Zeytinli Tuzlu Kek

Evliliğimin ilk yılında her hafta iki-üç kez evi süpürür siler, her hafta sonu süs eşyalarını yıkardım. Ve her hafta sonu da balkonu ve banyomuzu baştan aşağı fırçalar dakikalarca durulardım. Su ve vakit israfını pek severdim..

Evliliğimin ikinci ve üçüncü yılında her hafta e az 2 kez ev süpürür bir kez ev siler, balkonu ve banyomuzun sadece yerlerini yıkardım. Tavanda yere kadar yıkama süresini 15 güne çıkarmıştım. İsrafı yarıya indirip bunun adını da titizlik koyuvermiştim

Evliliğimizin dördüncü yılında kendimi özgürleştirdim. Sadece kirlenen yerleri temizlemeye başlamış, genel temizliğin dışında tepeden tırnağa yıkama opersyonuna  da son vermiştim. Bir iki özel şeyin dışında süs eşyası kullanmamayı her işi anında yapmayı, ertelememeyi öğrendim. Biriktirmenin vakit kaybına sebep vereceği, evde tek rengin düzen oluşturacağını keşfettim. Olabildiğince az renk kullanıp, sadeliği seçtim. Temizliğin titizlik hastalığından uzak olmasını, derli toplu olununca da temiz olunacağını öğrendim. Vaktimi daha fazla okumaya, yeni lezzetler denemeye ve daha bol sevdiklerime ayırmayı bildim. Namazları işten sonra değil vaktinde kılmayı, okumayı hobi olarak değil mecburiyet olarak yapmaya başladım.

Evliliğimin ilk gününden beri çalışan bir bayan olduğumu ve tüm sorumluluğun benim üzerimde olduğu bir iş yaptığımı düşünürsek kendime eziyet etmekten ne derece vazgeçtiğimi anlamış olursunuz.Vakitlerimiz elimize verilmiş birer altın gibidir. Bozdurduktan sonra yatırımları iyi yapmazsak bir sandıkta eksilen altınlar diğer sandıkta birikmemeye mahkum olurlar..

Dünya hayatından ebedi hayata birikimler yapılacak en güzel vakitler harcamak duası ile..

ZEYTİNLİ TUZLU KEK

Bu şirin keklerimi eşimin iş arkadaşlarına göndereli sanırım iki haftayı geçti. Sevgili Arzu Hanım’ın güzel önerisiyle bu keklerimize dilerseniz dereotu ilave edebilirsiniz. Benim bir sonraki yapışımda muhakkak dereotu olacaktır..

  • 2 adet yumurta
  • 2 ymk kaşığı yoğurt
  • 1 çay brd sıvı yağ
  • 1 çay bardağı süt
  • 2 su bardağı un
  • Doğranmış 20 adt zeytin(ben bir kavanoz hazır dilim zeytin kullandım)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1  çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı kekik
  • 1 çay kaşığı mahlep (isteğe bağlı, ben güzel olacağını düşünüp ilave ediyorum)

Yapılışı:

  • Yumurta, süt ve yoğurtu çırpma teliyle çırpın.
  • Zeytin ve baharat harici tüm malzemelerle birlikte yeniden 10 dk çırpın.
  • Zeytin ve baharatları katıp bu sefer kaşık ile karıştırın.
  • Muffın kalıplarına veya dikdörtgen bir kek kalıbına aktarın.
  • Muffin kalıplarını resimde görüldüğü miktarda ilave ediniz.
  • 180 decelik ısınmış fırında pişiriniz. Kürdan testini uygulamayı unutmayınız:)

5 Responses to Zeytinli Tuzlu Kek

  1. kumsal540 diyor ki:

    yeni yazının olmadığını görüp diğer tariflere bakarken nendense anasayfaya gelme isteği duydum birden ve bi baktım yeni yazı çok hoş yazmışsın muazzez seni tebrik ediyorum ama ben kendi adıma malesef her geçen yıl kötüye gittim şimdi bi de çocuktan sonra bakalım ne olcak muffinler çok hoş ben de seviyorum muffin kaplarını sunumu şık ve kolay hem de kıyısı köşesi fln derken israf olmuyor hepsi aynı derecede leziz oluyor ellerine sağlık cnm eşin de pek şanslı evde yediği yetmiyomuş gibi bi de işyerine götürüyo ohhh miisss

    • tanerinesi diyor ki:

      Tevafuk işte, bakman ve görmen nasipmiş. Canım benim her geçen gün bir nimetten uzaklaşmamıza, azalan vakitler kaybıbımıza sebep olmasın. Dua et bol bol. Bebek insanın hayatında intizama sebep olabilir. Sen bu düsturla bakarsan senin için hayra döner. Ben öyle dua edeceğim senin için.
      Sevgilerimle..

  2. Reyyan diyor ki:

    bizim evde istisnasız hergün süpürülür
    anneme kalsa hergün silicez de ben haftada iki kere siliyorum
    eski usul kırıyorum dizimi elimle siliyorum dip bucak :)
    banyo hergün ovulur
    balkon papalı olduğu için orayıda süpürüp siliyoruz :)
    öyle işte

    bu arada kek çok leziz gözüküyor

  3. Ben evliliğiminilk yıllarında epey abartmış hatta hastalık boyutunda titizdim..
    İlk çocuktan sonra normale dönmeye başlamıştım kii ikincisinde,yanii küçük oğlum doğduktan sonra bağışıklık sistemi ilgili sorunundan dolayı,sürekli hastalanıp mikrop kapmaya başlayınca neler yaptım bir bilsen..:)) Elimde çamaşır suyuyla filan gezer olmuştum.
    Sürekli temizlik yapmak şöyle dursun,ben ve eşimden başka kimsenin dokunmasına izin vermediğim gibi artık evimize kimseleri kabul etmez olmuştum ve sürekli ellerimi yıkamaktan ellerim yara içindeydi..
    Çok şükür oğlumun doktoru sayesinde atlattık o günleri..
    Kendime boşuna eziyet etmiş durmuşum..
    Şimdi 3 tane çocukla istesemde yapamıyorum ve evim hep dağınık..
    Her yerde oyuncak ve ellerinde hep yiyecek birşeyler var ve her yere döküyorlar.
    Arada bir esip gürlesemde artık daha rahat biriyim.:))))

    Canım benim o uğur böceklerine ve tuzlu kekine bittim..
    Çok güzeller..Ben çok seviyorum tuzlu kekleri ama çocuklar burun kıvırıyorlar bu yüzden yapmıyorum.
    Ellerine sağlık canım..
    Çok öpüyorum.

    • tanerinesi diyor ki:

      Senin adına çok sevindim Melihacığım, titizlikği fazlası gerçekten hastalık!
      Esip gürlemek arada olunca bence süper oluyor:))
      Bende öpüyorum,
      teşekür ederim..

Bir Cevap Yazın

