Yolun yarısı..

Bir sıra verdiler bana,

Payıma neresi düştüyse.. Kimimiz önde kimimiz ortada, kimi ise sağda. Ben bana layık olan en güzel yere düşmüşüm.

Zilin çalmasıyla sınav başladı. Hiç çalışmamıştım. Lakin sanki yılların birikimi varmış gibi içimde birçok şeyi bilircesine başladım sınavıma. Zor bir sınav. Her telden soru var, kimi soruların içinde cevapları bile var. Bu denli kolay ve zor yani..

Ama ben sıramı beğenmedim. Önce sıranın rengine takıldım kaldım. Zil çalmış sınav başlamış, umurumda mı? Çıkardım bir kutu boya, başladım boyamaya. Beğenmedim! Tutmadı bu renk sırada. Doğal değil ya kolay olmadı boyamak. Başladım zımparalamaya ve yeniden boyamaya. Tamam dedim bu içime sindi. Sonra baktım epey vakit ilerlemiş. Çıkardım kalemi silgiyi. Yok yok öyle durmaz bunlar. Bunlara bir kalemlik şart. Birkaç kişinin sırasına göz diktim. Kiminki çok güzel saatlerce kararsız kaldım. Sınav kimin umurunda ki geçen vakti görsüm gözüm. Başladım sırayla tüm kalemlikleri denemeye..

Sınav sırasında acıktım susadım. Harcadım bir güzel vaktimi ne yemem ne içmem gerektiği telaşına. Sınav süresi belli aslında topu topu 3 saat. Başta öyle uzun geldi ki gözüme bitmez bu 3 saat dedim. Lakin yolun yarısını etrafımı güzelleştirme derdiyle harcamışım. Telaşla yolun yarısında başladım sınava. Bu telaş beni sınava konsantre olmamı engelledi. Of çektim, ne yapacağım ben. Gözüm aynaya takıldı. Sınava başlarken ne kadar güzeldim, dağılmışım bu boyama, güzelleştirme işlemlerinde. Kendimi  de süslemeliyim.

Aldım aynayı karşıma bir yarım saat çeki düzenVakit akıyor. Baktım sorulara göz ucuyla. Öyle sandığım kadar zor değil. Hatta baştan çözseymişim, etraf kendiliğinden güzelleşecek bende böyle dağılmayacakmışım meğer..

Çok enteresan 3 yanlış 1 doğruyu da götürmüyor muş. Ne güzel. Kazanamama korkusu veya kazanma derdiyle başlamayınca kolaylık derecesini fark edememişim. Hayıflanma süresiyle geçen bir 20 dakika daha. Son 40 dakikaya girince bir yorgunluk, ateş, ağrı başladı bende. Geç kaldım dedim. Şimdi de iyi hissetmiyorum kendimi. Ha gayret çözüyorum birkaç soruyu, alel acele, yarım yamalak. Sınav bitiyor dua ediyorum hoca iyi niyetiyle sözlü notumu yüksek tutsun diye..

Hani o kadar çalıştım sınav sırasında, güzelleştirdim, güzelleştim. Arada da olsa sınav korkusu yaşayıp strese girdim. Mukafatı olur her halde. Belki bir şans daha verir. Verir mi…

***

Bu sınav içindeyim ve yolun neredeyse yarısına geldim. Dünyaya ilk gelişimle başlayan bu sınav beni günden güne ölçüyor. Ve bana sınavımı kolaylaştıracak bin bir türlü güzel nimetler veriyor yaradan. Süre hızla ilerliyor. Ben ehli dünya için çalışmaya devam ediyorum. Karar verdim daha fazla tevekküllü olacağım ve duaları sıklaştıracağım.. Ve unutmayalım ki soruları çözerken yaptığımız her şey birer ibadete dönüşüyor. İki namaz vakti yememiz gülmemiz bile bir ibadet oluşu gibi..

Hayırlı Cumalar…

Not: Üstteki resim kız kardeşime hazırlamaya başladığım kurabiyeler ve masamdan bir kare..

7 Responses to Yolun yarısı..

  1. kumsal540 diyor ki:

    yazın yine her zamanki gibi harika muazzez kurabiyeler de süpper ötesi ne güsel sınavlardan bahsetmişsin ben senin sınavları başarıyla atlattığına inanıyorum ama inşallah yüce yaradan katında da bu böyledir cnm
    sınavların üstesinden gelebilmemiz dileğiyle

  2. Hatice Gerekli diyor ki:

    Muhteşem bir yazı ve muhteşem bir sunum. Yüreğimizin bam teline dem vurdunuz yine. teşekkürler.

    Bu kurabiylerden bende yaptırmak istiyorum. Acaba bu konuda görüşmemiz mümkün mü.

  3. Hatice Gerekli diyor ki:

    Bu kurabiylerden bende yaptırmak istiyorum. Acaba bu konuda görüşmemiz mümkün mü.

  4. Serpil diyor ki:

    Sevgili Muazzez hanim ,bende herkes gibi yazinizi ve masanin üstündeki tatli sanat eserlerini cok begendim, bende siparis vermek isterdim yanliz yurtdisinda oturuyorum,size basarilar diliyorum.Ayva tatlisini ocaga koydum ,daha denemek istedigim diger tarifleriniz sirada…

    • tanerinesi diyor ki:

      Merhaba Serpil Hanım,
      Öncelikle yorumunuz için çok teşekkür ederim, ayva tatlısı benim en severek yediğim tatlılar arasındadır. Şerbetli tatlıları ağır bulduğumdan meyveli tatlıları çok yapıyorum. Ayva tatlısıda kayınpederim ve benim için bir numaradır:)
      Sizede şimdiden afiyet olsun. Denemelerinizin sonuçlarını, eksiklerimin düzeltilmesi adına öğrenmeyi çok isterim. Bu arada ayva tatlısı tarifinin sonuna yazmayı unuttum ama hemen ekleyeceğim. Kalan suyu israf etmemek adına şeker kıvamını damak zevkinize göre ayarlayıp sulandırarak içebilirsiniz. Zaten eskiler buna lohusa şerbeti diyorlardı. Afiyet şifa olsun..
      En derin sevgilerimle..

Bir Cevap Yazın

