunumunuzun nasıl olduğu çok önemlidir. Balkonda meyve sepetimizde birer tane kivi, portakal, mandaline ve armut kalmıştı. Bir adet muz ve altın çilekle sundum. Tatlısız bir sofrada meyveler çabucak tükendi.

Haşlanmış yumurtaların yanında genellikle maydonoz ikram ederim. İki lezzet beni çok mutlu eder:) Evde yeşillikten eser olmayınca bende tereyağ ile sunmak istedim. Tereyağlı bir dilim ekmekle yumurta çok güzel gitti. Biberli tereyağının yapılışı: Tereyağını oda ısısında yumuşatın. (ben mikroldalgada yumuşattım) Biber ve bir çimdik tuz ilavesiyle karıştırın. Minik kalıplara tereyağını paylaştırın (ben ikeadan aldığım kalpli buz kalıbını kullandım. Silikon oldukları için yağlar çok kolay çıktı.) On dakika buzlukta bekletim kalıplardan çıkarın.

Zeytinlerin sadece minik kaselerdeki kadar kalmasını bahane ederek minik servislikler hazırladım. Böylece sofrada fazlaca kahvaltılık olmasının da gerekmediği öğrendim. 5 kişi bu minik kaseleri tüketince artan kahvaltılıklarla uğraşma derdide olmadı.

Sofrada bir de Ispanaklı & Pastırmalı Keten tohumlu börek vardı. Tarifini vereceğim inşallah.

Havuç sote: Havuçları halka halka doğrayın. (6 minik havuç ) 3 yemek kaşığı zeytinyağı ila kapalı bir tencerede kısık ateşte kavurun. Kendi suyunu salan havuçları yaklaşık 20 dk bu şekilde pişirin. Tenceredeki suyu ile birlikte yayvan bir tabağa alın. Tamamen soğuduktan sonra sarımsaklı yoğurt ile servis edin.

Ben demiyormuyum benim masamda kürdansız bir şey olmadan olmaz diye:) Buda benim icadım acılı ezmenin(yalancı çemen) sunuş hali. Daha önce verdiğim tarif için TIK. Tek farkı ekmek içini bir parça daha fazla ilave ettim. Elimle yuvarlaklar yaptım. Susamla süsleyip tuhafiyeden alınan düğmeleri kürdana takıp sundum. Düğme fikri Sevgili Canan’dan. Bana bu kalpleride o hediye etmişti.

11 Responses to Havuç Sote & Biberli Tereyağı

  1. nilayy diyor ki:

    Merhaba kıymetli arkadaşım..
    bu sofrada olmayı, uzunca oturmayı, çaylar eşliğinde uzun uzun dertleşmeyi hayal ettim..sizle..sevdiklerimle..
    bereketli olsun..
    sevgiler..

  2. Kahvaltyla pek aram iyi deği..
    Bir dilim ekmeğin üzerinde bir dilim peyniri bile zorla yemeye çalışırım kii sırf uzun süre aç kalmayayımda yediğim yağa dönüşmesin diye,,Yoksa onuda yemeyeceğim..:)))
    Böyle masalar görünce nasıl özeniyorum,canım çekiyor bir bilsen..
    Sanki otursam,kimseler beni kaldıramayacak gibi..:))
    Ellerine sağlık canım..

  3. sevda diyor ki:

    ayyyy bu ne böyle canım.uçup konasım geldi masaya.harika lezzetler birarada.ellerine sağlık.sevgiler.

  4. kumsal540 diyor ki:

    yine leziz bir sofra bir de mütevazilik daha ne olsun muazzez hem de nerdeyse habersiz misafir yani ellerine sağlık senin bu üreticiliğine bayılıyorum

  5. Ebru diyor ki:

    Günün en sevdiğim öğünüdür. Hele ki sevgiyle hazırlanmış bir kahvaltı sofrasında oturmak en büzük zevk. Ellerine sağlık her şey çok güzel ve hoş.

  6. Sevgili Muazzez,
    Yine her zaman ki gibi harika bir masa ortaya çıkarmışsın, üstelik gece vakti haber alıp, sabaha böyle bir masa hazırlamak herkesin harcı değil.
    Hepsi birbirinden nefis görünüyor, ellerine sağlık.

  7. cafeportakal diyor ki:

    harika bir blog ellerinize sağlık herşey çok şık
    sevgiler

  8. nilayy diyor ki:

    KIYMETLİ ARKADAŞIM..
    BEN TDAĞ, MERKEZDEYİM.. LÜTFEN, BUYRUN GELİN. CEP TEL YAZICAM SİZE LAKİN MAİL ADRESNİZİ BULAMADIM .

    ALLAH GÜÇ KOLAYLIK DERMAN VERSİN. YORUMUNUZ NE SICAK NE İÇTEN.. ÇOK AMA ÇOK SEVİNDİM..

    DUAYA OTURDUGUM HER VAKİT İNSALLAH SİZE DE ETTİĞİMİ KABUL ETSİN GÜZEL MEVLAM.

    DAVEİTMDE SAMİMİ VE ISRARCIYIM, KAÇMA İMKANI VARSA, GÖZÜM BAŞIM ÜSTÜNE..

    UZUN KONUŞMAK ÜZERE..

  9. Mutfak Dili diyor ki:

    Canim siteme yazdigin o guzel mesajdan icin cok tesekkur ederim. Huyum kurusun hayatta cok konuskanim yazilarimda konusmam gibi oyle uzar gider,))
    Bu sene zaten yarismaya almadilar beni bir kere kazanan bir daha katilamaz dediler juri olarak yazdilar.
    Bende sizin isteyi gezindim ozlenle hazirlanmis lezzetler, tam benlik resimler, hos yazilar , yani gonulcelen siteyi tanidigim icin mutlu oldum.
    Bu guzel sitenin artik bir uyeside benim.
    Bende beklerim her zaman. Siteye misafir gelen benim evime gelmis gibi kabul ediyorum ve gonlumden gelen en samimi karsilamayla hepinizehos geldin diyorum.
    Sevgiler canim, iyi gunler,

  10. zeynep diyor ki:

    Tablo gibi olmuş!
    Çok güzel ve göz yormayan bir sofra
    zeytinleri sunduğunuz servis o şekilde çok iyi olmuş en azından artmıyor ve herşey bitmiş oluyor.ellerinize sağlık her biri için.

  11. Geri bildirim: Ispanaklı Pastırmalı Yufka böreği «

Bir Cevap Yazın

