Konken Böreği

Hafta sonu sabah 10 da oturduğum kahvaltıya öğlen 3 te kalktığım buraya yazsam bunu gören Ziya Şark Sofrası florya şubesinin yetkilileri, bana ulaşıp bunu niye yazdınız diye kızarlarmı? :)) Canım kadar çok sevdiğim, 21 yıllık dostum Mualla ile yaptığımız bu güzel kahvaltı kaçamağının ardından 5.5 saat İstanbul trafiğinde kaldığımı da yazmalıyım. Cumartesi dışarı çıkmanın öldüğü İstanbul’da birde kar yağarsa hangi akla hizmet dışarı çıkarsın hanımefendi!!

 Cumartesi kendimi uzun yol şöförü gibi hisettikten sonra geceyi evde tek başıma geçirmem gerekince yapılacak en kötü şeyide yaparmışım, test ettim onayladım. Korku filmi seyredip, ilk 20 dakikasında bu gece bitmez düşüncesiyle yarıda kesip, evin dört bir yanına elektrikler giderse diye bir ton mum yakıp (ışıklarda yanıyorken), evdeki tüm mum stoğunu bitirme gücünü de gösterdim. Yaptığım bu ısraf için ne kadar tövbe etsem azdır.

Yok ben harikayım! Kalabalık ta izlesem koltuğu yerinden oynatan ben, sen kimsinde korku izliyorsun diye kızmadım kendime. Sabaha kadar uyumayıp şiş gözlerle de bir güzel kahvaltı sofrası kurup eşime, annemlere ve yan komşum kızkardeşlerime bir ziyafet yaşattım. Resmini çekmedim çünkü ayakta uyurken aklıma bile gelmedi. Bunu da başarmanın sevinciyle buraya yazıyorum bunları. Eşim korku filmini izlediğimi burayı okursa öğrenecek. Kıyamet kopartır artık:)))

Bu şirin şeyleri aylar öncesiden Meliha Hanım’ın (Hayat Cafe) sitesinde görmüştüm. Asıl tarifi kendisi de Yetur’la Lezzet Kareleri almış. İki arkadaşımın onayına güvenerek bende yaptım ve tadına doyamadım!

Malzemeler:

  • 125 gr tereyağı
  • 125 gr beyaz peynir
  • 1 Türk kahve fincanı yoğurt
  • 1 Türk kahve fincanı sıvıyağ
  • 1 pkt kabartma tozu
  • 2 adet yumurta (birinin beyazı üzeri için)
  • Kulak memesi kıvamında un

Üzeri içi:

  • 1 yumurta sarısı
  • 1 ymk kaşığı süt
  • 1 ymk kaşığı sıvı yağ

Yapılışı:

  • Tüm malzemeyi iyice karıştırın. Azar azar uu ilave edin. Hamur ele yapışmayana kulak memesi oluncaya dek u ilavesi yapın. Çok azar azar yaparsanız hamurunuz yumuşak kalır.
  • Hamuru en az 5 dk sürekli yoğurun.
  • Hamuru 3 şit parçaya bölünüz.
  • Her parçayı yemek tabağı büyüklüğüde açınız.
  • Açtığınız hamuru önce artı sonra çapraz şekilde kesiniz. toplam 8 adet üçgeniniz olacaktır. Bu kısmı resimli görmek istiyorsanız Elmalı Kurabiyemin tarifine bakabilirsiniz. TIKLAYINIZ
  • Her üçgenin geniş kenarına bir miktar peynir koyup gevşek biçimde rulo şeklinde sarınız.
  • Üzerlerine hazırladığınız harcı sürünüz.
  • önceden ısıtılmış fırında 180 derecede kızartınız.

 

6 Responses to Konken Böreği

  1. ÇİĞDEM DUYAR diyor ki:

    Sevgili Muazzez merhaba,
    Ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar…Ben pastayı böreği çok sevmem ama konken böreği benim 20 yıllık tariflerimin başındadır ve özellikle sıcakken çok severim çayın yanında..Okulda öğrenmiştik ve tarifi beslenme dersimizin uygulama defterinde o günkü yazımla durmakta…
    Sevgilerimle…

  2. Korku fimimi dedin ?
    Çevremde herkez bilir nasıl korkam birsi olduğumu,ben kendi gölgesinden korkan biriyim ama yinde ısrarla korku flmi izlerim ve kendime işkence ederim..
    Eşim yasakladı ama yalvar yakar onu ikna edip geçen hafta izledim yine ve tabii sabahladım..
    Kşke yakın olsaydıkta beraber izleyip korksaydık ..:)))))))
    Canıııım benmde beğendiğim tarifler arasında bu konkenler..
    Harika görünüyor..
    Ellerine sağlık.
    Afiyetler olsun canım..
    Ayrıca uyarın içinde sağolasın,nasıl gözümden kaçtı ve eksik yazdım inanamıyorum.

  3. Reyyan diyor ki:

    okuması güzelde uykusuz geceleri bilirim çok sinir bir durum

    helede ev halkı fosur fosur uyurken :)

    eline sağlık olsun çok leziz gözüküyor

  4. zeynep diyor ki:

    2 fotoğrafta çok güzel ama 2.fotoğrafı çok beğendim çok tatlı olmuş!
    ellerinize ve emeğinize sağlık.

  5. seda diyor ki:

    annecim yapardı çok eskiden ama o zamanlar beyaz peynir biraz lükstü küpecik peyniri ile yapardı yani köy peyniri ile çok güzel bir tarif ellerinize sağlık

  6. Aslıhan diyor ki:

    Merhaba yumurtanın üstüne beyazı demissiniz hata var sanırım ben de dikkat etmedim hamurunda beyazı eksik oldu inşallah güzel olur pişiyor şimdi.bu arada hamurda hiç tuz yok doğru mu?

Bir Cevap Yazın

